Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Asielen zitten hier niet vol.

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 29 Nov 2014 09:57

Re: Asielen zitten hier niet vol.

caribbeanlover schreef:
Surya schreef:Enerzijds denk ik inderdaad dat het misschien beter is om een hond hier uit het asiel te halen ipv in het buitenland.
Anderzijds hebben dieren het hier in het asiel nog 1000 keer beter als bijv in Roemenië. Mijn tante gaat regelmatig naar het buitenland om in asiels te helpen en dat schijnt echt afschuwelijk te zijn. Ze Heeft letterlijk tot haar enkels in de urine gestaan.


Wat goed van je tante zeg! Heeft zij daar een hond vandaan of uit een ander land. Is heel erg idd in die landen. Zie het vaak voorbij komen zoals een asiel in Bulgarije voor zover je dat kan noemen ook al doen die mensen alles wat ze kunnen met weinig. Er is niet veel geld, ze krijgen geen geld en moeten het altijd doen dmv donaties dwz vn van adopties waarmee ze dan voer ed kunnen kopen.
Die in Bulgarije heeft de laatste tijd veel regen gehad waardoor de honden dus letter in de modder moeten ''wonen''. Dat is hier niet zo, dus wat dat betreft hebben de asieldieren het hier een stuk beter.
Ik zeg ''zeg nooit nooit'' dus wie weet komt de aankomende hond wel van een asiel hier of de 3e, de 4e, 5e etc.


Zij helpt daar in de asiels en neemt honden mee naar Nederland. Ook zijn mijn oom en tante opvanggezin.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Nov 2014 10:41

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Ilovethe90s schreef:
Kees schreef:Hoeveel topics gaan er nog komen over je hond/honden/je hond indirect?
Tot ze iedereen zover heeft dat de asiels in NL leeg zijn gehaald, dan kan zij zelf een hond uit het buitenland laten komen :)


:kersthaha:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 29 Nov 2014 10:52

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Wij willen later ook een hondje. Een pup van een goede fokker.
Over het ras zijn we nog niet uit, maar in ieder geval een kortharige, middelgrote hond.
De reden dat we geen asielhond willen is dat we geen hond met eem geschiedenis/gebruiksaanwijzing willen maar van pup af aan zelf willen opvoeden. En dat ons kind opgroeit met dus een hond die ze dus van pup af aan heeft.
04-2014
10-2015
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 29 Nov 2014 11:28

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Hier kan ik zo kwaad om worden en word er tegelijkertijd zo verdrietig van:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... source=hln

En wat maakt het uit waar je een dier adopteert? Je haalt er tenminste eentje uit het asiel. Ik vind het verschrikkelijk dat er dieren in het asiel belanden, niet door toedoen van het dier zelf, nee het zijn altijd de mensen. Dieren zijn er wel de dupe van.
En al plaatst CBL nog 100 topics over honden/haar hond/asiels, je bent niet verplicht om te reageren :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 29 Nov 2014 11:33

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Te triest voor woorden.
04-2014
10-2015
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 29 Nov 2014 14:42

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Eigenlijk kun je dus beter geen hond in huis halen. Want uit een buitenlands asiel is niet goed, uit Nederland is niet goed en fokkers fokken die beestjes helemaal kapot..dat is dus ook niet goed.

Laat mensen doen wat ze zelf willen! Als ze maar goed nadenken of ze echt een hond willen en er voor kunnen en willen zorgen. En aub koop geen hond met uitpuilende oogjes omdat dat er zo schattig uit ziet, of een hond die bijna op z'n komt zit omdat het mooi zou zijn dat hij laag op z'n achterpoten staat..en al dat soort grappen meer.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 29 Nov 2014 15:18

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Mensen moeten inderdaad doen wat ze willen maar wel goed nadenken of ze een dier in huis willen halen, de voor- en tegens en vooral ook zeker weten dat ze het dier voor altijd nemen en niet voor zolang het ze uitkomt.

En ook geen broodfok steunen want dat is verschrikkelijk en moet stoppen. Voor mensen die niet weten wat broodfok is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodfokker

Ik ben er echt voor om een dier de adopteren uit een asiel, maakt niet uit waar zolang het diertje maar een goed leven krijgt.

Onze twee katten komen allebei uit het asiel (verschillende asiels hier in de buurt) en ook al hebben ze een geschiedenis, ze lijken nu echt gelukkig en dat ze een geschiedenis hebben merk je (bijna) niet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 29 Nov 2014 17:04

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Lauren schreef:Hier kan ik zo kwaad om worden en word er tegelijkertijd zo verdrietig van:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... source=hln

En wat maakt het uit waar je een dier adopteert? Je haalt er tenminste eentje uit het asiel. Ik vind het verschrikkelijk dat er dieren in het asiel belanden, niet door toedoen van het dier zelf, nee het zijn altijd de mensen. Dieren zijn er wel de dupe van.
En al plaatst CBL nog 100 topics over honden/haar hond/asiels, je bent niet verplicht om te reageren :)


Wat bizar..... Laat wel duidelijk zien dat dit soort hondjes vaak gezien worden als accessoire
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2014 01:12

Re: Asielen zitten hier niet vol.

ไม่เป็นไร schreef:Misschien moet je het artikel zelf eerst goed lezen:

Er is juist een te kort aan honden in de meeste asielen. Een te kort aan leuke sociale hondjes wel te verstaan.


Er zitten dus genoeg honden in het asiel, alleen geen honden die snel een nieuw thuis vinden.


En dan nog blijven meiden hier lekker standaard zeggen ''je weet nooit wat er met die honden uit het buitenland gebeurd is'' dat is al 1 ding wat niet klopt, vaak is dat idd wel zo, maar niet bij iedere hond. Dus met dat verhaal wordt duidelijk dat het met honden uit asielen hier ook vaak niet bekend is hoe het hun achtergrond is.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2014 01:13

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Poppy schreef:Ik ben nu trouwens aan het overwegen of ik als foster hondjes wil opvangen die uit Griekenland komen. Puppy's in dit geval, die ergens gedumpt zijn zonder hun mama en anders dood zouden zijn geweest.


Super van je! :kerstduim: Ook de niet pups hebben opvanggezinnen nodig dus wie weet vind je dat ook wat en als je organisaties zoekt, pm mij dan even.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2014 01:17

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Milou schreef:Wij willen later ook een hondje. Een pup van een goede fokker.
Over het ras zijn we nog niet uit, maar in ieder geval een kortharige, middelgrote hond.
De reden dat we geen asielhond willen is dat we geen hond met eem geschiedenis/gebruiksaanwijzing willen maar van pup af aan zelf willen opvoeden. En dat ons kind opgroeit met dus een hond die ze dus van pup af aan heeft.


De honden van die buitenlandse organisaties hebben echt heel vaak pups zat. Ze zijn gedumpt zonder moeder in een zak, vuilcontainer of ergens waar ze zonder hulp nooit zouden uitkomen. Ook redden ze vaak zwangere honden dus al die pups kennen nog niks en hebben ook geen geschiedenis. Dus je zou er daar ook en vandaan kunnen halen vooral gezien het nu in nieuws is, met bijna elk ras is wel wat mis.
<<

Anoniem91

Bericht 30 Nov 2014 11:17

Re: Asielen zitten hier niet vol.

Laat iedereen nou eens in zijn of haar waarde CBL. Een betere wereld begint bij jezelf en doe waar jij je goed bij voelt en laat andere mensen ook doen waar zij zich goed bij voelen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers