Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste verjaardag

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 20 Nov 2014 10:16

Eerste verjaardag

Over minder dan 2 maanden wordt mijn kleine mannetje alweer 1 jaar, daarom wil ik alvast wat inspiratie opdoen..
Hoe zag de eerste verjaardag van jouw kleintje eruit? Had je een thema uitgekozen? Had je aangegeven op bepaalde tijden bezoek te willen ontvangen? Had je kleintje een eigen taart? Was het bezoek alleen familie of ook vrienden en bekenden? Heeft je kleintje er ook van genoten? Verder nog leuke ideeën?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Nov 2014 10:23

Re: Eerste verjaardag

Geen tips, maar ik ben ook benieuwd. Hier wordt 2 januari de eerste verjaardag gevierd!
<<

Anoniem144

Bericht 20 Nov 2014 10:28

Re: Eerste verjaardag

We hebben afgelopen jaar de 1e verjaardag van zoon en 3e verjaardag van dochter tegelijk gevierd. Het was van 14.30 tot 20.00. Er waren ongeveer 38 mensen ( grote familie en ook vrienden van ons uitgenodigd)
We hadden qua aankleding woezel en pip spulletjes. Voor allebei een eigen hema fototaart ( met zijn alle zingen, vonden ze geweldig) en daarna wat hapjes. Rond 17.00 hebben we voor iedereen frietjes en mini snacks gebakken. Voor de friet had ik puntzakjes besteld op een site.

L. is rond 16.00 weer even naar bed gegaan. Ik wijk met verjaardagen eigenlijk niet van zijn dutjes af. D. had voor het feest al 2 uur geslapen. Mensen wachten dan maar even met de cadeautjes :wink: Rond 20.30 was het laatste vriendenstel weg. Het was een geslaagd feestje.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 20 Nov 2014 11:33

Re: Eerste verjaardag

Ik had op de uitnodiging wel tijden gezet. Bv van 10.00 tot 13.00 en van 15.00 tot 18.00. Zodat hij gewoon zijn middag slaapje kon doen. Een eigen taart had hij niet, heb wel een taart van dikkie dik laten maken en daar heeft hij gewoon een stuk van gehad. En hier waren de mensen die ons dicht na staan. Kan wel heel veel mensen vragen maar het is al druk gemoeg zo'n dag voor een kleintje.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Nov 2014 14:58

Re: Eerste verjaardag

Hier kwamen 's middags vanaf een uur of drie onze families (onze ouders, broers en zussen). In totaal zo'n twaalf mensen, dit vonden wij ook druk genoeg. En alleen mensen die ze echt goed kent, vond ze erg gezellig. Voor het avondeten was iedereen weer weg, dit was ook lang genoeg. Ze was op vrijdag jarig en de rest van het weekend zijn nog vrienden van ons met kinderen langs geweest. Ze heeft met iedereen nog in alle rust kunnen spelen.
Ik had voor haar een eigen fruittaartje gemaakt, maar ze at liever een rijstwafel :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 20 Nov 2014 15:14

Re: Eerste verjaardag

Hier hebben we de middag gepakt van 14.00 tot 17.30 u geloof ik. Hier kwamen ongeveer 40 mensen op visite, erg druk maar wel heel leuk. Ik had voor N. een drielaagse stapeltaart gemaakt en het bovenste deel (klein bolletje) was voor haar. Niet dat ze er nou veel van heeft gegeten ;) Wij hadden hier een uilenthema voor haar eerste verjaardag.

Zal zo eens kijken of ik nog een foto heb van haar taart.

-
Laatst gewijzigd door CCC op 20 Nov 2014 23:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem275

Bericht 20 Nov 2014 15:30

Re: Eerste verjaardag

T. werd 1 op een zondag, de familie is gewoon op bezoek geweest. Niet anders dan een gewone verjaardag; geen thema, gewoon taart, hapjes, enz..

L's eerste verjaardag vierden we tegelijk met T's derde en vierden we het 'gewoon'. Op de dag zelf kwamen mijn ouders, schoonmoeder en een vriendin met kinderen langs. Man heeft gewoon gewerkt.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 20 Nov 2014 15:37

Re: Eerste verjaardag

Bedankt voor de ideeën tot nu toe!

Star007, het Woezel & Pip thema lijkt me ook leuk om te doen, ook makkelijk dat ze een compleet feestpakket hebben. Ideaal dat je de 2 verjaardagen samen kon voegen.

CCC, Echt geweldig die taarten en cupcakes! Ook fijn als je zelf zoiets kunt maken, ze zijn goed gelukt en 't ziet er erg vrolijk & lekker uit.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Nov 2014 17:23

Re: Eerste verjaardag

We houden het simpel. Ik wil een slinger met ballonnen ophangen (waar hij ook bij kan), een mooie taart en hapjes/drankjes. Wij vieren het waarschijnlijk van 13 tot 16.
L2014 & H2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Nov 2014 22:21

Re: Eerste verjaardag

Wij hebben geen thema op de verjaardag, de eerste 2 verjaardagen hadden we een groep mensen van 10 tot 12 en van 3 tot einde.. Dit jaar hadden we dat iedereen de hele dag welkom was. Het is allebei goed bevallen. Mensen die we uitnodigen zijn vrienden van ons met kinderen maar ook zonder. Maar ook mijn lievelings oom en tante, de buren. De mensen die de meiden ook kennen.

Ze hebben nooit een eigen taart gehad maar kregen gewoon een stuk van de taart die ik had bestelt. Dit jaar hebben ze wel voor het eerst zelf aangegeven wat voor een taart ze wilde.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem286

Bericht 20 Nov 2014 22:57

Re: Eerste verjaardag

We hebben een cake smash gedaan en daar heb ik een uitnodiging van gemaakt. De verjaardag zelf hebben we 's iddags na haar slaapje gehouden. Ik had een woezel en pip taart gemaakt maar verder was er geen thema oid. Er waren zo'n 15-20 man langs gekomen en dit was al wel veel voor haar merkte ik.
Aankomend jaar ga ik denk ik wel een thema doen met bijpassende taart en cupcakes e.d. Moet alleen nog even bedenken welk thema :)
<<

Anoniem162

Bericht 21 Nov 2014 08:04

Re: Eerste verjaardag

Had je een thema uitgekozen? Nee, ik vind het te duur om elke keer een thema te kiezen. Hij heeft gewoon slingers, ballonnen en taarten van multivlaai.
Had je aangegeven op bepaalde tijden bezoek te willen ontvangen? Tussen 14 en 18 uur.
Had je kleintje een eigen taart? Nee, hij kreeg een klein stukje maar hij mag de taart niet vanwege de ingrediënten. Dit jaar (3jaar) hebben we een grotere taart die hij ook mag eten (en de rest ook) maar waar niks in zit waar hij ziek van wordt.
Was het bezoek alleen familie of ook vrienden en bekenden? Eerste 2 jaren waren het opa's oma's, onze broers/zussen met hun partner en kind. En zijn peetouders. Dit jaar zijn er ook zijn vriendjes met hun ouders. Dit jaar is het echt zijn feestje dus met mensen (kindjes dus) die hij leuk vindt.
Heeft je kleintje er ook van genoten? Ja hij vond de eerste 2 jaren de aandacht erg leuk. Gisteren was er hier al wat verjaardagsvisite maar nu kan hij niet omgaan met de spanning van 'het feestje'. Hij wordt echt heel vervelend en onbeschoft dus dat belooft nog wat dit weekend.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Nov 2014 08:14

Re: Eerste verjaardag

Ik doe alleen de taart in een thema en de uitnodigingen. Qua versiering hang ik elk jaar zijn naamslinger neer en leeftijdsvlaggetjes en een opblaascijfer. Voor de rest normale ballonnen.
De eerste verjaardag hebben we in 2 dagen gevierd. Dat kan niet anders want zo'n groot huis hebben we niet.
Ik had toen voor hem ook een meptaart gemaakt, persoonlijk vind ik dat wel erg leuk. Ik vind het vies als kindjes op een grote taart kaarsjes uitblazen met veel gespetter en daarna de gasten van die taart een stuk krijgen.
Qua hapjes doen we gewoon zoals anders. Alleen ik koop wat meer snoep met een kinderverjaardag.
Bij ons komeb ook de buren en vrienden op zijn verjaardag.
we legden hem trouwens gewoon op bed tussendoor. En hij heeft van beide verjaardagen genoten!
Een eindtijd zet ik wel in de uitnodigingen alleen niet iedereen houd zijn daaraan. Dat vind ik wel vervelend want hij werd aan het einde van de dag wel moe. Dan willen we rustig eten en hem in bad doenen op tijd naar bed doen. Dus dit jaar doen we tot 4 uur en dan hoop ik dat iedereen om 5 uur weg is :smile:
<<

Anoniem275

Bericht 21 Nov 2014 08:43

Re: Eerste verjaardag

Ik heb ook geen uitnodigingen gemaakt trouwens, gewoon tegen familie en vrienden gezegd wanneer we het vieren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Nov 2014 17:56

Re: Eerste verjaardag

Ja, wij hadden met haar eerste verjaardag een woezel en pip thema.
We hebben het gevierd van 11 tot 4, ze was die dag al vroeg wakker, dus heeft uiteindelijk weer geslapen voor de visite kwam, en is uiteindelijk om 4 uur weer gaan slapen.
Ik heb zelf een sweet table gemaakt, met taart, cupcakes, cakepops, koekjes enz. Allemaal in het W&P thema. Verder had ik zelf slingers gemaakt, en verder gewoon algemene slingers.
De uitnodiging was een dvd, met een filmpje met foto's van het begin tot aan haar verjaardag, met een uitnodigende tekst er achter. Dit heb ik alleen het eerste jaar gedaan, wilde vanwege haar vroeggeboorte een speciale uitnodiging waarop iedereen haar enorme groei (letterlijk en figuurlijk) kon zien van dat jaar!

Met haar tweede verjaardag was het thema Mickey Mouse clubhouse.
Hier het zelfde verhaal.

En in januari, als ze 30 wordt, is het thema Jip en Janneke :)
<<

Anoniem198

Bericht 21 Nov 2014 18:06

Re: Eerste verjaardag

Lejow schreef:Ja, wij hadden met haar eerste verjaardag een woezel en pip thema.
We hebben het gevierd van 11 tot 4, ze was die dag al vroeg wakker, dus heeft uiteindelijk weer geslapen voor de visite kwam, en is uiteindelijk om 4 uur weer gaan slapen.
Ik heb zelf een sweet table gemaakt, met taart, cupcakes, cakepops, koekjes enz. Allemaal in het W&P thema. Verder had ik zelf slingers gemaakt, en verder gewoon algemene slingers.
De uitnodiging was een dvd, met een filmpje met foto's van het begin tot aan haar verjaardag, met een uitnodigende tekst er achter. Dit heb ik alleen het eerste jaar gedaan, wilde vanwege haar vroeggeboorte een speciale uitnodiging waarop iedereen haar enorme groei (letterlijk en figuurlijk) kon zien van dat jaar!

Met haar tweede verjaardag was het thema Mickey Mouse clubhouse.
Hier het zelfde verhaal.

En in januari, als ze 30 wordt, is het thema Jip en Janneke :)


Zooo jouw dochter is snel oud geworden :smile:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 21 Nov 2014 18:08

Re: Eerste verjaardag

Ik vraag mij ook af of B Jip en Janneke dan nog wel leuk vindt hoor! :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Nov 2014 21:10

Re: Eerste verjaardag

WHAHAHAHAHAHA
...
Ze is dus 30 januari jarig, en dat wilde ik eerst typen :D :D
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 21 Nov 2014 23:44

Re: Eerste verjaardag

Hahahaa dat is snel gegaan dan Lejow ;)

Wij houden van feestjes, dus pakken ook goed uit op dit soort gelegenheden :) Hier trouwens tot nu toe altijd een leuke foto uitnodiging gedaan en wil dat de komende jaren ook blijven doen. N. heeft hier tussendoor gewoon geslapen, wij feesten wel door ;)
<<

Anoniem97

Bericht 22 Nov 2014 07:04

Re: Eerste verjaardag

Wij hadden bij zoon een piraten thema, bij de Hema hadden ze toen van die leuke vlaggetjes en borden enzo. We hadden een taart en cupcakes laten maken, hier te zien http://grotetaartjes.nl/piratenfestijn/, het taartje was voor hem, gewoon om lekker te kliederen.
De visite hadden we uitgenodigd van 10 to 14 uur, en we hadden best wat mensen uitgenodigd.

Bij dochter hadden we een regenboog thema, helaas geen foto's online staan, maar als je op pinterest kijkt dan heb je genoeg ideeën, t zag er heel leuk uit met al die kleurtjes.
De rest was ongeveer gelijk aan bij zoon.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 22 Nov 2014 22:01

Re: Eerste verjaardag

Hahaha, de wijn spoot net zelfs uit mijn neus. Bedankt Lejow :)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Nov 2014 23:24

Re: Eerste verjaardag

Wij zijn van plan om de 13e de eerste verjaardag van onze dochter te vieren (ze is de tweede jarig, maar de weekenden ervoor en na is de oudste niet hier).
Er komt niet heel veel visite. De familie (opa's en oma's, ooms en tantes en wat vrienden met hun kinderen).

We hebben iedereen vanaf 12 uur uitgenodigd.


Maaaaaar misschien gaat het niet door omdat we nu vrij plotseling uit ons huis moeten. Maandag weten we meer over hoe lang we nog hier hebben en of we de dertiende nog hier wonen of dat we dan druk zijn met verhuizen etc.
En anders maken we er een ander feestje van. In de ochtend taart eten in het oude huis met alle visite, dan verhuizen en 's avonds Chinees halen voor iedereen hahaha!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora