Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem140

Bericht 14 Nov 2014 18:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou maandag meteen in gesprek gaan met de juf en aangeven dat je wil dat er goed op gelet word. Bij mijn zoon is dat ook gebeurd, ze duwden hem met zijn allen tegen een hek en zo geniepig dat de leerkrachten dat niet zagen.
Toen ik het aankaartte was het afgelopen.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Nov 2014 21:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou aangeven bij de juf dat je zoon bont en blauw thuis komt. En dat nadenken op een steen misschien niet helemaal een afdoende maatregel is :palm: . Het zou beter geweest zijn als de juf even contact met je opgenomen had als ze wist wat er speelde.
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 22:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het sowieso gek dat de juf er dan niet over begonnen is, als dat vriendje het inderdaad wel heeft aangegeven bij de juf.
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 22:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het sowieso gek dat de juf er dan niet over begonnen is, als dat vriendje het inderdaad wel heeft aangegeven bij de juf. Je reactie is wel wat rigoureus natuurlijk. Misschien weet die moeder niet eens wat haar zoontje doet..
<<

Anoniem73

Bericht 14 Nov 2014 23:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

FashionMommy schreef:Ook voor jouw vervelend Parisienne. Hopelijk helpt bij jullie de afwisseling ook goed. Morgen gaat papa het proberen. Heb haar zojuist opgehaald en ze kwam heel blij naar buiten. Alles was na de uitbarsting toch weer goed gekomen. Ze heeft nu een ander plekje naast een ander kindje en dichter bij de juf wat ik begreep en ze willen haar de komende keren wat extra 1 op 1 aandacht proberen te geven. En dan meer in de zin, juf helpen met speelgoed pakken en verf bijv. klaar zetten. We zullen gaan zien de komende weken ;-)


Mijn dochter heeft daar ook heel veel last van gehad. Weken aan een stuk gehuild en dat begon al bij het opstaan. Euim 4 jaar ben ik bij haar geweest en ineens moest ze het zonder mij doen. Het is gewoon een opsomming van heel veel nieuwe dingen en het breekt echt je hart om je kind zo te zien. Maaaar..nu gaat het helemaal super! Ze gaat echt met veel plezier over en smorgens een half uur voordat school begint wil ze al weg haha. Geef het de tijd, komt echt goed!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 15 Nov 2014 13:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pluis schreef:Hoe zouden jullie hierop reageren?

Even voorop gesteld is mijn zoon ook geen lieverdje, dus ik vraag me ook een beetje af wat hij doet... De laatste paar dagen komt ie thuis met schaafwonden op z'n kin en blauwe plekken in z'n gezicht. Als ik aan hem vraag hoe dat komt zegt hij dat hij gevallen is. Tot ik gisteren een vriendje naar huis bracht die vertelde dat J. steeds werd gepest door een jongetje uit z'n klas, daarbij wordt hij steeds omver geduwd. Het vriendje vertelde dat hij het voor J. op moest nemen van z'n mama en dat hij dan naar juf gaat, daarna moet het andere jongetje op een steen zitten nadenken.

Ik heb met J. er over gepraat en na veel doorzeuren kwam het hoge woord eruit dat hij best een beetje bang is voor dat jongetje. Van mij mag ie dat jongetje zo'n ontiegelijke rot schop verkopen dat zijn ogen nog weken blauw zijn dan mag z'n moeder zelf over straat met een kindje dat er uitziet alsof ie thuis zwaar mishandeld wordt. Nu is dat natuurlijk niet de bedoeling maar eigenlijk ben ik best wel boos...

Volgende week hebben we 10 minutengesprek en dan kaart ik het sowieso aan. Maar wat zouden jullie aangeven bij de juffen?


Ik zou dat 10minuten gesprek geen eens afwachten maar direct met de juf en het desbetreffende moeder en kind willen spreken.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 15 Nov 2014 20:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou dit ook meteen as maandag melden. Niet mee wachten tot een gesprek, daar is dit te belangrijk voor.

Liadan; hoe is het met je dochter?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Nov 2014 20:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pluis, ik zou er ook maandag even met de juf over spreken. Dan heb je meteen het hele verhaal. Wel jammer dat de juf er niet zelf over is begonnen.

Fiene, het gaat weer een heel stuk beter. Donderdag heeft ze nog minstens 10 keer overgegeven en gisteren was ze ook nog niet lekker en is ze niet naar school geweest. Maar vandaag ging het weer, gelukkig maar want dan kunnen we morgen naar de intocht van sinterklaas hier.
<<

Fiene

Bericht 15 Nov 2014 20:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Gelukkig maar dat ze weer wat beter is. Op school lijkt er ook zoiets te heersen, 1 dag of nacht veel overgeven en daarna weer wat beter.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Nov 2014 21:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja dat hoorde ik ook al van een ouder op de psz, mijn zoon heeft het dinsdagnacht ook gehad, met minder overgeven.

Hoe wordt bij jullie in de middenbouw op 5 dec. sinterklaas gevierd Fiene?
<<

Fiene

Bericht 15 Nov 2014 21:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij hebben met de hele school altijd een grote viering. We zitten dan, pakweg, van 9 t/m half 12 in de hal en vieren samen. Uiteraard wel een pauze ertussen he..

Daarna gaan er twee pieten naar de middenbouw, twee naar de bovenbouw en Sinterklaas en een piet gaan de onderbouwklassen af. Ze hebben per groep ongeveer 25 minuutjes. De rest van de tijd mag je zelf kiezen, meestal gaat de middenbouw ook lekker lang naar buiten en kijken ze een film.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 17 Nov 2014 14:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat ze is opgeknapt Liadan!

Klinkt als een gezellige Sinterklaasviering Fiene. Ben erg benieuwd hoe ze het dit jaar bij ons vieren. Wat ik nog kan herinneren van vorig jaar is dat we met alle ouders en kinderen de sint ontvingen op het grote schoolplein. Daarna ging ieder naar zijn/haar eigen klas.
De peuters zitten ook in hetzelfde schoolbouw en daar kwam hij in de klas langs met de pieten.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 18 Nov 2014 09:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pluis: heb je de juf al gesproken?

FashionMommy: hoe gaat het nu met wegbrengen?

Parisienne: Ik had zo gehoopt dat ze het net zo makkelijk zou hebben als J maar helaas. Hopelijk gaat het snel beter, kan me voorstellen dat jouw hart elke ochtend breekt als je haar zo ziet.

Hier gaat het heel goed met J. op school. Afgelopen 2 weken had ze op do en vrij een inval juf en daar was ze wel even flink door van slag maar verder doet ze het super. We zien haar zo groeien, met name sociaal-emotioneel en we zijn super trots natuurlijk.
Vandaag had ze het wel even moeilijk. Ze had gister haar schoentje mogen zetten op school dus dat was al spannend natuurlijk. En de juffen hadden er iets heel leuks van gemaakt (de pieten hadden de hele school overhoop gehaald) maar alle kindjes waren natuurlijk super druk, het was echt een chaos bij binnenkomst. En daar kan ze duidelijk niet tegen, ze klapte dicht, ik moest haar optillen en bij haar blijven zitten. Het is op onze school gelukkig nooit een probleem als ouders blijven kijken bij dit soort dingen dus ik ben een half uurtje gebleven en toen alles weer een beetje rustig en wat 'normaler' was mocht ik gaan.
Dat gaat dus nog wat worden met de sinterklaasviering over 2 weken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 18 Nov 2014 13:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pluis, ben je nog in gesprek geweest met de juf?

Fiwen, ging vanmorgen hartstikke goed! Morgen en Vrijdag nog "wennen" & vanaf Maandag gaat ze dagelijks naar school. Benieuwd hoe ze dat weer gaat vinden.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 24 Nov 2014 13:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou... Stunt hoor, vandaag. Vandaag heeft dochter haar eerste schooldag gehad.
Rond 11.00 uur zijn ze buiten gaan spelen. Om 11.30 zijn ze uit. Vlak daarvoor waren ze naar binnen gegaan, om de ochtend af te sluiten. Ik keek door het raam, maar m'n dochters stoeltje was leeg. De juf druk heen en weer aan het lopen. Liep ze naar buiten. Hoorde ik opeens vanuit de bosjes "mama!". Had m'n dochter zich stiekem in de bosjes verstopt! Daar zat ze dus al meer dan 5 minuten. Want ik stond al heel vroeg bij school en ze waren toen al binnen.
De juf was zich ook rot geschrokken. En ik naderhand ook wel, want ze had zo het schoolplein af kunnen lopen.
<<

Anoniem74

Bericht 24 Nov 2014 13:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

O, wat een begin jans! Waarom had ze zich verstopt? Als grapje, of vond ze het niet leuk in de klas....?
Wel schrikken zeg.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Nov 2014 13:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het was een grapje. We spelen thuis iets te vaak verstoppertje, denk ik.
<<

Anoniem74

Bericht 24 Nov 2014 13:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

O, de clown zeg !
Nu maar hopen dat ze begrijpt dat dat niet helemaal de bedoeling is op school :)

Hier tellen ze de kindjes overigens bij het naar binnen gaan. Staan allemaal in een rij voor de deur, en zingen dan een liedje en worden geteld.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Nov 2014 14:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jeetje Jans, fijne start! :wink: Hoe ging het verder?
<<

Anoniem127

Bericht 24 Nov 2014 22:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha, wat een stunt op de eerste schooldag. Mooi verhaal voor later.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Nov 2014 23:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wauw Jans, dat belooft wat!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Nov 2014 10:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hahaha Jans, en dat op haar 1e schooldag.

Ik weet niet meer van wie ik het hier gelezen had over een armband/ketting voor haar kindje dat het moeilijk had met afscheid nemen, maar super bedankt voor het idee! J en ik hebben sinds vorige week een mama-dochter-kettinkje en het werkt echt super. Ze was al een hele tijd mopperig, boos (vooral op mij) en wilde niet naar school. Op school kwam het hoge woord eruit dat ze me zo erg miste en bij mij wilde blijven. Dus ik ben vrijdag naar de juwelier gereden en heb 2 kettinkjes gekocht met een klein hartje eraan en haar bij thuiskomst verteld dat als we alle twee onze kettinkjes aan hebben we altijd aan elkaar denken en dus ook altijd een beetje bij elkaar zijn. Ze was dolgelukkig en zei "dan weet ik op school ook dat je altijd van mij houdt" (nou toen moest ik wel even heel hard slikken natuurlijk)
Vanaf gisteren gaat ze ineens weer met plezier naar school en vanmorgen toen ik weg ging kwam ze eerst in mijn nek zoeken naar mijn ketting en toen zei ze "nu hoef ik jou niet meer te missen hè, want we zijn altijd een beetje bij elkaar".
En blijkbaar had J. het ook al in de kring verteld gisteren want de juf vertelde vanmorgen dat ze het zo'n goed idee vond en dat ze het zeker ging onthouden voor andere kindjes die het moeilijk hadden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 25 Nov 2014 13:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ocht wat een stunt Jans! Stiekem vind ik het wel grappig, maar het zal je maar gebeuren dat ze echt weg was gegaan!
Wat een leuk idee Fiwen van dat kettinkje, ik zal dat eens onthouden voor Y. Op school gaat het verder goed, nu de 2e dag dat ze volledig gaat, maar ze vind het maar wat leuk om de aandacht op zich te vestigen om te gaan zitten huilen. De juf zegt het nu zelf ook, als de juf in de buurt komt van der gaat ze zitten snikken.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 25 Nov 2014 13:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat een mooi idee Fiwen! Ik krijg zelfs een brok in mijn keel haha.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem121

Bericht 29 Nov 2014 01:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

We hebben toch het 10 minutengesprek afgewacht. Hij heeft 2 juffen en tijdens het gesprek waren ze er allebei.

Het was een punt waar ze zelf ook over wilden beginnen. Het bleek, wat ik zelf ook al verwachtte, wel zo te zijn dat hij zelf ook uitdaagt en op die manier een hoop negatieve aandacht vraagt. We hebben met de juffen afgesproken dat ze hem voortaan positief benaderen en het niet steeds reageren op het negatieve gedrag. Ook met de kinderen is afgesproken dat ze niet steeds reageren. Tot nu toe werkt het heel goed, hij wilde zelfs met het jongetje mee spelen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MrsMath