Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op reis: hoe heb jij jezelf ontwikkeld?

<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 10:45

Re: Op reis: hoe heb jij jezelf ontwikkeld?

-ED- schreef:Mensen denken altijd dat ik duizenden euro's uitgeef wanneer ik op reis ga. In werkelijkheid verhuurde ik als student mijn kamer onder voor een maand, ving daar 300 euro voor. Betaalde 30 euro voor het ticket, retour en leefde in het land zelf niet luxer dan ik thuis gewend was. Dat is voor mij het grote verschil tussen reizen en vakantie vieren. Reizen is voor mij low-budget, ik sliep in hostels, in dorms, daar betaalde ik 10 euro per nacht x 30 nachten = 300 euro, hetzelfde bedrag als dat ik betaalde voor mijn kamer! Al met al speelde ik dus behoorlijk quiette.

Snap je? Het is geen kwestie van wel of geen geld hebben, maar inventief met de situatie omgaan waarin je zit.


Dat snap ik ook allemaal wel, maar je moet dan ook maar net een maand verlof van je werk kunnen nemen, geen andere vaste lasten hebben etc. Ik snap wel dat overal een oplossing voor is, maar ik had die mogelijkheid niet (of ik heb hem gewoon nooit gevonden omdat het niet zo hoog op mijn prioriteitenlijstje stond).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Sep 2013 10:49

Re: Op reis: hoe heb jij jezelf ontwikkeld?

Zucht, slakken leggen op 1 woord. Kwaad maken is wellicht niet de goede omschrijving. En ook ik heb mijn 2! studies volledig zelf betaald en ben nu nog aan het afbetalen. Ik had 3 baantjes naast mijn fulltime studie en soms zelfs nog stage. Iedereen is anders, ben ik met je eens. Maar het is wel degelijk een excuus, want ik ben het beste voorbeeld want straatarm zijn, een studie doen én alles zelf betalen en toch mijn dromen (in mijn geval reizen) verwezenlijken. En ik noem dat prioriteiten stellen en ik kocht die tas of schoenen dus niet. Dus als je het écht had gewild, dan had het gekund. En ik vind het dan moeilijk als mensen zulke opmerkingen maken. En dat is niet 1 keer, dat hoor ik werkelijk al 10 jaar constant op verjaardagen. En dat mag ik toch best vinden? Ik heb er keihard voor gewerkt, het is me niet aan komen waaien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem1

Bericht 02 Sep 2013 10:52

Re: Op reis: hoe heb jij jezelf ontwikkeld?

Daar noem je dan wel een mooi punt ED; het verschil tussen reizen en vakantievieren. Dat snapt ook niet iedereen.
Ik reis op het moment veel (of nouja niet nu, nu zit ik thuis op de bank) maar het is echt geen vakantiegevoel voor mij. Ik heb ook gewoon heel veel geluk dat ik veel van de wereld kan zien, ook al zie ik overal maar een fractie.

Het jaar dat ik in het buitenland heb gewoond was trouwens vanuit een EU project, heeft me niks gekost in principe. Maar zulke dingen moet je net weten. En idd, het moet maar net hoog genoeg op je prioriteitenlijstje staan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2013 11:16

Re: Op reis: hoe heb jij jezelf ontwikkeld?

Marsy31 schreef:Zucht, slakken leggen op 1 woord. Kwaad maken is wellicht niet de goede omschrijving. En ook ik heb mijn 2! studies volledig zelf betaald en ben nu nog aan het afbetalen. Ik had 3 baantjes naast mijn fulltime studie en soms zelfs nog stage. Iedereen is anders, ben ik met je eens. Maar het is wel degelijk een excuus, want ik ben het beste voorbeeld want straatarm zijn, een studie doen én alles zelf betalen en toch mijn dromen (in mijn geval reizen) verwezenlijken. En ik noem dat prioriteiten stellen en ik kocht die tas of schoenen dus niet. Dus als je het écht had gewild, dan had het gekund. En ik vind het dan moeilijk als mensen zulke opmerkingen maken. En dat is niet 1 keer, dat hoor ik werkelijk al 10 jaar constant op verjaardagen. En dat mag ik toch best vinden? Ik heb er keihard voor gewerkt, het is me niet aan komen waaien.


Het gaat me ook niet om dat ene woord, meer dat ik niet goed begrijp dat je je daaraan ergert. In mijn ogen (maar misschien vergis ik me, ik ben er niet bij, dus ik weet niet hoe het klinkt, maar zoals ik het dus lees) zijn het toch juist positieve reacties, zo van 'wauw, wat gaaf, dat had ik achteraf ook wel willen doen'. Dat is toch alleen maar leuk om te horen? En misschien wilden ze het dan destijds inderdaad net niet graag genoeg om het door te zetten, maar vinden ze jouw verhalen wel zo gaaf dat ze denken: toch wel een heel mooie ervaring, best jammer dat ik dat nooit heb gedaan.

Er zijn genoeg dingen die ik nooit heb gedaan, waar ik inderdaad ook nooit genoeg moeite voor heb gedaan of echt voor heb gekozen, waarvan ik het soms best jammer vind dat ik die dingen niet heb gedaan of meegemaakt. Je kunt niet alles doen, je kunt geen tien levens tegelijk leven, dus het is niet dat ik er dan diepe spijt van had, maar meer dat ik denk: oh, dat was achteraf ook best leuk geweest. Niet: die mensen die dat wel hebben gedaan hebben dat in hun schoot geworpen gekregen. Ik denk niet dat die mensen met wie jij praat dat denken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 02 Sep 2013 11:25

Re: Op reis: hoe heb jij jezelf ontwikkeld?

Ik merk dat ook wel hoor, vooral in mijn familie. Die denken wel dat wij alles in onze schoot geworpen krijgen, terwijl we er ook gewoon keihard voor werken, maarja dat zien ze dan weer niet. Ik plaats wél foto's van mijn verre reizen op Facebook, maar ik ga geen foto plaatsen van dat ik op mijn kantoor zit te werken, dat is nogal saai, maar daardoor krijg je wel een vertekend beeld.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers