Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Nov 2014 16:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nougat: ik ervaar het ook niet van elke zwangere als moeilijk. Ik heb nu 2 collega's die zwanger zijn en natuurlijk de k ik dan 'was het bij mij ook maar zover'. Heel even vind ik het moeilijk om te horen maar daarna is het over en heb ik er geen enkele moeite meer mee.

Dus het moment van een zwangerschapsaankondiging is even moeilijk maar dat is ook snel weer over.

Ik merk ook wel aan mijn collega's dat ze niet verder vragen dan ''hoe gaat het ermee'. Sommigen zeggen ook dat ze het lastig vinden en niet weten of ze er wel of niet naar moeten vragen omdat ik dat misschien moeilijk vind.
Ik heb gezegd dat ze er altijd naar mogen vragen en ik het alleen maar waardeer als ze ernaar vragen. Mocht ik er op dat moment geen behoefte aan hebben zozeer ik dat ook eerlijk.

Hoe je ermee om moet gaan. Eigenlijk wat olijfje zegt. Als je maar niet gaat zeggen dat je het snapt, want als je zelf niet in de mmm hebt gezeten (of miskraam heb gehad) dat je het niet snapt hoe men zich voelt.


Als je volgende keer weer eens wat te zeggen hebt, breng het dan op de manier van je laatste reactie. Denk dat we dat allemaal beter kunnen waarderen dan ineens binnen te vallen met je mening.

Ik ben vanmorgen voor een echo geweest, belde om 8.50 en kon 9.40 al terecht. Gelukkig werd het naar 10 uur gezet zodat ik niet al te veel moest haasten (zat nog in pyjama en is 20 min rijden).
Helaas mag ik nog niet beginnen met spuiten, er zaten nog te veel stolsels. Ja duhh, zit op dag 3. Duurt nog wel even voordat alles eruit is. Donderdag weer terug.

Ze heeft de echo afgedrukt waar de stolsels op te zien is. Stond er helemaal niet bij stil maar het met m'n vriend erover gehad en maak me nu een beetje zorgen. Is dat zo raar dan dat m'n baarmoeder vol bloed en stolsels zit? En de cyste was ook nog niet weg.
Zal er donderdag eens naar vragen.. Stom dat ik dat niet gedaan heb vanmorgen.

Laced, wat stom dat je niet langs mag komen. Zo'n echo kan juist een beetje duidelijkheid geven en schepen ze je zo weer af. Vervelend hoor.

Emmeve :hug:
Laatst gewijzigd door ShallY op 24 Nov 2014 18:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 24 Nov 2014 17:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjullie wel voor jullie lieve reacties!
Bay, fijn eindelijk een positieve test!
Laced, wat vervelend dat ze je niet langs laten komen. Voor hun lijkt het me weinig werk en voor jou kan het een geruststelling zijn.

Nougat, ik vind dit berichtje ook veel fijner overkomen.
Bij ons zijn het de laatste tijd heel veel zwangerschapsaankondigingen. Omdat mijn slechte nieuws zo vers is en ik dat nog niet heb geaccepteerd vind ik het nog erg moeilijk om daar mee om te gaan. Bij mij komt dan toch de vraag 'waarom wij niet'. Dat heeft verder niks met de zwangere vrouw te maken.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er pijnlijk is voor de zwangere vrouw. Ik snap dus ook niet zo goed waarom je hoopt dat vrouwen die moeilijk zwanger worden niet op een vergelijkbare wijze naar jou kijken. Ja, ik ben stikjaloers, maar daar kijk ik jou niet op aan. Ik ben de gene die er mee moet leren omgaan. Ik waardeer het alleen enorm als er tegen mij niet non-stop over de zwangerschap verteld wordt, alleen al omdat ik me dan een beetje begrepen voel.

Wat betreft bang zijn om het verkeerde te zeggen en dan maar niks zeggen: Ik vind het juist het ergste als iemand, die van mijn situatie weet uiteraard, er niks over zegt. Wat mij betreft zijn er weinig dingen die je verkeerd kunt zeggen als het om vragen stellen en interesse tonen gaat. Op een mindere dag zoals vandaag is de kans alleen groot dat ik ga huilen :wink:. Ik heb alleen moeite met de uitspraak "het komt goed", mijn probleem is namelijk dat het nooit meer goed komt. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik ooit zwanger kan worden, maar mijn Endometriose zal alleen erger worden, niet weg gaan. Verder heb ik al heel wat onhandige uitspraken en rare vergelijkingen gehoord, maar die zijn vooral goed bedoeld. Het is ook wel erg moeilijk om op elk moment precies het goede te zeggen. Ik weet vaak zelf niet eens wat dat dan zou moeten zijn.
Recent is een collega waar ik het goed mee kan vinden bevallen. Met haar zwangerschap heb ik geen moeite gehad. Juist omdat zij vroeg hoe het met mij ging. Maar zo heb ik ook vriendinnen die veel over baby's e.d. praten maar helemaal niet naar mij vragen. Dan merk ik dat ik hun baby praat ook veel minder goed kan hebben omdat ik me een beetje genegeerd voel.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem129

Bericht 24 Nov 2014 19:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Knuffel voor de meiden die ongesteld zijn geworden! Elke keer is ondanks dat je het verwacht toch een teleurstelling!

Laced wat stom dat je niet mag komen voor een echo. Misschien "mis" je nu wel een ronde. Ik zou morgen nog eens bellen.

Shally, fijn dat jij wel zo snel mocht komen! Logisch dat er nog te veel stolsels zaten. Hoop dat het donderdag beter is!

Bay, fijn dat je eindelijk een positieve test hebt!

Ik heb vandaag de eerste ovulatietest gedaan, dag 12 nu en had al een heel licht streepje.

Ik ben het inderdaad eens met wat jullie zeggen. Ga niet zeggen ik snap dat je je rot voelt als je het nooit hebt meegemaakt. Rot voel je je als je portemonnee gestolen is, de miskramen heb ik eerder ervaren als traumatisch.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 27 Nov 2014 12:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ben vanmorgen terug geweest en mag beginnen met spuiten. Woensdag weer terug.
De cyste zat er nog wel, was 1cm.. Niks om me zorgen over te maken maar wel in de gaten houden zei ze.

Nou, op naar een nieuwe kans. Hopelijk gaat de groei van de follikels voorspoedig en hebben we misschien leuk nieuws, san het einde van het jaar.
<<

Anoniem160

Bericht 27 Nov 2014 12:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, spannend weer een nieuwe ronde! Ik duim voor je dat je zwanger het nieuwe jaar in gaat!

Laced, heb je nog een keer gebeld naar het ziekenhuis?

Lien, heb je al een positieve ovulatietest?

Ik zit inmiddels op cyclusdag 24 en ik weet nou niet zo goed wanneer mijn eisprong is. Het lijkt wel of de ovulatietesten positief blijven, heb er nu drie die allemaal hetzelfde resultaat lijken te geven. Ik zal zo wel een foto plaatsen, misschien kunnen jullie dan even meekijken.
<<

Anoniem160

Bericht 27 Nov 2014 14:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Als ik zo de foto bekijk zou ik toch 25 november zeggen, wat denken jullie?

Afbeelding
<<

Anoniem92

Bericht 27 Nov 2014 14:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay, ik vind die van de 25e het donkerst. Die van de 27e is sowieso een stuk minder donker.
Denk dat je gisteren/vannacht je eisprong hebt gehad.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 27 Nov 2014 15:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zou ook zeggen de 25e.
Ik heb wel vaker 2 dagen achter elkaar een positieve test gehad, mijn fertiliteitsarts zei dat ik dan uit moest gaan van de eerste positieve test.

ShallY, dat zou heel fijn zijn als je nog zwanger het nieuwe jaar in kunt!
Ik doe dan graag met je mee.

Laced, weet je dan wel wanneer je je menstruatie dan kunt verwachten?

Poeh deze menstruatie is weer super heftig. Ik kon het vannacht wel uitschreeuwen van de pijn. :snik:
Gelukkig kan ik me op mijn werk makkelijk ziek melden en hebben ze er begrip voor. Beetje jammer alleen dat ze zo mijn cyclus weten. Nog even afzien en dan ga ik ook weer positief zijn en goede hoop hebben. Eerst maar hopen dat de pijn snel afneemt. Met zoveel pijn vind ik positief zijn wat moeilijker.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem160

Bericht 27 Nov 2014 15:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve, wat naar dat je zo'n pijn hebt :snik: Wel fijn dat je je makkelijk ziek kunt melden op je werk en dat ze er begrip voor hebben. Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt :hug:

Bedankt voor het meekijken, jij ook Parel! We hebben de afgelopen dagen regelmatig seks gehad, ook gisteren nog, dus ik hoop dat we geluk hebben deze maand. Nu dus op het welbekende wachtbankje. Spannend...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 27 Nov 2014 16:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay, ik heb dan wel geen verstand van ovulatietesten maar die van de 25e vind ik ook het duidelijkst.. Succes weer op het wachtbankje. Ik hoop dat je met goed nieuws de kerstdagen in gaat!

Emmeve, wat rot dat je weer zo'n pijn hebt. Sterkte!
<<

Anoniem129

Bericht 27 Nov 2014 16:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay ik zou ook zeggen de 25e. Hoop dat je menstruatie uitblijft! Ik heb nog geen positieve test na maandag helemaal geen streepje meer gezien. Vandaag kan ik hem niet doen omdat ik op mijn werk blijf en pas laat thuis ben!

Emmeve wat naar die pijn, wel fijn dat ze er op je werk rekening mee houden!

Shally hoop op goed nieuws deze maand voor je!
<<

Anoniem328

Bericht 28 Nov 2014 10:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve wat heftig dat je pijn zo erg is. Het is al zo klote als je ongesteld wordt, maar voor jou is het dus dubbel klote :hug:

Bay 25-11 lijkt mij ook vrij duidelijk de piek te zijn. Dus hopelijk rond de 27e je eisprong gehad. Nu dus op het wachtbankje en duimen maar!!

Shally fijn dat je weer mag beginnen met spuiten. Nieuwe ronde nieuwe kansen meid! Hopelijk nog een positief bericht zo aan het einde van het jaar!!
<<

Anoniem129

Bericht 28 Nov 2014 17:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve, hoe is het nu?

Ik had net een licht streepje op de ovulatietest, net als maandag, zo raar. Hoop dat hij morgen donkerder is. Drink wel vrij veel dat kan van invloed zijn toch?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 28 Nov 2014 18:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wie weet hoe het met weegschaal is?
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem160

Bericht 28 Nov 2014 20:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, hoe gaat het met jou?

Lien, ik had vanaf cyclusdag 11 al een licht streepje en pas op dag 24 een positieve test, dus een licht streepje zegt helaas niet zoveel. Bij mij is het trouwens ook goed te zien als ik (te)veel gedronken heb, daar zou ik dan wel rekening mee houden. Eventueel wat eerder op de dag testen?

En ik zit nu op het wachtbankje, ik hoop zo dat het ons weer gegund is.
<<

Anoniem129

Bericht 29 Nov 2014 09:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Eerder op de dag testen is lastig omdat het dan op mijn werk moet, dat doe ik liever niet! Ga het vandaag en morgen wel doen, kijken of het werkt!

Spannend Bay ik duim voor je! Hoeveel dagen nog?
<<

Anoniem129

Bericht 29 Nov 2014 13:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vandaag eerder getest en nu een veeeeel duidelijkere streep. Net zoiets als van bay op de 25e! Morgen weer vroeg haha!
<<

Anoniem160

Bericht 29 Nov 2014 23:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend, Lien! Werk aan de winkel dus! :wink:

Ik moet nog een dag of 11 wachten denk ik. Mijn nod is 10 december, wil de 12de testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Tijd gaat nu zo langzaam, pfff.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 29 Nov 2014 23:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

amber- schreef:Wie weet hoe het met weegschaal is?

Gaat goed! Ze heeft zelf afstand genomen van het forum nu en ze leest hier volgens mij ook niet meer mee (voorlopig). Ik heb hier 2 weken geleden dit over haar gepost:

Met Weegschaal gaat het goed hoor! Helaas nog steeds niet zwanger, maar ze zit wel lekker in haar vel en kan wel gewoon van het leven genieten. Er zijn nog wat wegen die haar behandeld arts wil bewandelen, dus ze hebben nog steeds goede hoop. Ik weet verder niet hoeveel ze op het forum wil hebben, maar het gaat in ieder geval goed met haar.
2012 & 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Nov 2014 09:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lien en Bay, spannende weken voor jullie! Ik zit ook op het 'wachtbankje', tijd gaat inderdaad traag dan!
Emmeve, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je menstruatie!
Shally, zou mooi zijn als dit topic wat afslankt voor het 2015 is :)
Laced, is er bij jou al meer bekend?
Olijfje, ik vind het echt knap dat je zo positief blijft!

Afgelopen week zijn we bij de gynaecoloog geweest en vanaf januari gaan we starten met IUI met hormoonondersteuning. Ik moet gelijk prikken, dus dat vind ik wel spannend. Ik had verwacht eerst af te kunnen met een pilletje, dat viel dus wel tegen. Gyn wilde ook wel wachten tot mei/juni, maar omdat wij verder willen, gaan we dus over ruim een maand starten. Nog twee pogingen zelf, dus wie weet kan ik nog afbellen. ;-)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem129

Bericht 30 Nov 2014 12:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Bay. Ik vind die ovulatie testen ook al spannend haha! Het is iets later dan ik zelf dacht dat maakt het wel nuttig! Vandaag was de streep weer iets lichter dan gisteren. Nu maar wachten dus!

Taeda hoop dat je de afspraak nog kunt afbellen. Wel "fijn" dat jullie eerder mogen beginnen met behandelingen. Snap dat je het spannend vind om te spuiten! Ik zou ook liever pillen willen!
<<

Anoniem92

Bericht 30 Nov 2014 12:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Taeda, wat fijn dat er straks vanaf januari in ieder geval concreet iets gaat gebeuren! Spannend!
<<

Anoniem256

Bericht 30 Nov 2014 13:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, spannend! Hoop dat de IUI niet nodig is ;)
Lien en Bay, succes met wachten!

Hier inmiddels dag 7, vandaag eerste ovulatietest gedaan. Die is al aardig donker, hoop dat het nog even duurt want vriend is morgen twee dagen weg.. Ik hoef geen echo's, moet bellen bij een positieve test en dan wordt de inseminatie gepland. Helaas zag ik dat er de vorige keer maar 0,1 miljoen zaadcellen waren, echt super weinig. Gynaecoloog probeerde het wel wat mooier te maken maar volgens mij doen ze in de meeste ziekenhuizen geen IUI meer met deze getallen. Na poging 3 gaan we evalueren maar denk dat we wel een stapje verder moeten :(
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 30 Nov 2014 13:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Parel schreef:Oh Taeda, wat fijn dat er straks vanaf januari in ieder geval concreet iets gaat gebeuren! Spannend!

:good:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 30 Nov 2014 14:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, inderdaad fijn dat er eindelijk iets concreets gaat gebeuren! Al hoop ik voor jullie dat het niet nodig zal zijn.
Lien en Bay, die wachtweken gaan super traag! Veel succes met wachten. Mijn duimen draaien!

Punto, jij hebt een vroege eisprong. Ik hoop voor je dat het wel nog op zich laat wachten zo lang je vriend weg is. Wat rot dat de aantallen zo laag zijn. Daar heb ik (nog) niet veel verstand van, maar ik hoop voor jullie dat het toch net genoeg kan zijn!

Hier is de pijn weer aan het afnemen. Bah wat een pijn en wat ben ik beroerd geweest van de Tramadol. Ik hoop zo dat ik dit niet vaak meer hoef mee te maken :snik: Nu nog door de irritante pijn heen, de afgelopen cyclussen ging die weg bij mijn eisprong (tussen dag 16-24), dus ik hoop op een voor mij snelle eisprong.
Ik vind het wel heel verdrietig dat het allemaal zoveel invloed heeft op ons leven. Zo zouden we op vakantie gaan in de periode dat ik mijn volgende menstruatie verwacht. Na afgelopen week voelt op vakantie gaan niet echt haalbaar (we zouden 5 dagen gaan en er is een reële kans dat ik 3 ervan heel beroerd ben) Misschien als mijn eisprong wat betreft de vakantie gunstig valt dat we lastminute nog kunnen beslissen.
Jullie kunnen er niks mee, maar ik vind het zo fijn dat ik het hier kwijt kan!! In mijn omgeving wil ik de details van mijn cyclus namelijk zo min mogelijk delen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder