Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 09:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Je kunt ook gewone Franse volle kwark (of magere, maar dan zou ik wel weer even naar de suikers kijken), volle yoghurt of griekse yoghurt. Vooral die laatste vult behoorlijk. Ik ben een aantal maanden geleden van Griekse yoghurt terug gegaan naar volle yoghurt en dat bevalt mijn beter 's ochtends.

'S avonds honger hebben is bij mij puur gewenning. Als ik 's avonds snack dan heb ik daar standaard 2/3 avonden na die dag nog last van (als in dat ik honger heb). In de negeerstand en na een paar dagen is dat gevoel weg. Ik kan er ook echt een paar dagen chagerijnig van zijn hahaha. Te fout! Wel zorgen dat je over de dag heen dan genoeg eet, zodat die honger 's avonds niet meer is dan een gil om suiker.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 09:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Ik ben ook niet heel fanatiek met ontbijt. Net als Harri gewoon yoghurt met wat fruit (of een smoothie, nog sneller). Soms wat lijnzaad, niet eens altijd.

Ik maak wel vaak een uitgebreide lunch (dat deed ik ook op mijn werk). Gerookte zalm met wat yoghurtdressing, komkommer en sla. Of een speltboterham met een tartaartje en een ei (Die niet op het werk haha).


Dat klinkt lekker!
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 09:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, happi! Alles valt of staat met een goede planning. Op de dagen dat ik werk zet ik 's avonds alles klaar. De spullen van de kinderen, m'n eigen kleding, werktas en het ontbijt en de lunch.
Als ik 's ochtends bijvoorbeeld havermoutpap wil eten dan maak ik dat ook 's avonds. Dan hoef ik het 's ochtends alleen even op te warmen. Overnight oats is net zoveel werk als een paar boterhammen smeren.
Ik maak 's avonds tijdens het koken iets meer, zodat ik dat als lunch kan eten. Een lekkere (pasta)salade bijvoorbeeld. Ik maak eens in de zoveel tijd een grote pan soep en dat zet ik in kleine porties in de vriezer, ook heel makkelijk.

Qua geld zijn wij inderdaad wel meer kwijt. Maar dat komt ook omdat we vooral biologisch eten, dat kost nou eenmaal wat meer.
Ik doe nu eens in de zoveel tijd een mega online bestelling. Dat scheelt veel geld. Want anders neem ik steeds teveel onnodige dingen mee.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 02 Sep 2013 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 09:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga ook weer wat fanatieker bezig zijn met gezond eten!
Vond dat ik m'n vakantie wel wat losser mocht doen met eten en drinken, nu ik erover nadenk was dat vooral met drinken; lekker wijntjes op het terras!
Vorige week heb ik weer verschillende noten gehaald bij de kaas- en notenboer, ik dacht alleen niet echt a bij het bestellen, heb nu een kilo staan haha! Ik kan in ieder geval weer even vooruit.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 09:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

De grap is; ik snack niet of nauwelijks. Ik ben geen chips/chocola/drop/snoep eter dus dat doe ik nu s'avonds ook niet.
Ik negeer wel het hongergevoel en ik heb begrepen dat dat ook niet goed is! Dus ik wil gewoon iets gezonds eten dan. Ik denk inderdaad wel dat het misschien minder wordt als ik overdag meer en beter ga eten.

Ik ga écht mijn best doen.
Ik heb vandaag voor lunch 2 bruine boterhammen met kipfilet en avocado mee. Dat is een goed begin, toch?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2013 10:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Weet je wat het bij mij is, ik heb net Griekse yoghurt op met mango en cranberry muesli, super lekker. Maar dat kan ik in de ochtend niet snel eten. Ik vind het niet lekker als de yoghurt nog heel koud is, daarbij ben ik meestal te laat dus eet ik mijn boterham op de fiets, en dat gaat met yoghurt zo moeilijk :D. Dus ik vind een boterham wel sneller.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 10:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lot, je kan ook een smoothie met havermout maken. Dat klok je zo naar achter. Dat moet zelfs op de fiets lukken als je het in een flesje doet.
<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 10:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Extra avondeten koken doe ik hier sinds kort ook. Mijn vriend wilde graag minderen met brood en nu eet hij 3x in de week als lunch wat wij de avond ervoor hebben gegeten. Ik zorg ervoor dat ik zo t/m di altijd avondeten maak wat makkelijk op te warmen is (zoals pasta, curry, burrito's.. Dat laaste ga ik vanavond proberen. En dan in een aluminium folie zodat hij die morgen heel even snel in de magnatron kan opwarmen). Hopelijk lukt het haha.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 10:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kennen jullie deze site al?
Daar staan zoveel leuke receptjes op! Ik heb al veel inspiratie opgedaan voor lekkere ontbijtjes.
http://www.vegadutchie.nl/recepten/
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 10:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Kennen jullie deze site al?
Daar staan zoveel leuke receptjes op! Ik heb al veel inspiratie opgedaan voor lekkere ontbijtjes.
http://www.vegadutchie.nl/recepten/


Leuke site, tnx!
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 11:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net boodschappen gedaan, alles lekker vers! En nu kan ik niet kiezen wat ik vanavond ga eten!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 11:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Doe je boodschappenlijstje eens? :D
<<

Anoniem23

Bericht 02 Sep 2013 12:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Extra avondeten koken doe ik hier sinds kort ook. Mijn vriend wilde graag minderen met brood en nu eet hij 3x in de week als lunch wat wij de avond ervoor hebben gegeten. Ik zorg ervoor dat ik zo t/m di altijd avondeten maak wat makkelijk op te warmen is (zoals pasta, curry, burrito's.. Dat laaste ga ik vanavond proberen. En dan in een aluminium folie zodat hij die morgen heel even snel in de magnatron kan opwarmen). Hopelijk lukt het haha.


Ik doe dit ook voor mijn vriend inderdaad. Het is sowieso ook handig want we moeten vaak 's avonds snel weg voor sporten oid en dan is het makkelijk als er nog iets gezonds is dat je snel op kan warmen. Dan voorkom je dat je even snel een kant en klare ongezonde maaltijd neemt.
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 12:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net alles opgeruimd dus zeker weten doe ik het niet:

Biefstuk
Rundertartaar
Kipfilet
Rijst
Paprika
Champignons
Carpaccio
Broccoli
Boerensoepgroenten
Tomaten
Sojamelk
Kaas
2 uitdeelzakjeszakjes chips
Popcornwafels
Speltcrackers
Ananas
Frambozen (diepvries)
Mango (diepvries)
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 12:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jaaaa Rogue, nu weet ik het zeker wie je bent...met je uitdeel zakjes chips ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 04 Sep 2013 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 12:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Tnx!
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 12:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Jaaaa Rogue, nu weet ik het zeker wie je bent...met je uitdeel zakjes chips ;)


Hahah darn it! Is dat zo herkenbaar dan?
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 12:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Rogue schreef:
Aziraphale schreef:Jaaaa Rogue, nu weet ik het zeker wie je bent...met je uitdeel zakjes chips ;)


Hahah darn it! Is dat zo herkenbaar dan?


Voor mij wel. Ik heb het n.a.v. jouw tip ook eens geprobeerd. Het is mislukt btw ;)
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 12:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:
Rogue schreef:
Aziraphale schreef:Jaaaa Rogue, nu weet ik het zeker wie je bent...met je uitdeel zakjes chips ;)


Hahah darn it! Is dat zo herkenbaar dan?


Voor mij wel. Ik heb het n.a.v. jouw tip ook eens geprobeerd. Het is mislukt btw ;)


Ah, op die manier!
Haha balen dat het niet werkte.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 13:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jaaa mag ik hier ook meeschrijven?

Nu ik met een burn-out thuis zit kom ik er achter dat ik mijn lichaam (en geest) de afgelopen tijd echt veel te kort heb gedaan. Scheiding, druk met werken en kinderen, nieuwe relatie met gezellige avondjes met kaasjes en wijntjes en biertjes en chipjes maken me niet dikker maar wel beduidend minder fit.
Het lost mijn burn out niet op, maar helpen doet het zeker.

Ik heb al mijn gezond eten boeken weer afgestoft. Het boek waarin Amber Albarda vragen beantwoordt heb ik uit, en nu ben ik bezig in haar eerste boek.

Ik ben nu vanaf vorige week vrijdag weer bezig, en ik begin aardig mijn draai weer te vinden. Maar ik voel me helaas niet echt veel fitter nog. Vandaag is helemaal drama, voel me erg moe, hoofdpijn... Heb net wel een smoothie gemaakt met hou je vast: paksoi, gember, romeinse sla, banaan en citroensap.
Maar voel me zoekend ofzo. Heb vreetzin. Ga zo maar een bakje yoghurt met appel, nootjes en kaneel maken. Knap ik vast van op...
<<

Anoniem29

Bericht 04 Sep 2013 13:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk blij dat je ook meeschrijft!

Ik blijf ook wel eens snaai zin hebben hoor. Ik ben niet zo moeilijk en trek dan overdag gewoon een zak naturel chippies open haha. Als ik redelijk gezond wil doen dan maak ik gewoon een uitgebreid broodje voor mijzelf. (bijv. met tartaar, een eitje op een speltbroodje).

Weet iemand trouwens of je harde speltbroodjes, gewoon gekocht bij de bakker, kan invriezen?

Ik heb hele lekkere speltbroodjes ondekt bij de molen hier in de buurt en wil er wel een aantal kopen maar wil niet dat ze taai worden.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 13:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Leuk blij dat je ook meeschrijft!

Ik blijf ook wel eens snaai zin hebben hoor. Ik ben niet zo moeilijk en trek dan overdag gewoon een zak naturel chippies open haha. Als ik redelijk gezond wil doen dan maak ik gewoon een uitgebreid broodje voor mijzelf. (bijv. met tartaar, een eitje op een speltbroodje).

Weet iemand trouwens of je harde speltbroodjes, gewoon gekocht bij de bakker, kan invriezen?

Ik heb hele lekkere speltbroodjes ondekt bij de molen hier in de buurt en wil er wel een aantal kopen maar wil niet dat ze taai worden.



Ik had vanmorgen heerlijk e nummer vrij brood gehaald bij de bakker, en daar gemengde noten pasta op gesmeerd. Met als gevolg dat ik het halve brood op had haha :) ik denk dat daar mijn graasgedrag van nu vandaan komt.

Ik zou het niet invriezen, inderdaad omdat ik bang zou zijn dat t taai wordt.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Sep 2013 13:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik meld me ook maar weer heb echt een trap onder mijn kont nodig. Mijn energiepijl logt echt ergens op de bodem van de oceaan, dus het word weer eens tijd om daar wat mee te doen. Vanaf morgenochtend er weer goed voor gaan. Dan weer lekker beginnen met smoothies ed.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 13:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Minx schreef:Ik meld me ook maar weer heb echt een trap onder mijn kont nodig. Mijn energiepijl logt echt ergens op de bodem van de oceaan, dus het word weer eens tijd om daar wat mee te doen. Vanaf morgenochtend er weer goed voor gaan. Dan weer lekker beginnen met smoothies ed.


Ontbijt je daar mee? Dat is mijn plan. Lijkt me zo'n goed begin van de dag. Ik had het nu 's middags. Maar wil t vanaf morgen in de ochtend gaan doen.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 04 Sep 2013 14:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik meld me ook weer.
Gister een bestelling met van alles en nog wat binnen gehad, dus binnenkort eens kijken wat ik er allemaal van kan maken.
Ik heb ook de overnight oats geprobeerd, maar vind het koud niet lekker. Maar na 2 min in de magnetron wel. Dus als ik het doordeweeks wil zet ik het savonds klaar en kan ik smorgens zo eten.
Ik maak tegenwoordig ook smoothies, ook met oa spinazie. Nu hoorde ik dat met bietjes ook lekker is. Houden jullie het max aan van 2x per week nitraatrijke groente?

Hier de laatste tijd wel moe, duizelig enz. Was 3 weken terug ziek en toen zijn er even wat te veel kilo's afgegaan. Moet nu echt niet meer af. Nu maar even vit c en magnesium gehaald om te kijken of ik zo weer even een oppepper krijg.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers