Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikken..

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 15 Nov 2014 23:16

Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikken..

Ik weet het, zit gewoon tussen m'n oren, maar ik kan echt geen pillen slikken.

Hoeveel kwaad kan het om capsules (flucloxacilline) open te maken en het poeder met wat water in te nemen?
<<

Anoniem84

Bericht 15 Nov 2014 23:18

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Geen advies over het wel of niet open mogen breken van de capsule, maar wie weet wel een handige tip om pillen te kunnen slikken: http://www.gloup.nl/
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Nov 2014 23:26

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Wat mij helpt is: water drinken ( paar slokken) en dan met wat water in mijn mond de pil erbij stoppen en weer verder drinken. Als ik de pil in mn mond doe en dan pas water ga ik kokhalzen, als ik al aan het drinken ben gaat het wel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Nov 2014 23:28

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Ik heb dat met kwark, dan gaat het makkelijker. Of juist met een biscuitje (fijn kauwen en alles doorslikken).
L2014 & H2017
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 15 Nov 2014 23:40

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Maar kan het kwaad?

Alle tips al vaak geprobeerd, maar ik 'stik' er alleen maar in....
<<

Anoniem84

Bericht 15 Nov 2014 23:44

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

als ik google zie ik overal dat je 'm niet mag openen...
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 15 Nov 2014 23:51

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Tip die ik ooit van een arts kreeg, hoofd een beetje voorover buigen tijdens het slikken. Hier helpt het. De meeste mensen doen hun hoofd juist naar achter maar dat zou de doorgang juist verkleinen volgens hem. Succes!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem87

Bericht 16 Nov 2014 00:17

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Nee, je mag flucloxacilline capsules niet openen. Je kunt er niet in stikken, dat is gewoon onmogelijk. Probleem is dat je jezelf bang maakt nu, en daarom gaat het niet. Dus probeer jezelf er overheen te zetten, want iedereen kan die dingen doorslikken, echt! Ik leg m'n medicijnen altijd achter op m'n tong, dat glijdt het makkelijker weg, meer tips heb ik ook niet helaas.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 16 Nov 2014 11:18

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Heb je een hardnekkige borstontsteking? Ik ben er toen zonder medicatie vanaf gekomen. Een dag in bed kruipen en zoveel mogelijk voeden heeft hier geholpen. Ook een koolblad op je borst schijnt te helpen.
Mother of 3 adorable children
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Nov 2014 12:29

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Ja ik had in eerste instantie het kuurtje voor het geval dat meegekregen, met het weekend voor de deur. Maar gisteren was ik er weer zo ziek van en voor de derde keer koorts, dat ik toch was begonnen.

Vanmorgen de HAP gebeld en het kon geen kwaad zei ze...
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Nov 2014 15:29

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Ik kon het ook nooit zo goed, ik kreeg toen de tip wat yoghurt op een lepel en daar de pil indoen en dan doorslikken. Gaat sindsdien prima! Sterkte.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 16 Nov 2014 15:32

Re: Kuurtje voor borstontsteking en geen pillen kunnen slikk

Ik draaide hem open, poeder op een lepel, hapje vla erbij en weg ermee.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers