Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem121

Bericht 11 Nov 2014 22:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb 2 voedingsbh's van Anita. Zonder beugels omdat ik er s nachts nog mee slaap. Zijn niet goedkoop maar heb ze met cup E en hyperlactatie echt nodig.

Voedingskleding heb ik wel. Heb 3 shirts van mamalicious, noppies en esprit. Maar ik heb het meer gehaald omdat ik 2 maten ben gekrompen en 3 cupmaten gegroeid dus ik moest toch al om andere kleren. Ondertussen is het allemaal alweer te groot...
<<

Anoniem111

Bericht 12 Nov 2014 07:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb twee voedingsbh's met beugel en eentje zonder beugel (voor s nachts) van Carriwell. Verder heb ik geen voedingskleding. Ik doe gewoon m'n shirt omhoog en daarna ligt L. toch voor m'n buik tijdens het voeden, dus zie je die niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Nov 2014 09:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hebben jullie pap gegeven aan je kindje?
Ik ben van plan dit wel te doen, ik denk dat hij het wel kan gebruiken.
Maar hoe? En wat doe je er dan in? Ik heb twee van die gratis pyamapapjes liggen, maar is dat niet gewoon zoete rommel?
<<

Anoniem97

Bericht 18 Nov 2014 09:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb geen pap gegeven, vond dat niet nodig.
Ik zou geen pyjamapap ofozo geven dat is idd troep.

Als je graag pap wilt geven zou ik gewoon voor simpele granenpap gaan, maar nodig is dat niet.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 18 Nov 2014 09:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb ook nooit pap gegeven, vond dat weinig toevoegen zolang ze ook nog borstvoeding krijgen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 18 Nov 2014 13:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier ook geen pap gegeven. Inmiddels als ontbijt gewoon borstvoeding en daarna een broodje.
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Nov 2014 15:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik geef wel pap. Maar dan geen kant en klaar papje of iets anders met extra toevoegingen, gewoon simpele granenpap. Ik zou het overigens normaal zelf niet zo snel doen als hij voor de rest goed zou eten, maar zoon heeft veel moeite met brood dus zolang dat moeizaam gaat geef ik hem ook geregeld pap. Dan leert hij toch vast aan granen wennen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Nov 2014 18:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie reacties!
De meeste doen het niet zie ik, in mijn omgeving is het blijkbaar heel normaal. ( en het wondermiddel voor doorslapen in de nacht :angel: )
Ik denk dat ik nog even zijn nieuwe eetpatroon afwacht en dan wel verder kijk.
Hij eet prima brood, groente en we gaan er nu ook fruit bij geven.
<<

Anoniem111

Bericht 18 Nov 2014 22:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb alweer een vraagje, hoop dat jullie advies hebben. L. drinkt sinds een week of twee steeds minder. Als ik haar live voedt, drinkt ze minder lang (geen idee Hoeveel cc maar voorheen dronk ze een minuut of 7 aan elke borst, nu ben ik blij als ze 5 min. per borst doet) en ze drinkt ook steeds minder voedingen op een dag. Ik zat eerst op 7 a 8 voedingen op een dag, nu zijn het er meestal 5. Meestal is het 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 22 uur. Soms komt ze s nachts voor een voeding, maar dan drinkt ze om 7 uur zo goed als niks. Om 11 en 15 uur drinkt ze meestal zo'n 120-150 cc, dat wisselt een beetje. Ze is nu precies vier maanden. Ik heb het gevoel dat het zo weinig is en maak me een beetje zorgen.

Nu net bij de voeding van 22 uur weigerde ze helemaal te drinken. Ik heb haar nu maar te slapen gelegd en hoop maar dat ze dan vannacht voor een voeding komt. Ben ook aan het twijfelen of ik niet eigenlijk nu even moet kolven om mijn productie op peil te houden.

Pfff wat een gedoe en wat een twijfels. Help!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Nov 2014 06:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pitufo, wat lastig zeg! Ik heb van mijn zus een link gehad en daar staat in dat baby's steeds minder nodig hebben, omdat ze steeds minder hard groeien. Misschien kun je uitrekenen hoe veel ze ongeveer nodig heeft. Mijn dochter dronk ook nooit veel, maar dat is dus juist niet erg las ik.

http://www.lalecheleague.be/index.php?o ... &Itemid=94
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 19 Nov 2014 23:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pitufo schreef:Ik heb alweer een vraagje, hoop dat jullie advies hebben. L. drinkt sinds een week of twee steeds minder. Als ik haar live voedt, drinkt ze minder lang (geen idee Hoeveel cc maar voorheen dronk ze een minuut of 7 aan elke borst, nu ben ik blij als ze 5 min. per borst doet) en ze drinkt ook steeds minder voedingen op een dag. Ik zat eerst op 7 a 8 voedingen op een dag, nu zijn het er meestal 5. Meestal is het 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 22 uur. Soms komt ze s nachts voor een voeding, maar dan drinkt ze om 7 uur zo goed als niks. Om 11 en 15 uur drinkt ze meestal zo'n 120-150 cc, dat wisselt een beetje. Ze is nu precies vier maanden. Ik heb het gevoel dat het zo weinig is en maak me een beetje zorgen.

Nu net bij de voeding van 22 uur weigerde ze helemaal te drinken. Ik heb haar nu maar te slapen gelegd en hoop maar dat ze dan vannacht voor een voeding komt. Ben ook aan het twijfelen of ik niet eigenlijk nu even moet kolven om mijn productie op peil te houden.

Pfff wat een gedoe en wat een twijfels. Help!


Minder lang drinken is normaal. Baby's leren steeds efficiënter drinken. Waar ze in het begin soms misschien wel een uur over een voeding doen, kan dat later teruggaan naar maar een paar minuten. In die tijd kan een baby voldoende melk binnen krijgen. Drinkt ze effectief? Hoor je haar slikken?

Vijf voedingen per etmaal is wel heel erg weinig voor een kindje van vier maanden. Je hoeft haar de borst niet op te dringen - dan bestaat de kans dat ze de borst gaat weigeren. Is ze in dezelfde ruimte als waar jij bent? Zo niet, dan kun je overwegen om dat wel te doen. Op die manier kun je de vroegste hongersignalen oppikken, die zijn lastiger te bemerken wanneer een kindje ergens anders is. Bij de eerste voedingssignalen (wat ondiepe slaap, beetje smakken, zoekbewegingen) kun je haar dan de borst aanbieden. Veel huid op huid contact (gewoon knuffelen, maar ook bijvoorbeeld samen douchen) kan ook helpen.

Succes!
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem111

Bericht 20 Nov 2014 07:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Thanks Maddie, interessant artikel!

Tiramisu, ja ik hoor haar heel duidelijk slikken, ze klokt de melk echt naar binnen, dus ze zal zeker effectief drinken inderdaad. Als we overdag bij elkaar zijn, heb ik haar altijd in dezelfde ruimte, ze slaapt dan in de box. Maar ze laat echt vier uur tussen twee voedingen, liefst nog langer. Ik heb wel eens geprobeerd om haar na 3 uur al aan te leggen, maar dan weigert ze gewoon te drinken. Ik ga eens voor meer huid-op-huidcontact zorgen, kijken wat dat doet.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 20 Nov 2014 07:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

J zit al een sinds hij 3 maanden is op 5 voedingen gemiddeld, soms iets meer soms zelfs minder. Hij drinkt ook maar heel kort, binnen 5 minuten is de volledige voeding klaar. Toch heeft hij daar voldoende aan want hij is tevreden en groeit als kool. En wat tiramisu zegt baby's leren in kortere tijd dezelfde hoeveelheid melk te drinken. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken zolang ze tevreden is en goed groeit.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 20 Nov 2014 18:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Romie schreef:J zit al een sinds hij 3 maanden is op 5 voedingen gemiddeld, soms iets meer soms zelfs minder. Hij drinkt ook maar heel kort, binnen 5 minuten is de volledige voeding klaar. Toch heeft hij daar voldoende aan want hij is tevreden en groeit als kool. En wat tiramisu zegt baby's leren in kortere tijd dezelfde hoeveelheid melk te drinken. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken zolang ze tevreden is en goed groeit.


Op korte termijn hoeft het geen probleem te zijn dat een kindje weinig voedingen neemt. Het risico is bij het geven van weinig voedingen wel groter dat er opeens 'te weinig melk' is. Voor je productie, ook op langere termijn, is het beter om vaker te voeden, denk daarbij aan 8 tot 12 keer per etmaal.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem 82

Bericht 20 Nov 2014 18:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier gelukkig wel een succesverhaal, zoon heeft volgens mij slechts sporadisch meer dan 7 voedingen per etmaal gehad. Maar in het begin wel moeite met de productie gehad en daardoor wel bang geweest voor de toekomst, of ik wel voldoende melk zou blijven hebben. Gelukkig wel, want het gaat nog steeds goed! Meer voedingen kreeg ik er ook echt niet in. Dus ik heb het toen maar losgelaten en we zouden wel zien of het zou blijven lukken of niet. Gelukkig wel. Maar als het wel lukt om vaker te voeden dan zou ik dat zeker proberen, als dat hier was gelukt had me dat wel zorgen gescheeld. Overigens hier ook een snelle drinker, vanaf het begin al. Heeft in het begin een minuut of twintig maximaal over de voedingen gedaan en nu is hij vaak met 5 tot 10 minuten ook echt wel klaar.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 20 Nov 2014 19:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier ook een succesverhaal. Mats dronk met 4 maand ook nog maar 4, soms 5 keer en ook max. 5 minuten per borst. Vaker wilde hij niet, was blij en groeide goed. Ook op de langere termijn heeft geen negatief effect gehad op de productie. Mats is nu 10 maand en krijgt alleen nog 's ochtends en 's avonds voor het slapen borstvoeding.
Misschien wil hij over een poosje wel weer vaker, maar voor nu is het toch goed als hij tevreden is?!
<<

Anoniem180

Bericht 21 Nov 2014 14:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

5x bv op een dag lijkt me prima, zeker als ze dit zelf zo aangeeft. Lijkt me alleen maar fijn om zo'n ritme te hebben. Mijn dochter is nu 6,5 maand en drinkt nog maar 3x bv per dag (en 1x pap). Kan allemaal prima, productie is gewoon stabiel.
<<

Anoniem180

Bericht 21 Nov 2014 14:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier duurt een voeding trouwens ook niet veel langer dan een minuut of 7. Dat omslagpunt lag idd rond de 4 maand.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 21 Nov 2014 16:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Welke fles gebruiken jullie icm bv?
Ik heb uit de babydoos een natural avent fles, deze is heel anders dan de avent flessen die ik bij de oudste twee had, die vond ik namelijk helemaal niks, daar kwam veel te veel melk tegelijk uit. Iemand die de natural avent fles gebruikt icm aan de borst voeden? Komt daar ook zoveel tegelijk uit (misschien moet ik hem zelf even proberen, bedenk ik mij nu :silent: ).
Of iemand een andere fles als aanrader met bv? Ik heb 2 kolven van avent maar ik kan de melk natuurlijk prima overgieten in een andere fles dus het hoeft niet op de kolf te passen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Nov 2014 17:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Eerst hadden we zo'n kleintje van Avent
Afbeelding

Later een iets grotere van Difrax:
Afbeelding

We hebben altijd de speen gebruikt die erbij zat, een S. Mijn tepels kregen geen grotere gaatjes dus de fles ook niet was onze gedachte.
R. 2013
D. 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Nov 2014 11:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij hebben ook de avant Natural uit de babydoos. Toevallig afgelopen week nog eentje van bijgekocht, omdat twee flesjes toch wel handig is. Oja en laatst een tuitbeker gekocht.
Er zat ook een Tommy...... (Nogiets) in een van die dozen, maar daar wilde hij niet uit drinken. Maar blijkbaar zat er aan die speen een rare chemische smaak. (Mijn vriend had geproefd)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Nov 2014 11:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even een random tip:
Afbeelding
Afbeelding

De hema verkoopt kolven! Hoe handig is dat! Ook verkopen ze er zakjes voor in de vriezer bij.

http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/ ... -(37170016)
R. 2013
D. 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 22 Nov 2014 12:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt! Dan houd ik het voorlopig bij dat flesje aangezien het toch maar voor af en toe is.
Die Tommy Tippie hadden wij bij de oudste twee idd ook maar dat dronk toen ook niet fantastisch.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 22 Nov 2014 13:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je link doet het niet Spencer!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Nov 2014 13:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers