Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips bij (ontlasting) verstopping

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Nov 2014 08:21

Tips bij (ontlasting) verstopping

Wat kun je ook weer doen als je kind (in dit geval 20 maanden) moeilijk poept? Normaal poept hij elke dag minimaal 2 keer. Volgens mij heeft hij woensdag 1 x gepoept, maar weet het niet meer zeker. Gister niets. Ik merk dat hij probeert te persen, maar er komt niets. Hij geeft het aan, rent dan naar het potje, maar er komt niets. Wat kun je hier ookweer tegen doen?
A.K.A Slaatje

]
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 14 Nov 2014 08:33

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

roosvicee laxo
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Nov 2014 08:34

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Bedankt voor je anrwoord. Een topic plaatsen werkt blijkbaar ook :) Hij heeft net gepoept.
A.K.A Slaatje

]
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 14 Nov 2014 08:37

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

haha nou gelukkig maar dat is weer een opluchting!
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Nov 2014 08:42

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Letterlijk voor hem denk ik. Haha.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem81

Bericht 14 Nov 2014 09:34

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Ik heb ook een moeilijke poeper, en af en toe geef ik hem lactulose. Dan gaat het vaak weer een tijdje goed.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 14 Nov 2014 10:02

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Stofzuiger schreef:Ik heb ook een moeilijke poeper, en af en toe geef ik hem lactulose. Dan gaat het vaak weer een tijdje goed.


+1 onze jongste heeft dit ook gehad. Die kreeg via de HA speciale lactulose. Inmiddels is ze "er over heen gegroeid" zoals de HA ook vertelde en komt het niet meer voor.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem81

Bericht 14 Nov 2014 10:11

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

FashionMommy schreef:
Stofzuiger schreef:Ik heb ook een moeilijke poeper, en af en toe geef ik hem lactulose. Dan gaat het vaak weer een tijdje goed.


+1 onze jongste heeft dit ook gehad. Die kreeg via de HA speciale lactulose. Inmiddels is ze "er over heen gegroeid" zoals de HA ook vertelde en komt het niet meer voor.
Hier kregen ze het als baby van de kinderarts, maar nu haal ik zo nodig een flesje bij Kruidvat. Hebt eigenlijk altijd in huis.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Nov 2014 10:20

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Hij heeft er echt nooit lastvan. Inmiddels heeft hij al 2 x gepoept, volgens mij komt er een tand door.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem275

Bericht 14 Nov 2014 10:25

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Hier heeft de jongste ook lactulose gebruikt, maar ik had niet het idee dat het hielp. Hier waren tomaat en kiwi de oplossing.
Nu heeft hij er gelukkig geen last meer van, ook niet als hij een keer banaan eet.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 14 Nov 2014 10:37

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

J heeft er al haar hele leventje last van, heeft ze helaas van haar moeder. Eerst hebben we lactulose gebruikt maar dat vond ze heel erg vies en was elke dag een gevecht om het erin te krijgen. We kregen toen de tip om haar elke dag een glas verse sinaasappelsap te geven en dat werkt hier zelfs beter dan de lactulose. Ik pers dus elke dag 2 sinaasappels uit en ze kan nu bijna elke dag makkelijk naar de wc ipv 2x in de week met veel huilen en paniek.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Nov 2014 20:41

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Regelmatig temperaturen of werkt dit alleen bij hele jonge kindjes? Al kan ik me voorstellen dat het op wat latere leeftijd niet zo prettig is :wink:
<<

Anoniem255

Bericht 14 Nov 2014 20:46

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

Hier kreeg de oudste alleen maar buikpijn van de lactulose en geen ontlasting. Roosvicee laxo werkt hier ook het beste.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 15 Nov 2014 15:07

Re: Tips bij (ontlasting) verstopping

In het hele (ieniemieniebabybegin) deed de kraamhulp een drupje (olijf)olie door de voeding heen. Werkte als een tierelier ook.
Temperaturen werkte hier daarentegen weer niet. Wel wat me opvalt als de kinderen een zetpil krijgen als ze ziek zijn ook goed poepen haha. Werkt ook een soort laxerend lijkt het wel ;)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers