Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem86

Bericht 19 Nov 2014 13:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Floris het mooiste. Julian hoor je erg vaak, en Florian vind ik geen mooie naam.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 19 Nov 2014 13:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn jongste heet Julian... Floris hebben wij ook een tijdje op ons lijstje gehad.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem112

Bericht 19 Nov 2014 13:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Florian of Julian! Floris vind ik zelf minder mooi.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Nov 2014 13:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zelfde als wat Annemijn zegt :ja:
<<

Anoniem85

Bericht 19 Nov 2014 15:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Julian.

Die stond bij ons ook hoog op de lijst. Man mocht kiezen tussen Julian de naam die zoon nu heeft, ik vond ze beide even mooi.

Floris vind ik meer voor een huisdier en Florian heb ik niets mee.
<<

Anoniem181

Bericht 19 Nov 2014 16:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Alle drie de namen zijn niet mijn smaak, maar als ik de leukste moet kiezen is het Julian.
<<

Fiene

Bericht 19 Nov 2014 20:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het zijn allemaal geen namen die ik zelf zou kiezen maar ik vind Floris het leukste.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 19 Nov 2014 20:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh ik vind ze alle drie leuk, dus aan mij heb je weinig. Alhoewel iets in me zegt Florian.
Make happy memories
<<

Anoniem331

Bericht 19 Nov 2014 21:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ivm bekende meelezers doe ik het zo. Wij zijn in verwachting van ons derde kind. We krijgen een zoon, wat we als een verrassing willen houden. Nu twijfelen we alleen over drie namen. Mijn partner vind de keuze net zo lastig als ik.
Dus welke naam vinden jullie het leukst:
- Floris
- Florian
- Julian

Ze passen alledrie bij de namen van onze eerste twee.



Om het nog lastiger te maken; Fabian? Vind ik ook in dit rijtje passen.
Anders ging ik voor Julian.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Nov 2014 07:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zie Fabian vaker in zo'n rijtje namen geplaatst worden maar dat vind ik juist een beetje een ordinaire naam. Of ligt dat aan mij?
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 20 Nov 2014 08:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Julian heel erg leuk, de andere 2 namen zijn niet mijn smaak.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 20 Nov 2014 11:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ivm bekende meelezers doe ik het zo. Wij zijn in verwachting van ons derde kind. We krijgen een zoon, wat we als een verrassing willen houden. Nu twijfelen we alleen over drie namen. Mijn partner vind de keuze net zo lastig als ik.
Dus welke naam vinden jullie het leukst:
- Floris
- Florian
- Julian

Ze passen alledrie bij de namen van onze eerste twee.


Ik zou voor Floris gaan!
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Nov 2014 13:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Koekoek schreef:
Biechtje schreef:Ivm bekende meelezers doe ik het zo. Wij zijn in verwachting van ons derde kind. We krijgen een zoon, wat we als een verrassing willen houden. Nu twijfelen we alleen over drie namen. Mijn partner vind de keuze net zo lastig als ik.
Dus welke naam vinden jullie het leukst:
- Floris
- Florian
- Julian

Ze passen alledrie bij de namen van onze eerste twee.


Ik zou voor Floris gaan!
Ik ook!
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Nov 2014 09:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor degene die bezig zijn met zwanger worden, hoe doen jullie dat met de feestdagen?
Wij zijn bezig met zwanger worden en nu zit ik toch wel beetje met de feestdagen in mijn maag qua eten wat je eigenlijk niet mag. Zo gaan we met Sinterklaas high tea-en met zalm, brie en carpaccio. Dat kan ik dan nog oplossen door te zeggen dat ik eigenlijk geen honger meer heb na de andere gerechtjes. Maar met kerst gaan we met mijn schoonfamilie uitgebreid eten en gisteren kregen we te horen wat we eten. Voorgerecht carpaccio en als hoofdgerecht rosbief. En je bent verplicht om mee te eten, als je zegt dat je iets niet lust of eet vinden ze dan asociaal.
Omdat we niet weten of ik dan zwanger ben zegt mijn vriend dat ik het gewoon maar moet eten en dat het vast niet zoveel kwaad kan in het begin van de zwangerschap.
Hoe doen jullie dat?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 21 Nov 2014 09:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb tot aan de positieve test bij de zwangerschap van J. gewoon alles gegeten en gedronken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Nov 2014 09:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als jij je daar niet goed bij voelt dan moet je dat gewoon niet doen. Ik vind eerlijk gezegd niet dat je vriend voor jou kan bepalen dat je 'het dan maar gewoon moet eten'. Sowieso vind ik het trouwens belachelijk dat mensen je verplichten om dingen te eten. Ik vind mensen eten opdringen veel onbeschofter dan iets laten staan wat je om wat voor reden dan ook niet wil eten.

Persoonlijk zou ik het maar even op de koop toe nemen dat ze je asociaal vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem104

Bericht 21 Nov 2014 09:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb tot aan mijn positieve test ook alles gegeten.. De dag voor de positieve test heb ik nog een broodje carpaccio op :palm: .
<<

Patsy

Bericht 21 Nov 2014 09:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb er, bij mijn zoon, 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden. Ik heb gewoon alles gegeten en gedronken wat je tijdens de zwangerschap niet mag in die 2,5 jaar. Mijn theorie was dat je pas met 4 weken zwangerschap (ongeveer) op zijn vroegst kunt weten dat je zwanger bent. Dus dat het niet veel kwaad kan om dan rood vlees oid te eten of alcohol te drinken.

Ik heb ook weleens gelezen dat tot 6 weken je kindje niks binnenkrijgt van wat jij eet, maar dat weet ik niet precies. Iig dat het zo vroeg in de zwangerschap geen kwaad kan.

Mocht je dan zwanger zijn dan wordt het en ander verhaal natuurlijk.

Trouwens, de meeste brie in Nederland kun je gewoon eten, om bie van rauwe melk te vinden moet je heel goed je best doen.
<<

Anoniem104

Bericht 21 Nov 2014 09:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Volgens mij is er na 6 weken pas een bloedband met je kindje? Dat heb ik ook weleens gelezen.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Nov 2014 09:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik eet alles totdat ik een positieve test zou hebben.
Je kunt niet alles erom laten. Je weet immers niet hoe lang het gaat duren voor je zwanger raakt. En het kan ook echt geen kwaad hoor om dat soort dingen te eten zo lang je geen positieve test hebt.
Alcohol drink ik niet op het moment dat wij bezig zijn met een ivf poging, maar tussen de pogingen door wil ik ook gewoon kunnen genieten van alles dus dan drink ik ook wel gewoon mijn wijntje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Nov 2014 09:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou het anders gewoon even navragen bij iemand die er echt verstand van heeft, dus bij je huisarts of desnoods bel je een verloskundige op. Als je er zelf voor kiest om die dingen te blijven eten vind ik het sowieso een heel ander verhaal dan als het je wordt opgedrongen door je vriend of je schoonfamilie. Elke vrouw heeft natuurlijk wel gewoon het recht om zo voorzichtig te zijn als ze zelf wil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 21 Nov 2014 10:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat betreft eten zou ik doen waar jij je goed bij voelt.
Ik eet gewoon alles. Zwanger worden gaat hier niet zo makkelijk en ik moet er niet aan denken jaren moeilijk te hebben gedaan met eten. Voor mij levert het moeilijk doen met eten stress op die voor mijn gevoel schadelijker is voor het zwanger worden.
Sinds ik in het ziekenhuis loop drink ik helemaal geen alcohol meer, dat werd afgeraden (over eten is niks gezegd). Sindsdien smaakt het me ook niet meer zo. Althans, ik vind het niet de moeite waard meer. Nu vond ik dat ook een stress punt in het begin, maar inmiddels weten zo veel mensen ook de echte reden waarom ik niet meer drink.

Maar ik kan me goed voorstellen, zeker als je wel makkelijker zwanger wordt, je liever al op je eten wil gaan letten. Dus doen waar jij je het fijnste bij voelt!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Nov 2014 20:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Dus welke naam vinden jullie het leukst:
- Floris
- Florian
- Julian


Wij hadden bij de jongste bijna hetzelfde rijtje, op de plek van Julian stond alleen F.abian. Julian vonden wij ook mooi, maar viel af omdat deze met een J. begint.

Floris viel als eerste af, deze vond mijn man toch niet mooi. Florian vonden wij ook erg mooi, maar paste toch niet helemaal bij ons, we vonden hem net iets te deftig. Hij was ook op het lijstje gekomen als compromis tussen Floris en F.abian. Uiteindelijk viel de keus dus op F.abian.

Van dit lijstje zou ik dan ook voor Julian gaan.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:17

Bericht 24 Nov 2014 19:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Floris vind ik erg mooi. Florian vind ik heel lelijk.
Dochter 24-01-2014
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Nov 2014 20:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hallo, even anoniem ivm herkenbaarheid/evt meelezers.. ik heb een kv test 2v5euro gedaan... ik vind m heeeeeel licht maar hij lijkt positief? Pas na de test bedacht ik me dat ik laat geovuleerd moet hebben en dat het dan ook nog maar vroeg zou zijn (had wel vandaag of morgen NOD). Wat vinden jullie??

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers