Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2014 21:14

Re: Fotografie Topic

Jij gelukserd!! Nondepie zeg..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem124

Bericht 11 Nov 2014 21:16

Re: Fotografie Topic

Sam schreef:Jij gelukserd!! Nondepie zeg..


Heb jij nou al gebeld madame of moet ik dat morgen maar voor je gaan doen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2014 21:19

Re: Fotografie Topic

:palm: :nopompom: :^^:
Jij spreekt goed Duits en kent ze he......
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 11 Nov 2014 23:59

Re: Fotografie Topic

You can't have my heart and you won't use my mind
But, do what you want with my body, do what you want with my body

Afbeelding

:banaan: :banaan: :banaan:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 15 Nov 2014 20:11

Re: Fotografie Topic

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 15 Nov 2014 20:54

Re: Fotografie Topic

Ligt eraan of je foto's van veraf gaat nemen. Voor dichtbij kun je aardig uit de voeten met je systeemlens. Ik heb in de vakantie vrotenseels mijn 18-55 gebruikt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zeester

Bericht 22 Nov 2014 15:53

Re: Fotografie Topic

Ik heb nu dus adobe Light room en kan er al wat mee doen. NU had ik in photoshop zo'n handig tovertooltje waarmee ik gebiedjes of poppetjes kon selecteren. Waar zit dat in LR?
<<

Zeester

Bericht 03 Dec 2014 11:50

Re: Fotografie Topic

Ik ben bezig met een portfolio. Nu wil ik graag een fotoalbum maken. Ofwel afgedrukte foto's erin plakken. Ik wil een boek zonder ringband. Maar met wat oudere zwarte bladen en dan een strikje aan de zijkant waarmee je het dicht bind.

Weet iemand toevallig waar zoiets te vinden is? (als jullie mijn geweldige uitleg begrijpen..)
<<

Anoniem205

Bericht 03 Dec 2014 22:24

Re: Fotografie Topic

Hema? Anders googlen... Zou niet weten waar ze het verkopen!
<<

Zero

Bericht 04 Dec 2014 16:52

Re: Fotografie Topic

Groothandels voor kunst. Maar de kans dat ze die voor fotografie hebben is niet zo groot, omdat dit tegenwoordig ongebruikelijk schijnt te zijn.
<<

Zeester

Bericht 05 Dec 2014 07:00

Re: Fotografie Topic

Bij de Hema hebben ze zoiets, maar dan zit het strikje aan de verkeerde kant. Het is ook een scrapbook, maar goed dat maakt niet uit. Ik ga die vanmiddag even bekijken.

Groothandel voor de kust kun je vast niet eentje kopen...
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Dec 2014 16:40

Re: Fotografie Topic

Voor de cursus die ik doe heb ik de opdracht gekregen een foto te maken van 'het beslissende moment'. Normaal gesproken heb ik vrij veel inspiratie, maar nu kom ik niet veel verder dan een sportfoto of een auto/fietser/hardloper gefotografeerd door een 'luikje' van bomen o.i.d. maar van die ideeën word ik niet echt vrolijk en zijn voor mijn gevoel te simpel binnen de opdracht. Iemand een briljant en uitvoerbaar idee?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Zeester

Bericht 10 Dec 2014 17:35

Re: Fotografie Topic

Een finishfoto waarbij twee sporters vlak op elkaar zitten. Een tennisbal die net wel/niet op de lijn stuitert.
Iemand die een goed telefoontje krijgt? Iemand die iemand anders ten huwelijk vraagt?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Dec 2014 09:03

Re: Fotografie Topic

Ik ben even benieuwd naar jullie advies. Op groupon is nu een aanbieding voor een groothoek- en macrolens. Deze heb ik al eerder voorbij zien komen bij Groupdeal, maar was snel uitverkocht.
Is het wat of zeggen jullie zonde van je geld? Bij Lightinthebox.nl kom ik het ook tegen,maar dan zilverkleurig en nog iets goedkoper.
http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... 9-53410502
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Dec 2014 09:05

Re: Fotografie Topic

Als ik t plaatje zie, zou ik t nooit kopen. Maar je moet voor jezelf nadenken wat je er mee zou willen en of je de lenzen daarvoor zou kunnen gebruiken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 27 Dec 2014 09:20

Re: Fotografie Topic

Die heb ik ook een keer gezien en omdat ik ook zo'n soort lens wil heb ik aan mn vriend gevraagd of het was is, maar volgens hem is het troep,
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Dec 2014 09:21

Re: Fotografie Topic

Plastic zooi :wink:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 21 Jan 2015 23:46

Re: Fotografie Topic

Bijna een maand geen foto's?

Ik heb ook geen foto's (whoah shocking, ik plaats eigenlijk zelden hier whaha :') ) maar ik ben wel begonnen met het maken van een webshop voor mijn foto artikelen!

(printdumpie in de spoiler, want ik ben net pas begonnen... :P valt dus nog niet te bezoeken, staat nog offline

En het gaat goed met de bruiloften :cheering: we hebben deze maand 3 nieuwe besprekingen, hopen dat daar ook boekingen uit gaan komen! De eerste is al in maart (is verzet) dus nog een dikke maand en dan mag ik al weer aan de slag :D super veel zin in!!




Spoiler: weergeven
Afbeelding
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:08

Bericht 22 Mrt 2015 21:01

Re: Fotografie Topic

Oké, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik heb een geschil met onze huwelijksfotograaf.
Wij hebben destijds (7 jaar geleden) alleen een 'ouderwets' album met daarin de foto's geplakt gekocht en gekregen, netjes volgens afspraak. 2 jaar later hebben mijn schoonouders een albumpje af laten drukken bij hun met een aantal foto's, gewoon de digitale bestanden gebruikt zeg maar. Nu zitten er in dat albumpje een aantal foto's waarvan ze er niet bij ons in zitten.
Ik heb nu gevraagd om de digitale bestanden, niet in RAW gewoon in JPEG en minimaal bij 13x18 te bekijken, en ik ben bereid daar een (relatief) fors bedrag voor te betalen, maar de fotograaf wil ze niet verkopen.
Ik snap dat ze de rechten willen behouden, maar het zijn toch foto's van óns huwelijk, ze gaan verder nooit meer wat met die foto's doen. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet eigenlijk. Wie heeft raad en wijze woorden, want ik heb echt geen verstand van rechten in de fotografie.
<<

Zero

Bericht 22 Mrt 2015 21:30

Re: Fotografie Topic

Lol moest even om je naam lachen omdat je (op 1 x na) precies de naam hebt van mijn bedrijf (met o.a. huwelijksfotografie)


Deze fotograaf is een enorme zuurpruim naar mijn idee. Eerlijk gezegd geef ik mijn klanten hun foto's gewoon op volle resolutie mee. Dat was 7 jaar geleden misschien nog niet heel gebruikelijk, maar zeker als je bereid bent er voor te betalen vind ik haar héél flauw.
Ze verkoopt namelijk helemaal niet haar rechten als ze jou grotere foto's verkoopt, maar puur een licentie.
Dat kan ze zelfs nog in de foto zetten bij de info, dat jij alleen de foto's mag bekijken en niet voor publieke doeleinden mag gebruiken.

Zoals jij het nu brengt, snap ik niet waar deze fotograaf mee bezig is. Ze kan nog geld verdienen aan het verkopen van foto's van 7 jaar geleden zonder je rechten te verliezen, waarom sla je dat in vredesnaam af?


Vraag dus nogmaals enkel om een licentie en de digitale bestanden.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:08

Bericht 22 Mrt 2015 21:49

Re: Fotografie Topic

Haha inderdaad, naam bijna hetzelfde. Leuke naam :-)

Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord. Ik ga nog even een nachtje slapen over mijn antwoord (per mail), want ik ben nu best wel boos en ik wil niet onvriendelijk overkomen in eerste instantie. 7 jaar geleden heb ik zelf nooit over de digitale bestanden nagedacht, deze fotograaf is ook niet van onze generatie, om het netjes te zeggen zeg maar.
<<

Zero

Bericht 23 Mrt 2015 00:08

Re: Fotografie Topic

Vroeger kreeg je inderdaad ook nooit de negatieven, en veel oudere generatie fotografen denken nog wel eens dat een digitaal bestand gelijkstaat aan een negatief / rechten weggeven.
Als je uitlegt in je mail dat je helemaal geen rechten wilt kopen maar puur de licentie om te kunnen kijken wat er allemaal tussen zit, dan lijkt me dat heel netjes.
Al zet ze er een watermerk overheen; als jij maar kunt zien wat er mogelijk nog te bestellen valt!

Er zijn ook fotografen die gewoon hun werk van jaren geleden niet meer willen laten zien omdat ze zich er misschien niet meer mee willen identificeren. Of, in het meest vervelende geval, gewoon de foto's niet meer hebben maar dit niet willen toe geven.

Maar goed, als ik terug denk - 7 jaar geleden ; 2008, toen zat ik op de fotovakschool en waren digitale bestanden leveren ook al een heel normaal begrip. Is deze fotograaf nog werkzaam? Want dan vraag ik me af hoe haar klanten er nu over zullen denken...

Maar inderdaad, ik zou geen boze mail sturen maar wel zo goed mogelijk proberen uit te leggen dat je gewoon graag wat foto's in wilt zien.
<<

Zero

Bericht 08 Jun 2015 12:37

Re: Fotografie Topic

Ik up deze weer even, kon hem al bijna niet meer vinden....


Ik heb vrijdag een workshop gevolgd voor newborn fotografie. Dat was echt iets waar ik me nog niet echt aan heb durven wagen en ik zie er nu wel toekomst in. Ik ga binnenkort op zoek naar een model om de theorie in de praktijk toe te passen... ben benieuwd!
Vond de fotografe die de workshop gaf heel erg enthousiast en ze had echt een super mooie studio en prachtig werk. Ze had het ook loeidruk, dus dat was wel een inspiratie.

Ook gaat mijn studio restylen. Ons logo en een deel van onze website zijn gewoon verouderd, dat vonden we leuk toen we 23-24 jaar waren, maar we zijn inmiddels al weer bijna 5 jaar verder en hebben andere ideeën. Kleurenpalet blijft wel, maar het logo gaat wat sierlijker. Ook wil ik wat meer facebook campagne houden, maar dat is nogal lastig.
Mijn compagnon doet niet aan facebook en ik heb mijn hele lijst al een paar keer uitgenodigd.
Heeft iemand een idee om op een leuke manier meer likes te genereren? (Zonder win-acties, want die worden toch altijd door dezelfde geliked)



Oh en ik heb ook nog iemand ooit gezegd (volgens mij was dat hier, Susan misschien?) dat een 50 mm 1.8 niet op een 6D past, omdat ik dacht dat het een EF-S lens was. Is dus niet zo, is EF, past natuurlijk wel. Rectificatie. :P Zou nog wel altijd een 1.4 aanraden maar toch...
<<

Anoniem119

Bericht 08 Jun 2015 12:47

Re: Fotografie Topic

Wat leuk om hier weer eens wat van je te lezen zero. Jullie gaan nog steeds goed dus? Goed om je logo te gaan vernieuwen, af en toe een frisse blik naar alles is heel goed. Vanaf augustus wil ik me daar ook op gaan richten.

En wat goed van de newborn cursus, zo kan je straks weer iets toevoegen aan je portfolio.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Jun 2015 12:48

Re: Fotografie Topic

Dat ging toen ook over een 1.4, dat is ook een EF-lens. Maar ik was er inmiddels al achter dat dat wel kon. Ik heb alweer een aantal maanden een 6D en had de 50 mm f/1.4 zelfs eerder gekocht dan de body. Maar grappig dat je er nog op terugkomt.

Overigens heb ik nu een 28-70 f/2.8 in bruikleen die ik meestal gebruik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers