Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Nov 2014 07:30

Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Bij ons in huis is een kerstboom echt of nep geen optie. Die katten bijten de lampjes stuk en eten de slingers op om het vervolgens weer uit te spugen. Een echte kerstboom is giftig ze eten die naalden op dus dat wordt hem ook niet en van de nepboom bijten ze de takken eraf. Kortom het meest gezellige deel van de kerst kan bij ons niet in huis. Nu zag ik die houten kerstbomen. Maar die vind ik echt niet mooi. Hebben jullie nog andere ideeën? :kerstboom:
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem88

Bericht 17 Nov 2014 08:42

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Mijn katten zijn ook een drama met kerstbomen. De oudste is inmiddels wel rustig maar de jongste vindt het machtig mooi, zo'n ding. We hebben om die reden nooit echt een kerstboom gehad, alleen een kleintje naast de tv waar lampjes gewoon al in de taken 'verweven' zaten. De slingers heb ik bij ene bloemist oo de kop getikt, dat waren slingers van kleine denneappeltjes. En verder geen ballen, maar kerstbelletje,s kon weinig stuk aan gaan. En dat ging goed. Dit jaar heb ik schijt aan de katten en gaan we een echte kerstboom proberen. Ik ben benieuwd :kerstduim:
<<

Anoniem88

Bericht 17 Nov 2014 08:48

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Op Pinterest staan trouwens ook veel leuke ideeën!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 10:30

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Een mooie kerstkrans aan de deur (echt of nep groen). Misschien kan je m zelfs aan de binnenkant van de woonkamerdeur hangen ipv aan de voordeur, dan heb je er zelf meer plezier van.

Kerstlichtjes overal.

Stoffen kerstslingers voor het raam.

Hier staan vet leuke kerst slingers:

https://www.etsy.com/search?q=christmas%20garland
(Ik heb er eentje met Ho Ho Ho)

DIt jaar doen we sowieso geen kerstboom ivm verhuizing, maar normaliter vind ik dit soort kerstversiering nog wel gezelliger dan de boom zelf denk ik.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2014 10:51

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Kaarsjes
Kerstkrans
Kerststukje op tafel
Van die kerstlichtjes op batterijen en dan in een vaas doen met kerstballen

Oh je hebt trouwens bij action kleine boompjes. Misschien kun je die op een kast zetten


Onze katten zijn ook gek op de kerstboom. Maar we zetten gewoon een boom neer. Maar ze zijn ook niet in de woonkamer als wij er niet zijn
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Nov 2014 17:03

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Kaarsjes heb ik het hele jaar door en kransen ook. Heb per seizoen andere spullen. Dus dat is er allemaal wel. Ik kan inderdaad wel kransen aan de deuren binnen hangen. Dat is misschien nog wel een toevoeging. Verder zal ik eens neuzen op Pinterest en de link van Marin bekijken. Verder tips zijn zeker nog welkom.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem273

Bericht 17 Nov 2014 21:42

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Wij strooien altijd peper in de boom, dit helpt echt heel goed tegen onze katten.

Verder heb ik geen aanvullende tips, er zijn al leuke dingen genoemd :) Misschien van die leuke huisjes van Xenos? Of een kerstboom maken van boeken/papier etc? Ik heb wel eea op Pinterest, zal zo even kijken.
<<

Anoniem273

Bericht 17 Nov 2014 21:49

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Afbeelding
Kerstkrans in de vorm van een ster
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 17 Nov 2014 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 21:49

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Oh en maak een gingerbread house!

Dat heb ik twee jaar geleden gemaakt en stond echt super leuk. En het was ook nog eens een heel leuk projectje.

Een paar fotos van mijn kerstdecoratie die niet in de boom hangen en toch sfeer maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja en mijn moeder hangt altijd een hele grote tak mistletoe aan een haak in het plafond. Dat lijkt me ook aardig katten proof. En ook wel bij jou passen als ik je zo beetje in schat, Isolt. Mooi groen en uit de natuur.

Afbeelding



Als ik dat nu zo zie, vind ik het zooo jammer dat ik dit jaar geen kerstversiering kan ophangen. Maar volgend jaar ga ik all out! :)
<<

Anoniem255

Bericht 20 Nov 2014 18:59

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Aan de buffetkast heb ik altijd een guirlande hangen. Bij het voorraam zet ik twee hoge vazen gevuld met lampjes en kerstballen. Verder heb ik wat schalen met ballen, dennenappels, lampjes etc.
<<

Anoniem216

Bericht 20 Nov 2014 21:11

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 15 Okt 2017 13:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Nov 2014 16:04

Re: Gezelligheid in huis rond kerst zonder kerstboom.

Ik wil een deze dagen ook wat leuke kerstversieringen kopen. Een boom komt er wel, maar ik vind het wel leuk om verder de boel aan te kleden. Ik heb sowieso een leuke kaarsenstandaardsetje voor op de salontafel. Die ga ik morgen vast neerzetten denk ik. Staat erg gezellig. Verder even langs het tuincentrum om wat inkopen te doen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo