Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 01 Dec 2014 13:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat het nu beter gaat pluis, en fijn dat de juffen zo mee willen denken en werken aan een oplossing.

Ik was vandaag weer zo blij met onze schoolkeuze... Zaterdag zijn we met J naar een sinterklaasshow geweest en dat was echt rampzalig. J is blijkbaar doodsbang van alles wat met Sinterklaas te maken heeft en heeft zitten gillen en huilen dat ze naar huis wilde. Nou had ze natuurlijk al gehoord dat vrijdag Sinterklaas op school gaat komen en vannacht heeft ze dus amper geslapen en vanmorgen was het dikke tranen want ze wilde niet naar school omdat ze bang was dat Sinterklaas vandaag al zou komen. Ik uitgelegd dat hij pas vrijdag kwam en dat ik met de juf zou overleggen hoe we het gingen aanpakken.
Ik kort de situatie uitgelegd en nog voor ik mijn idee voor een oplossing kon zeggen zei de juf al "dan blijf je er vrijdag toch gewoon bij, en als het echt niet gaat dan mag ze gewoon naar huis. Ze hoeft niet bang te zijn in de klas." J helemaal opgelucht en was meteen weer vrolijk.
Ik ben zo blij dat ze daar op onze school zo makkelijk in zijn, de meeste kindjes zullen dat niet nodig hebben maar J is wat dat betreft echt een miepje en heeft die 'veiligheid' dus wel nodig en ik ben zo blij dat ik de ruimte krijg om haar te geven wat ze nodig heeft. Schoonzus vertelde namelijk dat ons jongste neefje ook heel bang was geweest vorig jaar maar dat ze er niet bij had mogen blijven omdat dat 'niet eerlijk' zou zijn tegenover de andere kindjes... (nu hebben ze daar wel meer rare 'regels' in mijn ogen maar dat is weer een ander onderwerp)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Dec 2014 13:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen schreef:Schoonzus vertelde namelijk dat ons jongste neefje ook heel bang was geweest vorig jaar maar dat ze er niet bij had mogen blijven omdat dat 'niet eerlijk' zou zijn tegenover de andere kindjes... (nu hebben ze daar wel meer rare 'regels' in mijn ogen maar dat is weer een ander onderwerp)


Ik vind het juist niet eerlijk als de meeste kinderen een topdag hebben op 5 december en een kind dat erg bang is een heel nare ochtend omdat de school per se iedereen hetzelfde wil behandelen. Ik vind dat zo dom. Niet elk kind is hetzelfde, dus ja, soms verdient een kind een bepaalde uitzondering. Ik heb echt een hekel aan dat 'gelijke monniken, gelijke kappen' onder alle omstandigheden. Het gros van de kinderen heeft een prima ochtend zonder dat de ouders erbij zijn, niks oneerlijks aan als dat ene kindje dat erg bang is wel de ouders erbij heeft. Dat is in mijn ogen juist eerlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 01 Dec 2014 13:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ben het 100% met je eens Susan. Stond mijn schoonzus ook echt met grote ogen aan te kijken toen ze het vertelde. We hebben er een tijdje over nagedacht om J naar die school te doen (we wonen namelijk in dezelfde straat als schoonzus en haar gezin) en kregen veel commentaar van mijn schoonfamilie dat we voor een andere school kozen die aan de andere kant van het dorp is. Maar hoe meer ik hoor van hun school en vergelijk met onze school, hoe gelukkiger ik ben met de keuze die we gemaakt hebben. En elke school heeft wel wat, er zullen heus nog wel dingen komen op onze school waar ik het niet mee eens ben, maar qua basis liggen we echt op 1 lijn.

En ik moest net even op school zijn om J haar medicijnen te geven (ze heeft een blaasontsteking en wil door niemand anders haar medicijnen krijgen dan mij) en ze kwam helemaal blij en vrolijk uit de klas gehuppeld, ze heeft nog wel een keer voor de 'zekerheid' gevraagd of ik echt bij haar blijf als Sinterklaas komt (ja dus) en toen ging ze ook weer net zo vrolijk terug de klas in.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Dec 2014 20:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha Jans, wat een actie. Hoe vind je dochter het op school?

Fiwen, wat mooi dat de ketting J. zo helpt. Fijn ook dat dat een oplossing blijkt te zijn. En wat een fijne school, ook dat ze er zelf mee komen dat je met sinterklaas erbij kan blijven. Heel fijn zeg.

Pluis, goed dat je nu het hele verhaal van de juffen gehoord hebt en dat ze er zo op in springen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 01 Dec 2014 22:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, wat fijn! Klinkt zeker als een goede keuze, een school waar er echt naar het kind gekeken wordt en voor zover kan tegemoet gekomen wordt aan de behoeften van het kind. Dat zie ik op onze school hier niet snel gebeuren.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 04 Dec 2014 11:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb gisteren voor N. en mij eindelijk een leuk kettinkje gevonden. Allebei een mooi sterretje als hanger. N. en ik hebben hem allebei omgedaan vanochtend, ze vond het zo bijzonder toen ik uitleg erbij gaf. En zowaar liep ze vanochtend zélf de klas in, zonder dat de juf haar naar binnen hoefde te slepen. We zwaaiden nog even, we staken onze duim omhoog en ze ging gezellig kletsen in de kring. Heel fijn!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Dec 2014 13:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne schreef:Ik heb gisteren voor N. en mij eindelijk een leuk kettinkje gevonden. Allebei een mooi sterretje als hanger. N. en ik hebben hem allebei omgedaan vanochtend, ze vond het zo bijzonder toen ik uitleg erbij gaf. En zowaar liep ze vanochtend zélf de klas in, zonder dat de juf haar naar binnen hoefde te slepen. We zwaaiden nog even, we staken onze duim omhoog en ze ging gezellig kletsen in de kring. Heel fijn!


Wat fijn dat het bij N ook zo goed lijkt te helpen. Dat zo'n klein iets, zo veel verschil kan maken hè.
J heeft haar ketting dag en nacht aan, vraagt elke ochtend of ik hem aan heb en dan verteld ze nog een keer waarom wij dezelfde kettinkjes hebben, super schattig. Laatst was ze nog wel een keer verdrietig op school omdat ze me miste en toen ik aan haar vroeg of haar ketting niet genoeg hielp antwoordde ze: "meestal wel, maar nu wist mijn hartje niet dat ik jou miste dus kon hij ook niet helpen" toen moest ik heel hard mijn best doen om niet ook mee te gaan huilen :redface: . Achteraf bleek dat de juf een beetje op haar gemopperd had die ochtend en dat ze daar een beetje door van slag was.

Ze heeft het sowieso de laatste 2 weken weer moeilijk op school en ze zegt weer elke ochtend dat ze niet wil gaan. Als ze er eenmaal is, is het wel goed. Net moest ik langs om haar haar medicijnen te geven en duurde het 45 minuten voordat ik weg kon, ze klampte zich helemaal vast en bleef maar huilen. Ben maar even bij haar gaan zitten met het boterham eten toen ik haar eenmaal zo ver had dat ze met haar vriendinnetjes mee naar buiten ging was het gelukkig wel weer goed maar ik vind dat op zulke momenten wel heel lastig. Het liefst zou ik haar lekker mee naar huis nemen maar ik weet dat ze hier echt doorheen moet, anders wordt het alleen maar erger ben ik bang.
Het zal goed zijn voor haar als de Sinterklaasperiode achter de rug is, ze ziet als een berg op tegen morgen dus ik weet nu al dat het vannacht drama gaat worden en morgenvroeg helemaal maar ik wil het wel gaan proberen met haar. Ik blijf erbij en als het echt niet gaat kunnen we alsnog naar huis.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Dec 2014 14:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen schreef:Hahaha Jans, en dat op haar 1e schooldag.

Ik weet niet meer van wie ik het hier gelezen had over een armband/ketting voor haar kindje dat het moeilijk had met afscheid nemen, maar super bedankt voor het idee! J en ik hebben sinds vorige week een mama-dochter-kettinkje en het werkt echt super. Ze was al een hele tijd mopperig, boos (vooral op mij) en wilde niet naar school. Op school kwam het hoge woord eruit dat ze me zo erg miste en bij mij wilde blijven. Dus ik ben vrijdag naar de juwelier gereden en heb 2 kettinkjes gekocht met een klein hartje eraan en haar bij thuiskomst verteld dat als we alle twee onze kettinkjes aan hebben we altijd aan elkaar denken en dus ook altijd een beetje bij elkaar zijn. Ze was dolgelukkig en zei "dan weet ik op school ook dat je altijd van mij houdt" (nou toen moest ik wel even heel hard slikken natuurlijk)
Vanaf gisteren gaat ze ineens weer met plezier naar school en vanmorgen toen ik weg ging kwam ze eerst in mijn nek zoeken naar mijn ketting en toen zei ze "nu hoef ik jou niet meer te missen hè, want we zijn altijd een beetje bij elkaar".
En blijkbaar had J. het ook al in de kring verteld gisteren want de juf vertelde vanmorgen dat ze het zo'n goed idee vond en dat ze het zeker ging onthouden voor andere kindjes die het moeilijk hadden.


Dat was ik! Super fijn dat het bij jullie ook zo werkt!!! :love: :love: :love: :love: :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2014 14:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zal echt blij zijn wanneer de vakantie voor de deur staat. De kinderen zijn hier echt uitgeblust. Korte lontjes en een laag energie-level.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Dec 2014 20:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook... Pff.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 04 Dec 2014 20:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jup! Ik zou wel willen dat het al 5 januari is! Rust in de tent...
Laatst gewijzigd door Amaryllis op 04 Dec 2014 20:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Dec 2014 20:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ben ook heel blij als sinterklaas weer het land uit is en mijn dochter is ook al erg aan vakantie toe. Vandaag had ze een paar flinke driftbuien die wel een half uur duurden. Ze wordt zelf ook erg verdrietig van de driftbuien en blijft dan daarna maar huilend sorry zeggen omdat ze zo boos was.
Morgen mag ze van mij niet afspreken, ik ga ze dan 's middags op de bank zetten met een film aan.
Vandaag vroeg ze na het sinterklaasjournaal of ze naar bed mocht, ze viel heel snel in slaap.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 04 Dec 2014 20:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook Sint stress. Ze heeft er zin in, maar vind het erg spannend allemaal. Is gepiekeerd, dwars, huilerig.. kortom, het is genoeg geweest. Nog één dagje.

N. had laatst trouwens iets vervelends op school. Ze had gezegd in de klas dat ze verliefd is op mama. Alle kinderen hadden haar uitgelachen en de juf had gezegd dat dat toch niet hoort. N. werd er thuis weer verdrietig over. Ik vond het zo zielig. Werd daarom vandaag al een beetje bang voor het ketting-verhaal en dat andere kinderen er misschien weer iets op aan te merken hadden. Nog niks gehoord van N. tot nu toe.
<<

Fiene

Bericht 04 Dec 2014 20:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat zielig parisienne, en wat een aparte reactie vd juf.


Hier geen Sinterklaas stress meer want wij hebben dat al gevierd afgelopen weekend. In de klas wel veel hyper kindjes..ben blij wanneer het weer rustiger is in januari. Morgen moet ik om zeven uur op school zijn want ik regel mee de Sinterklaas. We starten dit jaar bijzonder, met een brandoefening maar dat hoort uiteindelijk bij het verhaal, ben erg benieuwd hoe de kinderen hierop reageren. We hebben dit jaar veel extra oefeningen gehad vandaar de keuze om nu er dus ook met Sinterklaas iets mee toedoen.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2014 21:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh het hoeft van mij niet gelijk 5 januari te zijn, dan missen we de vakantie.
Kerst hebben ze gelukkig geen spanning voor of last van, dat vind ik juist weer een erg fijne tijd.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 04 Dec 2014 22:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne, wat een rare reactie ook van de juf en wat sneu voor N.

Mijn zoon vindt het hele sinterklaasgebeuren ook heel spannend. Morgen nog sinterklaas op school, hij heeft er wel veel zin in. Ik heb bij hem nog niet zo het idee dat hij aan vakantie toe is, ik daarentegen wel :kersthaha: Heerlijk weer even 2 weken rustig aan doen 's ochtends.
2010 2012 2015 2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 05 Dec 2014 12:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wauw, ben zo ontzettend trots op ons meisje. Ze vond het super spannend maar ze heeft de hele tijd gewoon in de kring gezeten toen Sinterklaas in de klas was (wel bij de juf op schoot maar wel bijna naast Sinterklaas). Het dreigde even mis te gaan toen Piet naast haar kwam zitten maar de juf had dat meteen door en toen mocht ze op schoot en is de piet ergens anders gaan zitten.
Ze durfde zelfs samen met haar vriendinnetje naar Sinterklaas toe om te luisteren wat hij over ze te vertellen had.
Moet ook wel zeggen dat ze het heel goed aangepakt hebben vanuit school, heel rustig, geen hysterisch gedoe, geen spanning opgebouwd of zo. Gewoon duidelijkheid naar de kinderen toe over wanneer de Sint zou komen en wat er dan zou gaan gebeuren. Ouders mochten zo lang blijven als ze dachten dat dat nodig was, dat mocht in de klas maar ook stand-by in de gang voor als het 'fout' zou gaan. Toen de Sint in de bovenbouw was ging de juf rustig een boekje voorlezen en wat drinken met de kleuters om even tot rust te komen. Ik heb toen met een paar andere moeders koffie staan drinken en toen de Sint echt in de klas van J kwam ben ik met nog 2 moeders achterin de klas gaan zitten zodat J kon zien dat ik er was en ik ook meteen had kunnen ingrijpen als het niet goed zou zij gegaan. Maar dat is niet nodig geweest, ze zocht wel af en toe oogcontact maar het feit dat ik er was en af en toe naar haar glimlachte en zwaaide was voldoende.

Er was wel weer even een moment waaruit bleek dat onze school echt anders is dan de andere scholen hier in het dorp. De vrouw die bij Sinterklaas was om alles te regelen (hoorde niet bij onze school) zei heel bot toen wij de klas in wilde lopen "het is niet de bedoeling dat ouders er bij zijn" (en probeerde toen de deur in ons gezicht dicht te duwen) waarop de juf meteen de deur weer open duwde en heel duidelijk terug zei "Ouders zijn hier altijd welkom, kom maar lekker binnen". Die vrouw stond wel even heel raar te kijken :smile:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 05 Dec 2014 12:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat zielig trouwens voor N, Parisienne! En vooral ook een hele rare reactie van de juf. Bijna alle kindjes hebben toch wel een fase waarin ze met papa of mama willen trouwen of zo. En al zou je het als juf zijnde heel raar vinden dan vind ik dat eerder iets om met de ouders te bespreken. En al helemaal niet op deze manier tegen een kind te zeggen en een kindje door de hele klas laten uitlachen... Ik zou echt aan de juf vragen wat er precies gebeurd is en ook aangeven dat N daar zo veel last van heeft gehad en dat je er dus niet blij mee bent.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Dec 2014 12:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat een stom wijf dat bij Sinterklaas hoorde, waar bemoeide ze zich mee? Omdat ze daar een dagje rondhuppelt denkt ze de regels te mogen bepalen.

En Parisienne, wat een onwijs foute reactie van de juf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 05 Dec 2014 14:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij zijn ook blij met de school. Vanmorgen 60 kleuters, 3 vreemde juffen, want zijn eigen 2 juffen zijn ziek, 6 pieten en sinterklaas in het speellokaal. Daar wilde t echt niet bij. Mijn man is met hem in zijn eigen lokaal gaan zitten spelen. Later kwam de directeur en zei ga maar even naar huis, kom over een uurtje terug in zijn eigen lege klas, dan komt sinterklaas en 2 pieten alleen voor hem zijn cadeautje brengen. Dat hebben ze dus zo gedaan. Hulde!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 06 Dec 2014 10:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn Alibi dat ze het zo goed aangepakt hebben op school. Snap heel goed dat hij niet naar binnen wilde in zo'n drukke speelzaal. Nu heeft hij tenminste een leuke herinnering aan dat Sinterklaas op school kwam, maakt het misschien minder spannend voor hem volgend jaar.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Jan 2015 15:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Topic naar boven gehaald, onze middelste dochter is vandaag voor het eerst naar school gegaan. In België gaan ze naar de kleuterschool vanaf 2,5 jaar. Het ging echt super, ze ging meteen met de juf mee naar binnen om te spelen! Ze had alleen even gehuild toen ze na het speelkwartier niet mee mocht naar de klas van haar zus, maar eenmaal binnen was dat ook weer voorbij. Ik ben zo trots en blij dat het goed is gegaan! De oudste had ontzettend veel problemen met naar school gaan en huilde de eerste weken alleen maar. De eerste dagen zelfs non-stop :snik: Dus dit was voor ons een enorme opluchting!

Nu maar hopen dat het morgen weer zo goed gaat... Hoe ging het bij jullie vanmorgen, de eerste schooldag van het jaar?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2015 15:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Gaan ze met 2.5 alle dagen al Pineco?

Ze hadden er hier vandaag zin in. Ze vinden het sowieso altijd leuk wanneer ze met een nieuw thema gaan werken. Dat is nu het thema "Restaurant"
Ik denk wel dat ze straks vroeg in bed liggen, aangezien ze echt even aan het ritme weer moeten wennen.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Jan 2015 15:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn Pineco! En leuk dat je het topic hebt ge-upt.

Onze zoon had er veel zin in vandaag. Hij had allemaal nieuwe (extra moeilijke) boekjes op zijn tafeltje klaarliggen. Zo fijn, want ik had de juf vlak voor de vakantie een e-mail gestuurd dat T. zich een beetje verveelt.
Hij kwam dolgelukkig de school uitrennen vanmiddag :)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Jan 2015 15:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ze gaat alleen de ochtend, van 9 tot 12, waarschijnlijk wel alle dagen. Ik bekijk het gewoon van dag tot dag, als ze te moe is, gaat ze niet en zeg ik dat 's ochtends tegen haar juf als ik de oudste breng. Ze was in ieder geval erg moe vanmiddag, want ze heeft voor het eerst sinds weken weer een middagdutje gedaan :-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers