Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Anoniem 82

Bericht 19 Sep 2014 13:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ziet er goed uit de curve, Snoezel! Die van mij gaat een beetje harder, haha. Op het CB valt hij dus buiten de curve inmiddels qua gewicht, bij de curve van bv.com valt hij er nog wel binnen. Hier ook een licht verbaasde reactie dat hij nog borstvoeding krijgt, maar wel in positieve zin. Wat ik trouwens wil gaan proberen komt uit een artikel (heb het helaas niet bij de hand nu op de iPad) over nachtvoedingen afbouwen, wat wel heel pro bv en babygericht is. In het kort komt het er op neer dat je (als het lukt) in 9 dagen kunt afbouwen. De eerste drie nachten geef je nog kort BV en legt je kind wakker weg. Pas als hij/zij daarna weer even geslapen heeft 'mag' je daarna weer kort voeden als ze erom vragen. De volgende drie nachten alleen bij je nemen en troosten en de laatste drie alleen zoiets als een aai over de bol. En allemaal binnen een zelf gekozen tijdvak, bijvoorbeeld van elf uur 's avonds tot zeven uur 's morgens. Daarbuiten gewoon zoals vanouds. Ik weet niet of het wat is hoor, maar denk dat ik het wel wil proberen. Lukt het niet, dan ook goed. Ik wilde ook een co-sleeper gaan maken, maar sinds kort slaapt hij beter op zijn eigen kamer, spookt dan tussen de voedingen door minder. Helaas, want vond het wel gezellig dat hij nog in de wieg naast me lag. Ook moet ik nu dus uit bed, voeden in ons bed en dan weer terug. In combinatie met de klachten die ik normaal al heb, maken die gebroken nachten het er absoluut niet beter op, ik ben helemaal gesloopt. Vandaar dat ik het in elk geval wil proberen, maar alleen op een zo vriendelijk mogelijke manier. En volgens de verpleegkundige op het CB zal het misschien ook gaan schelen als hij straks overdag meer eet qua groente, fruit en brood, dat hij dan 's nachts minder nodig heeft. Ik ga er voor de zekerheid maar niet van uit :laughcry:

Katrien, fijn dat hij weer doorslaapt! Ik ben ook niet zo van die sprongetjes, maar ben er ook niet helemaal 'tegen'. Ik geloof er op zich wel in dat ze door bepaalde ontwikkelingen bijvoorbeeld even minder lekker in hun vel kunnen zitten. Alleen vraag ik me af of alle kinderen zich precies zo gedragen rond hetzelfde tijdstip, zoals dat boek soms doet vermoeden. Kan natuurlijk wel, maar bij mijn oudste was het in elk geval niet zo. Dus nu heb ik er eigenlijk niet veel meer naar gekeken. Maar wanneer je wel veel overeenkomsten ziet lijkt het boek me wel weer heel handig! Hoe lang is jullie mannetje nu? Hij was toch ook vrij lang?
<<

Patsy

Bericht 19 Sep 2014 13:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, ik vind het dus ook raar dat alle kindjes zich precies hetzelfde zouden ontwikkelen. Geloof ook niet dat dat kan. Maar bij M is het me iets te toevallig dat hij mopperig is en slechter slaapt op die zelfde momenten. Dus als hij weer even uit zijn hum is pak ik het boek er maar weer bij ;-). Toen ik het vorige berichtje schreef wilde ik hem gaan meten voordat ik het bericht zou plaatsen, maar dat vergat ik dus. Dus net even gemeten en ik kom op 72 cm, hij is nu, op onze eigen weegschaal, 7,5 kilo.
<<

Anoniem92

Bericht 19 Sep 2014 14:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Er is ook een 'oei ik groei'-app. Wel leuk!
<<

Patsy

Bericht 19 Sep 2014 15:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Parel schreef:Er is ook een 'oei ik groei'-app. Wel leuk!

Die ziet er handig uit. Maar ik wil eigenlijk niet betalen voor apps....
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2014 17:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Tja, zeker de eerste tijd groeien kinderen nog redelijk hetzelfde. Vandaar dat de "sprongetjes' in het begin nog erg specifiek zijn (als in dag 5 ofzo), en laterop pas globaler (in weken). Net als in de buik ontwikkelen ze zich biologisch volgens een bepaald patroon. Uit de buik gaan andere factoren meer mee spelen, dus dan krijg je pas de echte grote verschillen (qua cognitief/motoriek etc).
Zeker bij kleine kinderen geloof ik wel in "sprongetjes". Ik ben wel een tikkeltje allergisch voor laterop "fases". Dat kinderen niet luisteren, alles op zn kop zetten en dan je schouders ophalen en zeggen "het zal wel een fase zijn"... Brrr... Maar goed, persoonlijke allergie :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 19 Sep 2014 17:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Die allergie delen we dan, Snoezel! Ik kan daar ook slecht tegen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2014 18:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

:omg: Mijn kind kruipt sinds een half uur.... En hoe! Als een speer....

https://www.facebook.com/video.php?v=10204010049164344&set=vb.1616859659&type=2&theater&notif_t=like
Weet niet of het zo werkt... nietquoten trouwens, haal t zo weer weg :eyes:

Waar is mijn kleine baby??????????????????????????????????????? Help! Het gaat veel te snel....
Afbeelding

Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 19 Sep 2014 19:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo he vlugge dame heb jij snoezel. Erg leuk om te zien. K probeert ook om te kruipen maar komt alleen nog maar achteruit haha.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Sep 2014 19:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Heel mooi! Wat gaat het snel hè? Het baby-achtige is er echt af.

Die fases en ontwikkeling vond ik ook zo.... Gestandaardiseerd. Dan was bijvoorbeeld zijn hoofd sneller gegroeid in verhouding tot zijn buik en dan wordt je toch een beetje bang gemaakt, terwijl ieder kindje uniek is en ontwikkelt op zijn eigen manier
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2014 20:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zoooooo bizar :eyes: Ik wist dat Lou heel sterk was, en qua motoriek zooo anders dan haar grote zus. Maar dit... PFff.. Even opgezocht. Haha, precies met dezelfde leeftijd als Lou nu (6 maanden en 1,5 week) draaide Liz voor het eerst. En kruipen deed Liz pas met een dikke 9,5 maand... Wat een verschil!!!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 19 Sep 2014 20:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ja.wat een verschil zeg. Vind dat altijd zo leuk om te zien bij kindjes, ondanks dat ze broer/zus van elkaar zijn dat ze toch zo verschillend kunnen zijn.
Maar met 6 maand kunnen kruipen is toch ook wel heel vlot? Ik hoor het tenminste nu al van mensen als ze K zijn kruippogingen zien dat hij wel heel vlot is.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Patsy

Bericht 19 Sep 2014 20:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wauw wat knap! Ze gaat ook snel zeg! M doet pogingen maar hij komt nog niet vooruit. Wat hem enorm frustreert.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2014 20:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik heb wel het idee dat ze heeeeelll snel is :palm: De oudste was wel langzaam, dat weet ik wel...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 19 Sep 2014 21:27

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien schreef:Die allergie delen we dan, Snoezel! Ik kan daar ook slecht tegen.



even inbreken hoor maar ik krijg daar ook zo de kriebels van hahahha. Overigens geloof ik echt niets van die Oei ik groei sprongen. Ik geloof wel dat (want dat zie je ook bij kleuters) kinderen zich in sprongen ontwikkelen maar niet op de manier waarop zij het daar beschrijven. '
<<

Patsy

Bericht 19 Sep 2014 21:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fiene schreef:
Katrien schreef:Die allergie delen we dan, Snoezel! Ik kan daar ook slecht tegen.



even inbreken hoor maar ik krijg daar ook zo de kriebels van hahahha. Overigens geloof ik echt niets van die Oei ik groei sprongen. Ik geloof wel dat (want dat zie je ook bij kleuters) kinderen zich in sprongen ontwikkelen maar niet op de manier waarop zij het daar beschrijven. '


Dat had ik dus ook, ik heb mijn schoonzus geloof ik nogal beledigd toen ik zei dat ik dat onzinboek niet wilde lenen. Alleen na een keer doorbladeren na een paar slechte nachten moet ik toegeven dat M heel toevallig steeds op die momenten mopperig is en slecht slaapt, en buiten die periodes altijd blij is en goed slaapt. Maar dat doe ik met tegenzin ;-)
<<

Fiene

Bericht 19 Sep 2014 21:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

hahaha Katrien, ik vind vooral die 'kenmerken' echt de grootste onzin. Iedere sprong hetzelfde geneuzel haha. En die dingen die een kind dan zou kunnen...mijn boek is het echt niet. Ik ben sowieso niet van de opvoedboeken, weet zelf alles toch wel beter;)
<<

Patsy

Bericht 20 Sep 2014 07:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik vind het ook knap hoe ze een boek vol gekregen hebben met iedere keer hetzelfde verhaal. Uw kind slaapt slecht, is hangerig, eet minder en is humeurig. Èèn keer is ook duidelijk lijkt me. En wat een kindje moet kunnen; ik kan me voorstellen dat veel ouders daar onzeker van worden.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Sep 2014 13:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

En vergeet alle dingen die ze op een bepaalde leeftijd moeten kunnen niet... Als je daar niet onzeker van wordt...

Maar... Toch vind ik het wel eens fijn om te weten/denken na een huildag, dat het een sprong is en weer over gaat. Dus wat dat betreft heb ik er wel wat aan. Gewoon om te herinneren dat je normaal een vrolijk kind hebt.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 30 Nov 2014 09:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoe gaat het met iedereen?
Er wordt haast niet meer geschreven, zo jammer.

Al ben ik zelf ook druk met twee kindjes en vier dagen werken.

Afgelopen vrijdag was D.inthe precies acht maanden, nog maar vier maanden verder en dan vieren we haar eerste verjaardag :palm:
Heel erg leuk natuurlijk maar wat gaat het hard!

Ze is ondertussen ook lekker bezig met eten ontdekken, brood, fruit, warm eten en ze vind het toch lekker. Ze is heel gulzig en wilt alles eten! Zo leuk om te zien hoe ze ook daarin zo met grote stappen vooruit gaat.

Als ik aan het werk ben dan gaat vooral de oudste met heel veel plezier naar de gastouder, ze hebben laatst zelfs hun schoentje mogen zetten. Zo ontzettend leuk :blijesint:

Vieren jullie Sinterklaas? Wij volgende zaterdag met mijn schoonfamilie, moet nog even wat cadeautjes scoren voor D.inthe. Heb er zin in want T.iebe begint het steeds beter te begrijpen. Gister toen we in het stadje waren hebben we Sinterklaas gezien en dat was wel even spannend, later vond hij het wel heel leuk.
En hij zei tegen mij, ik was een beetje verlegen. Te lief haha.

Nou groetjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 30 Nov 2014 10:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk zo'n update! Ik chat nu vooral op Facebook met de zomer mama's, vind ik toch fijner dan een openbaar forum.

Ik ben ook alweer een tijd aan het werk en alhoewel ik m'n werk erg leuk vind, vind ik het toch ook wel erg druk. De weken vliegen voorbij, Isabel is dinsdag ook al 7 maanden! Ze zit nu in de wandelwageninzet en lust ook alles wat we haar aanbieden; groenten, aardappelen, fruit... Broodkorst vindt ze ook erg lekker en interessant alleen vind ik zelf het verslikken zo eng, haha. Wij vieren dit jaar nog geen Sinterklaas, volgend jaar denk ik!

Wat leuk Shy, dat je zoontje Sinterklaas steeds meer begint te begrijpen! Veel plezier in ieder geval! Mag ik vragen hoe jij het brood aan D. aanbiedt?
2014 2016 2019
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 30 Nov 2014 14:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado schreef:Wat leuk zo'n update! Ik chat nu vooral op Facebook met de zomer mama's, vind ik toch fijner dan een openbaar forum.

Ik ben ook alweer een tijd aan het werk en alhoewel ik m'n werk erg leuk vind, vind ik het toch ook wel erg druk. De weken vliegen voorbij, Isabel is dinsdag ook al 7 maanden! Ze zit nu in de wandelwageninzet en lust ook alles wat we haar aanbieden; groenten, aardappelen, fruit... Broodkorst vindt ze ook erg lekker en interessant alleen vind ik zelf het verslikken zo eng, haha. Wij vieren dit jaar nog geen Sinterklaas, volgend jaar denk ik!

Wat leuk Shy, dat je zoontje Sinterklaas steeds meer begint te begrijpen! Veel plezier in ieder geval! Mag ik vragen hoe jij het brood aan D. aanbiedt?


Ja tuurlijk, ze krijgt nu gewoon brood met een laagje boter of stroop. Dat scheur ik in stukjes en dat pakt ze dan zelf aan, vaak valt ze dan gewoon zelf aan.m

Fijn dat het zo goed gaat, leuk om dat lezen!
Jouw dochter is nu ook nog wat jong om Sinterklaas te begrijpen natuurlijk.

Al hebben wij het gewoon gevierd vanaf het begin ook met T.iebe, dat jochie werd mij toch verwend. En vorig jaar werd er dan natuurlijk hard op de deur geklopt, zo leuk om die verbaasde blik te zien haha.

We hebben ook bij de ah een schoentje gezet en een tekening ingekleurd voor de bakker, die werd gelijk opgehangen zodat hij dat ook even kon zien. Heel leuk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 30 Nov 2014 22:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat leuk weer een update!

Hier gaat het redelijk. Zit zelf even niet zo goed in m'n vel omdat ik het zo druk heb (vooral in m'n hoofd) en zó moe ben. T. is nu 8,5 maand en slaapt nog steeds niet door. Hij krijgt om 22.30 nog een flesje, tussen 3 en 4 is hij weer wakker en krijgt weer een fles en daarna is hij tussen 7 en 7.30 weer wakker. Zijn ontwikkeling gaat goed. Hij tijgert de hele kamer rond en gaat ook echt op onderzoek uit. Hij is nu aan het oefenen om zelf te gaan zitten maar dat lukt nog niet echt maar het is wel heel komisch om te zien :D Verder is hij een vrolijk kindje dat altijd lacht en gek is op zijn grote broer. Hij zit nu alleen sinds een paar dagen in de eenkennigheid fase. Brood eet hij nog niet echt. Wel krijg hij 1 a 2 keer per dag een korstje en dat sabbelt hij lekker op. Dus deze week ga ik ook een stuk brood proberen.

Shy : wij vieren Sinterklaas. De oudste maakt alles nu heel bewust mee en vind het allemaal reuze spannend. Hij heeft ook een paar keer zijn schoen mogen zetten en dat vond hij helemaal leuk! Op school schenken ze er ook veel aandacht aan dus het gaat hier ook de hele dag over Sinterklaas en zijn Pieten en de hele dag door worden hier Sinterklaasliedjes gezongen :D T. krijg automatisch ook cadeautjes. Want S. wel cadeautjes en T. niet dat kunnen we gewoon niet maken want dat is een beetje vreemd tegenover S.

Maar ik vind 2 kids toch wel heel pittig hoor! Ook al zit S. nu op de Basisschool ben ik toch veel tijd kwijt om hem samen met T. iedere dag 4x te gaan halen en te brengen met de auto. En soms vaker als hij gaat spelen. Een heel gesjouw zo met de maxicosi in en uit de auto. Ook slaapt T. overdag niet veel dus echt tijd voor mezelf heb ik niet echt. En heel eerlijk.. dat mis ik op dit moment heel erg!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 30 Nov 2014 23:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: ik snap dat je het zwaar vind, vooral als je vertelt dat T ook nog niet door slaapt.
Doet hij ook echt helemaal geen middagslaapje dan? Want een energie heeft hij dan haha, alleen wat minder voor jouw dan dus.

Hier leg ik ze rond 13.00 altijd even in bed en vaak slapen ze dan wel een uurtje of meer, echt even mijn momentje kan ik even rommelen of juist even door het huis racen en schoon maken.

Ik vind het ook best pittig al zijn het schatjes, als ik een dag vrij ben bestaat die toch vooral uit de kinderen eten geven en in bad doen, boodschappen doen en koken en je dag is alweer zo'n beetje voorbij. Morgen weer een bezoekje naar het cb en ik heb er zo geen zin in, al ben ik wel weer behoorlijk benieuwd hoe ze gegroeid is.

Hier krijgen ze ook lekker allebei cadeautjes hoor, ben zelfs vandaag nog even naar wat winkels geweest om wat te halen voor D.inthe voor T.iebe had ik veel meer in huis haha.

Vandaag trouwens een tandje ontdekt bij de kleine meid, zo leuk. Gaat het weer hard dan zeg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 01 Dec 2014 10:19

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk om jullie updates weer te lezen!

Razz, wat vervelend dat T nog altijd niet doorslaapt. Ik kan me goed voorstellen dat dat je op breekt op een gegeven moment.

Hier gaat het goed! M is nog steeds een heerlijk vrolijk mannetje. Hij keuvelt de hele dag, zo gezellig! Hij is inmiddels alweer ruim 9 maanden en echt een gezelligheidsdier. Zolang hij maar aandacht krijgt vindt hij alles goed, behalve als het aandacht is van mannen met een lage stem, daar is hij bang voor.

Het eten gaat ook erg goed! M eet 2 boterhammen per dag en als het aan hem lag kon hij er nog wel meer op. Ik ben begonnen met een korstje, daarna heeele kleine stukjes met appelstroop, meer kruimels dan stukjes en nu krijgt hij gewone stukjes. Fruit en warm eten gaat ook prima, alleen verse banaan lust hij niet, hij heeft liever banaan uit een potje :palm:.

Wij zouden geen Sinterklaas vieren, maar mijn vader en schoonouders wilden M toch graag een cadeautje geven, dus besloten we om met ons drieën toch Sinterklaas te gaan vieren, ik heb een paar cadeautjes gekocht voor M en mijn man. Maar vorige week belde mijn schoonzus of we bij hun komen vieren met alleen cadeautjes voor de kinderen. Dus de cadeaus van mijn man en mij zijn uitgepakt :kerstduim: en vrijdag viert M zijn eerste Sinterklaas, ik heb er zin in.

M heeft trouwens nog steeds geen enkele tand. Af en toe denk ik dat er wat komt, maar dat is steeds loos alarm. We wachten rustig af...

Jullie hebben vast al wel gelezen dat M een broertje of zusje krijgt. Dat was een grote verassing voor ons, zeker omdat het heel lang geduurd heeft voordat ik zwanger was de eerste keer. Ik ben nu 14 weken, en merk nu al dat dat zwaar is met een baby in huis. Vooral met M de trap op en aflopen voel ik in mijn banden.

Hier is het dus nog steeds volop genieten :-)
<<

Patsy

Bericht 01 Dec 2014 10:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Nog even een foto van mijn knappe vent.
Gisteren waren we bij vrienden waar we hem voor de gein op een loopauto zetten, hij zat er toch mooi op. En vond het super leuk (ookal lijkt dat op deze foto nog niet zo)

Weg
Laatst gewijzigd door Patsy op 02 Dec 2014 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo