Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem29

Bericht 23 Sep 2013 11:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Blegh ik ben ziekig. Mijn hele buik is van slag.

Ik heb gisteren niet thuis gegeten en nu wil ik gelijk 'slecht' eten de schuld geven maar misschien is dat niet eerlijk want het was gewoon bij mijn schoonouders thuis. En geen fastfood ofzo. (Het was een visschotel, maar volgens mij was gewoon alles gaar). Wel met heel veel witte lasagne en een bloemkoolsoep.

Nouja, hopelijk trekt het snel weer weg. Ik heb nu wel zin om heel veel gezonde boodschappen te halen.
<<

Anoniem23

Bericht 23 Sep 2013 12:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net voor de lunch lekker falafel gemaakt, jammie!

Kan goed zijn hoor intoxicated, dat je van die witte pasta zo'n last krijgt. Ik kan daar ook niet goed tegen, diarree en borrelende darmen alles.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Sep 2013 14:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Beterschap Toxi!

Zo, ik heb boodschappen gedaan: rosbief, zure haring, Griekse yoghurt, zoete aardappel, appelen, bananen, kiwi, volkoren spaghetti, smeerkaas, ongezouten notenmix, eieren, komkommer. Moet wel gaan lukken om weer wat bewuster te eten, de 2,5 uur zet ik vanaf nu ook weer in.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Sep 2013 16:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Harrison, falafel, lekkerrrr! Heb je het gefrituurd? Ik had het laatst gewoon gebakken, dat was ook best lekker.

Vervelend, intox! Ik reageer ook vrij heftig op witte pasta.
Wat heb je voor gezonde boodschappen gedaan?

Wat staat er bij jullie op het menu vandaag?
Ik heb niet zo'n zin om te koken. Dus het wordt een tomatensoepje uit de vriezer. En ik ben een speltbroodje aan het bakken.
<<

Anoniem23

Bericht 23 Sep 2013 16:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee ik heb gewoon gebakken in olijfolie. Net zo prima!

Ik eet vandaag Indonesisch op een verjaardag van een hele goede toko, jammiee!
<<

Anoniem273

Bericht 23 Sep 2013 17:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier pruttelt de lasagnesaus al, zo lekker! Met sambal enzo erin en in plaats van gehakt zitten er pijnboompitten door en straks als de saus klaar is met pruttelen, roer ik er verse spinazie door. Lekker met mozzarella en helaas wel gewone lasagnebladen maar dat mag de pret niet drukken ;)
<<

Anoniem4

Bericht 23 Sep 2013 17:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet vanavond makkelijk: gegrilde kipfilet met avocado en sla. Ga zo eerst sporten en zal pas rond acht uur weer thuis zijn.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Sep 2013 12:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oja, voor mijn mede avocado-lovers. Ik kwam dit tegen, misschien wel wat voor jullie? Niet allemaal CF&H maar wel weer eens wat anders. :yes:

http://www.treehugger.com/green-food/Av ... cipes.html
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 24 Sep 2013 13:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh, dat is leuk SoGood, die recepten. Je kunt echt veel met avocado's.

Ik heb vandaag een heerlijk gezonde dag. Ik heb ontbeten met een recept uit het boek van Amber Albarda: havermout met amandelmelk, appel, sesamzaad en gebroken lijnzaad met wat honing en kaneel.
Tussendoor heb ik stukjes verse ananas op en net als lunch een salade van fusili, avocado, oranje puntpaprika, trostomaat, pijnboompitten, een beetje kipfilet en een honing-mosterddressing.
Vanavond gaan we spinaziecurry met feta, ui en tomaat eten op naanbrood. En om half 8 ga ik 12 km hardlopen.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Sep 2013 14:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind mezelf echt stom dat ik al jaren wraps koop uit een pakje. Het recept is zó simpel! 200 gram bloem, 125 mililiter water, snufje zout, eetlepel olijfolie. That's it, 5 minuten door elkaar kneden, 30 minuten laten staan, even uitrollen, en je kunt ze bakken, gewoon in de koekenpan 1 minuutje en het is klaar!

In die 30 minuten dat het deeg moet rusten kun je makkelijk wat groenten snijden, uien fruiten, knoflookje erdoorheen, wat bonen erbij en het is klaar. Scheelt ook behoorlijk in de kosten wanneer je het deeg zelf maakt, want normaal kan ik de helft van het pak weggooien, omdat ik het niet goed luchtdicht opberg.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Sep 2013 15:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Invriezen werkt ook.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Sep 2013 18:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

-ED- schreef:Ik vind mezelf echt stom dat ik al jaren wraps koop uit een pakje. Het recept is zó simpel! 200 gram bloem, 125 mililiter water, snufje zout, eetlepel olijfolie. That's it, 5 minuten door elkaar kneden, 30 minuten laten staan, even uitrollen, en je kunt ze bakken, gewoon in de koekenpan 1 minuutje en het is klaar!

In die 30 minuten dat het deeg moet rusten kun je makkelijk wat groenten snijden, uien fruiten, knoflookje erdoorheen, wat bonen erbij en het is klaar. Scheelt ook behoorlijk in de kosten wanneer je het deeg zelf maakt, want normaal kan ik de helft van het pak weggooien, omdat ik het niet goed luchtdicht opberg.



Ik heb er zojuist ook 1 gemaakt van speltbloem. Idd supermakkelijk, goed idee! Ik eet hem morgen als lunch met cherrietomaatjes, paprika, komkommer, feta en noten.
Smile, it's free!
<<

Anoniem29

Bericht 24 Sep 2013 19:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik baal ook dat ik ze uit een pakje pak. Zo stom. Gewoon te lui om ze zelf te maken. Terwijl ik het met pizzabodems wel netjes zelf doe.

Volgende keer maak ik ze ook zelf haha. Mijn nieuwe kookdoel.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Sep 2013 19:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pizzabodem heb ik dan weer nooit zelf gemaakt! Heb hele lekkere speltbodems van de biowinkel, maar de volgende keer ga ik die ook zelf maken!
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 24 Sep 2013 20:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga dat ook maar eens doen. Pizzadeeg maak ik wel altijd zelf:

Ingrediënten voor het deeg:
• 250 g (spelt)meel
• 1 tl zout
• 6 g gedroogde gist
• 1/2 tl suiker
• 1 el olijfolie
• ca. 125 ml lauw water

Meng het zout, de gist en de suiker door het meel. Roer er dan de olijfolie door en beetje bij beetje het water. Afhankelijk van het soort meel dat je gebruikt, heb je misschien meer of minder water nodig. Voeg eventueel nog wat extra bloem toe als je deeg te plakkerig wordt. Kneed tot je een samenhangend en elastisch deeg hebt. Laat het onder een vochtige doek en op een warme plek 45 minuten rijzen. Kneed het deeg daarna weer een aantal minuten stevig door en laat het nog minstens 30 minuten rijzen.

Het kan overigens prima zonder suiker!
<<

Anoniem4

Bericht 24 Sep 2013 20:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben ook zo'n stommerd die wraps uit een pakje koopt.
Ga het de volgende keer ook zelf proberen.
<<

Anoniem4

Bericht 24 Sep 2013 21:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ik ga dat ook maar eens doen. Pizzadeeg maak ik wel altijd zelf:

Ingrediënten voor het deeg:
• 250 g (spelt)meel
• 1 tl zout
• 6 g gedroogde gist
• 1/2 tl suiker
• 1 el olijfolie
• ca. 125 ml lauw water

Meng het zout, de gist en de suiker door het meel. Roer er dan de olijfolie door en beetje bij beetje het water. Afhankelijk van het soort meel dat je gebruikt, heb je misschien meer of minder water nodig. Voeg eventueel nog wat extra bloem toe als je deeg te plakkerig wordt. Kneed tot je een samenhangend en elastisch deeg hebt. Laat het onder een vochtige doek en op een warme plek 45 minuten rijzen. Kneed het deeg daarna weer een aantal minuten stevig door en laat het nog minstens 30 minuten rijzen.

Het kan overigens prima zonder suiker!


Ik gebruik dit recept altijd, en dan zonder de suiker idd.
Ik vind dat ik hele lekkere pizza's maak!
Volgende keer dan ook maar wagen aan de wraps.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 01:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb laatst ook voor het eerst zelf pizza's gemaakt, het was echt een stuk simpeler dan ik had gedacht en de pizza's werden echt supergoed! Knapperige bodem met zelfs van die luchtbellen in de rand, die heel erg authentiek Italiaans smaakte! Ik was helemaal verrast door het resultaat, want was toch nog wat onzeker over het deeg, maar écht het is zo simpel!!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 25 Sep 2013 06:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

En bakken jullie dan nog eerst de bodem? Of gelijk het spul erop en in de oven?
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2013 07:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind het wel lekkerder om hem even voor te bakken. Vooral met speltmeel.
5 minuutjes ongeveer.

Ik noem het altijd weekend eten. Want we eten die pizza altijd alleen maar in het weekend.
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 09:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik dat recept ook. Maar dan ook zonder suiker. Ik gebruik wat druppels honing, maakt het deegje ook hele lekker zacht en goed uitrolbaar.

Als ik echt lief voor mijn buik wil zijn gebruik ik ook geen gist. Hij is dan iets minder luchtig maar qua smaak precies hetzelfde.

Ik bak hem inderdaad ook altijd voor.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 10:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb m de vorige keer niet voorgebakken, ging prima.
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 10:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb hem ook wel eens niet voorgebakken maar toch geef ik de voorkeur aan wel voorbakken. Als ik niet voorbak dan loopt het sap van de tomaat heel erg in het deeg waardoor hij in het midden nattig blijft.

Maar misschien ligt dat ook wel aan wat ik erop doe.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 11:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oja, dat was inderdaad wel een beetje zo! Dan zal ik 'm de volgende keer ook voorbakken. Ik heb nu alweer zin om pizza's te maken, haha! Binnenkort komen hier 3 vriendinnen eten en dan ben ik van plan om 4 pizza's te maken en dan elke ronde alle 4 een kwart te eten en steeds verschillende soorten, lijkt me wel een leuk/gezellige manier van eten.
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 13:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja dat is een leuk idee! Pizza tapas :D haha
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers