Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Dec 2014 18:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat een leuke foto Katrien! En super leuk dat je weer zwanger bent. Lijkt me inderdaad wel zwaar met nog een baby maar heel bijzonder dat het zo snel 'gelukt' is!
2014 2016 2019
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 01 Dec 2014 19:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ja jeetje Katrien wat een stunt weer zwanger :P maar zo leuk! Wat een grote vent en wat is hij stoer op de loopauto! Leuk om toch Sinterklaas te vieren :sintpiet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2014 11:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, psst, Van Sinterklaas krijgt hij een loopauto, dus hij kan veel oefenen ;-)
<<

Anoniem75

Bericht 02 Dec 2014 11:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy hij slaapt nog 1 a 2 keer op een dag. Of 2x een uurtje of 1x een uur of 2,5. Maar dat laatste komt misschien 2x in de week voor. Is het haar eerste tandje die je hebt ontdekt? T. heeft nu onder 2 tandjes die volledig door zijn en boven heeft hij er 3 voor 1/3 door en 1 is het puntje door. Hij heeft dus een week of 2 geleden ook best veel pijn gehad want die 4 tandjes zaten alle 4 langs elkaar dus heel zijn bovenkaak was dik en hij had enorme spuitluiers. Maar door het gebruik van Dentinox ging het redelijk.

Katrien wat een knapperd zeg! En ik geloof het helemaal dat het zwaar is met een baby in je buik. Gaat alles wel goed met de baby? En met jou? Willen jullie het geslacht straks weten van de baby?

T. heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen van 22.45 tot 8.15! Echt wat heerlijk en ik voel me gelijk na 1 nacht goed slapen en stuk beter. We hebben gewoon gedaan wat we normaal ook doen dus geen idee waarom hij het nu ineens deed. Ik hoop iig dat hij dit vaker gaat doen!
<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2014 11:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wij hebben vannacht, voor het eerst in 9 maanden een dramanacht gehad. M werd om 10 uur brullend wakker, echt tranen met tuiten, schreeuwen, alles. Zo zielig, we kregen hem niet meer stil. Hij sloeg de speen weg als we die wilden geven en leek echt pijn te hebben. Ik dacht dus dat misschien nu dan toch de eerste tandjes door zouden komen, maar ik zie niks. Uiteindelijk is hij weer in slaap gevallen, maar om half 12 werd hij weer wakker. Weer hetzelfde verhaal en om 1 uur weer. Om 2 uur heb ik hem, al "Klap eens in je handjes zingend" weer in slaap gewiegd. Om half 5 ging de wekker van mijn man, dus M weer wakker. Toen heeft hij een flesje gehad en tot half 10 geslapen (Thank God!). Wat het nou geweest is?? Tandjes of toch iets anders, ik hoop dat hij vannacht weer als vanouds slaapt, wat was dit zielig!

Razz, ik moest nog aan je denken vannacht :laughcry:, maar lees nu dat hij doorgeslapen heeft, wat fijn! Hopelijk is het vanaf nu klaar. Met mij gaat het goed, wel veel bandenpijn, volgens mij door het tillen van M, en moe. Ook heb ik (weer) heel weinig eetlust waardoor ik erg weinig energie heb en snel gammel en duizelig ben. Dat had ik bij M ook en hoort er dus bij voor mij. Als ik goed naar mijn lichaam luister gaat het goed, maar ja dat is wel eens lastig. Verder loop ik de hele dag met een grote glimlach in de rondte, dus dat zit wel goed.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Dec 2014 11:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Haha klopt idd een beetje als de nachten die ik de laatste 8,5 maand beleef :laughcry: Gemiddeld kom ik ook ongeveer aan 5,5 uur slaap op een nacht. Echt veel te weinig. Maar hopelijk maakt hij vanaf nu meer nachten zoals die van vannacht!

Maar wel vreemd dat M. overstuur was vannacht. Misschien iets van een krampje? Wel balen dat je weer zo'n weinig eetlust hebt. Ik had dat in het begin van T. ook.
<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2014 12:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik had zelf niet het idee dat het krampjes waren, maar zeker weet ik het niet. Lasig dat hij nog niet gewoon kan zeggen wat er is. Dit was echt hartverscheurend.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Dec 2014 12:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

*breekt even in*

Katrien, hier zijn de nachten al een week of 4 zo.
Iedere avond/nacht wordt N. wakker en is dan niet stil te krijgen.
Helaas is hier de enige oplossing bij ons in bed slapen :(

Het CB zei me dat het dromen kunnen zijn en een soort verlatingsangst.
Toevallig gister met de huisarts het er over gehad en die gaf dat ook aan.
Hopelijk duurt deze fase niet meer zo lang.

En hopelijk gaan jullie niet dezelfde fase in ;) Succes in ieder geval.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Bericht 02 Dec 2014 13:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Oohlala, vervelend zeg! Ik hoop echt niet dat wij in dezelfde fase komen nu.

Net zou ik me gaan douchen, dus ik legde hem in zijn bedje. Begint hij ineens te "roepen", dus ik naar hem toe. Is hij voor het eerst zelf gaan zitten! Hij zat trots te kijken, en ik ook!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 08 Mrt 2015 23:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Alweer te lang geleden dat hier is geschreven, ik wil het wat meer bijhouden dus ik trap af.

Hier gaat het goed, we hebben nog steeds zo'n lief en tevreden dametje. Precies een week geleden ging ze voor het eerst zelf zitten, zo lief! Een paar dagen later liep ik naar boven om haar uit haar bedje te halen en jawel madam zat in haar bedje en keek mij stralend aan. Ook echt met zo'n blik in haar ogen van kijk mij eens! knap he!

Hoe is het met de rest van de kindjes?
Vandaag is Milou van Snoezel 1 jaar geworden, ook alweer!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 09 Mrt 2015 08:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat gaat de rijd snel zeg! Vorig jaar om deze tijd lag M nog in het ziekenhuis en bevielen jullie èèn voor èèn. Nu stapt hier een dreumes rond in huis en is de tweede op komst.

M is nog steeds een vrolijk, tevreden ventje met veel humor. Inmiddels stapt hij door de box en om de tafel alsof het niks is en tijgert hij door de kamer. Hij maakt ook zijn eigen grapjes, zo leuk. Dan kon je naar hem toe om hem een kusje te geven en dan loopt hij weg door de box, hij giert het dan uit van het lachen.
Na een periode van slecht slapen doordat hij tandjes kreeg (eindelijk maar toch) slaapt hij nu weer super goed. Heerlijk!
Het eten gaat ook nog steeds erg goed. Ik vraag me wel eens af of zijn smaakpapillen wel werken. Hij lust werkelijk alles!
Soms is het ook een driftkikker hoor. Als hij iets niet wil dan wil hij het ook echt niet. Met schreeuwen, brullen, overstrekken tot gevolg. Mijn schoonmoeder kwam het erg bekend voor. Gelukkig is zo'n bui ook snel weer over.

Ik ben benieuwd hoe het met de rest van jullie gaat.

Snoezel, nog gefeliciteerd!
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 09 Mrt 2015 09:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames,
Ik lees af en toe nog mee op het forum maar post eigenlijk nooit wat.
Wat vliegt de tijd. D eersten uit de groep zijn alweer 1! Milou en Katrien alweer zwanger.

Hier gaat het ook goed. Onze dochter is net 11 maanden en is een ondernemende dame. Net 9 maanden kroop ze al door het huis en ging ze voor het eerst staan. Daarvoor tijgerde ze al een tijdje. Nu loopt ze als een speer achter haar loopkar en langs eigenlijk alles door het huis.
Dat driftige herken ik erg goed katrien. Hier ook een meisje die goed weet wat ze wil.
Wat kun je dan trots zijn he shy? Leuk zo'n glimmend meisje.

Hier op hey moment tandenpijn. Nummer 8 is op komst. Soms heb ik ook het idee dat ze kiezen krijgt maar dat lijkt ne wat vroeg.
Hier hebben we wat problemen gehad met warm eten. Ze wou echt niet. Pas een maand of 2 gaat da nu goed. V. Krijgt nog steeds borstvoeding dus ze komt niet tekort.

Ik zal mijn best doen wat meer mee te schrijven. Moet wel zeggen dat ik bijvoorbeeld facebook op whatsapp makkelijker bij te houden vindt. Vooral op de telefoon.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Mrt 2015 09:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk dat dit topic ge-upt is! Ik weet nog hoe we vorig jaar alweer de laatste weken in gingen.
Hier gaat het goed. N heeft haar 11 maandenprikken goed doorstaan, is nu 78 cm en 9 kilo.
Ze kruipt en staat heel graag maar lopen doet ze nog niet.
Qua tandjes gaat ze hard. Ze heeft er al 8 en op het moment komen er boven hoektanden door dus ze kwijlt en kauwt op alles wat ze te pakken krijgt. Verder is het gewoon een heerlijk en lief wijvie; ze is makkelijk en huilt bijna nooit.
Op dit moment ben ik idd alweer zwanger, bijna 8 weken. Over 2 weken heb ik de termijnecho.
Ik voel me verschrikkelijk. Bij N gingen de eerste 3 maanden redelijk, nu ben ik vreselijk misselijk. Zo erg dat ik er niet van slaap. Hopelijk gaat dit snel over en kunnen we genieten en langzamerhand een tweede babykamer maken. :heart:
04-2014
10-2015
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Mrt 2015 11:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk dat jullie allemaal even komen reageren, leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat :D

Katrien: wat leuk zo'n grapjas zeg haha ik zie het helemaal voor mij hoe hij je dan zo voor de gek houd :P en wat fijn dat hij alles lust! Vooral lekker van genieten :P

Eppie: ja echt heerlijk is dat he! Ik dacht echt oke, laatst zat je pas voor het eerst zelf en nu kom ik je kamer binnen en zit je gewoon te wachten tot je uit bed mag haha best bizar.

Wat gaan jullie kindjes ook hard met de tandjes, D.inthe heeft op het moment haar onderste twee tandjes, bovenste twee voortandjes en nog 1 klein stukje naast haar voortand die nog moet doorkomen dus zij zit pas op 5. Leuk om die verschillen te zien.

Milou: ook fijn dat het goed gaat met jullie, en alweer zwanger! Gefeliciteerd :cheering:
Hopen dat je je snel wat beter voelt, dan kan het genieten beginnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 09 Mrt 2015 12:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy schreef:
Wat gaan jullie kindjes ook hard met de tandjes, D.inthe heeft op het moment haar onderste twee tandjes, bovenste twee voortandjes en nog 1 klein stukje naast haar voortand die nog moet doorkomen dus zij zit pas op 5. Leuk om die verschillen te zien.


Dat had M dan weer totaal geen haast mee, hij heeft minstens 2 maanden pijn gehad en vlak voor zijn eerste verjaardag was de eerste door nu, 1,5 week later, heeft hij er ineens 4.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 09 Mrt 2015 12:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat.
Vind het heel bijzonder dat de eerste kindjes al weer 1 zijn. Vorig jaar om deze tijd ging net mijn verlof in. En ook al weer twee zwanger, gefeliciteert.

Shy, trots kun je dan zijn he als ze weer iets nieuws kunnen.

Katrien, haha hier vraag ik mij ook wel eens af of de smaakpapillen werken, K lust ook alles.

Eppie, snelle dame heb jij zeg, leuk

Milou, wat vervelend dat je je nu zo beroerd voelt, lijkt me wel extra zwaar nu met zo'n klein meisje erbij.

Hier gaat ook alles goed, K groeit goed en ontwikkelt zich ook heel goed. Met 9 maanden trok hij zich al op en nu loopt hij overal langs, hij is ook erg van de boevenstreken en kan dan heel ondeugend kijken haha.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Mrt 2015 15:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk om weer eens updates te lezen van iedereen! :good:

Appeltje heb ik toevallig vorige week nog gemeet :wink:

Hier gaat alles goed, al is onze kleine meid op dit moment ziek. Verder is het een hele aanwezige, ondernemende dame met eigen willetje. Ze is 10 maanden en weegt nu 9,5 kilo (bij de geboorte 4,5), hoe lang ze is weet ik niet precies. Bij de laatste meting in december was ze 74 centimeter dus daar zal ze nu wel boven zitten. Ze heeft nu 4 tandjes, de laatste twee zijn net pas door. Ze kan zitten, rollen en op haar buik schuiven maar verder zit er weinig beweging in :wink:

Ze eet geweldig goed, alles gaat erin.. Ik herken wel wat Katrien zegt; soms twijfel ik wel of ze alles goed proeft, haha. We gaan alweer richting haar verjaardag, zo'n gek idee. Een jaar geleden had ik verlof en keek ik uit naar haar geboorte. Nu is ze alweer ruim 10 maanden bij ons en ik had nooit kunnen denken/hopen dat ik zo'n geweldig leuk kind zou krijgen :love: Stiekem wil ik er wel nog een, haha!

Shy, jouw dochter is echt al bijna 1, wat gaat het hard! Kan me nog goed herinneren dat je was bevallen, ik wilde zooooo graag ook en ik heb nog lang moeten wachten, haha. Hoe gaan jullie haar verjaardag vieren? Heb je nog cadeau-tips?

Milou, wat leuk dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd! Balen dat je zo misselijk bent, ik hoop dat dat snel wegtrekt.

Eppie, jeetje, alweer 8 tanden, dat gaat vlot! Leuk dat ze ook al staat en achter haar loopkar kan lopen. Fijn dat het avondeten nu een stuk beter gaat.

Katrien, fijn dat het slapen nu beter gaat! Hoe valt het jou; het zwanger zijn en een kindje van 1 hebben rondlopen? Ik herken het driftige ook van mijn dochter, ze kan heel goed aangeven wanneer ze het ergens niet mee eens is, haha.
2014 2016 2019
<<

Patsy

Bericht 09 Mrt 2015 16:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, de periodes dat M zo slecht sliep vond ik erg zwaar. Mijn man nam dan veel van me over 's nacht, maar ik werd er wel wakker van en kwam lastig weer in slaap. Zeker wanneer M zoveel pijn had door doorkomende tandjes kon ik dat echt niet negeren omdat mijn man er wel bij was, het was zo zielig. Nu de nachten beter gaan scheelt dat een heel stuk. Nu vind ik het vooral lichamelijk zwaar. M is toch ruim 10 kilo en moet getild worden. Ik heb dus veel last van mijn bekken, banden en rug. Gelukkig hersteld dat zich nog wel met een dagje rust, dus dat is fijn.
Maar ik vind het ook zo bijzonder dat we dit mee mogen maken. M aaide vorige week over mijn buik en gaf er een kusje op. Hoewel ik weet dat hij er nog niks van snapt vind ik dat toch wel heel mooi en bijzonder. Ik heb zelf geen broers of zussen en ik vind het zo geweldig dat hij echt op zal groeien met een broertje of zusje. Kortom, zwaar maar ik geniet volop!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Mrt 2015 17:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk om hier weer van iedereen te horen!

Gefeliciteerd snoezel! Klinkt als een leuke dag!mkan me voorstellen dat je er emo van wordt. Ik antwoord altijd met 'nee' als mensen zeggen dat M bijna jarig is :P
Katrien: dat klinkt idd best zwaar, een dreumes en zwanger, maar wel super leuk natuurlijk!
Appeltje: K heeft haast! Nu al langslopen enzo. Gaaf hoor!
Mikado: wij waren bijna tegelijk uitgerekend, ik had hetzelfde toen snoezel was bevallen,maat idee dat wij nog zoooo lang moesten wachten! Haha!
M weegt trouwens ongeveer hetzelfde.

Hier ook alles goed. Wij hebben natuurlijk ook een heel lief jongetje, ik begrijp het nu pas als mensen het hebben over verliefd zijn op je eigen kindje. Wij hebben ook een langslopend jongetje, met een eigen willetje. Ik wist niet dat dat al kon! Maar wat is deze leeftijd ook weer leuk. Ik geniet ook zo van samen boodschappen doen, en het contact dat hij dan maakt met andere kindjes (en iedereen eigenlijk).
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2015 11:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even een upje!

Ik ben benieuwd hoe het met de kindjes gaat. Lopen jullie kindjes al en kunnen ze al woordjes zeggen?

Hier begint het lopen te komen. Hij kan nu een stuk of 5-7 losse stapjes zetten en dat doet hij zo een paar keer per dag. De rest van de tijd staan hij ook wel op zijn benen maar dan houdt hij zich vast. Woordjes zeggen doet hij nog niet op het woordje 'tut' na (zijn speentje)

Verder is T. echt een heel pittig kindje met hier en daar een lichte driftbuii want hij kaat echt wel van zich horen als hij het ergens niet mee eens is! Dit ben ik helemaal niet gewend want dat heeft onze oudste echt nooit gehad. Slapen gaat nog steeds niet best. Hij is nog steeds 1-2 keer per nacht wakker en wil niet getroost worden, geen speentje alleen een flesje melk. Als hij die op heeft slaapt hij gelukkig wel meteen weer verder. Hij begint nu ook steeds meer op zijn grote broer te lijken en wil hem ook na doen in dingen. Deze week heeft hij dan ook het bankklimmen ontdekt inclusief eraf duiken :pale: Ik heb m'n handen dus vol!
<<

Patsy

Bericht 11 Aug 2015 12:42

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ava, wat vermoeiend dat T nog steeds zo slecht slaapt. Trek jij het nog een beetje?

Hier gaat het goed! M is dus inmiddels trotse grote broer van nog een M (lekker handig hier op het forum :wink: ). Hij loopt inmiddels en ook gelijk goed en veel. Slapen gaat heel goed! Tussen 7 en 8 gaat hij op bed en tussen 8 en 9 wordt hij wakker. Overdag slaapt hij soms 2X en soms 1X.

Praten doet hij ook veel (van wie zou hij dat hebben :)?) Mama, heit, opa, pake, eppe (beppe), eendje, kwak kwak, uit, bah, hebben, eten, hinder (paard in het Fries) thee en sinds dit weekend weet ik dat m-pwa lamp betekend :laughcry:

Het is echt een vrolijk mannetje. Maar kan ook een driftkikker zijn hoor. Dan laat ik hem maar uitrazen, dat werkt het beste. Warm eten wordt inmiddels weer wat beter, maar brood eet hij heel goed.
Op de bank klimmen vindt hij ook erg leuk en ook hier is het van de bank af gaan nog wel een dingetje. Dat doet hij het liefst met zijn hoofd eerst. We blijven consequent zeggen dat zijn beentjes eerst moeten en draaien hem om, hopelijk krijgt hij snel door dat dat veel handiger is.

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 11 Aug 2015 19:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ava, wat ontzettend vermoeiend dat T zo slecht slaapt. Wat leuk dat T losse stapjes begint te zetten.

Katrien, Wat heerlijk zeg dat M zo goed slaapt, en wat leuk dat hij een trotse grote broer is. Wat kan M al veel woordjes zeggen.

Hier gaat het heel goed. K kan al een klein beetje los stappen, vaak zijn het maar een paar stapjes maar toch :smile: . Meestal gebeurt het als hij heel druk in zijn spel is, als hij het dan doorkrijgt is hij heel erg trots op zichzelf, erg leuk om te zien. K "kletst" ons de oren van het hoofd, er is alleen geen chocola van te maken :P
De driftbuien zijn hier ook bekend, hij kan dan heel theatraal zich op zijn knieën laten zakken en zijn hoofd op de grond leggen. Uit laten razen werkt hier ook het beste.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met de rest gaat.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Patsy

Bericht 11 Aug 2015 20:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

M kan sinds kort ook stampvoeten :laughcry:.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Aug 2015 21:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk om hier weet wat te lezen! Ik heb een andere naam nu, maar ik had hiervoor een meisjesachtig kleurtje :wink:

Wat vervelend Ava, dat de jongste nog zo slecht slaapt. Hier zijn de nachten helaas niet veel beter. En als hij geen melk krijgt dan gaat hij ook echt niet meteen slapen. Ik ben nu wel bezig om hem niks meer te geven, maar dat heeft nog niet veel succes. Afgelopen nacht heeft hij drie keer ongeveer een uur alles op stelten gezet, pffff. Hopelijk is het echt tijdelijk en helpt het als we nu doorzetten.. Leuk dat je jongste ook loopt! Hier ook sinds kort, zo leuk. En mijn mannetje zegt ook nog maar weinig hoor, hele verhalen op zijn manier, maar heel weinig echte woordjes. En het bankklimmen heeft die van mij ook net ontdekt, wonderbaarlijk genoeg gaat hij heel netjes achterstevoren met de beentjes eerst weer eraf. Maar ik zit er wel bovenop, want als hij het een keer vergeet dan stuitert hij er zo af. Driftbuien hebben we hier ook al een beetje, alleen ik ben ze wel gewend van de oudste en dan ook veel erger, dus ik ben nog niet heel erg onder de indruk, haha.

Katrien, leuk hoor dat je oudste al grote broer is! Bevalt het zo met twee kindjes, en ook zo kort op elkaar? Aan de ene kant lijkt het me heel leuk, aan de andere kant ook best wel pittig omdat ze nog relatief afhankelijk van je zijn als ze klein zijn. En wat slaapt hij goed zeg, dat halen wij hier echt niet. Hier meestal maximaal 12 uur qua nacht (eigenlijk gewoon netjes), maar wel met onderbrekingen. En wat praat jouw M al goed dan, zoveel woordjes, knap!

Appeltje, wat goed dat hij al wat stapjes kan doen! Hier loopt hij ook sinds kort en kan dan ook echt enorm blij en trots kijken als hij door de kamer loopt. Jullie dus ook al een kletskop, leuk! Wij ook, en ook wij kunnen er op een paar kleine woordjes na nog niet veel van maken. Klinkt ook herkenbaar van dat op de grond gaan liggen in een driftbui, gebeurt hier ook zo nu en dan. Ik laat hem ook meestal uitrazen, en moet er eigenlijk stiekem erg om lachen als hij zo op de grond theatraal gaat liggen doen.

Hier gaat het aardig. R loopt sinds een dikke maand ongeveer, het begon met steeds een paar kleine stapjes los en inmiddels loopt hij best grote stukken al los. Eerste schoentjes hebben we ook al gekocht, tenminste, meer een soort kruising tussen slofjes en de eerste loopschoentjes. Hij wilde namelijk ook meteen buiten aan de wandel, en omdat je beter niet meteen schoentjes kunt kopen hebben we voor een tussenoplossing gekozen. Zo zijn zijn voetjes toch beschermd, maar wordt de ontwikkeling van zijn voetje ook niet teveel belemmerd. Hij heeft leuke schoentjes en ze staan zo stoer! Hij is meestal enorm vrolijk, is ook een echte lachebek en een enorme charmeur! Iedereen wil hem altijd mee naar huis nemen, en dan ben ik toch wel heel trots en erg blij dat hij bij mij hoort :heart: Samen met de oudste is het ook leuk, ze zijn gek op elkaar en de oudste kan hem als geen ander aan het lachen maken. Nu hij zo mobiel is hebben we wel ook al van beide kanten de eerste irritaties en jaloezie gehad, maar dat hoort er een beetje bij en is nog prima te overzien gelukkig (even afkloppen). Praten begint ook te komen, al zegt hij nog erg weinig verstaanbaars. Hele verhalen op zijn manier, en verder zegt hij papa, mama, lamp en kijk. Dus het begin is gemaakt, zo leuk. Hij heeft trouwens echt een enorme fascinatie voor lampen, overal waar we zijn zoekt hij ze op, wijst ernaar en als je dan ook nog het licht aan en uit doet dan kan zijn dag niet meer stuk. Je kan er maar gelukkig van worden, haha.Het enige waar we zorgen om hebben bij R is zijn gezondheid. Dit jaar al drie ziekenhuisopnames gehad, hij is vaak ziek geweest en hij heeft veel problemen met eten. Dus daar heb ik wel echt zorgen om. Verder is het een heerlijk ventje, vrolijk, ondernemend, ondeugend, slim, lief en ga zo maar door :heart:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Aug 2015 21:21

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk om te lezen!
Ava, klinkt wel pittig idd. Hoe is je oudste erbij?
Katrien: wat zegt hij al veel! Knap hoor! Lekker trouwens dat uitslapen tot 8 of 9!
Appeltje: heerlijk he dat brabbelen? Dat doet onze M ook, hele verhalen met soms een herkenbare klank of schouder-op-haal gebaar erbij. Maar niet te verstaan haha.

Onze M is zo'n schatje! Hij is gek op voorlezen en als ik ergens mee bezig ben, gaan hij zelf op de bank zitten en zichzelf voorlezen. Heel schattig. Hij is gek op auto's, tractoren en andere machines, dan gaat zijn vingertje omhoog en wil hij heel graag kijken. Maar ook het vaste rondje hier langs de paarden, kippen, koeien en schapen is favoriet. Hij kan ook de bijbehorende geluiden!
Sinds kort geeft hij ook kusjes: aan papa, oma's opa's en tantes die hij bijna nooit ziet. En als ik een kusje vraagt lacht hij heel lief, maar dan krijgt papa de kus haha. En hij is lekker druk, altijd bezig, altijd ontdekken en altijd aanwezig. Het is dan ook heel stil als hij dan (eindelijk :wink: ) slaapt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers