Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tekenspullen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Mrt 2014 16:49

Tekenspullen

Welke tekenspullen kan ik vragen voor de eerste verjaardag?
Is waskrijt beter dan kleurpotloden? Stiften sowieso niet;)
En dan paar kleurboekjes
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2014 16:54

Re: Tekenspullen

Bij de Hema hebben ze van die dikke potloden speciaal voor kinderhandjes.

Afbeelding
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mrt 2014 17:02

Re: Tekenspullen

Vanaf welke leeftijd is kleuren of schilderen überhaupt leuk/geschikt voor die kleintjes? Die potloden heb ik al een keer gekregen voor L.
<<

Anoniem180

Bericht 04 Mrt 2014 17:06

Re: Tekenspullen

Wij hebben ook die dikke potloden van de Hema en een kleurboekje met grote plaatjes. Ik vind het kleuren echter nog niks waard met mijn dochter (19mnd). Ze gooit alles van tafel af, scheurt in het boek en wil na 2 minuten weer uit de kinderstoel. Ze snapt het idee ook nog niet echt. Verven begin ik voorlopig al helemaal niet aan :palm: .
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Mrt 2014 17:35

Re: Tekenspullen

L heeft ook van die dikke potloden
Ze vindt het al een tijdje erg leuk om met een potlood op een papiertje te rammen :wink:
Maar de laatste week ofzo gaat het wat meer met beleid en staan er wat strepen op het papier.

Vingerverven vindt ze trouwens ook heel leuk. Dat doet ze heel netjes met 1 vinger. Als ik het ga opruimen wordt ze boos.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Mrt 2014 17:38

Re: Tekenspullen

Ik had het vingerverf al van mn lijstje afgehaald, bang dat ze daar voor het 2e jaar nog te jong voor zou zijn.
Die dikke potloden komen er ook op!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2014 17:59

Re: Tekenspullen

Ik zou vingerverven wel gewoon doen, je moet alleen zorgen dat ze het niet in haar mond stopt. Het wordt nog geen kunstwerk, maar het is wel lekker kliederen en knoeien. Naar mijn idee zijn ze daar eerder aan toe dan echt kleuren met een potlood. Het geeft alleen wat troep.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Mrt 2014 18:06

Re: Tekenspullen

Susan schreef:Ik zou vingerverven wel gewoon doen, je moet alleen zorgen dat ze het niet in haar mond stopt. Het wordt nog geen kunstwerk, maar het is wel lekker kliederen en knoeien. Naar mijn idee zijn ze daar eerder aan toe dan echt kleuren met een potlood. Het geeft alleen wat troep.


Lyanne heeft het 1 keer in haar mond gedaan daarna heeft ze zitten kokhalzen en sindsdien doet ze het niet meer :p
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 04 Mrt 2014 18:10

Re: Tekenspullen

Handig die kleurpotloden van de Hema, die ga ik ook halen.
E. kleurt de laatste tijd veel en dan geen uren ofzo. Maar ze pakt zelf haar kleurboek en vraagt dan om potloden en dan kleurt ze aan de salontafel en dan speelt ze weer tussendoor en dan weer even kleuren. En vaak liggen de potloden ook door heel de kamer, maar dat vind ik niet erg.

Vingerverven heb ik voor het laatst gedaan met Valentijnsdag maar dat vond ze maar bah, haha een kwast vond ze fijner.
Afbeelding
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 04 Mrt 2014 18:12

Re: Tekenspullen

Kleurboekjes heb ik nog niet hoeven kopen, die kreeg ze met haar verjaardag.
Maar het zijn wel grote plaatjes om te kleuren.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2014 18:20

Re: Tekenspullen

Wasco (of van die dikke potloden als hier boven) is het beste om mee te starten, daar hoeven ze niet hard op te drukken en ze zijn lekker dik dus makkelijk vast te houden.
Daarna kun je overstappen op 6 kantige potloden, ook nog dik, maar al stapje dunner, en dan uiteindelijk het 3 kantige (of normale) potlood.

Wasco is hier echt een groot succes!
<<

Anoniem112

Bericht 04 Mrt 2014 18:26

Re: Tekenspullen

Absoluut de Nijntje stiften, deze zijn echt geschikt voor die kleintjes en je wast of poetst m overal zo gemakkelijk af.
Ook een lekker dikke stift dus handig om vast te houden.
Hier vinden beide wasco en potloden minder leuk om mee te kleuren dan stiften.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Mrt 2014 18:34

Re: Tekenspullen

Hij tekent met van alles hier, wasco / potloden / stiften en vind dat geweldig. Hij pakt zelf zijn knutselbak al uit de kast. De ene keer verft hij met een kwast en de andere keer vingerverven. Hij is 19 maanden.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 04 Mrt 2014 18:41

Re: Tekenspullen

A (15 maanden) vingerverft schilderijen voor verjaardagen enzo. vind ze heel leuk om te doen,lekker smeren!
met wasco krijtjes kleuren vind ze leuk maar moeilijker
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Mrt 2014 19:16

Re: Tekenspullen

Ik vond potloden vaak niks, omdat kinderen best hard moeten drukken om een echte kleur af te geven. Aangezien mijn dochter heel poeselijk lief over het papier zat te aaien met het potlood was het bijna niet te zien.
Wasco was hier een veel groter succes...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Mrt 2014 20:18

Re: Tekenspullen

Ik heb deze gelstiften gekocht bij de Lidl, ze hebben ze niet altijd maar wel regelmatig. En ze zijn heel erg fijn, is een soort wasco maar dan in stiftvorm. Je hoeft niet hard te drukken om kleur op het papier te krijgen. Mijn kinderen kleuren er vaak mee en ook kinderen die hier komen spelen pakken ze altijd:
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mrt 2014 20:20

Re: Tekenspullen

Die hebben ze nu niet, maar ik kom regelmatig bij de Lidl dus ik zal het in de gaten houden. Goeie tip!
<<

Anoniem166

Bericht 04 Mrt 2014 22:03

Re: Tekenspullen

Mijn dochter kleurt/tekent/krast vanaf dat ze een half jaar oud was denk ik. Toen kon ze net een potlood vast houden. Toen heel voorzichtig samen met mij, en op een gegeven moment kon ze het zelf. Verven vindt ze ook erg leuk. Ze pakt zelf haar verfspullen, legt het op tafel en dan moet ik water in een bakje doen. Ze verft wel veel op haar handen omdat dan met haar handen over het papier te gaan. Dat zal wel komen omdat ze op het kdv veel vingerverven op de groep.

Ik heb trouwens bij intertoys een set met 8 dikke krijtjes gekocht (volgens mij van Nijntje). Die kun je droog gebruiken, maar je kunt er ook mee kleuren en vervolgens met water erover heen, dan wordt het verf. Dat is ook leuk om te doen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Nov 2014 22:41

Re: Tekenspullen

De gelstiften zijn er weer bij de Lidl. Worden hier nog steeds regelmatig gebruikt om mee te tekenen/kleuren.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Nov 2014 22:47

Re: Tekenspullen

Liadan schreef:De gelstiften zijn er weer bij de Lidl. Worden hier nog steeds regelmatig gebruikt om mee te tekenen/kleuren.


Dank je voor de tip, ik ga er morgen gelijk even langs!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Nov 2014 22:50

Re: Tekenspullen

Ik heb de folder nog even bekeken en het gaat maandag pas in! (dat blijf ik vervelend vinden van de folder van de Lidl, de aanbiedingen gaan steeds op verschillende dagen in).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Nov 2014 00:05

Re: Tekenspullen

Liadan schreef:Ik heb de folder nog even bekeken en het gaat maandag pas in! (dat blijf ik vervelend vinden van de folder van de Lidl, de aanbiedingen gaan steeds op verschillende dagen in).


Oh goed om te weten, dan zet ik het maar even in mijn agenda.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Nov 2014 12:40

Re: Tekenspullen

Nijntje heeft ook fijne dikke stiften! En dan een groot stuk papier op tafel plakken!
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem123

Bericht 20 Nov 2014 12:45

Re: Tekenspullen

Koekoek schreef:Nijntje heeft ook fijne dikke stiften! En dan een groot stuk papier op tafel plakken!

deze hebben wij ook en ik vind ze ideaal. De stift is ook heel makkelijk schoon te maken wil er wat op tafel terecht komen. En van de handjes gaat het ook makkelijk af.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron