Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lensimplantaten

<<

Anoniem83

Bericht 28 Feb 2014 21:22

Lensimplantaten

Eergisteren heb ik een uitgebreid vooronderzoek gehad voor het plaatsen van lensimplantaten. Waarschijnlijk worden dit ICL lenzen (ipv artisan of artiflex). Ook wordt het waarschijnlijk volledig vergoed door de zorgverzekering (is in aanvraag, maar is zo goed als zeker akkoord), dit omdat ik een hoge sterkte heb > -10 dioptrieën.
Zijn er hier nog meer die lensimplantaten hebben en er wat meer over kunnen vertellen, ervaringen enz.
<<

Anoniem26

Bericht 01 Mrt 2014 01:10

Re: Lensimplantaten

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik ben wel benieuwd naar dat verzekeringsverhaal. Hoe dat werkt en waar je verzekerd bent? Ik heb zelf -9.00
<<

Anoniem83

Bericht 01 Mrt 2014 01:19

Re: Lensimplantaten

Zilveren kruis. Vanaf hogere sterkte dan -10 wordt het volledig vergoed. Ik heb me door laten verwijzen door de huisarts en ben nu onder behandeling bij het oogziekenhuis Rotterdam. Of eigenlijk focuskliniek, maar dat hoort bij het oogziekenhuis. De arts gaat de een aanbevelingsbrief schrijven aan mijn verzekering en dan krijg ik binnen 2 à 3 weken bericht over thuisgestuurd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Mrt 2014 08:56

Re: Lensimplantaten

Mijn vader heeft het een aantal jaar geleden laten doen, ook bij het oogziekenhuis.
Geen idee verder wat voor soort lenzen hij heeft. Hij is van -20 (!!!) naar -2 gegaan. Hij wilde zelf graag een bril houden, omdat hij dat al zo veel jaren gewend was, en iedereen hem ook kende met bril.
Hij is er ontzettend blij en tevreden mee, er ging echt een wereld voor hem open.
De ingreep vond hij ook heel erg meevallen.
<<

Anoniem26

Bericht 02 Mrt 2014 01:52

Re: Lensimplantaten

Bedankt voor je reactie. Klinkt goed. Hopelijk gaat het lukken bij je.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 02 Mrt 2014 02:14

Re: Lensimplantaten

Ow wat spannend!

Ik heb zelf -8 en andere oog -11

Ik ben heel benieuwd hoe je t gaat vinden.
Lejow verhaal van je vader klinkt goed. Helemaal zonder bril lijkt me ook gek.

Mini heb je nu ook altijd een bril? Of kun je nog wel lenzen?
<<

Anoniem83

Bericht 03 Mrt 2014 18:40

Re: Lensimplantaten

Ik heb altijd een bril. Ooit wel lenzen geprobeerd maar ik blijf die dingen voelen in mijn ogen heel irritant. Gaat gewoon niet helaas. Zonder zal wel wennen zijn, maar altijd beter dan die zware en dure bril.

Bedankt voor het verhaal lejow, klinkt positief.

Helemaal niemand met lensimplantaten hier verder?
<<

Anoniem83

Bericht 21 Nov 2014 22:38

Re: Lensimplantaten

Nog precies een week dan word ik geholpen aan mijn eerste oog. Zenuwachtig ben ik niet, maar veel vertrouwen heb ik er ook niet in dat het allemaal goed komt. Halo's zien, lenzen die troebel worden en waar je dan weer druppels voor nodig hebt om de aanslag te laten verdwijnen ... Ik heb teveel op internet zitten lezen volgens mij.

Verder mag je geen make up dragen daarna, en laat het nou net kerst enzo zijn na de behandeling aan mijn tweede oog. Ik ben er nog niet over uit of ik mezelf wel zo leukvind zonder bril. Laat staan dat ik mezelf mooi kan opmaken brilloos.

Als er nou nog iemand dé tip heeft tegen donkere kringen en wallen dan mag je het ook zeggen. Vind ik ook al heel nuttig. :-)
<<

Anoniem86

Bericht 21 Nov 2014 22:41

Re: Lensimplantaten

Wel heel spannend; ik wens je alvast heel veel succes!
<<

Anoniem133

Bericht 21 Nov 2014 23:07

Re: Lensimplantaten

Ik heb ook onderzoek laten doen hiervoor, eigenlijk voor laseren, maar ivm mijn hoge sterkte en cilinders kwam ik hiervoor niet in aanmerking. In de kliniek waar ik ben geweest doen ze beide ogen op dezelfde dag. Ben ook heel benieuwd naar ervaringen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Nov 2014 23:12

Re: Lensimplantaten

Ik moet er ook nog een keer aan geloven....heb ook -10 en aangeboren staar. Dus de operatie is nog medisch noodzakelijk ook.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers