Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Nov 2014 19:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik snap je punt Nougat en kan me hier ook deels in vinden, maar ik denk niet dat je dit topic voor zo'n mening/discussie moet gebruiken. Hier met je gewoon je verhaal kunnen doen, zonder meteen veroordeelt te worden. Gewoon niet doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 20 Nov 2014 20:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nougat schreef:Wat een heftige verhalen lees ik hier. Kijk, dat je het moeilijk vindt dat iemand anders zwanger is, dat snap ik wel, maar dat je je broer en schoonzus dan de gehele zwangerschap niet wil zien en het contact verbreekt, dat vind ik wel erg ver gaan...

Zo zonde!


Bij jou is het aankomen waaien zeker?
Jij denkt ook overal je neus in te kunnen steken hè zonder dat je het hele verhaal kent. Hou lekker je commentaar bij.

Nee ben er niet trots op nee maar dit heeft zo z'n redenen gehad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Nov 2014 22:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nougat, ga weg uit dit topic.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem160

Bericht 20 Nov 2014 22:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat lief, Olijfje. Ik ben benieuwd of de streep morgen donkerder is, hoop het heel erg! Tnx voor de positieve energie, hopelijk helpt het haha!

Op Nougat ga ik niet eens in.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Nov 2014 23:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Niet happen werkt het beste!

ik lees nog steeds met jullie mee, en leef met jullie mee! Dit topic is natuurlijk ook dé plek om al deze negatieve gevoelens eruit te gooien want dat kan nergens zo fijn als hier. Ik weet zeker dat jullie stuk voor stuk super sterke dames zijn die zich er wel doorheen slaan in het dagelijks leven en ik gun jullie allemaal dat de grootste wens zo snel mogelijk mag uitkomen!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem160

Bericht 21 Nov 2014 20:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Buhhh ik snap er niks van. Nu helemaal geen streep te zien :(
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 21 Nov 2014 21:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay, wat raar zeg! Was de streep gisteren echt duidelijk te zien? Op welke dag zit je nu? Frustrerend zeg.. Ik snap ook niets van mijn lijf. Gisteren had ik opeens weer flink wat bloedverlies. Ik heb 2 weken terug mijn menstruatie gehad, dus ik snap er niets meer van. Ik twijfel nu ook of in het ziekenhuis moet bellen, wat moet ik dit nu zien als dag 1? Stomme miskraam heeft weer alles in de war geschopt.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem272

Bericht 21 Nov 2014 21:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, ik kan me het verhaal nog herinneren van je broertje. Snap jou zo goed! Soms is het geen keuze hoe je ergens op reageert en is het gevoel allesoverheersend.

Een knuffel voor jou.

En voor de andere meiden hier!
<<

Anoniem160

Bericht 21 Nov 2014 21:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Frustrerend hè Laced! Als je twijfelt zou ik gewoon idd het ziekenhuis bellen. Ik overweeg ook om toch te bellen na het weekend. Vandaag zit ik op cyclusdag 18. Het streepje van gisteren is wel duidelijker dan die van de testen daarvoor, maar zeker nog niet net zo donker als de controlestreep ... snap het echt niet meer :(
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 22 Nov 2014 11:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel Filoria, lief van je.

En alle andere dames die me niet veroordelen al kennen ze niet het hele verhaal.

Bay en laced, zal inderdaad even het ziekenhuis bellen. Hopelijk kunnen ze jullie daar duidelijkheid geven.

Ik ben ongesteld geworden. Fijn dat het zo snel na de utro is. Maandag even bellen om langs te komen voor een uitgangsecho en dan weer beginnen met spuiten. Op naar een nieuwe kans!
<<

Anoniem129

Bericht 22 Nov 2014 14:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay wat vervelend die onzekerheid! Hoop dat je vandaag een nog duidelijkere streep hebt en anders zou ik maandag toch even bellen!

Laced wat vreemd dat bloedverlies. Ik zou even contact opnemen!

Shally, fijn dat het snel is maar niet fijn dat je ongesteld bent geworden! Hoop dat de nieuwe ronde. Je een zwangerschap mag geven! Ik heb dr testen ontvangen, bedankt !
<<

Anoniem160

Bericht 22 Nov 2014 14:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vandaag toch een duidelijkere streep. Misschien dat ik gisteren teveel gedronken had ofzo, kan dat?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Nov 2014 21:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Morgen moet ik voor een uitgangsecho omdat ik vorige keer een cyste had. En ben echt zwaar ongesteld..Pff zie er zo tegenop. Hopelijk is het morgen al minder. Ik ben blij dat dit maar eenmalig is hoor. En als het er goed uitziet mag ik morgenavond weer beginnen met spuiten.

Vanaf morgen ga ik ook weer koolhydraat beperkt eten. Ik ga het nu echt volhouden en hopelijk 5 kilo ermee afvallen. Daar begin ik mee.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 23 Nov 2014 21:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally; wat balen dat je uiteindelijk toch ongesteld bent geworden. Succes morgen in het ziekenhuis!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem256

Bericht 24 Nov 2014 00:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Balen Shally! Ook hier vandaag ongesteld geworden.. Had het al verwacht dus een kleine teleurstelling. Morgen bellen voor plannen van een nieuwe echo en vol goede moed richting 2e IUI..

Bay, inmiddels al een positieve test gehad? Hoeveelheid drinken kan idd wel invloed hebben. Bij mij knalde hij wel altijd, hoeveel ik ook dronk. Probeer er wel rekening mee te houden door 2 à 3 uur voor tijd niet teveel te drinken en niet te plassen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Nov 2014 09:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Voor jou ook balen Bay. Succes voor de volgende ronde!
<<

Anoniem328

Bericht 24 Nov 2014 11:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally en Punto wat jammer dat het niet gelukt is. Gelukkig zijn jullie beiden niet al te zwaar teleurgesteld deze keer en kunnen jullie positief de volgende ronde in. Succes met de uitgangsecho morgen Shally, voor je het weet sta je weer buiten.

Bay heb je intussen al een knaltest gehad? Als ik veel dronk de uren voor de test, dan kon ik dat ook echt merken aan het streepje. Dus ik hield er wel echt rekening mee qua drinken. Hopelijk heb je snel je eisprong, want dit onzekere afwachten steeds word je ook niet vrolijk van.

Laced wat naar dat je lichaam zo van slag lijkt te zijn. Je wil je ellende graag achter je laten en verder gaan, maar dat schiet niet op op deze manier. Ik zou gewoon het ziekenhuis even bellen. Je zit je nu steeds maar af te vragen wat het is en zij kunnen je misschien wat meer zekerheid geven of misschien mag je wel even langskomen voor een echo om te zien of het inderdaad als dag 1 aan te merken is.

Meiden een fijne week weer allemaal.
Op dit moment zijn er volgens mij geen meiden die tegen het testen aanzitten he en is iedereen volgens mij bezig of in afwachting van een nieuwe ronde?
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 24 Nov 2014 11:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Balen Punto, dat jij ook ongesteld bent geworden. Alvast veel succes in de volgende ronde!

Olijfje, ik heb zojuist inderdaad contact opgenomen met het ziekenhuis en het verhaal voorgelegd. Ik word later teruggbeld door een verpleegkundige om te bespreken of ik dus vandaag al moet starten met de clomid (aangezien dit dan al dag 4 zou zijn) of ik even langs mag komen voor een echo. Hoe gaat het met jou? :hug:

Bay, heb je al een duidelijke test inmiddels?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 24 Nov 2014 13:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heel erg balen Shally en Punto!
Ik sluit me helaas bij jullie aan. Hier helaas wel een flinke teleurstelling. Ik had een enorm goed gevoel. Zaterdag heel licht streepje (dag 13 na eisprong), dus kreeg ik een nog beter gevoel.. Maar gister was de test negatief.
En sinds vandaag meer buikpijn en wat bruinverlies, dus ik verwacht dat het morgen helemaal door zet.
Natuurlijk is er in onze omgeving wel weer een zwangere bijgekomen.

Bay, ik kan het ook merken aan mijn ovulatietest als ik te veel heb gedronken. Hopelijk heb je inmiddels een positieve test gehad.

Laced, hopelijk kunnen ze je meer duidelijkheid geven. Goed dat je gebeld hebt.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem328

Bericht 24 Nov 2014 14:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve wat ontzettend rot :hug:
Door zo'n licht streepje ga je toch denken dat het waarschijnlijk raak is en als het dan toch niet zo is, is dat zo extra teleurstellend. Ik leef echt met je mee. En dan ook nog een zwangere in je omgeving, dat is dan even extra confronterend. Flink balen en uithuilen nu meid.

Laced al meer duidelijkheid intussen wat je nu moet doen? Met mij gaat het goed. Lekker aan het genieten samen en veel leuke dingen aan het doen. Echt fijn om weer te kunnen genieten ipv alleen maar verdrietig te zijn.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Nov 2014 14:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik vind het erg verdrietig dat jullie kennelijk iedere zwangere in de omgeving als een pijnlijk gegeven beschouwen. Ik ken zelf een aantal vrouwen die moeilijk zwanger raken en hoop niet dat zij op een vergelijkbare wijze naar mij kijken. Eerlijk gezegd durf ik om die reden ook niet goed meer te vragen hoe het met hen gaat, of belangstelling te tonen voor het traject waarin zij zitten. Ik ben dan bang dat ik de verkeerde dingen zeg, of dat het voor hen te pijnlijk is.

Hoe zouden jullie het liefst zien dat de zwangere vrouwen ermee omgaan? Misschien kan ik jullie antwoorden gebruiken om mijn gedrag beter af te stemmen.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Nov 2014 15:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Met name door begrip te tonen en te begrijpen dat het confronterend kan zijn voor iemand die al zo lang probeert zwanger te raken, en daar ook naar handelen door aan te geven dat je snapt dat het moeilijk is, door uiteraard wel superblij te zijn met je eigen zwangerschap maar daar niet continu over te beginnen, door juist wel te vragen hoe het met iemand gaat, en door het te begrijpen/respecteren als iemand misschien (tijdelijk) even wat afstand neemt.
Uiteindelijk zijn wij het zelf die ermee moeten leren omgaan en kun je daar als zwangere weinig mee mijns inziens, behalve dan misschien bovenstaande tips.
Dit is hoe ik ernaar kijk.

Overigens ervaar ik zelf lang niet elke zwangere in mijn (werk)omgeving als pijnlijk, maar met name als het iemand is die heel erg dichtbij me staat, zoals m'n beste vriendinnen of (schoon)zus.
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 24 Nov 2014 15:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 24 Nov 2014 15:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje; Fijn om te horen dat jullie lekker aan het genieten zijn, ondanks het verdriet. Ik heb zojuist contact gehad met het ziekenhuis, ik hoef niet langs te komen voor een echo en moet wachten totdat de echte menstruatie doorzet. Ik snap niet waarom ik niet gewoon langs mag komen in het ziekenhuis. De gynaecoloog had nl gezegd in ons laatste gesprek dat ik mocht bellen en dan kon langskomen voor een uitgangsecho, zodat we dan eventueel de menstruatie zouden opwekken. Heel irritant dit.

Nougat; op dit moment zit er een andere collega naast mij hoogzwanger te werken ik kan niet ontdekken dat mij dat verdrietig maakt. Ik wil ook zwanger zijn, ik wil gezien worden met zo'n dikke buik en trots kunnen vertellen over de komst van een klein baby'tje. Ik kan zwangeren niet ontlopen en dat wil ik ook niet, maar ermee geconfronteerd worden blijft hoe dan ook pijnlijk. "Gelukkig" beperkt het zich momenteel slechts tot 2 zwangere collega's, maar wanneer een vriendin uit mijn naaste omgeving zou aankondigen dat zij zwanger zou zijn, zou dat op de een of andere manier extra pijnlijk zijn. Hoe ermee om te gaan als zwangeren? Daar is in mijn ogen geen handleiding voor. Net zo goed als dat er geen handleiding is voor de niet zwangere om hiermee om te gaan. Het is een gevoelskwestie, emoties waar je geen grip op hebt. Anderen kunnen wel tegen je zeggen; probeer het los te laten, maar dat gaat niet. Je kunt een wens niet uitschakelen, net zomin als dat ik het gevoel kan uitschakelen wat bij mij loskomt op het moment dat ik een zwangere vrouw zie.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem328

Bericht 24 Nov 2014 15:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat belachelijk Laced.
Voor hun is het 'maar' een echo en voor jou zou het zoveel meer zekerheid geven. Ongelooflijk dat ze dat niet lijken te begrijpen he!
Heb je nog geen helderrood bloedverlies dan?
Zo niet, dan zou ik anders morgen gewoon nog eens bellen en nogmaals vragen of je langs mag komen, zeker omdat ze dat eerder ook zelf hebben aangegeven.
<<

Anoniem160

Bericht 24 Nov 2014 15:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Laced, goed dat je al gebeld hebt. Lees nu net je update, wat stom dat je niet even langs mag komen voor een echo, kleine moeite lijkt me. Kun je niet vragen naar de gynaecoloog die jou die echo toegezegd heeft?

Emmeve, wat een teleurstelling voor jou weer. Dikke knuffel!

En voor jou ook een dikke knuffel, Punto. Op naar de volgende poging, duimen dat die wel succesvol is!

Hier eindelijk een positieve ovulatietest (cd 21)! Doe er morgen nog een voor de zekerheid. We hebben gisteren seks gehad, als we het morgen weer doen heb ik toch een goede kans? Vanavond heb ik late dienst dus komt het er niet van.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers