Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit and fabulous voor beginners

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 05 Nov 2014 14:30

Fit and fabulous voor beginners

Goedemiddag!

Iemand zin om samen met mij per direct gezonder te gaan leven, maar dit wel geleidelijk aan op te bouwen? Ik vind de leefstijl van de meisjes in het Fit and fabulous topic echt bewonderenswaardig hoor, maar het gaat me no way lukken om dat allemaal per direct toe te passen en mezelf eigen te maken. Daarom stel ik voor: af en toe spieken in het andere topic voor goede tips, maar gewoon op je eigen tempo daar naartoe werken en je vooral niet op laten jagen door de mensen die dit duidelijk al beter onder de knie hebben dan jij :)

Ik ben nog aan het nadenken over mijn plan van aanpak, maar laat ik eerst beginnen met:

- maximaal twee keer per week alcohol drinken
- twee keer per week blijven sporten, het liefst daarnaast nog een a twee keer per week hardlopen
- beginnen met veel water drinken (app installeren om mezelf hieraan te herinneren)
- meer groente eten
- maximaal eens per twee weken patat of pizza eten

Het fine tunen (Amber Alberda achtig gaan eten) volgt later wel.

Verder: goed voor mezelf zorgen: niet lui zijn, braaf elke avond m'n gezicht schoonmaken en in het weekend tijd vrij maken voor een scrubje en een maskertje etc - ook dat is immers nodig om er fabulous uit te kunnen zien!

Who's in?
Laatst gewijzigd door Corretto op 05 Nov 2014 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem156

Bericht 05 Nov 2014 14:33

Re: Fit and fabuleus voor beginners

Ik vind het al een flinke stap die je ineens gaat maken. Misschien zou je dat ook beter op kunnen delen, om het makkelijker voor jezelf te maken?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 05 Nov 2014 15:04

Re: Fit and fabulous voor beginners

Ik zal zeker van en toe meelezen, maar ben niet zo goed in posten.
Ik denk dat ik al aardig op weg ben, dus verder dan jou, maar lang niet zo ver als het andere topic (en weet ook niet of ik daar heen wil :D).
Ik eet geen geraffineerde suikers meer (per 1 november weer streng begonnen, want ik maakte te vaak een uitzondering, dat is niet erg om op gewicht te blijven, maar ik moet wel afvallen).

Van jouw lijstje moet ik er vooral aan denken om meer water te drinken en groente te eten op mijn vrije dagen. Werkdagen gaan altijd wel prima, veel thee en salade, maar op vrije dagen lukt dat minder.
En sporten moet ik weer goed oppakken, na een drukke periode waarin ik geen tijd had, wil ik dat zeker weer 2x per week gaan doen (vanavond body combat!)
<<

Anoniem147

Bericht 05 Nov 2014 16:06

Re: Fit and fabulous voor beginners

Oeeh ik wil wel meedoen met scrubjes en maskertjes. Dat doe ik echt veel te weinig.

Nu ik op school lessen heb in anatomie/fysiologie vind ik echt dat ik mijn gezonde lichaam meer moet waarderen en mijn huidje ook lekker moet verwennen haha.

Sowieso vind ik het wel leuk om soms eens wat mee te posten. Ik ben echt niet meer zo fit&fabulous als dat ik ooit was haha.

Dat hardlopen/sporten... Ik heb gewoon een bankje thuis met een halter en gewichten en nog losse gewichten voor aan 2 dumbells en ik doe er niets mee. Hoe krijg ik mezelf zo ver dat ik er wel wat mee ga doen? Iemand tips :laughcry: (naast van mijn luie billen afkomen haha).
<<

Anoniem186

Bericht 05 Nov 2014 17:05

Re: Fit and fabulous voor beginners

Hahaha, hoe herkenbaar, Marni!
Ik ben de laatste tijd ook niet zo gezond bezig geweest. En sporten... Wat is dat?! Echt heel erg, maar ik ben zo vreselijk lui de laatste tijd.
Er staat een super mooie crosstrainer op zolder. En ik gebruik hem nooit, zo zonde.
Er mag bij mij overigens wel een paar kilo af. Ik ben van al dat eten en luie gedoe best wat aangekomen.
<<

Anoniem156

Bericht 05 Nov 2014 17:46

Re: Fit and fabulous voor beginners

Ja sporten schiet er bij mij ook in. Voor de winter heb ik ook besloten om dat gewoon wat minder te doen, tot aan februari ofzo.
In ieder geval 1 keer per week hardlopen, een keer dansen en dan thuis aan de slag met dumbells of een kettlebell.
En ik werk weer veel in de horeca waar het knetterdruk is dus dat is ook al een soort cardio en ik moet hele zware dienbladen tillen :nerd:
<<

Anoniem186

Bericht 05 Nov 2014 17:49

Re: Fit and fabulous voor beginners

Ik vind dat sowieso al heel veel hoor, haha.
<<

Anoniem147

Bericht 05 Nov 2014 17:54

Re: Fit and fabulous voor beginners

Hahaha ik vind dat ook al veel.

Ik doe momenteel niets.. En ik moet moet echt aan het sporten, want over 4 maanden wil ik mezelf super mooi voelen in mijn jurk haha. Ik voel me nu al toppie in mijn jurk hoor, maar dat laatste stukje is mooi meegenomen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 05 Nov 2014 18:16

Re: Fit and fabulous voor beginners

Ik moet ook vooral letten op genoeg (water) drinken! En ik wil er beter op gaan letten dat we niet meer uit pakjes gaan eten. Daar zijn we de laatste tijd goed mee bezig dus dat wil ik zo houden.
Gelukkig kan ik ook eindelijk (na een jaar) weer sporten. Ik tennis nu sowieso 2x in de week en soms een 3de keer. Vaak ga ik ook nog 1 dag in de week een stuk wandelen.

Ook wil ik heel graag wat 'activer' worden. Ik ben nogal lui aangelegd en vooral nu ik thuis zit, vind ik dat heel vervelend. Op de een of andere manier moet ik dus weer een structuur in mijn dag/week krijgen, cat vind ik heel moeilijk. Dus tips daarvoor zijn welkom!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem273

Bericht 05 Nov 2014 21:35

Re: Fit and fabulous voor beginners

Sinds we verhuisd zijn in juli eet ik echt niet meer zo gezond. Ik begin het nu ook echt vervelend te vinden dus die knop moet om! Gelukkig eet ik overdag wel heel gezond maar de avondmaaltijden en snaaimomenten zijn echt niet zo best.
Ook sporten doe ik momenteel niet. Ik werk gemiddeld 55 uur per week, doe het huishouden momenteel alleen omdat m'n man elke avond/elk weekend aan het klussen is en ik help nog met klussen. Blegh. Gelukkig ben ik in kilo's niet echt aangekomen maar ik ben verre van strak, komt wel weer.
<<

Anoniem181

Bericht 05 Nov 2014 21:53

Re: Fit and fabulous voor beginners

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Nov 2014 10:00

Re: Fit and fabulous voor beginners

Haha nu begrijp ik waarom het fit & fabulous topic niet meer zo hard loopt ;-)

Maar bij mij is het hetzelfde hoor! Ik eet in de basis gezond maar eet toch minimaal 1x per week iets van pizza of een hamburger of sushi. En ik eet bijna elke dag wel iets van chocola of pepernoten. Daarin houd ik wel maat, maar het hoeft natuurlijk niet elke dag.

Met sporten gaat het wel beter, dat komt omdat ik een hardloopcursus volg die tot en met december duurt. Om bij te blijven moet ik naast die training nog wel twee keer per week trainen, en dat houd ik redelijk vol. Wel heb ik er een maandje uit gelegen omdat ik behoorlijk ziek ben geweest, maar ik kan nu zeggen dat mijn conditie weer een beetje op peil is.

Eigenlijk zou ik daarnaast nog wel iets van core training moeten doen maar dat doe ik dus niet :thumbdown:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Nov 2014 16:58

Re: Fit and fabulous voor beginners

Vandaag een hoepel gehaald om op die manier mijn rug aan te sterken, maar ook om eens te kijken of ik mijn buik nog wat strakker kan krijgen. Plat is ie al, maar spieren zie je (nog) niet echt.
Met eten gaat het erg goed. Doe niet hele gekke dingen, probeer vooral veel minder uit pakjes en meer groenten te eten. Voor mijn vriend ook fijn aangezien die moet afvallen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem156

Bericht 12 Nov 2014 17:07

Re: Fit and fabulous voor beginners

Ik ben benieuwd wat je van het hoepelen vindt, meneer de Uil!

Voor Sinterklaas krijg ik een dumbell van m'n familie, ik ga vanaf december weer polefitness doen (yay!) en ik doe nu thuis 2 of 3 x in de week een HIIT circuit volgens een youtube filmpje.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Nov 2014 17:25

Re: Fit and fabulous voor beginners

Zo gaaf polefitness! Helaas veel te zwaar voor mijn lichaam.

Ga zo proberen en dan laat ik het weten.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Nov 2014 19:19

Re: Fit and fabulous voor beginners

Jaja..ik kan het nog een beetje.
Nu niet te lang gedaan (minuut of 5) omdat ik zo nog ga tennissen.

Nog even bedenken hoe vaak en hoe lang ik het wil gaan doen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Nov 2014 20:31

Re: Fit and fabulous voor beginners

Joooeee meisjes,

'Fijn' om te lezen dat er meer mensen zijn die de grip weer een beetje verloren zijn. Hebben jullie het alweer opgepakt inmiddels? Bij mij ging het best oké, met uitzondering van de dagen nadat ik gedronken had. Als ik brak ben grijp ik heel snel naar chips, patat en pizza. Ik moet dus proberen om, op de dagen dat ik drink, niet superzat te worden - dat scheelt de volgende dag een hoop slechte snackmomenten ;-)
Verder had ik vandaag een ontzettend vervelende dag waarop niets leuk was, dus heb ik me maar even tegoed gedaan aan patat en chocolade haha, had het echt even nodig :) ik ga nu even supergoed bezig met het huishouden (is ook een soort fitness ;-)) en voor het slapengaan ga ik even een stukje wandelen ter compensatie van de patatten en chocolade.

Verder heb ik sinds een paar dagen mijn iPhone weer terug, yay. :love: nu kan ik dus weer de water app installeren en mijn gewandelde en gefietste kilometers bijhouden. Hebben jullie trouwens een hardloopapp? Zo ja, welke?
En hoe komen jullie aan fijne hardloopmuziek? Ik had altijd een iPod met liedjes die uit de Kazaa en limewire tijd stamden haha, maar die iPod is nu stuk, dus moet ik even iets op mijn telefoon zien te zetten. Ik begreep dat losse liedjes downloaden niet meer van deze tijd is - maar hoe kom je dan aan chille afspeellijsten nu? Ik ben reeds bekend met Spotify :^^: maar als je twee keer per week gaat hardlopen ben je dan natuurlijk in een mum van tijd door je internetbundel heen.

Ok, ik ga even actief bezig. Ik wilde nog veel meer zeggen, maar ben het vergeten en voel ineens poetsdrang - en dat heb ik niet vaak, dus ik ga er maar even gebruik van maken!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 18 Nov 2014 20:34

Re: Fit and fabulous voor beginners

Poubelle, ik wil ook al zo lang Pole Fitness doen! Jij woont bij mij in de buurt, waar doe je dat?
<<

Anoniem156

Bericht 18 Nov 2014 21:33

Re: Fit and fabulous voor beginners

Hope schreef:Poubelle, ik wil ook al zo lang Pole Fitness doen! Jij woont bij mij in de buurt, waar doe je dat?


Ik weet niet waar jij woont? Ik ga het in Dordrecht doen, maar het wordt ook in Asperen gegeven.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers