Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Nov 2014 12:01

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij zijn even het dorp in geweest afgelopen zaterdag. R. vond het erg indrukwekkend. De muziek vond ze geweldig, ze zat te swingen in de wandelwagen. We hebben nog geen schoen gezet, maar ik denk dat we dat komend weekend wel een keertje zullen doen. Leuk voor de foto ;). 6 december vieren we het hier thuis klein met familie.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 17 Nov 2014 12:45

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij doen er waarschijnlijk helemaal niets aan.
Ze is er nog te jong voor.
Waarschijnlijk gaan we het volgende jaar, als ze 20 maanden is, klein vieren, incl schoentje zetten.
04-2014
10-2015
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 17 Nov 2014 13:03

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij hebben in huis een mandje met pietenmuts ed en sint en piet poppetjes en handpoppen. (Uit mn kleuterjuffentijd) ook liggen de sint boekjes en cds nu beneden.

Verder zijn we naar de intocht geweest, hebben we die avond een schoen gezet en 6 december vieren we pakjesavond

Tussendoor kijken we af en toe het sintjouraal en 3 december os er een meezingfeest in het theater waarin een aantal vrienden meedoen. Dus we gaan dan kijken.

A vindt de muziek erg gezellig.

Schoen zetten doen we maar 1 keer denk ik.ze is ook nog jarig de 28e en geeft er nog niet zoveel om.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 17 Nov 2014 15:41

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Onze dochter van 4jr vroeg ook of hij wel echt is en bestaat. Ik stelde de vraag omgekeerd aan haar, denk jij dat hij bestaat dan? Ik denk het niet mama. Maar ik vind het wel leuk hoor! Daar hebben we het bij gelaten. Ik ga er ook geen hele verhalen van maken. Ik vroeg of ze haar schoen wou zetten nog. Nee was het antwoord tot op de dag van vandaag, als ik kadootjes wil wacht ik wel tot ik jarig ben (dat is ook deze week). :blijesint:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Nov 2014 20:57

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Ik vind het ook zo'n gezellige tijd!

Wij hebben de intocht gekeken op tv (half uurtje, daarna vond H het wel genoeg geweest)
Daarna naar de intocht in onze woonplaats
We vieren een keer thuis pakjesavond met zijn vader samen, en nog een keer met mijn familie
We zetten een paar keer de schoen (denk zo'n 3x)
En als ik tijd/zin heb ga ik nog wel iets creatiefs doen; een leuke woondecoratie maken of cakejes met sintthema ofzo.
Vorig jaar had ik een strookje huisjes uitgeknipt en voor het raam geplakt:

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 17 Nov 2014 22:00

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij hebben twee keer een pakjes avond, een keer bij schoonfamilie en een keer bij mijn familie.
Verder niets, hij is te klein en mijn vriend geeft 0,0 om cadeautjes, dus dan is het ook niet leuk om hier thuis iets te doen.
<<

Patsy

Bericht 18 Nov 2014 09:47

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij gaan met zijn drieën een klein beetje pakjesavond vieren. We wilden eerst niks doen, maar M krijgt sowieso een cadeautje van opa en van pake en beppe. Daarom gaan we toch maar wat eraan doen. Ik ga zelf nog wat voor M kopen en voor mijn man en mijn man koopt iets voor mij. Ik vind sinterklaas helemaal geweldig, dus ik ben blij, ik kan niet wachten tot M oud genoeg is om zijn schoen te zetten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 18 Nov 2014 10:33

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Niet zo heel veel, ze mag een paar keer haar schoen zetten en we vieren 3x sinterklaas waarvan 2x best groot (bij mijn ouders en schoonouders) en dan thuis klein met voor ons alle 3 een klein cadeautje.
Als ze net zo enthousiast zou zijn over Sinterklaas als haar neefjes dan zou ik waarschijnlijk wel meer doen, maar ze zei zelf al bijvoorbeeld dat ze niet naar de intocht wilde en ze wil ook het sinterklaasjournaal niet kijken. Ze vind het vooral allemaal heel spannend, druk en een beetje eng (ze kan er niet zo goed tegen als dingen ineens anders zijn dan normaal) dus we laten haar enthousiasme bepalen wat we er mee doen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 18 Nov 2014 11:14

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

We volgen het Sinterklaasjournaal en ze mogen een paar keer hun schoen zetten. Verder komt de Sint op bezoek bij mijn nichtje en daar krijgen ze alle drie een pakje. Op 6 december houden we pakjesavond bij mijn moeder. De oudste viert het op 5 december ook nog op school. Dan komt de Sint en doen alle kleuterklassen een dansje voor hem.

De oudste heeft de komende twee weken bovendien een Pietenthema op school (de discussie speelt hier in België (nog) niet) en ze mogen iedere dag als Zwarte Piet verkleed naar school :pepernoot:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Nov 2014 11:26

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Ze kijken naar het sinterklaasjournaal, we zijn bij de intocht geweest, ze mogen een schoen zetten en we vieren pakjesavond bij beide opa's en oma's en op de voetbal van de oudste.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Nov 2014 15:56

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Susan schreef:Waarom zou SarahKey hem dan niet de schoen laten zetten? Ik ik ook al op heel jonge leeftijd dat het niet echt was omdat ik heel erg bang was voor Sinterklaas, maar ik heb wel gewoon altijd mijn schoen mogen zetten, dat bleef gewoon een leuke traditie. Ik zie niet in waarom ze dat dan niet zou "mogen". Zoals ik al zei, alle ouders vullen het op hun eigen manier in. Niet echt meegaan in het Sinterklaasgeloof maar wel de schoen laten zetten is ook gewoon je goed recht. Het is niet dat je alleen de schoen mag laten zetten als je je kind ook laat geloven.


Dit dus. Wij vertellen hem later dat sinterklaas wel bestaan heeft en toen kado's gaf aan arme kinderen. Tegenwoordig is het iemand die het naspeelt en de papa's en mama's geven nu kado's. Wij willen onze kinderen wel de gezelligheid gunnen van het sinterklaas feest. En daar hoort ook een schoen zetten bij. Sinterklaasjournaal is ook leuk om gewoon naar te kijken. En ook een pakjesavond hoort erbij. Wij liegen hem alleen niet voor. Maar zolang hij geen vragen stelt zeggen wij niets.
<<

Anoniem74

Bericht 22 Nov 2014 16:23

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Ah, dat is al een stuk duidelijker :)
<<

Anoniem103

Bericht 22 Nov 2014 16:45

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

SarahKey schreef:
Susan schreef:Waarom zou SarahKey hem dan niet de schoen laten zetten? Ik ik ook al op heel jonge leeftijd dat het niet echt was omdat ik heel erg bang was voor Sinterklaas, maar ik heb wel gewoon altijd mijn schoen mogen zetten, dat bleef gewoon een leuke traditie. Ik zie niet in waarom ze dat dan niet zou "mogen". Zoals ik al zei, alle ouders vullen het op hun eigen manier in. Niet echt meegaan in het Sinterklaasgeloof maar wel de schoen laten zetten is ook gewoon je goed recht. Het is niet dat je alleen de schoen mag laten zetten als je je kind ook laat geloven.


Dit dus. Wij vertellen hem later dat sinterklaas wel bestaan heeft en toen kado's gaf aan arme kinderen. Tegenwoordig is het iemand die het naspeelt en de papa's en mama's geven nu kado's. Wij willen onze kinderen wel de gezelligheid gunnen van het sinterklaas feest. En daar hoort ook een schoen zetten bij. Sinterklaasjournaal is ook leuk om gewoon naar te kijken. En ook een pakjesavond hoort erbij. Wij liegen hem alleen niet voor. Maar zolang hij geen vragen stelt zeggen wij niets.


Maar als je niks zegt, hem naar het sinterklaasjournaal laat kijken en vervolgens wel "stiekem" zijn schoen vult is het toch niet heel anders dan andere mensen het doen. Je liegt niet letterlijk door te zeggen sinterklaas bestaat. Maar door zijn schoen te vullen en net te doen of dat door zwarte piet is gedaan doe je gewoon mee aan het sinterklaasverhaal.
Eigenlijk denk ik dat heel veel ouders het zo doen. Als mijn zoontje iets vraagt over sinterklaas, vraag ik aan hem wat hij zelf denkt en dan is het meestal goed. Als hij letterlijk zou vragen of sinterklaas nep is dan zou ik daar eerlijk antwoord op geven, ik denk wel veel ouders.
<<

Fiene

Bericht 22 Nov 2014 22:28

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Precies Tania. Ik ga niet kosten wat kost liegen wanneer hij er rechtstreeks om vraagt maar ik vind het sinterklaasfeest wel helemaal bijhoren. Ik vind het echt een tradititie die ik mijn kinderen graag meegeef.

Al vind ik dit jaar het Sinterklaasjournaal enorm tegenvallen, die clownspieten, de echte pieten er niet bij en al die problemen die zich opstapelen en ik vind sommige opmerkingen ook lichtelijk op het randje, ik denk ook het mijne van die hele discussie maar in het journaal zeggen " eigen pieten eerst, andere pieten het land uit etc" dan vind ik het teveel uitgespeeld worden over de hoofden cd kinderen inmiddels. Het standpunt van het journaal is wel duidelijk. Wanneer r er niet om vraagt kijk ik het niet meer.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Nov 2014 11:32

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

O, ik hou van sinterklaas en de tijd eromheen... Hier dan ook de intocht gekeken: vorige week de landelijke op tv, met zn allen op de bank, pietenmutsjes op...
Gister naar de intocht hier in het dorp geweest.

Verder zet ik nu regelmatig sinterklaasmuziek op als we bv aan tafel een spelletje gaan doen ofzo, en mogen ze 2 keer per week haar schoen zetten. Ze heeft een verlanglijstje mogen knutselen, we gaan komende week nog naar het sinterklaashuis...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2014 11:37

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Tot de intocht vond ik het Sinterklaas journaal leuk en vond ik dat ze het goed opgepakt hadden.
Nu vind ik het te ver gaan eigenlijk.. Wat jij zegt Fiene, en de boot die weg is met de cadeautjes (kindjes verdrietig), en Sinterklaas die ineens weggaat op de vakantie.
Ik mis een beetje een doorlopend verhaal, het zijn nu allemaal op zichzelf staande problemen.
En die problemen vind ik eigenlijk veel te groot en heftig voor kindjes.
<<

Anoniem255

Bericht 23 Nov 2014 12:17

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Ik vind het journaal ook niet meer leuk.
En die Dieuwertje moeten ze maar vervangen volgend jaar. Ik vind haar zo niet tof.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2014 12:53

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

We doen nog niks. We gaan alleen op 7 december naar pake en beppe in Friesland om samen met mijn broer en zus en aanhang en kinderen een klein Sinterklaasmiddagje te vieren.

Volgend jaar, dan is N. bijna 2, wil ik wél naar de intocht en een schoentje zetten. Maar een pakjesavond doen we hier dan ook nog niet. Ze is 6 december jarig, dus dat is wat te veel van het goede. Als het echte besef komt, zullen we het uiteraard gaan vieren, maar dan op 3 of 4 december ofzo.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers