Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem205

Bericht 21 Nov 2014 10:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Helix! Uiltjes zijn sowieso erg leuk!

Hier nog een foto van 2 gehaakte mutsjes, voor 2 zusjes. Heb gister ook een sjaal afgerond, maar die moet nog op de foto.

Afbeelding
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 21 Nov 2014 12:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk Oreo! Ook leuk dat je de kleuren gespiegeld hebt voor beide mutsjes.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Nov 2014 10:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een lieve mutsjes Oreo! Met wat voor wol hen je die gemaakt?

Mijn capuchon sjaal voor mijn dochter is bijna af... ben alleen bang dat ik nog een bolletje wol bij moet halen omdat ik het anders net wel of net niet red!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Nov 2014 10:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuke mutsjes, Oreo!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Nov 2014 10:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel leuk Oreo.

Hier de olifant die ik had gemaakt voor de winactie:

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Nov 2014 21:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Siem!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Nov 2014 21:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een schatje Siem!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Nov 2014 19:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo, mooie mutsjes,
En Siem, super lief olifantje!

Ik heb een vraagje, mijn oma is binnenkort jarig en ik haak elk jaar iets voor haar. (Iets amigurumi) Maar mijn ideeën zijn een beetje op, misschien hebben jullie nog leuke ideeën?

De randvoorwaarden:
- Snel te maken ( ik haak best langzaam en tijd is ook niet onbeperkt)
- Het mag te maken hebben met kerst (ik heb ooit een sneeuwpopje gemaakt)
- en.. Mijn oma is blind, ik heb eerder bijvoorbeeld een belletje in het haakwerk gedaan en ook een keer gedroogde lavendel. Gewoon om er een extra element in te doen, waar je geen zicht voor nodig hebt.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 27 Nov 2014 20:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Siem, is dat ook een delicious crochet patroon? Vind dat zo mooie patronen maar ben altijd zo aan het stoeien met die ogen!
soleil, ik vind deze erg leuk, kan je ook belletjes aan bevestigen.
http://stipenhaak.blogspot.nl/2013/11/k ... mpjes.html
<<

Anoniem205

Bericht 27 Nov 2014 21:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Soleil, misschien een warme omslagdoek met grannystripe? Grove garen, grote naald, dat gaat vrij snel en dat is ook lekker warm. Ik maak nu een grannystripe doek, maar dan met 2 stokjes ipv 3.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Nov 2014 12:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt voor de tips!
Oreo, een omslagdoek is al te veel werk eigenlijk, ik zat al wel op Ravelry te kijken, maar het is niet haalbaar.
Maar wel bedankt voor je reactie, misschien voor volgend jaar!

Romie: dat is wel een goede kanshebber! Snel en makkelijk te maken, ik zit alleen te kijken of ik op een of andere manier er dennengeur in kan verwerken. Zouden gedroogde naalden ook nog een beetje geuren?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 28 Nov 2014 15:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Geen idee of gedroogde naalden geuren eigenlijk, bestaat er niet ook een dennen geurspray?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Nov 2014 20:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:Leuk Siem, is dat ook een delicious crochet patroon? Vind dat zo mooie patronen maar ben altijd zo aan het stoeien met die ogen!
soleil, ik vind deze erg leuk, kan je ook belletjes aan bevestigen.
http://stipenhaak.blogspot.nl/2013/11/k ... mpjes.html


Ja klopt het is inderdaad een patroon van delicious crochet! Qua patronen voor knuffels toch wel mijn favoriet ik heb er nu in 3 gemaakt en ben momenteel bezig met de 4e en vind het resultaat tot nu toe altijd erg leuk!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 28 Nov 2014 21:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem ze zijn ook erg leuk! Ik heb laatst heather the pony gemaakt en een tijd geleden leonidas the lion. Maar die hebben we al eens uitgewisseld geloof ik. Oh ja en de trein, die is geweldig maar zooo Veel werk haha!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Nov 2014 21:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik moet de trein ook ooit nog eens maken haha!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Nov 2014 22:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja de pony heb ik inmiddels al 2 keer gemaakt al moet ik de 2e nog steeds in elkaar zetten.. De leeuw wil ik ook nog een keer gaan maken maar ben nu nog bezig met een auto. En daarna wil ik 2 treinen gaan maken dus het zal nog wel even duren voordat ik toe kom aan de leeuw :blijesint:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 28 Nov 2014 22:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Poeh, 2 treinen! En je hebt er al ooit 1 of meer gemaakt toch? Ik vond het echt super leuk om te doen hoor maar het idee dat ik weer 14! dezelfde wielen moet haken houd me tegen haha! Die heb ik toen allemaal in de nachtdienst gemaakt en echt afgeteld, ik houd niet zo van vaak achter elkaar hetzelfde te moeten doen. Ik vind bij knuffels de poten ook altijd vreselijk, meestal begin ik daarmee, want op het laatst heb ik daar echt geen zin meer in.

Ben vandaag begonnen aan Saartje muziekschaap, die moet eigenlijk morgen af maar heb het lijf al. Ik haak schaapjes altijd met loopstitch, vind ik mooier maar is wel meer werk.
<<

Anoniem88

Bericht 29 Nov 2014 01:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik wil deze huissokken proberen te maken, heeft iemand hier een patroon van en wil je hem misschien delen met mij?
Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 29 Nov 2014 08:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dundas ik kan niet echt een patroon vinden, of het is een betaald patroon. Maar ik denk dat dit vrij makkelijk na te maken is van de foto. Als je een basis patroon voor een gehaakte sok gebruikt en dan boven de enkel verder gaat in die 2 losse stukken? Maar ik weet niet of je een beetje een gevorderde haker bent? Dan denk ik dat het best te doen is!
<<

Anoniem280

Bericht 29 Nov 2014 08:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke dingen komen hier voorbij :love:
Ik kan alleen niet haken en zie het mezelf ook niet snel doen.
Ik ben maar weer gaan borduren nu ik toch heel lang thuis zit.
Nog steeds met het patroon waar ik ooit een dikke vette fout in heb gemaakt.
Ik maak hem af en ga iets bestellen voor onze meiden.
Daar moet ik mijn kop dan wel bij houden.
Zit te denken aan iets met, hoe kan het ook anders, uiltjes! Ben helemaal weg van die beesten. Ook omdat wij iedere avond 3 tot 5 uilen om huis hebben vliegen. Vind het zo geweldig!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2014 08:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Caramba! Ben benieuwd :)
<<

Anoniem88

Bericht 29 Nov 2014 10:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Romie schreef:Dundas ik kan niet echt een patroon vinden, of het is een betaald patroon. Maar ik denk dat dit vrij makkelijk na te maken is van de foto. Als je een basis patroon voor een gehaakte sok gebruikt en dan boven de enkel verder gaat in die 2 losse stukken? Maar ik weet niet of je een beetje een gevorderde haker bent? Dan denk ik dat het best te doen is!

Ik denk op zich ook wel dat het vrij eenvoudig te doen is zonder patroon, maar ik werk altijd prettiger vanaf een patroon. Anders ga ik het gewoon eens proberen.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Nov 2014 10:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Afbeelding

Dit vind ik leuk.
En het leuke is, mijn vriend zegt dat ik ze moet bestellen :)
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 01 Dec 2014 14:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel leuk Caramba!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem133

Bericht 01 Dec 2014 14:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Caramba! Bij de action hebben ze ook borduurpakketjes met uiltjes, mocht je nog iets anders willen borduren met uiltjes.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers