Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geleidehond pup opvoeden

<<

Anoniem79

Bericht 02 Dec 2014 11:02

Geleidehond pup opvoeden

Wij zitten hier aan te denken. Het lijkt me heel leuk en mooi om te doen, maar ook wel heel moeilijk om na een jaar weer afscheid te nemen. Heeft iemand hier het weleens gedaan?
<<

Anoniem91

Bericht 02 Dec 2014 11:44

Re: Geleidehond pup opvoeden

Mijn ex-schoonmoeder heeft het gedaan, ze hebben uiteindelijk de hond "verpest" zodat ie niet weg hoefde. Want ze konden er geen afstand van doen.
Het is wel echt heel veel werk en je moet er zelf ook geen werk naast hebben.
<<

Zeester

Bericht 02 Dec 2014 20:39

Re: Geleidehond pup opvoeden

Volgens mij is de regel dat, als de hond niet geschikt blijkt te zijn als geleide of hulphond, de hond niet bij zijn pleeggezin mag blijven. Anders zou iedereen de hond 'verpesten'.
<<

Anoniem91

Bericht 02 Dec 2014 20:41

Re: Geleidehond pup opvoeden

Het is ondertussen ook alweer 10 jaar geleden dat ze het deed.
<<

Zeester

Bericht 02 Dec 2014 20:45

Re: Geleidehond pup opvoeden

Mijn overburen hadden een pup die niet geschikt bleek. Zij mochten hem dit jaar niet houden. Zal wel aangepast zijn in de loop der jaren, toen er veel honden niet meer geschikt bleken te zijn ;)
<<

Anoniem79

Bericht 03 Dec 2014 13:29

Re: Geleidehond pup opvoeden

Er is een wachtlijst voor mensen die een pup willen die ongeschikt bleek, dus ik neem aan dat hij inderdaad niet (meer) mag blijven als hij niet geschikt blijkt. Ik vind het wel erg egoïstisch en asociaal om zo'n beest te "verpesten" zodat je hem mag houden.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 04 Dec 2014 20:15

Re: Geleidehond pup opvoeden

Wow, ik ben helemaal verbaasd dat mensen bewust een pup verpesten omdat ze hem zelf willen houden! :wtf: :thumbdown:
Hoe ontzettend egoïstisch! Je gaat zo'n pup, neem ik aan, toch opvoeden omdat je de uiteindelijke eigenaar hulp wilt bieden??

Ik heb er zelf nooit een gehad. Ken wel iemand die het overwogen heeft maar zij werkte teveel en er moesten dan (te) veel aanpassingen gedaan worden, zowel praktisch als in haar levenswijze.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers