Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? Telefoon.

<<

Anoniem108

Bericht 20 Nov 2014 21:02

Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Situatie: achterneefje heeft net zware operatie achter de rug en net ervoor zijn smartphone in het water laten vallen. Hij kan nu geen contact hebben met vrienden en heeft al weinig mogelijkheden doordat zijn zicht aan 1 oog nagenoeg is verdwenen. Zijn vader deed oproep op fb voor bijdrage van 1 euro (voor degenen die een kaartje wilden sturen), zodat zijn zoon een nieuwe telefoon kan kopen.

Via een vriend een zo goed als nieuwe smartphone kunnen regelen die mijn achterneefje gratis mag hebben en dus ook houden. Ik liet dit aan zijn vader weten en ik kreeg het adres van zijn ex-vrouw naar wie het toegestuurd kan worden en op het laatst een 'alvast bedankt'. Ze zullen vast heel veel aan hun hoofd hebben, maar is het heel raar dat ik zoiets heb van: "Weet je, laat maar ff." Ik heb nog niet gezegd om welk toestel het gaat (vrij nieuwe Samsung die via MP nog zo 300 euro oplevert). Je hoeft niet door het plafond te gaan van blijdschap, maar iets enthousiaster was leuk geweest. Nu kan ik dus morgen aangeven dat het toestel onverhoopt is uitgeleend aan een zakelijke klant of ik kan het toestel alsnog opsturen. Dat laatste, hoe lullig ook, voelt niet heel goed nu. Het kan zijn dat er over een tijdje weer een toestel beschikbaar is om op te sturen, maar dat weet ik niet zeker. Wat zouden jullie doen? Toch opsturen of wachten op ander toestel en deze met een smoes niet sturen? --------> ik ga m'n neef er niet op aanspreken; geen behoefte aan eventueel gedoe in de familie.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 20 Nov 2014 21:11

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik zou hem wel opsturen. Je doet het immers voor je neef, niet voor zijn vader. Misschien vindt zijn vader het niet zo belangrijk?
<<

Anoniem193

Bericht 20 Nov 2014 21:11

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Opsturen.
Je wilde het toch doen voor je achterneefje. Het gaat toch niet om hoe enthousiast een reactie is van iemand die al veel aan zijn hoofd heeft.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Nov 2014 21:12

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Opsturen!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Nov 2014 21:12

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik denk dat je neef je heel erg dankbaar is en je van hem wel dankbetuiging zult ontvangen, dus ik zou het opsturen!
<<

Anoniem108

Bericht 20 Nov 2014 21:14

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Het was zijn vader die deze oproep deed op fb. Zal het opsturen, thnx. :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2014 21:15

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

opsturen
Afbeelding
<<

Anoniem216

Bericht 20 Nov 2014 21:16

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 15 Okt 2017 13:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Nov 2014 21:27

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik zou hem opsturen. Ik denk dat je je neefje er erg blij mee maakt en dat zou voor mij meer uitmaken dan de reactie van zijn vader.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem108

Bericht 20 Nov 2014 21:33

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik zal het opsturen dit weekend en verder is het wat Dimmel aangeeft. Zie mijn neef al zelden, laat staan zijn kinderen. We zijn dus niet echt close en vind het gewoon sneu voor m'n achterneefje. Had ook geen enorm enthousiaste reactie verwacht en dat hoeft ook niet. Vond dit alleen een beetje het andere uiterste. :)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Nov 2014 21:38

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Dat snap ik wel. Ik vind het in ieder geval heel erg lief van je!
<<

Anoniem108

Bericht 20 Nov 2014 21:40

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik hoop dat m'n achterneefje er iig blij mee is. De eerste vraag die zijn vader stelde: Welk toestel?
Dat vind ik nogal raar overkomen, maar daar kan m'n achterneefje natuurlijk niets aan doen. Komt goed. :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Nov 2014 09:39

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik snap dat je 'baalt' van de reactie, ik zou zelf ook wel enig enthousiasme verwachten. Maar ik zou me er verder niet te druk over maken. Je achterneefje is er vast hartstikke blij mee en daar gaat het om :)

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Nov 2014 11:16

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

En misschien vond die vader het ook gewoon wel een leuk gebaar om het 'met z'n allen' te regelen, soort crowdfunding, en dat hoeft nu ineens niet meer en dat hij dat ergens ook jammer vindt.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Nov 2014 11:55

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Urban Naked schreef:En misschien vond die vader het ook gewoon wel een leuk gebaar om het 'met z'n allen' te regelen, soort crowdfunding, en dat hoeft nu ineens niet meer en dat hij dat ergens ook jammer vindt.


Inderdaad, hier dacht ik ook al aan. Dat neemt niet weg dat hij wel anders had kunnen reageren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Nov 2014 12:21

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Stimmt. Maar onder deze omstandigheden zou ik iemands gebrek aan tact even voor lief nemen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem108

Bericht 21 Nov 2014 12:58

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Is ook zo, dat zijn vader het wellicht heel leuk had gevonden middels crowdfunding een nieuw toestel bij elkaar te krijgen. Het enige wat ik weet/kon zien, is dat zijn dochter het berichtje had geliket en verder niemand en dat vond ik sneu. Ik gun het m'n achterneefje ook echt wel dat hij zo toch wat contact kan hebben met zijn vrienden, nu hij nog amper zicht heeft na zo'n operatie waar hij nog veel te jong voor is.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 21 Nov 2014 19:21

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik zou het toestel ook toe sturen. Misschien heeft hij geen flauw idee betreft de waarde?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem108

Bericht 21 Nov 2014 22:18

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Ik denk dat je met logisch verstand kunt beredeneren dat een smartphone prijzig is, anders koop je er zelf wel eentje voor je kind. Maakt ook verder niet uit; telefoon ligt hier nu thuis en zal worden opgestuurd dit wknd. :)
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 22 Nov 2014 19:26

Re: Wat zouden jullie doen? Telefoon.

Goed dat je hem opstuurt! Het kan ook nog zo zijn dat zijn berichtjes botter overkomen dan bedoelt. Maar hoe dan ook, je doet het voor je neefje en die zal er vast heel erg blij mee zijn!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers