Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

<<

caribbeanlover

Bericht 01 Sep 2013 21:53

De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik ben echt te dik, maar diverse pogingen gedaan zonder resultaat. Ik houd van lekkere dingen zoals chips het liefste elke dag (doe ik niet hoor).
Ik heb al diverse dingen gelezen over koolhydraten uit je eetpatroon halen, maar of dat echt werkt is maar de vraag.
Iemand ervaring? Werkt het en zie je al gauw verandering?
Hoe breng je het beste variatie in je maaltijden zonder in een slof te raken?
<<

Roodtomaatje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:03

Bericht 01 Sep 2013 23:17

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik volg al een lange tijd met succes het grip op koolhydraten dieet van Yvonne Lemmers.
Erg goed vol te houden en met goed en mooi resultaat! :D

Ben in februari ermee gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden en nu sinds 3 weken weer begonnen. Maar inmiddels ook al 3 kilo kwijt, dus gaat lekker!
<<

Anoniem44

Bericht 01 Sep 2013 23:30

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik ben geminderd met koolhydraten, niet om af te vallen, maar gewoon omdat ik me er beter bij voel. Niet meer dat zware gevoel in mijn maag. Bij het avondeten laat ik de aardappels weg, gewoon een visje met groenten is ook een prima maaltijd, het hoeft niet altijd te worden aangevuld met aardappels. Dan eet ik liever wat meer groenten.

Van andere koolhydraten ben ik een stuk minder gaan eten, minder pasta en als we friet eten, dan eet ik een stuk of 10 frieten, lekker voor de smaak, maar ik ben gestopt met dat dooreten. Als we eens pizza eten, dan eet ik een halve pizza + een salade. Als we rijst eten, dan eet ik gewoon witte rijst mee, maar ik neem een stuk minder dan eerst.

's Ochtends eet ik geen brood, maar meestal 2 eieren met een avocado. 's Middags eet ik vaak wel brood, dan 'zondig' ik lekker met tosti, ofzo, maar dan wel twee volkoren boterhammen, niet gelijk vier ofzo. Verder veel fruit, groenten, noten en bonen.

Het is even wennen, maar ik voel me echt stukken beter, fitter en gezonder!
<<

Anoniem91

Bericht 01 Sep 2013 23:41

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik voel me ook beter op minder koolhydraten, veel fitter.


Maar mag ik vragen wat voor maaltijden jij eet, aangezien je vegetarisch bent.
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 05:23

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik ben ook minder koolhydraten gaan eten met als doel me fitter te voelen.
Het was even wennen, aangezien in minstens 8 boterhammen per dag at en iedere avond aardappels of rijst, maar nu ben ik gewend aan mijn nieuwe voedingspatroon. Ik voel me fitter en slaap beter.

Ik eet nog wel brood, maar nog maar vier sneetjes per dag. Ik eet om de dag aardappels of rijst bij het eten en dan de 'betere' variant: zoete aardappels en zilvervliesrijst.

Het 'tekort' aan koolhydraten vul ik op door eiwitten (ook handig ivm met sporten).
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 02 Sep 2013 06:18

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik probeer ook een stuk minder koolhydraten te eten. Vooral bij het avond eten heb ik er vaak last van. Na het eten heb ik dan een opgezwollen buik met als gevolg dat ik nul komma nul energie heb om nog iets te ondernemen. Ik geef eerlijk toe dat ik nog steeds te vaak te veel eet s avonds omdat ik mezelf dan niet kan tegenhouden. Maar ik probeer dus zoveel mogelijk groenten te eten met vlees/kip ook eet ik dingen als linzen, quinua en couscous, dat zijn producten waar ik beter op reageer.

Verder eet ik 1 sneetje brood per dag. Als ik werk als lunch en als ik vrij ben als ontbijt. Ik haal mijn brood bij Marqt en van zn sneetje zit ik echt een paar uur vol.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 02 Sep 2013 06:37

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik moest heel erg koolhydraten minderen tijdens mijn zwangerschap (ik had zwangerschapssuiker). Dat viel me eigenlijk zo mee dat ik dat eetpatroon ben blijven aanhouden en nu weeg ik 4 kilo minder dan voor mijn eerste zwangerschap.

Het is bij mij echt niet zo dat ik geen koolhydraten meer eet, maar als ik bijvoorbeeld 's ochtends en 's middags brood eet, neem ik 's avonds salade. Zo probeer ik het een beetje in de hand te houden en dat werkt eigenlijk heel goed.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Sep 2013 07:45

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik heb het ook een tijdje geminderd met koolhydraten en was er 6 kilo door afgevallen. Ik at geen brood en geen aardappelen. Dat doe ik nog steeds niet. Ik ben nu een beetje zoekende hoe ik verder wil want na de vakantie moet er toch eeer wat af. Ik deed ook elke dag minimaal een half uur wandelen.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 10:45

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Je was 6 kg afgevallen, is dat er inmiddels er weer aan dan?
Ik eet veel pasta, rijst, kortom wel behoorlijk wat koolhydraten.
<<

Anoniem44

Bericht 02 Sep 2013 11:26

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Shally, kan ik uit je post opmerken dat je nu gestopt bent met dat half uur wandelen? Het lijkt me logisch dat daardoor de kilo's er weer aan zijn gekomen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 11:35

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik ben ook geminderd met koolhydraten, al bijna twee jaar. Ik doe niet een heel streng dieet, maar ik let er wel op. Af en toe eet ik nog wel pasta, patat of chips, maar dan een klein schepje pasta in plaats van een heel bord, een klein handje chips of patat, en gewoon niet al te vaak. Sushi vind ik ook nog steeds heel lekker, dat bevat natuurlijk ook wel veel koolhydraten, maar dat eet ik ook maar heel af en toe en dan een kleine hoeveelheid en ik let dan de rest van de dag wat meer op.

Ik voel me er zelf wel beter bij en ben er in eerste instantie ook wel wat mee afgevallen, maar dat is later wel weer wat gestabiliseerd, bovendien fietste ik ook nog wat meer dan nu. Ik ben nu nog op zoek naar een sport die leuk blijft, ik wil in elk geval straks een ochtend in de week gaan zwemmen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 14:33

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Mijn moeder zweert erbij en is ook al best wat afgevallen met het minderen van koolhydraten. Zij eet nog wel brood, maar dan koolhydraatarm of speltbrood. Aardappels laat ze wel staan, pasta eet ze af en toe evenals friet. Verder vind ik dat je best veel mag nog!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Sep 2013 14:57

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Nee hoor niet alles is er weer aan..2 kilo. Ik ben de afgelopen weken wat laks geweest wbt wandelen en ik heb vakantie gehad/ben op vakantie geweest en daar heb ik niet echt op t eten gelet. Niet zozeer dat ik de hele dag door gegeten heb. Ik ga zeker weer verder weet alleen niet of ik verder ga met het minderen van koolhydraten of dat ik ww ga doen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 02 Sep 2013 15:33

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik eet minder koolhydraten dan eerst. Zo krijg ik geen mega slaapdip na het eten en ben ik wat afgevallen, voelt een stuk beter zo. Ik eet nu een beetje ontbijtgranen, ongeveer 2 boterhammen 's middags, beetje rijst/pasta 's avonds en de rest vul ik aan met vlees, vis, groenten en fruit. Helemaal geen koolhydraten wil ik niet.
<<

Anoniem44

Bericht 02 Sep 2013 15:36

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik heb ook niet het idee dat een beetje koolhydraten in de vorm van witte rijst/pasta, volkorenbrood en aardappels nou zoveel kwaad kan. Het is alleen de hoeveelheid die vaak zo overdreven wordt. In Nederland is het bijvoorbeeld heel normaal om 6 tot 8 boterhammen te eten, of een enorm bord vol pasta en dan nog een tweede keer op te scheppen, dat is gewoon echt veel naar mijn mening. Het lijkt me gevoelsmatig gezonder om in plaats van al die boterhammen wat meer noten en bonen en groente en fruit te eten, veel voedzamer en fijner voor je maag.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 15:37

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Forti schreef:Mijn moeder zweert erbij en is ook al best wat afgevallen met het minderen van koolhydraten. Zij eet nog wel brood, maar dan koolhydraatarm of speltbrood. Aardappels laat ze wel staan, pasta eet ze af en toe evenals friet. Verder vind ik dat je best veel mag nog!


Nou als je je eraan houd mag je zoveel niet eens meer, koolhydraten dus waar het ook over gaat.
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 15:46

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Huh? Nou, als je eens begint met je in te lezen wat je wel en niet allemaal mag, vind ik dat nog steeds best veel. In plaats van dat je een pakje sultana's wegvreet, pak je een paar blokjes kaas of worst. Toen ik nog regelmatig bij mijn ouders at, stond er regelmatig een recept uit een van die boeken op tafel. Echt heerlijk!
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 15:47

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

En het is voor je instelling ook gemakkelijker om te kijken wat je wel mag en wat je niet mag.. Je wilt toch afvallen? Dus zal je daar dingen voor moeten laten.
<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 15:52

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Eigenlijk is het behoorlijk makkelijk. Alles waar suiker in zit 'mag' al niet want dat zijn sowieso koolhydraten. Ligt eraan hoe streng je het wilt doen, maar in sommige dieeten is fruit ook tijdelijk uit den boze.

Verder alles waar zetmeel in zit, zoals pasta, brood, aardappels, bonen etc. etc.

Volledig koolhydraatvrij eten is volgens mij nauwelijks een optie. Maar nadenken wat je in je mond stopt en daarbij rekening houden met koolhydraten is gewoon een geweldige oplossing.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 02 Sep 2013 17:09

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

-ED- schreef:Ik heb ook niet het idee dat een beetje koolhydraten in de vorm van witte rijst/pasta, volkorenbrood en aardappels nou zoveel kwaad kan. Het is alleen de hoeveelheid die vaak zo overdreven wordt. In Nederland is het bijvoorbeeld heel normaal om 6 tot 8 boterhammen te eten, of een enorm bord vol pasta en dan nog een tweede keer op te scheppen, dat is gewoon echt veel naar mijn mening. Het lijkt me gevoelsmatig gezonder om in plaats van al die boterhammen wat meer noten en bonen en groente en fruit te eten, veel voedzamer en fijner voor je maag.


Ja precies, helemaal mee eens! Het is zo gewoon hier in NL om de aardappels/rijst/pasta/brood als hoofdsubstantie te zien. Terwijl je het beter als aanvulling op je maaltijd kunt gebruiken.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Sep 2013 17:20

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik hoef niet af te vallen (eerder het tegenovergestelde) maar ben voor andere klachten bij de diëtiste geweest en daar bleek dat ik wel veel koolhydraten binnenkreeg en te weinig groente en fruit. Dus doe ik het met de koolhydraten gewoon rustige aan, als we rijst of pasta of aardappels eten neem ik daar gewoon heel weinig van en van de groente die we erbij eten juist veel meer. Een broodeter ben ik toch al niet, dus meer dan twee boterhammen per dag eet ik niet. Ik eet meer verspreid over de dag en probeer de 'gaten' te vullen met fruit en groenten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Sep 2013 20:17

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Nou je mag nog genoeg eten. Aardappelen eet ik niet meer maar die at ik toch al niet graag. Brood probeer ik zo weinig mogelijk te eten en als ik het eet is het kh arm brood. Pasta en rijst eet ik met mate. Ik eet nog steeds veel sla. Daar kan je echt van alles in doen. Als je je een beetje leest op internet zie je dat het best wel mee valt. Verder het snoepen en snacken laten en geen frisrank of vruchtensappen drinken. En veel bewegen.
<<

Anoniem44

Bericht 02 Sep 2013 21:13

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Denken in termen van 'mogen' en 'niet mogen', gaat je niet helpen met afvallen. Denk gewoon aan je lichaam en wat goed voor je is, waar je energie uithaalt en eet niet meer dan de energie die je nodig hebt. Beweeg lekker veel om je fit te voelen, dan val je vanzelf af. Denk aan alle lekkere gezonde dingen die je wel kunt eten, in plaats van te rouwen om de dingen die niet goed voor je zijn en daardoor niet meer passen in je gezonde levensstijl. Stel jezelf niet op als een slachtoffer, als een kind dat iets niet mag, neem in plaats daarvan het heft in eigen hand. Denk niet in zwart/wit, goed en fout, maar probeer de balans voor jezelf te vinden. Friet is lekker met een klodder mayonaise, maar eet dan liever tien patatjes met lekker wat mayo, dan de hele zak leeg te eten. En geniet van wat je eet!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Sep 2013 21:55

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik heb zelf geen ervaring, maar mijn vader volgt een koolhydraatarm dieet. Dat is hem aangeraden door zijn artsen, omdat hij kanker heeft. Hij is in een paar maanden ruim 20 kilo afgevallen door geen pasta, aardappelen, rijst, brood, zuivel, fruit etc te eten. Mijn moeder bakt speciaal koolhydraatarm brood voor hem en 's avonds eet hij vis of vlees met groenten. Er wordt wel creatief gekookt bij mijn ouders :) het dieet heeft trouwens ook een positief effect op zijn ziekte, koolhydraten voeden kanker. Dit dieet is dubbel gezond dus ;)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem44

Bericht 03 Sep 2013 10:06

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Niekske schreef:Ik heb zelf geen ervaring, maar mijn vader volgt een koolhydraatarm dieet. Dat is hem aangeraden door zijn artsen, omdat hij kanker heeft. Hij is in een paar maanden ruim 20 kilo afgevallen door geen pasta, aardappelen, rijst, brood, zuivel, fruit etc te eten. Mijn moeder bakt speciaal koolhydraatarm brood voor hem en 's avonds eet hij vis of vlees met groenten. Er wordt wel creatief gekookt bij mijn ouders :) het dieet heeft trouwens ook een positief effect op zijn ziekte, koolhydraten voeden kanker. Dit dieet is dubbel gezond dus ;)


Is dit echt zo? Ik zou hier graag meer over willen weten, heb je hier een artikel over, of zeiden ze het in het ziekenhuis? Ik ben wel benieuwd.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers