Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Zeester

Bericht 11 Nov 2014 20:48

Re: Het hardlooptopic

Lekker Nougat.

Ik heb gisteren weer anderhalf uur gelopen. Morgen een intervaltraining. Lekker dat als je klaar bent de damp uit je kleren komt ;-)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Nov 2014 23:20

Re: Het hardlooptopic

Vandaag een rondje gedaan 3,5 km in 19 minuten. Voor het eerst met een extra hempje. Dat ging goed, maar wel waren mijn bovenbenen vrij koud doordat ik nog in een korte broek loop. Binnenkort maar eens in een trainingsbroek lopen of anders zo'n speciale broek lopen.
<<

Zeester

Bericht 12 Nov 2014 06:57

Re: Het hardlooptopic

Brrr een korte broek! Ik loop lekker in een lange borek hoor. Geloof dat ze zeggen <15graden geen korte broek meer.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Nov 2014 09:04

Re: Het hardlooptopic

Wow, 1,5 uur, knap Zeester!

Ik loop ook in mijn lange hardloopbroek hoor, korte broek mij nu te koud! En boven twee laagjes, dat zullen er alleen maar meer worden :) Gisteren 45 minuten gelopen, ging goed.
<<

Anoniem125

Bericht 12 Nov 2014 11:34

Re: Het hardlooptopic

Ik ben eergisteren en vandaag ook weer geweest. Vandaag een 5 km in 32 minuten, eergisteren 3.5 km heuveltraining. Ik loop ook in een lange broek hoor en ook een warm shirtje er alweer op. Ik kan niet heel intensief trainen, dus dan is het wel lekker om het niet koud te hebben.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Nov 2014 14:36

Re: Het hardlooptopic

Ik heb sinds 2 weken ook een lange broek aan en een shirt met lange mouwen. Ik heb het vaak in het begin koud, maar tijdens het lopen word ik altijd zo warm dat 2 laagjes dan vaak té warm zijn.
Het moet eigenlijk nog een beetje kouder worden, dan kan ik 'normaal' met 2 laagjes lopen.
<<

Anoniem275

Bericht 12 Nov 2014 15:26

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ook weer een rondje van 5km gemaakt, gemiddeld 9km/uur dus tevreden, al wil ik nog wel richting de 10km/uur.. Tussendoor 2x 2 min gewandeld omdat ik lange tijd niet gelopen had en het nog weer op moet bouwen.
<<

Zeester

Bericht 14 Nov 2014 07:24

Re: Het hardlooptopic

Mijn interval ging supergoed. Ik liep stukken boven 15km/u. Mag ook wel als ik mijn pr op 10km wil gaan verbeteren. Vanmiddag weer een rustige duurloop. Denk dat ik dan tussen de 10/11km/u loop.
<<

Zeester

Bericht 14 Nov 2014 14:29

Re: Het hardlooptopic

Nou mijn tempo inschatting klopte wel zo ongeveer. Heb een uur gelopen en 11,2 kilometer. Zondag ga ik weer een wedstrijdje doen. Kijken of ik weer kan winnen ;-)
<<

Anoniem125

Bericht 14 Nov 2014 14:36

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vandaag een uur gelopen op een rustig tempo. Bijna 9 km, dus weer iets sneller dan mijn vorige lange duurloop. Ging lekker. Beetje naar een luisterboek geluisterd en de laatste kilometers toen ik het wat zwaar kreeg up tempo muziek aangedaan. En oja: ik ben dus zwanger :P
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Nov 2014 15:06

Re: Het hardlooptopic

Zondag is de Zevenheuvelenloop (15 km) in Nijmegen. Deze wil ik graag volgend jaar lopen en dan het liefst binnen anderhalf uur. Nu ik tot nu toe alleen 5 km hardloop is dat te ver. Dan kan ik zeggen dat ik met de 2 grootste loopevenementen in Nijmegen heb meegedaan (Vierdaagse en Zevenheuvelenloop). Tevens gaan beide evenementen over de Zevenheuvelenweg alleen zou de eerste 5 km bij de Zevenheuvelloop het zwaarst zijn en dat is niet het stuk over de Zevenheuvelenweg.

Heeft iemand toevallig ervaring met de Zevenheuvelenloop en de training daarvoor (15 km)?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Nov 2014 15:12

Re: Het hardlooptopic

Gisteren heb ik weer getraind met de trainer. We liepen een piramideloop (1,2,3,4,5,5,4,3,2,1 minuten, met steeds 1 minuut wandelen tussendoor). Was best pittig, omdat ik normaal alleen loop en nu steeds aan het praten was. Ergens bij de stukjes van 5 minuten ben ik alleen gaan lopen, anders hield ik het niet goed vol.

Morgen weer zelf trainen! Ik blijf het zo fijn vinden om te doen. Ik merk ook vaak een dag na een training dat ik echt meer energie heb. Dat is goed voor de motivatie.

Jullie zijn ook lekker bezig, Bubble, Nougat en Zeester! Zeester, wat is je volgende doel met hardlopen?

Fred, mijn vriend heeft hem twee keer gelopen. Hij zegt dat het wel goed te doen is. Ik weet niet heel goed hoe je het het beste uit kunt bouwen vanaf de 5 km. Is er geen loopgroep in je buurt waarbij je je kan aansluiten? Ik merk dat dat bij mij dus heel goed werkt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zeester

Bericht 14 Nov 2014 15:44

Re: Het hardlooptopic

De 7-heuvelenloop wil ik ook nog een keer graag doen. Ik zou kijken of je per twee weken met 5 minuten je duurlopen kunt uitbreiden. En dan 4 weken op en dan een week weer minder. Bijv deze week 30, volgende week 35 die week erop 35 en dan weer 30. Dan 35, 40-40-35, etc.

Mijn volgende doel is mijn PR op 10km verbeteren. Flink afzien!
<<

Zeester

Bericht 16 Nov 2014 08:25

Re: Het hardlooptopic

Wat een vies weer! Gelukkig hoef ik maar 5km in een wedstrijd straks en geen 15km bij de 7hills!
<<

Anoniem275

Bericht 16 Nov 2014 09:46

Re: Het hardlooptopic

Ja, echt vies he.. Ik twijfel of ik er doorheen ga of wacht tot vanavond/morgenavond..
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Nov 2014 10:12

Re: Het hardlooptopic

Hier ook twijfels. Ik wil eigenlijk wel gaan hardlopen, want ik ben al even niet geweest. Maar ik kan ook thuis wat oefeningen doen...
<<

Zeester

Bericht 16 Nov 2014 12:50

Re: Het hardlooptopic

Ha! Gewonnen! Mijn tijd was 18'42. Bijna kotsend over de finish...nummer twee zat maar 3 seconden achter mij!

Het was overigens helemaal niet erg in de regen. Ook nog best warm in korte broek en shirtje. Voor en na de wedstrijd was het wel even koud
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Nov 2014 19:14

Re: Het hardlooptopic

Gefeliciteerd Zeester! Super snel!

Ik ben vanochtend ook maar gewoon gegaan in de regen. Ik ging een 'testloopje' van 15 minuten doen, dat ging super lekker! Ik had op het eind nog over en heb de laatste minuut versneld naar 11 km/h. Tijdens de rest van de loop liep ik gemiddeld 9.3 km/h. Het voelt fijn om echt door te kunnen rennen, ik had nog wel verder gekund maar wil me toch graag aan het schema houden om het niet te forceren.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem275

Bericht 16 Nov 2014 19:39

Re: Het hardlooptopic

gefeliciteerd zeester, super goed!

ik ben niet geweest en ga vandaag ook niet meer.. *slecht* morgenavond ga ik hoe dan ook!
<<

Anoniem275

Bericht 17 Nov 2014 19:19

Re: Het hardlooptopic

blij dat ik gewacht heb, het is nu veel beter weer :)
nog even het eten laten zakken en dan ga ik, deze keer nog even met 2x 2min wandelen tussendoor en dan hoop ik weer 30min aan een stuk te kunnen lopen. misschien dat ik het nu ook wel red, maar ik wil ook niet forceren..
<<

Zeester

Bericht 17 Nov 2014 21:42

Re: Het hardlooptopic

En hoe ging het Bubble? Ik heb vandaag een half uurtje uitgelopen. Het was inderdaad droger dan gister ;)
<<

Anoniem275

Bericht 17 Nov 2014 21:53

Re: Het hardlooptopic

ging wel oké, 5km in 34 min, is voor mij aardig goed.
vorig jaar liep ik rond de 8km/hr en nu aardig stabiel richting de 9, dus dat is mooi.

in januari heb ik een nieuwaarsloop van het werk en misschien doe ik aankomend jaar hier in mijn woonplaats ook wel weer mee met de 5km, dat vond ik vorig jaar wel leuk. maar verder hoop ik vooral dat ik het een beetje bij kan houden en misschien mijn tempo wat kan versnellen, het is niet mijn doel om een uur te lopen of zo.. al zeg ik nooit nooit :wink:
<<

Anoniem301

Bericht 18 Nov 2014 10:00

Re: Het hardlooptopic

Oh jongens ik ben zo lui! Elke winter weer, ik neem me voor om te blijven hardlopen, maar het 'lukt' me gewoon niet. Soms 1 keer per week. Ik vind het zo donker en koud buiten. Zit veel liever met een dekentje op de bank en een kop thee en de kaarsjes aan. Maar vooralsnog wil ik me er niet bij neerleggen :smile:
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 10:36

Re: Het hardlooptopic

Ik heb weer een lekker ontspannen loopje gedaan van 30 minuten. 4.5 km afgelegd in die tijd.

Carrie: dat is ook lastig, nu de temperatuur daalt en mijn buik groeit heb ik ook wel een beetje dat 'ik hoef niet meer' gevoel, laat mij maar lekker binnen onder een kleedje met warme chocolademelk. Aan de andere kant is het steeds als ik ben geweest weer heerlijk en voel ik me er zo positief en fit door! En dan mag ik daarna lekker warm douchen en onder het kleedje als beloning :P
<<

Anoniem173

Bericht 18 Nov 2014 10:46

Re: Het hardlooptopic

Wow nougat dat je nog steeds loopt, knap hoor!

Zeester nu ik in dit topic lees weet ik gelijk wie je bent!

Carrie hup aan de bak het was gisteren bijvoorbeeld prachtig weer om te lopen ;)

Ik was dus geblesseerd de laatste weken. Liep 2 weken geleden ineens met een hele zere kuit. Dus ben toen gelijk gestopt. Op mijn werk en met het rennen naar de trein merkte ik dat ik dan ook echt enorme last begon te krijgen. Dus ik heb uiteindelijk 2 weken rust gehouden en gisteren rustig 4 kilometer gelopen. Dat ging goed! Dus ik wil vanaf deze week gaan trainen voor de 10 kilometer! Heb de postcast van evy gedownload en hoop over 3 maanden dus 10 kilometer te kunnen lopen.
Duimen voor een warme winter
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers