Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spiraaltje

<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Nov 2014 18:02

Spiraaltje

Ik weet niet of t hier hoort, maar als ik straks bevallen ben wil ik op ten duur eem spiraaltje laten plaatsen.
Omdat het weer de tijd van verzekeringen checken vraag ik me af wat het plaatsen van een spiraaltje kost en of het opweegt om me er voor te verzekeren. Ik las dat de huisartsen het niet meer doen vanwege de minimale vergoeding en daarom doorverwijzen naar de gynaecoloog (met als gevolg dat de kosten flink hoger zijn).

Weet iemand de gemiddelde kosten van een spiraaltje en het plaatsen enzo?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Nov 2014 19:28

Re: Spiraaltje

Toevallig heb ik vorige week de rekening van mijn zorgverzekering gekregen met daarop het bedrag wat ik moet betalen voor het plaatsen van mijn spiraaltje. In totaal heb ik 312.58 moeten betalen. Het bedrag is opgesplitst in drie delen: 6 euro voor apotheek (moest pijnstillers en ontstekingsremmers halen); 197,56 en 109,02. Ik weet niet waar die twee bedragen voor zijn, maar ik vermoed dat het ene bedrag het verwijderen van de vorige spiraal is en het andere bedrag (het hoogste?) het plaatsen van de nieuwe spiraal.
De reden dat ik een rekening kreeg is omdat het van mijn eigen risico af gaat, houd daar dus ook rekening mee!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Nov 2014 19:43

Re: Spiraaltje

En als ik je er aanvullend voor verzekerd gaat t toch niet van je eigen risico af?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Nov 2014 20:07

Re: Spiraaltje

Inderdaad, aanvullend verzekerde zorg valt buiten je eigen risico.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 19 Nov 2014 20:16

Re: Spiraaltje

Dat het bij een aanvullende verzekering buiten het eigen risico valt is niet 100% zeker. Het valt namelijk onder ziekenhuiskosten en niet over anticonceptie. Zou dus eerst even goed navragen bij de verzekering en evt ook aan je huisarts vragen of hij/zij het niet gewoon zelf blijft doen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Nov 2014 21:02

Re: Spiraaltje

Ik heb hem vorig jaar voor het eerst laten zetten door de ha en tegen mij zeiden ze dat het niet vergoed werd, ik moest toen 168 euro betalen, kreeg gewoon een rekening van de apotheek. Ging niet van mijn eigen risico af.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2014 21:06

Re: Spiraaltje

Ik moest 120 euro betalen en het werd niet vergoed. Een hoop geld voor een hoop pijn. Maar je hebt er wel vijf jaar plezier van.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Nov 2014 21:20

Re: Spiraaltje

Marin schreef:Ik moest 120 euro betalen en het werd niet vergoed. Een hoop geld voor een hoop pijn. Maar je hebt er wel vijf jaar plezier van.


Geen 5 jaar pijn hoop ik toch :laughcry: .

Ik heb hem ook nog bij de huisarts gekregen maar ik las inderdaad dat huisartsen het niet meer willen doen vanwege de beperkte vergoeding dus ik weet niet hoe het met de kosten daarvan zit.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2014 21:22

Re: Spiraaltje

Pompoen schreef:
Marin schreef:Ik moest 120 euro betalen en het werd niet vergoed. Een hoop geld voor een hoop pijn. Maar je hebt er wel vijf jaar plezier van.


Geen 5 jaar pijn hoop ik toch :laughcry: .

Ik heb hem ook nog bij de huisarts gekregen maar ik las inderdaad dat huisartsen het niet meer willen doen vanwege de beperkte vergoeding dus ik weet niet hoe het met de kosten daarvan zit.


Nee geen vijf jaar pijn gelukkig hoewel ik er wel vaak last van heb.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Nov 2014 21:27

Re: Spiraaltje

Marin schreef:
Pompoen schreef:
Marin schreef:Ik moest 120 euro betalen en het werd niet vergoed. Een hoop geld voor een hoop pijn. Maar je hebt er wel vijf jaar plezier van.


Geen 5 jaar pijn hoop ik toch :laughcry: .

Ik heb hem ook nog bij de huisarts gekregen maar ik las inderdaad dat huisartsen het niet meer willen doen vanwege de beperkte vergoeding dus ik weet niet hoe het met de kosten daarvan zit.


Nee geen vijf jaar pijn gelukkig hoewel ik er wel vaak last van heb.


Waar heb je dan last van? Ik ben nog maar net onderweg en ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Vorige week zat ik ineens helemaal onder de pikkels en vlak daarna werd ik ongesteld, of wat daar voor door moest gaan, maar dat zet nooit echt lekker door en houd best lang aan. Nou zit dat ding er nu 3 maanden in of zo, dus ik moet eerst maar eens even afwachten hoe het verder gaat. Maar ik vind het nog wel een beetje geklooi, hoewel ik het niet erg vind dat ik niet écht ongesteld meer word.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2014 21:36

Re: Spiraaltje

Ik heb vaak buikpijn er door. Met name tijdens en na de seks maar ook soms tussendoor als ik lang in een bepaalde houding zit.

En ook ovulatie pijn. Heel vreemd. Merk het echt heel sterk als ik ovuleer met heftige pijn aan de zijkant. Volgens de huisarts komt dat ook door de spiraal. Heb daarentegen nooit meer menstruatiepijn. Dat is wel een pro.

Mijn huid is idd ook bar slecht.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Nov 2014 21:55

Re: Spiraaltje

Pompoen schreef:
Marin schreef:Ik moest 120 euro betalen en het werd niet vergoed. Een hoop geld voor een hoop pijn. Maar je hebt er wel vijf jaar plezier van.


Geen 5 jaar pijn hoop ik toch :laughcry: .

Ik heb hem ook nog bij de huisarts gekregen maar ik las inderdaad dat huisartsen het niet meer willen doen vanwege de beperkte vergoeding dus ik weet niet hoe het met de kosten daarvan zit.


Dat heb ik dus ook gelezen, vandaar de vraag. Misschien van de week mijn HA maar eens bellen wat zijn beleid mbt spiraaltje plaatsen is. Ik heb namelijk geen idee hoe of wat qua kosten en of het dan aantrekkelijk is om me ervoor te verzekeren.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fiene

Bericht 19 Nov 2014 22:07

Re: Spiraaltje

Ik was het eerst van plan maar door verhalen hier,de eigen bijdrage , mijn eigen schijters gehalte en het gevoel van man en mij dat eigenlijk hij aan " de beurt" was niet gedaan.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Nov 2014 23:13

Re: Spiraaltje

Ik heb mijn spiraaltje zelf bij de apotheek moeten halen, kostte 165 euro. Ik heb de rekening op goed geluk naar mijn zorgverzekering gestuurd (ik had geen idee of het vergoed werd) en ik kreeg alles terug. Ik weet alleen niet meer of mijn eigen risico op dat moment al op was of niet...
december 2016
juli 2019
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 19 Nov 2014 23:32

Re: Spiraaltje

Wat de kosten precies waren weet ik niet meer..
Maar ik wil wel even melden dat ik nog steeds zeer tevreden ben na ruim een jaar! Het zetten deed pijn, maar daarna nooit meer ongesteld geweest. Ideaal :)
<<

Krissje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 07 Sep 2014 13:16

Bericht 20 Nov 2014 09:38

Re: Spiraaltje

Ik heb mijn spiraal bij de apotheek opgehaald. Zij hebben de rekening gedeclareerd bij de verzekeraar. Het enige wat ik heb betaald is het laatste beetje van mijn eigen risico.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Nov 2014 10:13

Re: Spiraaltje

Ik deel dezelfde ervaring als Marin.

Weet niet exact meer wat ik ervoor betaald heb. Het zetten ervan deed gruwelijk veel pijn. Heb achteraf m'n excuses nog aangeboden aan de dokter omdat ik zo aan het vloeken was. Hij moest alleen maar lachen en zei dat ie erger gehoord had. Maar goed, pijn is relatief dus dezelfde avond ging ik alweer naar een feestje.

Ik heb nu exact dezelfde klachten als Marin en ik heb het idee dat m'n buik altijd opgezet is. Pas sommige broeken niet meer en schrik elke keer nog van m'n dikke buik (terwijl ik 2 kilo zwaarder ben dan een jaar geleden).

Voor nu laat ik hem zitten omdat ik hier veel op het strand ben en het we ideaal is dat ik niet meer ongesteld ben.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Nov 2014 12:12

Re: Spiraaltje

Ik had een koperspiraal, zelf opgehaald bij de apotheek. Was iets van 40euro kwijt volgens mij...

Het zetten was niet prettig, maar even tanden op elkaar en binnen een paar seconden gedaan. Ik vond het erg meevallen. Erna ook gewoon naar huis gelopen, niks aan de hand.
Ik heb wel vrij veel klachten gehad de eerste maanden erna, maar mijn lijf bleek de hormoonschommelingen niet gewend te zijn (na 10jaar pil en daarna zwangerschap)...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 23 Nov 2014 12:27

Re: Spiraaltje

Ik was aanvullend verzekerd bij Besured en kreeg het 100% aanvullend vergoed via het GVS.

Voor de aanvulling betaal je bij Besured €8,50 p.m. (€102,- voor een jaar). Zo was het dus veel goedkoper dan dat ik het zelf zou betalen via mijn eigen risico.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 23 Nov 2014 13:26

Re: Spiraaltje

Ik heb het volledig vergoed gekregen, ook geen eigen risicio. Mijn huid is wel echt bagger sinds ik een spiraal heb. Echt heel naar.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Nov 2014 15:04

Re: Spiraaltje

Ik heb hem 7 weken nu, geplaatst bij de huisarts. Ik heb hem opgehaald bij de apotheek en betaalde 154 euro.
Ik ben aanvullend verzekerd en ik kreeg 50 euro terug van de zorgverzekeraar.
Ik was nog niet ongesteld geweest toen ik hem plaatste maar ik wilde er ook niet op wachten.
Het plaatsen zelf viel mee, de eendebek inbrengen was het ergste. Daarna niks meer gevoeld.

Ik plaatste hem op dinsdag en zondag begon ik te vloeien. Helaas nog niet gestopt, ik vloei nu nog steeds druppels en ik hoop dat het snel stopt.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers