Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plagiaat oepss

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Nov 2014 20:34

Re: Plagiaat oepss

Dat vind ik inderdaad wel echt heel iets anders. Een foto van een ander gebruiken in je eigen portfolio vind ik gewoon strontbrutaal en dan ben je ook wel héél bewust verkeerd bezig. Ik denk dat dat ook wel een risico is voor je goede naam, want stel, die nepfotograaf levert prutswerk af, dan wordt jouw foto wel geassocieerd met prutswerk, wat leidt tot negatieve mond-tot-mond-reclame, mochten mensen diezelfde foto op jouw eigen site tegenkomen, dan zullen ze misschien denken dat jij ook prutswerk levert, of dat het gewoon hetzelfde nepbedrijf is dat onder een andere naam is verdergegaan of zo. Dus expres foto's van iemand anders in je portfolio zetten vind ik gewoon puur slecht.
In dit geval vind ik het meer een kwestie van onnadenkendheid en eigenlijk totaal niet daarmee te vergelijken. Ik snap nogmaals wel dat hij wil dat de foto wordt weggehaald óf dat ervoor wordt betaald.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Nov 2014 20:50

Re: Plagiaat oepss

Gizmo schreef:
Ella schreef:
Gizmo schreef:
Maar alles wat op Google staat komt van websites af, dus je hebt het dan sowieso van een website gekopieerd al is het indirect.

Ik heb mijn profielfoto ook van google, is dat ook een probleem dan, nee toch?


Als het een fotograaf zijn eigen foto zou herkennen dan denk ik wel ja.

Dan ga ik binnenkort maar eens opzoek naar een nieuwe ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2014 20:51

Re: Plagiaat oepss

Serendipity schreef:Gratis Stockwebsites bestaan niet hè?

Ja die zijn er wel, maar staat vaak weinig soeps op.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 09 Nov 2014 21:34

Re: Plagiaat oepss

Oreo schreef:Nou ben ik vooral benieuwd naar de foto, de betreffende fotograaf en het bedrag dat hij voor de foto wil hebben :smile:


Het was 1200,- maar binnen 5 dagen betalen 700,-
Naam zeg ik liever niet hier nu ik de site zie is hij ook wel bekend bij bn'ers.. ik kemde het niet.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 09 Nov 2014 21:37

Re: Plagiaat oepss

Hoe zou zo'n fotograaf de foto hebben gevonden ? Bericht was van begin 2013 en onze site is heel kleins...
Je komt er niet zomaar even langs zeg maar...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 09 Nov 2014 21:42

Re: Plagiaat oepss

Misschien via google imagesearch?
<<

Anoniem119

Bericht 09 Nov 2014 22:58

Re: Plagiaat oepss

SummerBeach schreef:Hoe zou zo'n fotograaf de foto hebben gevonden ? Bericht was van begin 2013 en onze site is heel kleins...
Je komt er niet zomaar even langs zeg maar...


Reversed Google Image search.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Nov 2014 23:07

Re: Plagiaat oepss

Serendipity schreef:Gratis Stockwebsites bestaan niet hè?
Freeimages.com :)

@TO: Ik vind het trouwens een raar verhaal dat je honderden euro's minder hoeft te betalen als je snel reageert. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. (ja oké, incassokosten als je een rekening te laat betaalt) Het klinkt alsof hij hoopt dat je door dat verschil in kosten zal denken 'ik betaal wel snel, dan wordt het in elk geval niet duurder'.
Waarom is die foto van de ene op de andere dag 500 euro duurder, dat is toch maf?

Heb je het juridisch loket al gebeld? Ik ben zelf eens heel goed geholpen door ze.
https://www.juridischloket.nl/over-het- ... werkwijze/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Nov 2014 23:21

Re: Plagiaat oepss

Het lijkt me wel een enorme k*tbaan om met dat Reversed Google Image Search al je foto's te gaan checken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 09 Nov 2014 23:27

Re: Plagiaat oepss

Susan schreef:Het lijkt me wel een enorme k*tbaan om met dat Reversed Google Image Search al je foto's te gaan checken.

Toch is het af en toe niet onverstandig. Misschien niet al je foto's en je zult nooit helemaal zeker weten of mensen je foto's niet gebruiken, maar ik weet dat veel top fotografen het wel af en toe doen met hun foto's die ze gepubliceerd hebben.

Filoria, ik denk ook dat dat bedrag daarom zo is, om at te schrikken en zo snel mogelijk te laten betalen. Het is natuurlijk ook een volkomen arbitrair bedrag. Dat is natuurlijk ook gewoon vreemd.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Nov 2014 23:49

Re: Plagiaat oepss

Ja het komt nogal willekeurig over inderdaad.

Als ik een rekening van een loodgieter zou krijgen en er zou staan 'het werk dat ik heb verricht kost 400 euro maar als u binnen 5 dagen betaalt is het 300 euro', zou ik mezelf flink achter de oren krabben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Nov 2014 10:13

Re: Plagiaat oepss

Ik vind het best slim van die fotograaf eigenlijk. Fotos worden tegenwoordig zomaar overal vandaan gehaald en gekopieerd. Even een image search en je weet wáár ze allemaal op terecht zijn gekomen.

Je zou die beste man ook even kunnen bellen: zeggen dat je je van geen kwaad bewust bent en kijken hoe je dit kan oplossen. Leg je situatie uit en kijk hoever je daarmee komt.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2014 10:46

Re: Plagiaat oepss

Filoria schreef:Als ik een rekening van een loodgieter zou krijgen en er zou staan 'het werk dat ik heb verricht kost 400 euro maar als u binnen 5 dagen betaalt is het 300 euro', zou ik mezelf flink achter de oren krabben.

De korting is idd veel te groot, maar een korting (bijv 2%) op een factuur als je binnen enkele dagen voldoet is niet vreemd.
<<

Anoniem73

Bericht 10 Nov 2014 13:39

Re: Plagiaat oepss

SummerBeach schreef:
Oreo schreef:Nou ben ik vooral benieuwd naar de foto, de betreffende fotograaf en het bedrag dat hij voor de foto wil hebben :smile:


Het was 1200,- maar binnen 5 dagen betalen 700,-
Naam zeg ik liever niet hier nu ik de site zie is hij ook wel bekend bij bn'ers.. ik kemde het niet.


Toch niet van studio75?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Nov 2014 14:33

Re: Plagiaat oepss

Ik zou zeker niet zomaar betalen. Uiteraard heeft de fotograaf rechten op zijn foto's, maar jullie zijn niet begonnen met het verspreiden van de foto. En zoals ik het lees hebben jullie die foto via Google gevonden, zonder eigendomsmerk en ook niet op de site van de fotograaf toch? Ik zou echt even advies inwinnen bij een jurist. Ik kan je helaas niet helpen, want van intellectuele eigendomsrecht heb ik geen verstand.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 11 Nov 2014 21:43

Re: Plagiaat oepss

Wij hebben contact gehad met jurist.En nog met de rechtswinkel.

Zij adviseren om aan te geven dat stichting onvermogend is en er geen geld is en mogelijk voort bestaan van stichting in gevaar staat.

Daarnaast beroept de fotograaf zich op voorwaarden, maar omdat er geen overeenkomst is zijn er ook geen voorwaarden afgesloten.
Ook voorbeelden gekregen waarin in rechtszaken de extra boete wordt afgewezen en alleen de prijs van een jaarlicensie wordt betaald.

Dus dat gaan we maar proberen!

Ze gaven beiden wel aan dat het een flink bedrag is voor zo'n kleine site. Was wel zo aardig geweest als hij eerst een waarschuwjng stuurt. Mja hij heeft een punt .
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Nov 2014 04:15

Re: Plagiaat oepss

Hopelijk valt het mee. Succes.
<<

Anoniem170

Bericht 12 Nov 2014 13:35

Re: Plagiaat oepss

Ik zou niet zomaar iets betalen hoor. Laat hem maar eerst eens met bewijzen komen dat die foto inderdaad van hem is.
Ik kan ook wel een factuur sturen van: ja je hebt mijn foto gebruikt, betalen alsjeblieft.
Daarbij vind ik het bedrag belachelijk hoog, en het is ook vreemd dat er zo'n groot verschil zit tussen die 700 en 1200 euro. Zou ook vragen waarom dat verschil zo hoog is en waar het dan inzit.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 16 Nov 2014 23:42

Re: Plagiaat oepss

Helaas fotograaf gaat niet zomaar over stag. Duidelijk op geld uit. .
Nu al even niks gehoord.

Ff onderzoeken wat we verder kunnen!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Nov 2014 19:44

Re: Plagiaat oepss

Jeetje wat erg dit zeg en wat een flink bedrag. Ik vind de fotograaf ook zeer onaardig. Misschien is het zijn team hoor, en begrijp me niet verkeerd, hij staat natuurlijk in zijn recht. Maar dit vind ik teveel van het goede.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron