Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brood

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Nov 2014 15:09

Re: Brood

Milou schreef:Ik krijg dat boek voor kerst happydobby. Ze is vlg week 8 maanden alweer.
kan me ook zo ergeren aan al die succesverhalen op de whatsapp en facebook van kindjes die met 7 mnd van de fles af zijn en met de pot mee-eten en alles lusten. Dan denk ik maar, die worden nog wel 3x per nacht wakker terwijl die van mij heerlijk doorslaapt en slapend kan drinken.


Probeer je er niet teveel aan te ergeren Milou! Elk kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. J. eet graag brood maar avondeten is hier vaak ook nog niet super en zit ze alleen maar mee te spelen. Tja, dat hoort erbij. Ik vind het vaak ook niet leuk maar het is nu eenmaal zo. J. is nooit fan geweest van warm eten. Dan maar niet. Komt nog wel.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 30 Nov 2014 16:30

Re: Brood

Milou schreef:Een vriendin van me gaat niet eens meer naar het cb. Die vindt het ouderwets en achterhaald.
Roze hoeveel weegt jullie mannetje nu dan?

Nou ze heeft net 3 stukjes brood met laagje boter op gedrenkt in de thee en dat ging er aardig in. Bleef wel even hangen.
Daarna kreeg ze een driftbui en was er geen land mee te bezeilen dus ze ligt nu op bed.
Straks de fruithap. Die wilde ze net ook niet.
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het leren eten van vast voedsel een leuk proces vind. Eerder een ergernis/zorg.


Ik snap wel dat voeding in zijn algemeenheid voor jou misschien al een grotere zorg is doordat ze vanaf begin af aan zo weinig drinkt en het dus altijd een soort bron van stress is geweest. Maar ik zou echt proberen het wennen aan vaste voeding wat meer los te laten. Ze moet het echt nog leren, er zijn heel veel kinderen die aan gepureerd voedsel gewend zijn, stukjes voedsel weigeren. En lange vingers eet ze wel toch? Dus het is niet zo dat ze helemaal niet weet hoe het werkt. Uiteindelijk leren bijna alle kinderen gewoon eten, de éen alleen wat sneller dan de ander.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Nov 2014 22:55

Re: Brood

Dat idee heb ik ook Brooke, dat ze een standaard advies geven en niet altijd veel verder kijken. Hier zou hij overigens ook te weinig eten, maar toch is hij te dik. Maar dat komt door de borstvoeding dus die moet ik dan maar weer gauw minderen. Ik ben juist blij dat hij dat nog wel neemt, anders zou hij nu denk ik aan het afvallen zijn. Want ik probeer zijn hapjes zo te plannen dat hij echt wel trek heeft en dus niet als hij net vol melk zit.

Milou, mijn mannetje woog bij de controle met 8 maanden 11,7kg dus ik gok dat hij de 12kg inmiddels wel gepasseerd is. Hij is ook wel ietsje langer dan gemiddeld, maar zijn gewicht valt op het CB dus buiten de curve. Dus ik geloof dat ze inmiddels bang zijn voor morbide obesitas ofzo bij het CB, gelukkig zegt de kinderarts dat borstvoeding ervoor kan zorgen dat een baby heel flink is, maar dat dit later wel bijtrekt en ook geen verhoogde kans geeft op overgewicht later. Dus ik maak me er zelf ook niet te druk om.

Wel een goede tip die ik hier nog lees over welke kant van het belegde brood naar boven/beneden moet om plakken te voorkomen. Daar heb ik volgens mij bij mijn dochter ook op gelet en dat werkte goed. Bij R heb ik er volgens mij nog niet zo op gelet, maar brood gaat nu sowieso niet zo goed, maar als hij het weer in stukjes en belegd krijgt ga ik er toch eens extra op letten.
<<

Patsy

Bericht 01 Dec 2014 13:43

Re: Brood

Roze, wat betreft het gewicht van je zoon. Mijn man was ook erg zwaar als baby, hij groeide veel meer dan gemiddeld. Maar dat is enorm bijgetrokken, als kind was hij een sprietje en nu nog is hij te licht voor zijn lengte. Ik zou me er niet te veel zorgen maken. Gemiddelden zeggen vooral dat er heel wat kindjes onder en boven zitten, denk ik altijd maar.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers