Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leren schaatsen

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Nov 2014 13:51

Leren schaatsen

J riep vorig jaar al dat ze wil leren schaatsen en nu ze een paar filmpjes van 'disney on ice' op youtube gezien heeft houd ze er niet meer over op. Ik wil daarom als verassing volgende week met haar gaan schaatsen bij de Efteling (we hebben een abo en op woensdagochtend is het lekker rustig daar). Maar nu de vraag: wat voor schaatsjes zijn handig om te beginnen?
Ik zat zelf te denken van van die simpele dubbele glij-ijzertjes die je onder de gewone schoenen vast maakt. Lekker stabiel en ook niet zo duur. Maar een vriend van ons is ijshockeyer en schaatstrainer en raad juist aan om meteen op enkele ijzers te beginnen omdat ze dan de techniek veel beter en sneller leren. Ik snap die gedachtegang, zo heb ik het zelf toen ik klein was ook in een dag tijd geleerd, maar ik ben bang dat onze held op sokken dat niet durft.

Wat zouden jullie doen?

(Schaatsen huren is trouwens geen optie, dat kan pas vanaf maat 30 en ze heeft maat 27-28)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Nov 2014 14:15

Re: Leren schaatsen

Dan zou ik voor een middenweg gaan en van die (verstelbare) doorlopers halen die je onder haar (stevige) schoenen kunt binden. Zijn enkele ijzers, maar laag bij de grond en dus minder valgevoelig. Bij mij op schaatsles vroeger begonnen alle kinderen daarop, dat adviseerden ze.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Nov 2014 14:40

Re: Leren schaatsen

Ik zou voor dubbele gaan en als ze t echt leuk vindt dan ijshockey schaatsen kopen.

Die lage enkele kan je niks op, die dingen die je onder schoenen bind, ze lopen er dan continu naast ( is mijn ervaring)
<<

Anoniem193

Bericht 12 Nov 2014 15:15

Re: Leren schaatsen

Gaia: Ook als je de echte easygliders van zandstra hebt? Die waren wij van plan aan te schaffen.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Nov 2014 15:17

Re: Leren schaatsen

Ja ik vind dat echt ondingen.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Nov 2014 15:19

Re: Leren schaatsen

Gaia schreef:Ja ik vind dat echt ondingen.

Ah balen. Ik weet nog van vroeger dat we houtjes hadden, met echt touwtjes om vast te binden, dat was 3x niks, had echt gehoopt dat de vernieuwden beter zouden zijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Nov 2014 15:21

Re: Leren schaatsen

Daar heb ik dus op leren schaatsen en heel veel kinderen op schaatsles ook, schijnt wel echt het beste te zijn. Je moet ze wel echt goed vast maken en goede passende stevige schoenen aan doen (geen laarsjes) en ze echt heel strak doen.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 12 Nov 2014 15:28

Re: Leren schaatsen

Bij ons op schaatsles beginnen ze ook op die zandstra easy glider.
Goede gymschoenen en goed strak. Ik heb echt nog nooit een kind er naast zien staan.
Ik ben toch heel wat langs de schaatsbaan te vinden...
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 12 Nov 2014 16:00

Re: Leren schaatsen

En een paar dikke sokken aan en schaatsen huren? Ik zou niet beginnen met dubbele ijzers, mijn ervaring is dat ze daar meer op gaan lopen en niet vooruit komen, dus de lol en ook snel vanaf is. Je hebt volgens mij ook verstelbare schaatsen (enventueel om te bouwen naar skates). Dan heb je meteen een stevige schoen en dan kan ze thuis oefenen om te skaten.

Zoiets dus:
http://www.heuts.nl/shop/multi-skate-2-in-1-38-32
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Nov 2014 17:02

Re: Leren schaatsen

Ik kon echt voor geen meter schaatsen op die easy gliders. Maar pas als ik het kon mocht ik echte schaatsen. Op mijn zestiende had ik schaatsen als vak op school en toen heb ik een soort ijshockey schaatsen gekregen, toen pas! Trauma van die easy gliders!
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Nov 2014 18:08

Re: Leren schaatsen

Bedankt voor jullie reacties.

Blijf het een lastige keuze vinden, ze is natuurlijk pas net 4 jaar en ze heeft best wel moeite met dingen waar je evenwicht bij moet houden. Ze heeft bijvoorbeeld ook nog best wel moeite met een loopfiets, of het nou echt met haar grove motoriek te maken heeft of meer met het 'niet durven' weet ik niet maar ik ben dus bang dat ze op 1 ijzer gewoon meteen zegt dat ze het niet kan/durft en het niet eens wil proberen.

Denk dat ik dus toch maar voor die dubbele ga en als ze dan wat gewend en vertrouwd is op het ijs (en ze vind het leuk) krijgt ze alsnog schaatsen met enkele ijzers.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem 82

Bericht 12 Nov 2014 19:53

Re: Leren schaatsen

Toevallig vroeg ik me van de week hetzelfde af. Misschien niet zo geweldig qua écht schaatsen, maar ik ga ook voor dubbele schaatsen die over de schoen kunnen. Ze heeft nog nooit geschaatst en is met nieuwe dingen niet altijd een held, dus ik denk dat dit om te beginnen een veilige keuze is. Kan ze een beetje ervaren hoe het is op het ijs. Als ze het leuk vindt en het wil dan kijk ik wel weer verder.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 12 Nov 2014 20:06

Re: Leren schaatsen

Als ze nog maar 4 is en al moeite heeft met evenwicht bewaren zou ik haar lekker op dubbele ijzertjes laten beginnen. Ze leert daar niet echt op schaatsen maar voor een 4 jarige is het prima om zo vertrouwd te raken op het ijs.

4 jaar is echt nog jong om echt schaatsen te leren. Als ze het zo leuk vind en bijvoorbeeld volgende winter ook weer wil zou je van die easy gliders kunnen proberen. Inderdaad wel met stevige schoenen en ze goed vast maken. Dat zijn nog steeds de beste schaatsen om echt het schaatsen te leren vind ik zelf.

Weet niet of je verder dichtbij een ijsbaan in de buurt woont maar als ze het echt leuk vind kan ze volgend jaar misschien wat lessen nemen in een 'krabbelgroepje'. Heb vroeger zelf les gegeven aan kleine kinderen en echt genoten van hoeveel plezier de kinderen op het ijs hadden.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 13 Nov 2014 18:16

Re: Leren schaatsen

L heb ik 2 jaar geleden al op dubbelijzertjes gezet. Dit jaar zal ik dat ook weer doen als we gaan schaatsen. Het is geen held, en mijn belangrijkste doel is dan dat ze het leuk zal vinden. Ik weet gewoon dat als ze niet vooruit zal komen of tig keer valt ze er niks meer aan vindt. Schaatsen leert ze vanzelf wel...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Nov 2014 18:32

Re: Leren schaatsen

Ben zelf begonnen op dubbele ijzers toen easygliders (nadat m'n vader de ouderwetse houtjes vervloekt heeft) en rond mijn twaalfde over gegaan op hoge Noren. Als ik kinderen zou hebben zou ik dat op dezelfde manier doen.
2015 💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Nov 2014 18:40

Re: Leren schaatsen

Ik heb vandaag van die dubbele ijzertjes gekocht. Dit weekend gaan we naar de Efteling om te testen. Ze weet het nog niet, dus ben heel benieuwd naar haar reactie en wat ze er van vind als ze echt op het ijs staat.

Bedankt voor jullie reacties!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers