Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gepest worden op je werk

<<

Anoniem331

Bericht 03 Okt 2014 11:01

Gepest worden op je werk

Wie heeft dit wel eens meegemaakt?

Na al een aantal jaren van onenigheid, dubbele opmerkingen, en geen hoogte krijgen van, is het gedrag van een leidinggevende van een van onze disciplines doorgeslagen in pesten.
Gemene opmerkingen, leugens, en het bewust achterhouden van belangrijke informatie zijn inmiddels aan de orde van de dag. Ik merk dat ik met een heel stuk minder plezier naar mijn werk ga, nu ik dit zo ervaar.
Het is bij mijn leidinggevende en mijn locatiemanager bekend dat dit al speelt sinds de persoon in kwestie aangenomen is, maar neemt nu dus ernstigere vormen aan. Helaas is deze persoon ze gehaaid, dat hij het altijd zo weet te spelen dat hij niet ergens op gepakt kan worden. Er is door de jaren heen ook al veel aan gedaan om het te laten stoppen. Tijden gaat het gord, maar fan ineens kan het zo weer omslaan in dus wat ik nu noem pesten.

Nu het naast zijn eigen personeel ook mijn dagelijkse werkzaamheden gaat beïnvloeden, wil ik me graag er in verdiepen hoe een en ander in zijn werk gaat. Wat moet ik doen om dit te laten stoppen? Naar wie moet ik me wenden als mijn leidinggevende en locatiemanager er niet met persoon in kwestie uit komen? Hoe kan ik zorgen dat ik sterk sta? Er zijn veel collega's die ronduit toe geven bang voor hem te zijn, maar er niet wat aan willen doen omdat ze bang zijn dat ze dan nog meer doelwit worden van zijn pesterijen. Ik ben hier zelf ook wel wat bang voor eigenlijk. Maar ik wil dat dit me weerhoud om er wat mee te doen.

Wie kan me hier wat informatie over geven?
<<

Anoniem84

Bericht 03 Okt 2014 11:13

Re: Gepest worden op je werk

Hebben jullie een vertrouwenspersoon op het werk, waarmee je dit uitgebreid kan bespreken? Misschien kan die je ook tips geven bij wie je daarvoor het beste kan zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Okt 2014 11:17

Re: Gepest worden op je werk

Ja die is er wel, ik heb alleen altijd gedacht dat zij er alleen is voor onze bewoners (woonzorgcentrum) en niet voor personeel? Maar dat zou ik eens na kunnen vragen.
Hoe zit het met de OR? Kan ik daar ook nog wat mee?
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 03 Okt 2014 17:35

Re: Gepest worden op je werk

En de HR adviseur? Ik werk op een HR afdeling en als het totaal niet botert tussen een werknemer en leidinggevende kaarten ze het ook wel eens bij ons aan. Al is het alleen voor advies. Wij behandelen het ook altijd vertrouwelijk.
♡2015
♡2018
<<

Anoniem178

Bericht 03 Okt 2014 18:10

Re: Gepest worden op je werk

Op mijn werk is ook een vertrouwenspersoon. Momenteel heb ik privé veel spelen, zo kwam ik daar terecht. Zij mag niks doorvertellen. Met haar bespreek ik mijn situatie in relatie tot mijn werk. Hoewel ze niks doorvertelt grijpt ze zo nu en dan wel in, aangezien het management soms wat bot ermee om kan gaan. Zij mag mensen overrulen als het nodig is.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Okt 2014 20:21

Re: Gepest worden op je werk

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een HR adviseur. Geen idee dus hoe dat werkt.
Ik heb woensdag een functioneringsgesprek en dan zal ik dit ook nog weer eens aankaarten.
<<

Anoniem75

Bericht 04 Okt 2014 22:14

Re: Gepest worden op je werk

Als het goed is moet er ook iemand voor jou zijn als vertrouwenspersoon. Volgens mij moet ieder bedrijf dat hebben. Ik ben zelf ook vertrouwenspersoon op mijn werk. Als mij ooit iets verteld wordt ben ik verplicht om mijn mond te houden en diegene proberen te helpen. Alleen als het iets is wat het bedrijf echt schaadt mag ik het doorspelen. Bijv. diefstal op het werk. In jou geval zou ik zeker een vertrouwenspersoon aanspreken met je verhaal. En anders naar je leidinggevende stappen.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Okt 2014 10:38

Re: Gepest worden op je werk

Popcorn schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een HR adviseur. Geen idee dus hoe dat werkt.
Ik heb woensdag een functioneringsgesprek en dan zal ik dit ook nog weer eens aankaarten.


HR adviseur heet bij sommige organisaties HR manager, P&O manager, personeelsadviseur, etc. Bij personeelszaken weten ze je daar vast meer over te vertellen!
<<

Anoniem331

Bericht 15 Okt 2014 11:18

Re: Gepest worden op je werk

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de man in kwestie en mijn leidinggevende. Hij was het er niet mee eens dat ik mijn
leidinggevende had gevraagd er bij te zitten, omdat hij een en ander op persoonlijk vlak uit wou praten.
Ik heb meerdere malen aangegeven dit niet te willen, en dat ze er dus wel bij zou zitten.
Uiteindelijk ruim anderhalf uur een gesprek gehad, hij gaf toe dat het niet terecht was zoals hij had gedaan. Ik vind als of dat hij er makkelijk mee weg komt, dus ga ik even kijken hoe ik dat op ga pakken.
Alsnog zijn er veel verhalen die hij anders verteld dan mijn collega's. Ergens word er veel gelogen, maar er is geen bewijs wie dat doet. Ik vind dat hij dat doet, hij vind dat zijn collega's dat doen. Beide keren geen gezonde situatie.
Nu heb ik een week vakantie, en daar was ik erg aan toe. Zulke dingen vreten energie.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Okt 2014 12:57

Re: Gepest worden op je werk

Popcorn, gelukkig geen ervaring mee, maar ik wilde zeggen dat ik het heel stoer van je vind dat je actie hebt ondernomen en het gesprek met die collega aan bent gegaan waar andere collega's dat niet durfden. Petje af!
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 15 Okt 2014 14:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Okt 2014 13:31

Re: Gepest worden op je werk

Aaah, dankjewel, lief! Ik heb er erg tegenop gekeken, maar had voor mezelf zoiets 'als ik er niks mee doe, gaat het gewoon door'
Mijn leidinggevende heeft ook wel 3 keer gezegd na de tijd dat ze het echt knap vond, en dat ik sterk in mijn schoenen stond in het gesprek. Is toch leuk om te horen.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Okt 2014 09:34

Re: Gepest worden op je werk

Popcorn schreef:Aaah, dankjewel, lief! Ik heb er erg tegenop gekeken, maar had voor mezelf zoiets 'als ik er niks mee doe, gaat het gewoon door'
Mijn leidinggevende heeft ook wel 3 keer gezegd na de tijd dat ze het echt knap vond, en dat ik sterk in mijn schoenen stond in het gesprek. Is toch leuk om te horen.


Ja inderdaad, fijn dat je leidinggevende dat ook nog benoemde. Knap van je hoor!
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2014 14:06

Re: Gepest worden op je werk

Hoi Popcorn, hoe gaat het nu?
<<

Anoniem331

Bericht 02 Dec 2014 14:21

Re: Gepest worden op je werk

Lief dat je er naar vraagt!

Er zijn nog steeds van allerlei dingen gaande. Zo is hij vaak op ons kantoor zonder enige reden, maakt hij opmerkingen die totaal misplaatst zijn, en raken zijn overleggen kant nog wal.
Inmiddels heeft hij wekelijks een gesprek met mijn leidinggevende, en is ook de locatiemanager op de hoogte. Feitelijk wachten ze tot hij zo over de schreef gaat, dat ze er echt wat mee kunnen. Tot nu toe zit hij steeds op het spreekwoordelijke randje, en kunnen ze er niks mee doen.

Aangezien in nu privé veel veranderingen door maak, heb ik het idee dat ik juist bij hem mijn rug recht moet houden, want dat zijn net van die dingen die hij dan gaat betrekken op je werk. Voor zover ik weet is hij niet van dit alles op de hoogte, en dat hou ik graag zo. Maar voor hoe lang dat lukt weet ik niet, want ze zitten in een vreselijke roddel cultuur.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna, Spencer