Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Nov 2014 18:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou het wel bespreekbaar maken. Je hoeft er niet meteen een groot drama van te maken maar gewoon aangeven hoe je je voelt, dan kan je hier toch samen aan werken? Verliefd worden op een ander kan volgens mij iedereen overkomen, je bent ook maar een mens. Wat je er vervolgens mee doet, dat lijkt me belangrijker. Verliefd zijn is best leuk, maar verliefd zijn als je in een relatie zit is natuurlijk gewoon klote. Het is dan toch fijn als je het er vervolgens samen over hebt? Je hebt een probleem binnen je relatie, een relatie heb je met z'n tweeen dus waarom niet delen?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2014 19:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou niks zeggen als je weet dat je er niks mee doet. Ik zou geen onrust veroorzaken.
Wanneer je bang bent over de schreef te gaan, zou ik het wel delen en gaan vechten om je relatie te redden.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Nov 2014 19:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar als het goed is, doe je er sowieso niks mee. Alleen er kan wel spanning zijn er erover praten met je partner kan dan de lucht wat klaren. Ik voel me altijd al snel schuldig als ik iets voor voel iemand anders, hoe onschuldig ook. Als ik het er dan met mijn man over kan hebben, dan heb ik het gevoel dat we weer op één lijn zitten. Nu lijkt het net alsof wij om de haverklap verliefd worden op anderen haha, maar dat is echt niet zo. Is een heel enkele keer gebeurd in de 8 jaar dat we nu een relatie hebben.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Nov 2014 20:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

ChiQ schreef:Ik ben het 100% eens met highway. Ik zie mijn man al aankomen:
'Chiq, ben verliefd op iemand anders maar geen zorg schat; ik blijf bij jou en doe niets met die ander!'
Ik zou dan 1) altijd denken dat hij aan haar denkt als we intiem zijn, dat zou ik héél naar vinden. 2) er niet gerust op zijn dat hij daadwerkelijk weerstand zou kunnen bieden aan haar. 3) volledig mee obsessed zijn en er continu om vragen. 4) mijn wereld zou instorten. 5) vrijwillig uit de relatie stappen. Hij kan wel zeggen: niets zal gebeuren maar ik zou niet met die onzekerheid zitten.

Biechtje, ik zou er niets mee doen.


Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Ik hoef zoiets echt niet te weten, dat zou onze relatie alleen maar vergallen. Een verliefdheid houdt hij maar mooi voor zichzelf, daar hoeft hij mij echt niet mee lastig te vallen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem125

Bericht 15 Nov 2014 21:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar chaos, als je de dingen die je het meeste bezighouden niet kunt delen met elkaar, wat stelt je relatie dan voor? Een relatie gaat toch juist om openheid, eerlijkheid, vertrouwen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Nov 2014 21:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waar is het toch voor nodig om te suggereren dat bij mensen die het anders doen dan jij de relatie niks voorstelt?
Ik kan beide standpunten begrijpen, het een is écht niet beter dan het ander.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 15 Nov 2014 21:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als je heel onzeker bent over je relatie, dan kan ik me wel voorstellen dat verliefdheid een enorme big deal kan zijn. Maar als je een goede stabiele basis hebt samen, dan is zo'n verliefdheid peanuts, dan weet je wat je aan elkaar hebt en dat je elkaar kan vertrouwen. Dan gun je de ander misschien zelfs wel even zo'n fling, omdat je zeker weet dat het niet meer is dan wat puberale hormonen en het weinig voorstelt verder.

Ik zou me eerder zorgen gaan maken als mijn man al zijn gevoelens voor zich hield. Maar kennelijk is dat in veel relaties dus heel normaal.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Nov 2014 21:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Agree to disagree komt écht niet in jouw boekje voor, hè? Jij móet op de een of andere manier altijd superieur zijn ten opzichte van mensen die niet doen wat jij doet. Wat jij doet is altijd de beste keuze, wat een ander doet getuigt van onzekerheid of zwakheid.

Jouw feestje. Ik vind discussies over dit soort onderwerpen op deze manier in elk geval geen hol meer aan.
Laatst gewijzigd door Susan op 15 Nov 2014 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 15 Nov 2014 21:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Op het moment dat ik gevoelens kreeg voor een ander, wist ik dat mijn relatie voorbij was. Ik had 4 jaar in een bubbel geleefd en had geeneens oog voor andere mannen gehad. Toen ik gevoelens kreeg voor een ander, maakte mij dat vooral duidelijk hoezeer mijn ex tekort schoot. En dát is voor mij doorslaggevend geweest, niet zozeer de gevoelens en sich. Ik hield nog wel van hem hoor, maar niet meer op een passievolle manier ofzo.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

ChiQ

Bericht 15 Nov 2014 21:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Vind je ja? Ik vind aan elkaar denken in een relatie belangrijker dan 'eerlijkheid'. Natuurlijk moet je eerlijk zijn in een relatie, en ik kan je eigenlijk wel met zekerheid zeggen dat ik niet onzeker ben in mijn relatie. Maar een verliefdheid op een ander dan je partner is idd iets wat kán gebeuren, en dat zou ik niet willen bestempelen als peanuts. Sommige dingen kan je beter voor jezelf houden, ook in een relatie. Hij zou het mij moeten vertellen als hij verder wil met de ander of iets met zijn gevoel wil doen maar anders heb ik écht veel liever dat dit rustig bij me overwaait en ik niet onnodig hoef te stressen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Nov 2014 21:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik gun mijn man van harte een fling, daar mag hij van mij heerlijk van genieten. Maar ik zie niet in waarom hij zou moeten genieten en het aan mij zou moeten knagen. Hij mag van mij zonder een schuldgevoel een crush op iemand hebben, geen probleem. Maar wat heb ik eraan om het te weten? Niks. Als hij zich schuldig voelt om die crush dan valt hij daar maar een ander mee lastig en niet mij. Hij van zijn schuldgevoel af en ik mij maar afvragen of hij aan haar denkt terwijl we het samen gezellig hebben. Nee hoor, dat maakt meer kapot dan het goed maakt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Nov 2014 22:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh en trouwens, ik heb de situatie andersom al mee gemaakt dus ik spreek uit ervaring. Mijn ex flipte compleet de pan uit toen hij van mijn fling wist en heeft mijn laptop en pc van software voorzien waarbij hij elke letter die ik waar dan ook maar invoerde, op zijn laptop binnen kreeg. Ik heb hem daar toen heel veel pijn mee gedaan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem286

Bericht 15 Nov 2014 23:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Als je heel onzeker bent over je relatie, dan kan ik me wel voorstellen dat verliefdheid een enorme big deal kan zijn. Maar als je een goede stabiele basis hebt samen, dan is zo'n verliefdheid peanuts, dan weet je wat je aan elkaar hebt en dat je elkaar kan vertrouwen. Dan gun je de ander misschien zelfs wel even zo'n fling, omdat je zeker weet dat het niet meer is dan wat puberale hormonen en het weinig voorstelt verder.

Ik zou me eerder zorgen gaan maken als mijn man al zijn gevoelens voor zich hield. Maar kennelijk is dat in veel relaties dus heel normaal.


Ik zit al echt 5 minuten te proberen een reactie te schrijven op bovenstaand, maar het is gewoon zo belachelijk dat het niet mogelijk is om een normale reactie te geven.. :palm:
<<

Anoniem125

Bericht 16 Nov 2014 10:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ach ja, zo heeft ieder zijn manier van omgaan met elkaar in een relatie. Ik denk alleen dat als je dit nog niet eens met elkaar kan delen, dat je ook sneller echte leugens naar elkaar kan brengen, want waar ligt dan de grens?
<<

ChiQ

Bericht 16 Nov 2014 10:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Ach ja, zo heeft ieder zijn manier van omgaan met elkaar in een relatie. Ik denk alleen dat als je dit nog niet eens met elkaar kan delen, dat je ook sneller echte leugens naar elkaar kan brengen, want waar ligt dan de grens?


Mens ga toch alsjeblieft zingen in het bos. Je zuigt en zeurt én wil gewoon niet begrijpen wat er wordt gezegd:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Nov 2014 11:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Alsof je alleen verliefd kan worden als je relatie niet goed zit? Ik denk dat het iedereen kan overkomen.
Ikzelf zou het ook niet hoeven weten als hij verliefd is en er niks mee doet. Alleen als er twijfels gaan komen naar mij toe daardoor wel natuurlijk.
Ik denk dat je daardoor toch onnodig onzeker gemaakt kan worden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 16 Nov 2014 12:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Helemaal eens met Chiq.

En wat betreft het verliefd worden op een ander en dat je relatie dan niet goed zit, wat een onzin joh. Het kan je gewoon overkomen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 16 Nov 2014 12:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

En jij vindt dat vallen in de categorie leugens? Haha! Sinds wanneer is iets voor jezelf houden (zeker als dat in belang is van je partner/gezin) een leugen? Come on zeg. Zolang het niet aan hem gevraagd is, is daar niks geen leugentje aan.
En al was het een leugen, dan liegt hij maar de hele boel aan elkaar hoor, zou mij wat dit betreft echt geen bal kunnen schelen. Dat eerlijkheid het langst duurt, is wat mij betreft echt dikke bullshit. En van deze "eerlijkheid" zullen de kinderen de dupe zijn. Nou, joepie, wat geweldig zo'n relatie waarin je elk detail uit je leven moet delen, wat uberhaupt niet cruciaal is voor je relatie.

Wtf zeg, sinds wanneer heb je in een relatie geen recht meer op wat privacy?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Nov 2014 14:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

ChiQ schreef:
Nougat schreef:Ach ja, zo heeft ieder zijn manier van omgaan met elkaar in een relatie. Ik denk alleen dat als je dit nog niet eens met elkaar kan delen, dat je ook sneller echte leugens naar elkaar kan brengen, want waar ligt dan de grens?


Mens ga toch alsjeblieft zingen in het bos. Je zuigt en zeurt én wil gewoon niet begrijpen wat er wordt gezegd:


Hahahah. Ga zingen in het bos. Ik vind het een mooie uitdrukking :).
<<

Anoniem88

Bericht 16 Nov 2014 16:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb het hier thuis even 'in de groep' gegooid. Wij willen het van elkaar, als het onschuldig is en er behalve vlinders in de buik niets aan de hand is, niet van elkaar willen weten.
<<

Anoniem125

Bericht 16 Nov 2014 19:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waarom zijn de kinderen de dupe van die eerlijkheid? Juist niet. De kinderen zijn er de dupe van als je niks meer met elkaar deelt en vervolgens de verliefdheid de ruimte heeft om over te gaan in iets meer dan alleen verliefdheid. Want ja het is toch wel spannend allemaal en die ander begrijpt je eigenlijk veel beter, want daarmee kun je wel praten over wat je werkelijk bezighoudt. De connectie met je partner is juist de laatste jaren wat minder geworden, want de echte gevoelens worden niet meer gedeeld. Je bent ook bang om dit uit te spreken, omdat je weet hoe onzeker je vrouw is en hoe ze kan flippen. Dat maakt dat je langzamerhand uit elkaar groeit/langs elkaar heen leeft.

En ja, dan klapt alles in 1x in elkaar. Nee hoor, ik heb het te vaak zien gebeuren.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Nov 2014 19:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dropveter schreef:Alsof je alleen verliefd kan worden als je relatie niet goed zit? Ik denk dat het iedereen kan overkomen.
Ikzelf zou het ook niet hoeven weten als hij verliefd is en er niks mee doet. Alleen als er twijfels gaan komen naar mij toe daardoor wel natuurlijk.
Ik denk dat je daardoor toch onnodig onzeker gemaakt kan worden.


+1, ik zou het ook niet willen weten.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Nov 2014 19:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Waarom zijn de kinderen de dupe van die eerlijkheid? Juist niet. De kinderen zijn er de dupe van als je niks meer met elkaar deelt en vervolgens de verliefdheid de ruimte heeft om over te gaan in iets meer dan alleen verliefdheid. Want ja het is toch wel spannend allemaal en die ander begrijpt je eigenlijk veel beter, want daarmee kun je wel praten over wat je werkelijk bezighoudt. De connectie met je partner is juist de laatste jaren wat minder geworden, want de echte gevoelens worden niet meer gedeeld. Je bent ook bang om dit uit te spreken, omdat je weet hoe onzeker je vrouw is en hoe ze kan flippen. Dat maakt dat je langzamerhand uit elkaar groeit/langs elkaar heen leeft.

En ja, dan klapt alles in 1x in elkaar. Nee hoor, ik heb het te vaak zien gebeuren.

Prima, dan vertel jij het lekker wel aan je partner, en dan besluiten anderen dat gewoon niet te doen, omdat zij daar ook zo hun redenen voor hebben. Niks mis mee, toch?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 16 Nov 2014 20:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Waarom zijn de kinderen de dupe van die eerlijkheid? Juist niet. De kinderen zijn er de dupe van als je niks meer met elkaar deelt en vervolgens de verliefdheid de ruimte heeft om over te gaan in iets meer dan alleen verliefdheid. Want ja het is toch wel spannend allemaal en die ander begrijpt je eigenlijk veel beter, want daarmee kun je wel praten over wat je werkelijk bezighoudt. De connectie met je partner is juist de laatste jaren wat minder geworden, want de echte gevoelens worden niet meer gedeeld. Je bent ook bang om dit uit te spreken, omdat je weet hoe onzeker je vrouw is en hoe ze kan flippen. Dat maakt dat je langzamerhand uit elkaar groeit/langs elkaar heen leeft.

En ja, dan klapt alles in 1x in elkaar. Nee hoor, ik heb het te vaak zien gebeuren.


Haha! Je bent echt hilarisch Nougat! Een verliefdheid kan je prima overkomen als je nog intens veel van je partner houdt en geniet. Zoveel mensen in de wereld, niet zo naief doen dat er gelijk wat aan een relatie mankeert als je kriebels hebt voor 1 van al die miljoenen andere leuke mensen.
Er is nogal een wezenlijk verschil tussen niks meer met elkaar kunnen delen, of niks van een verliefdheid willen weten.
Heb jij echt zo'n zwart/wit relatie?

En kinderen juist niet de dupe van eerlijkheid? Het is maar goed dat ik met mijn ex geen kinderen had, want dan hadden ze gescheiden ouders met een geflipte vader omdat hun moeder eerlijk was tegen hun vader, die daar niet mee om kon gaan en eigenlijk ook niks aan die eerlijkheid had, aangezien ik nooit de behoefte heb gehad om meer te doen met die ander dan hoe ik met anderen omging waar ik geen crush op had.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem211

Bericht 16 Nov 2014 22:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Pippa schreef:Toch geloof ik nooit dat je 'zomaar' verliefd kunt worden op iemand, als je echt gelukkig bent in je relatie. Ik zou het dus wel aan mijn partner vertellen, en dan gelijk bij vertellen dat je voor hem wil gaan, en dat er niks aan de hand is, maar wel kijken naar wat er is.


Ik geloof daar ook niet echt in. Ik heb dan ook het idee dat er iets is wat je mist in je relatie en wat je bij een ander vindt.

Ik zou het overigens niet vertellen als je er niks mee van plan bent. Dat kan heel wat vernielen. Maar zorg dan ook dat je er ook echt niks mee doet.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers