Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keukenmuur 'bekleden'.

<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 21:34

Keukenmuur 'bekleden'.

Wij hebben een keuken met een schiereiland. Heel leuk hadden we bedacht de muur in de keuken (waar zowel het schiereiland, als daarachter de rest van de keuken tegen staat) chocoladebruin te verven. Hartstikke leuk bedacht, maar na een paar jaar zijn we er wel achter dat dit niet de slimste zet is geweest. De muur is ontzettend vies geworden, door spatten van het fornuis, spetteren van het mixen (stopcontact zit ook daar) en gewoon andere troep omdat het nou eenmaal een keuken is. En ja, hij is dus niet afneembaar of iets dergelijks dus wilden we maar opnieuw gaan verven.

Maar nu zag ik na wat googelen dat er veel meer opties zijn. Er is andere verf, afneembaar, achterwanden, glasplaten, wandpanelen en nog veel meer. Mijn vraag aan jullie: wat hebben jullie op je keukenmuur zitten?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Sep 2013 21:48

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij hebben tegels op de muur zitten.
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 21:56

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ja, dat hebben wij ook wel achter het 'vaste' deel waar de kraan zit, maar de gewone muur naast het kookschiereiland vind ik dat niet mooi. Dan wordt het zo'n badkamer, haha. Het is ook een grote muur natuurlijk, geen achterwand.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Sep 2013 21:58

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ja daar zijn tegels inderdaad niet zo mooi. Ik zit even te denken wat mooi kan zijn.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Sep 2013 21:59

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij hebben gewoon de muur wit gestuuct, maar achter het fornuis een glasplaat.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Sep 2013 22:02

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ik denk dat een glasplaat ok wel het mooiste is. En dan eventueel 1 waarop je ook kan schrijven of met magneetjes dingen op kunt hangen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Sep 2013 22:21

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij hebben behang op de achterwand.
Daar over heen heb ik 2 lagen matte botenlak gedaan zodat het goed af te nemen is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 22:45

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Oh ik wist niet dat dat ook kon Ooh La La! En dat is dus wel echt goed schoon te houden? Maakt het dan nog uit welk behang je gebruikt? (niet iets met relief ofzo neem ik aan)
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Sep 2013 22:48

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ik zit met precies hetzelfde probleem boven het fornuis, gelukkig maar een klein stukje muur hier. Dat behang icm lak klinkt wel als iets wat ik makkelijk zelf kan doen! Hier wil ik namelijk ook liever geen tegels op dat stukje, dan wordt het gelijk zo klinisch icm de rest van de betegelde muur in de keuken.
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 22:53

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Voor kleine stukjes heb je ook mooie achterwanden heb ik gezien! De afmetingen daarvan zijn voor ons meestal echter te klein helaas. Even googelen op 'achterwand keuken'!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Sep 2013 10:25

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij hebben het aanrechtblad ook tegen de muur zitten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Sep 2013 10:30

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij kregen de tip voor de muur buitenverf te laten mengen, kan in alle kleuren, dus dan kan je gewoon de kleur behouden die je nu hebt, maar die is wel afneembaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Sep 2013 12:11

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

minoessepoes schreef:Wij kregen de tip voor de muur buitenverf te laten mengen, kan in alle kleuren, dus dan kan je gewoon de kleur behouden die je nu hebt, maar die is wel afneembaar.


Dit hebben wij er ook opzitten. Achter de kookplaat hebben we het nog 2x gelakt met transparante meubellak.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Sep 2013 12:42

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Kenya schreef:Oh ik wist niet dat dat ook kon Ooh La La! En dat is dus wel echt goed schoon te houden? Maakt het dan nog uit welk behang je gebruikt? (niet iets met relief ofzo neem ik aan)


Inderdaad geen reliëf behang. Wij hebben glad behang gebruikt van een sterk papiersoort.
Als je zorgt dat de lak er goed op zit kan het gewoon. De lak maakt het waterdicht.
Je kunt het gewoon schoonmaken met allesreiniger enzo.

Edit: Dit is bij ons het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 23 Sep 2013 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:03

Bericht 23 Sep 2013 13:16

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ik ben hier ook nog over aan het nadenken en kwam op de site van Pimp your kitchen. Dat lijkt me ook erg leuk!
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Sep 2013 22:16

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ja die site was ik ook tegengekomen Melissanda. Maar volgens mij leveren die weer niet de afmetingen die wij nodig hebben.

Maar buitenverf en aflakken is ook wel een idee!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Sep 2013 08:42

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Kenya schreef:Maar buitenverf en aflakken is ook wel een idee!


Je kunt ook lak voor binnen gebruiken hoor. Hetzelfde als wat je op kozijnen en deuren bijvoorbeeld doet.
In de hal hebben wij dat gedaan bij de kapstok ivm vlekken als je je schoenen tegen de muur zet.
Het bovenste deel is gewone muurverf, het onderste deel is zijdeglans lak in dezelfde witte kleur als de muur. Dat werkt ook prima in de keuken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem83

Bericht 24 Sep 2013 09:08

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij hebben een achterwand van designachterwand.nl, maar ik weet niet of dat wat is voor bij jullie. Je hebt tegenwoordig ook kamerhoge tegelpanelen, die zijn echt heel gaaf maar wel aan de prijs. En alleen verkrijgbaar bij de betere tegelverkopers.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 24 Sep 2013 11:18

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ik heb op een muur in mijn keuken afneembaar behang. Geloof dat het gewoon van de Gamma kwam. Er zit dan dus al vanzelf een beschermend laagje op het behang. Ik moet wel zeggen dat ik die muur niet vaak poets, want hij zit niet bij het kookdeel. Ik weet dus niet hoe lang het meegaat als je vaak poetst, maar het is er wel voor gemaakt.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Sep 2013 22:11

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Ik denk dat we dan toch voor opnieuw verven en dan twee keer lakken gaan.
Afneembaar behang heb ik niet zo'n vertrouwen in... Tenzij je daar ook weer lak overheen doet. Maar vind geschilderd sowieso mooier denk ik in ons geval.
<<

Anoniem91

Bericht 25 Sep 2013 08:59

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Er is ook gewoon afneembare verf, wij hebben verf van Sigma, weet even de naam niet meer van de soort verf, maar als het droog is, is het net plastic.
<<

Anoniem 146

Bericht 25 Sep 2013 12:17

Re: Keukenmuur 'bekleden'.

Wij gaan straks voor een glazen achterwand met kleurenfolie erachter.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers