Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem129

Bericht 19 Nov 2014 18:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ik duim voor je dat je alsnog positief mag testen! Ik stuur je zo mijn adres, gisteren bij in geschoten! Je ziet dan bovenin staan 1 nieuw bericht als het goed is!

Bay wat naar dat je zo verdrietig bent. Heb je het met je schoonzus besproken dat het te confronterend is? Misschien dat dat je al kan helpen?
<<

Anoniem160

Bericht 19 Nov 2014 20:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lien, ik heb het niet besproken. Mijn zwager en schoonzus laten namelijk al sinds we te horen kregen dat ons kindje niet meer leefde niets meer van zich horen. Wij sturen wel steeds berichtjes om te vragen hoe het met hun gaat, of we binnenkort nog langs kunnen komen voor de verjaardag van hun dochter etc. en steeds zeggen ze dat ze het nog laten weten, maar we horen vervolgens niks. Wat ons betreft moet het van twee kanten komen en als je niet eens even de moeite kunt nemen een berichtje te sturen dan houdt het voor mij wel even op.

Zeurmodus weer uit. Hoe gaat het met jou, Lien?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Nov 2014 20:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel voor het duimen maar denk niet dat het helpen zal hoor. Ik heb vanmorgen nog wat licht bloedverlies gehad (en dan alleen bij afvegen) en de rest van de dag niks. Verder geen tekenen dat ik zwanger zou kunnen zijn noch yekenen van ren naderende menstruatie. Zo maf. Helemaal nikd.

En vandaag een witte test. Zal je al iets moeten kunnen zien dan op dag 12?
Moet zeggen dat ik bij de eerste positieve test ook pas op dag 15 een heel licht streepje had. Maar nogmaals, ga er niet vanuit. Dan valt het alleen maar mee. Ik hoop trouwens wel dat ik snel duidelijkheid heb hoor want ben al een hele week afwezig..denk er constant aan. En als ik niet zwanger ben hoop ik snel ongesteld te worden want dan kan ik nog 1 ronde spuiten voordat het stop is in het ziekenhuis.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Nov 2014 20:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay zo raar is het niet hoor dat je verdrietig bent.
Ik weet ook niet of je mijn verhaal wel eena hebt mee gekregen van mn broer en schoonzus? Ons contact is pas verbeterd toen de kleine geboren was.

Ik heb gisteren van mn collega gehoord dat ze gestopt is met de pil om voor een 2e te gaan. En ik weet nu al dat zij snel zwanger is..en dat vind ik moeilijk.. dat blijft moeilijk om zoiets te hoten. Als ik dan thuis ben doe ik even huilen en is het daarna weer over..
<<

Anoniem160

Bericht 19 Nov 2014 20:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, ik heb het verhaal niet meegekregen, maar ik ben bang dat het hier ook zo zal gaan. Of dat het contact pas weer beter wordt als ik zelf weer zwanger ben (en alles uiteraard wél goed gaat). Maar stel dat dat weer minimaal negen maanden duurt? Dat kan toch niet? Ik zal het nog wel bespreken met de verpleegkundige waar ik vorige week mee gesproken heb.

Moeilijk he, als mensen in je omgeving vertellen voor een kindje te gaan. Je weet natuurlijk nooit zeker of het bij hun inderdaad snel raak zal zijn, maar ik kan me voorstellen dat je zo denkt.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Nov 2014 21:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even kort.. M'n broertje en z'n vriendin waren nog geen 5 maanden zwanger en in juli vorig jaar kwamen ze vertellen dat ze per ongeluk zwanger was. Dit werd een miskraam en in januari dit jaar belde m'n broertje hakkelend op dat ze weer zwanger was.. Weer per ongeluk. Ik ben toen zo boos geworden en heb de hoorn erop gegooid. Ik kreeg allemaal verwijten naar me hoofd geslingerd door m'n broer terwijl ik direct gezegd heb dat ik voorlopig geen contact met ze kon onderhouden omdat het te moeilijk was..

Ik heb ze niet gefeliciteerd, heb geen contact met ze gezocht. Alleen bij verjaardagen en bij m'n ouders zag ik ze maar vroeg nooit hoe het ging. Praatte wel met ze maar niet over de zwangerschap.
Ik kon het gewoon niet, deed zo'n pijn..

En toen kwam er in augustus het berichtje dat ze bevallen was. Net voor onze vakantie en vind dat ik er toch langs moest. De kleine kon er immers ook niks aan doen. Met lood in m'n schoenen zijn we langs gegaan in het ziekenhuis. Toen ik m'n broertje met de kleine op z'n arm zag brak ik..ik moest zo huilen. (En nu ik dit typ zit ik weer met tranen in m'n ogen). M'n broertje pakte me vast en sloeg een arm om mee heen. Hij heeft zich verontschuldigt voor z'n woorden en ik ook omdat ik sl die tijd geen contact heb gezocht met ze.

Nu m'n neefje er is heb ik er geen enkele moeite meer mee. Elke keer als ik inde buurt ben (eens in de maand ofzo) ga ik er langs, koop ook wel eens een cadeautje wat ik bij m'n andere neefjes ook doe. En ik vind m zo schattig.
Ik merk nog wel dat er nog steeds een afstand is maar echt een probleem vind ik het niet. Ik ben altijd welkom om m'n neefje te zien.
<<

Anoniem129

Bericht 19 Nov 2014 21:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Per ongeluk zwanger kan ik op het moment ook slecht aan. Mijn eerste zwangerschap was ook door de pil heen maar daarna is er een intens grote wens voor een kindje ontstaan. Snap dus dat je dat ff niet trok!

Ik heb net weer zitten huilen bij met open armen. Moet dat ook eigenlijk niet kijken natuurlijk. Verder druk op mn werk en dat zorgt dat ik lekker afleiding heb. Mijn menstruatie duurt wel lang dit keer , morgen een week. Verlies niet veel bloed meer maar over is het ook nog niet. Normaal met 4 dagen wel klaar.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Nov 2014 22:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb er ook naar gekeken en heb ook ontzettend zitten janken.. :cry:

Soms vraag ik weleens aan m'n vriend hoe hij over adoptie denkt als het niet gaat lukken bij ons (en daar ben ik zo bang voor, ondanks ik al wel 2x zwanger ben geweest). Maar hij wil het er niet over hebben, want het gaat ons lukken zegt hij dan. Wel fijn hoor, zo'n positieve vent maar toch..
<<

Anoniem160

Bericht 19 Nov 2014 22:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, wat een heftig verhaal joh. Fijn dat jullie contact weer verbeterd is, maar ik kan me je reactie wel goed voorstellen, ook al kunnen ze er niet echt iets aan doen dat ze per ongeluk zwanger werd (geldt ook voor mijn schoonzus, dat was ook ongepland). Het voelt ook gewoon heel oneerlijk dat jij er al zo lang mee bezig bent, dat het keer op keer niet lukt en zelfs twee keer misgaat en dat een ander het zo in de schoot geworpen krijgt.

Lien, dat je nu langer vloeit heeft vast met de miskraam te maken. Je lijf is toch veranderd, hopelijk heb je snel weer een normale cyclus en weer een wat kortere menstruatie (of liever helemaal geen menstruatie meer natuurlijk!).

Ik heb ook net Met Open Armen zitten kijken, vond het wel mooi om te zien dat die mensen zich gelijk zagen als de vader en moeder van dat jongetje zonder hem in het echt gezien te hebben. Wij hebben ook nog over adoptie nagedacht, maar omdat we al een kindje van onszelf hebben, hebben we besloten het daarbij te laten als het niet meer mocht lukken. Maar ook hier een positieve man (en normaal is hij de pessimist van ons tweetjes), dus zolang hij positief blijft houd ik hoop.
<<

Anoniem129

Bericht 19 Nov 2014 22:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Mijn man wil geen adoptie en helemaal niet na deze aflevering waarin ze gewoon zeggen dat de biologische moeder nog in beeld is. Hij wil geen kind weghalen uit een "vertrouwde" omgeving.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Nov 2014 22:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@bay, laten we het erop houden dat het ongepland is voor mn broertje. Maar voor haar hebben we zo onze bedenkingen.
<<

Anoniem160

Bericht 19 Nov 2014 22:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY schreef:@bay, laten we het erop houden dat het ongepland is voor mn broertje. Maar voor haar hebben we zo onze bedenkingen.


Ah, op die manier. Dat vermoeden heb ik ook bij mijn schoonzus :laughcry:

Ik heb weer even een ontzettende huilbui. Laat het maar lekker gaan, het moet er blijkbaar uit.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Nov 2014 08:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou ik ben er klaar mee hoor, vanmorgen weer een witte test. Al is er nog een kleine kans maar daar ga ik niet vanuit.Dus als het aan mij ligt kunnen we verder naar de volgende ronde. Al dat wachten ben ik beu.
Vandaag gebruik ik de laatste bollen en test ik morgen nog een allerlaatste keer.
Dan wachten op een menstruatie.
ik vind het jammer maar het is gelukkig niet zo erg dat ik meteen in een dip zit. Volgende keer meer geluk.

Bay, als het oplucht is het goed toch. Je hebt alleen jezelf er mee als je alles opkropt. :hug:
<<

Anoniem328

Bericht 20 Nov 2014 09:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay lekker uithuilen hoor. Het moet er toch uit dus opkroppen helpt ook niks. En zo'n huilbui kan zo enorm opluchten!

Shally wat ontzettend jammer. Er is natuurlijk nog een sprankje hoop want je bent nog een dag te vroeg met testen, dus ik blijf nog even duimen, ook al lijkt het niet gelukt te zijn. Fijn dat je positief kunt blijven deze keer!

WIj hebben gisteravond ook Met Open Armen gekeken. Elke week weer garantie op een huilbui :laughcry: Ik zelf zou wel voor adoptie openstaan. Ik heb het altijd al over adoptie gehad, naast onze wens om zwanger te raken. Mijn vriend dacht daar altijd anders over maar hij is wat dat betreft wel bijgedraaid. Het lijkt mij ontzettend mooi om een kind dat in zijn eigen land geen kansen heeft, hier wel die kans te bieden. We zijn ons af en toe rustig aan het inlezen en we houden het is ons achterhoofd, maar actief zijn we er dus niet mee bezig. Wie weet ooit. Maar we willen ons nu volledig richten op ivf.
<<

Anoniem160

Bericht 20 Nov 2014 10:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, mooi dat jullie openstaan voor adoptie op de latere termijn. Maar nu inderdaad richten op IVF, hopen dat er weer een geslaagde poging komt! Helpt het dat jullie nu even rust hebben?

Shally, ik hoopte het ook zo voor je! Dan maar hopen dat je snel ongesteld wordt zodat je weer een nieuwe ronde in kan.

Vannacht droomde ik dat ik zwanger was, een goede echo had en al 9+2 was. Precies de termijn waarop het mis is gegaan dus. Bah, wat werd ik daardoor verdrietig wakker. Het leek zo echt. Rotdromen ook altijd.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Nov 2014 11:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay ja ik ben echt blij met onze keuze! Ik heb echt de rust nodig en m'n hoofd begint nu echt weer wat helder te worden ofzo. Alsof ik weer lucht krijg ofzo. Klinkt heel wazig maar ik begin me nu eindelijk weer wat optimistischer te voelen en gelukkiger. En half december moet ik alweer met de eerste medicatie beginnen dus voor je het weet is het zover.

Wat vervelend zijn die dromen he. Ik ken ze helaas ook. En hoe groot is dan de teleurstelling en het verdriet als je wakker wordt en je realiseert dat het slechts een droom was.
Ik vind het zo vervelend voor je dat je je zo naar voelt en dat je zo weinig medeleven krijgt van je schoonzus. Raar is dat he, mijn schoonzus is net zo. Ook zwanger en ik toon veel interesse. Maar ik krijg totaal geen medeleven of belangstelling terug. Ik snap dat gewoon niet. Zo ben ik zelf helemaal niet. Als jij behoefte hebt aan wat meer afstand dan moet je dan gewoon nemen he. Je moet nu voor jezelf kiezen en aan jezelf denken. Zij doet dat ook dus jij hoeft je niet schuldig te voelen dat jij ook een keer voor jezelf kiest!
Heb je intussen al een wat donkere streep op je ovutest?
Hoe oud is jullie eerste kindje eigenlijk? En is het een meisje of jongen? Als je dat hier wilt delen trouwens.
<<

Anoniem160

Bericht 20 Nov 2014 14:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat sta je er positief in, dat bewonder ik echt aan je! Wat fijn dat deze rustperiode je zo goed doet.

Ik heb een geweldige dochter, leeftijd vertel ik liever niet ivm herkenbaarheid.
Het lijkt erop dat er een eisprong aankomt, het streepje is volgens mij donkerder! Morgen hopelijk nog donkerder!
<<

Anoniem328

Bericht 20 Nov 2014 15:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Bay dat het streepje nu toch wat donkerder wordt. Hopelijk geeft dat je een beetje rust. Als het doorzet zul je ergens komend weekend de eisprong vast hebben. Ik ga wat positieve energie naar jullie proberen te stralen :ja:
<<

Anoniem125

Bericht 20 Nov 2014 15:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat een heftige verhalen lees ik hier. Kijk, dat je het moeilijk vindt dat iemand anders zwanger is, dat snap ik wel, maar dat je je broer en schoonzus dan de gehele zwangerschap niet wil zien en het contact verbreekt, dat vind ik wel erg ver gaan...

Zo zonde!
<<

Anoniem328

Bericht 20 Nov 2014 15:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hou je mond en blijf aub weg uit dit topic. Ik denk niet dat iemand hier op jouw mening zit te wachten!
<<

Anoniem125

Bericht 20 Nov 2014 16:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik snap dat het een heel pijnlijk punt is, maar ik zou persoonlijk echt gekwetst zijn als iemand mij nu niet meer zou willen zien, enkel en alleen omdat ik zwanger ben...
<<

Anoniem92

Bericht 20 Nov 2014 16:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Geen zorgen, jij wordt waarschijnlijk sowieso al gemeden.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Nov 2014 16:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nougat schreef:Ik snap dat het een heel pijnlijk punt is, maar ik zou persoonlijk echt gekwetst zijn als iemand mij nu niet meer zou willen zien, enkel en alleen omdat ik zwanger ben...


Jij snapt helemaal niks. Ga even lekker terug naar je perfecte grot en laat ons hier gewoon ons verhaal doen.
Shally trek je alsjeblief niks aan van deze onzin die Nougat uitkraamt.
Wij weten hier wel beter!
<<

Anoniem125

Bericht 20 Nov 2014 17:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, ik probeer het zo voorzichtig mogelijk te brengen. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat als iemand plotseling het contact met je verbreekt - om welke reden dan ook - dit heel pijnlijk is, zeker wanneer het naaste familie betreft en helemaal wanneer je zelf juist door een periode gaat waarin je ook wel wat steun en medeleven kan gebruiken.

Probeer het ook eens van de andere kant te bekijken. Als jij zwanger raakt hoop je toch ook op leuke reacties uit je omgeving en niet op mensen die je plotseling ontwijken? Als je dit gedrag wel vertoont dan kun je er ook vanuit gaan dat mensen wat afstandelijker tegen je worden als jij wel weer contact zoekt, ze weten immers niet wat ze aan je hebben.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 20 Nov 2014 17:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nougat, als jij nou eens je eigen advies probeerde op te volgen: probeer het eens van de andere kant te bekijken.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers