Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nodig baby 8 maanden

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 12 Nov 2014 16:40

Advies nodig baby 8 maanden

Onze zoon is nu 8 maanden oud, en ik wilde graag zijn voedingsschema en slaapschema aan jullie voorleggen.
Het is een heel tevreden kereltje die alles lust en goed slaapt.

Hij word 's ochtends rond 10 uur wakker en dan krijgt hij tegen half 11 een fles (7 schepjes).
Meestal gaat hij een uurtje slapen als hij een tijdje wakker is geweest.

' s Middags rond half 2 krijgt hij een sneetje brood (we zijn nog geen week geleden begonnen) maar het gaat goed dus ik ga broodbeleg aanschaffen. Dat wilde ik doen van zonnatura. Na zijn sneetje krijgt hij fruit (dik 150 gram) dat ik zelf pureer. Bij dit alles krijgt hij water tussendoor aangeboden.
Vaak gaat hij na een tijdje weer een klein uurtje slapen.

's Avonds krijgt hij rond half 5, 5 uur een groentehap (dik 200 gram) die ik ook weer zelf heb gemaakt. Ik doe nu ook al een hele tijd dingen mengen en hij krijgt ook al aardappel, rijst, kip, vis en ei door zijn groentes (niet tegelijk allemaal :P ) Daarna krijgt hij nog een klein flesje (3 of 4 schepjes).
Soms gaat hij dan slapen, maar soms ook niet.

De laatste fles voor het slapen gaan is weer 7 schepjes, die krijgt hij tussen 8 en half 9 (eerder half 9 dan 8).

Dus hij staat laat op, en gaat laat naar bed, zoals ik in mijn omgeving merk.
De meeste mensen hun kinderen zijn al vroeg wakker, de mijne dus niet. Logisch, want hij gaat ook later naar bed.
Iemand die kort bij me staat zegt dan ook dat het echt te laat is wat wij allemaal doen. Maar hun gezin is ook anders. Zij hebben allebei een baan, en de kindjes zijn ouder dan mijn kind. Plus het komt daar heel vaak voor dat ze al om 5 uur op moeten staan.

Maar ik heb geen zin om al zo vroeg beneden te zitten als dat niet hoeft, zo werkt het nu prima voor ons.
Ik denk zelf altijd: Het wordt vanzelf vroeger, bijvoorbeeld als hij met de pot mee eet en geen grote fles meer heeft voor het slapen. Straks als hij naar de peuterspeelzaal gaat is het sowieso al weer heel anders. Het voordeel van het later naar bed gaan betekent ook dat mijn man hem nog even kan zien als hij thuiskomt van het werk, zo hebben ze altijd wat tijd samen.

Wat vinden jullie? Ik snap dat wij tot nu toe een luxe" probleem" hebben...
Het CB zegt altijd dat ik mijn moederinstinct moet volgen, maar wat is het rot als je eraan twijfelt!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Nov 2014 16:44

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Het lijkt me gewoon prima, hoor. Ik denk dat dat inderdaad afhankelijk is van jullie huidige leefomstandigheden. Ik zou het ook geen probleem noemen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 12 Nov 2014 16:52

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Wat betreft het late opstaan en naar bed gaan, daar zou ik niet aan twijfelen!! Vanwege mijn onregelmatige werk en daardoor ook late diensten gaat ons zoontje ook nooit (behalve s'maandags) voor 8 uur naar bed. Zo wordt hij s'morgens rond half 9 wakker wat ik erg lekker vind als ik tot laat heb gewerkt. Hij is nu bijna 4 dus vandaar de iets kortere nachten. Maar zo klinken de tijden die jij noemt heel erg bekend van toen hij jonger was. Als het goed voelt gewoon blijven doen. Bij ons gaat hij b.v. op dinsdag naar het KDV dan gaat hij s'maandags rond kwart over 7 naar bed omdat hij de volgende dag op tijd op moet en dit is voor hem geen probleem.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 12 Nov 2014 16:59

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Ooh echt fijn, bedankt! Twijfel-modus uit haha.

Toevallig net met een vriendin geappt en ze zei dat haar kindjes (tweeling), nu ook weer later waren, ze waren de laatste tijd erg vroeg en dat vond ze wel onhandig, maar uit zichzelf zijn ze nu weer later en dat is ook voor haar man bijvoorbeeld weer veel leuker!

En ze zei ook dat in onze situatie de tijden van onze zoon ideaal waren, als zij geen baan had zou ze het ook zo willen haha. Natuurlijk is dit vanzelf zo gekomen en hebben wij niks afgedwongen.

Straks met school, en (hopelijk) een 2e kindje zullen er nog jaren genoeg komen met vroeg opstaan :)
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 12 Nov 2014 17:01

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Het is toch prima zo? Ik zou willen dat Elena zo sliep, die is al haar hele leven tussen 6 en 8 wakker, uitzonderingen daargelaten. Niks aantrekken van je omgeving hoor.
<<

Anoniem255

Bericht 12 Nov 2014 17:28

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Is toch helemaal prima zo?
zo ging het bij ons de eerste 9 maanden ook.
<<

Patsy

Bericht 12 Nov 2014 17:51

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Mijn graadmeter is altijd hoe het kindje zelf is. Is hij tevreden en vrolijk dan zou ik het lekker zo houden.

Dus niet twijfelen hoor!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Nov 2014 17:53

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Hartstikke zo laten! Als dit voor jullie fijner is en hij het er goed op doet is er niks aan de hand
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Nov 2014 18:33

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Ik sluit me even ten overvloede aan bij de rest, als dit voor jullie zo goed is, gewoon zo laten! Krijgt ie zo trouwens wel genoeg flesvoeding op een dag? Is gewoon een vraag uit interesse hoor, ik heb geen verstand van flesvoeding, weet niet of er op die leeftijd nog een minimum is?
<<

Anoniem315

Bericht 12 Nov 2014 18:38

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Niks aan de hand, lijkt me. Mijn dochter van 11 maanden krijgt nog 3 keer melk en dat zal wel te veel zijn. Maar hé, ze vraagt er om, dus waarom zou ik me strak aan een schemaatje van het CB houden? Ook hier gaat ze meestal rond 20 u naar bed en ze staat vaak rond 8 u weer op. Als je kind 's nachts maar genoeg slaap krijgt, dan maakt het tijdstip van op bed gaan niks uit hoor!
<<

Patsy

Bericht 12 Nov 2014 18:43

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Wat betreft de flesvoeding, M is 8,5 maand en krijgt 1 fles van 210+7 en 2 flessen van 180+6 of 150+5. Ongeveer evenveel dus.

Ook hiermee hou ik aan, als M maar tevreden is.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Nov 2014 20:20

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Als hij 10 uur wakker word houd hij het nog lang uit tot half 11:-o. Mijn jongste had ook dat ritme maar sinds de wintertijd ligt hij rond 20.00 uur erin en word hij 8 uur wakker.
Ik vind de flessen van 7 scheppen wel groot maar ik weet niet wat de mijne drinkt bij mij aan de borst.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 12 Nov 2014 20:24

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Een fles van 7 scheppen is ook groot, maar soms werkt 1 fles met 7 schepjes icm 2 kleinere flessen beter dan 4 kleinere flessen op een dag. Voor mijn zoontje iig wel.:-)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Nov 2014 20:28

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Prima toch. Waar twijfel je het meest aan dan? Dat hij te laat opstaat/naar bed gaat? Of dat de tijden van het eten opschuiven?

Ik vind het helemaal niet gek, en hij eet zijn avondeten op een schappelijke tijd. Heerlijk toch dat je niet om 6 uur al langs je bed staat :).
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Nov 2014 12:13

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Bedankt voor alle reacties!
Ja het werkt zo prima, hij is echt super tevreden en dat is alles dat telt natuurlijk...

Volgens het pak "moet" hij vanaf 8 maanden 3x 180+6, wij hebben dus 2x 7 schepjes en 1x 4 schepjes, dat komt uit op evenveel, en dat werkt zo goed. Hij krijgt geen papfles maar echt gewoon een melkfles.

Lot: Ik twijfelde omdat het raar werd gevonden dat wij geen vroeger schema hadden, maar we hebben hetzelfde schema ongeveer alleen begint het wat later en eindigt het wat later. Hij komt geen voeding tekort, en ook geen slaap. Dus waarom twijfelde ik zo... I don't know.

Katrien: Bij ons werkt het zo ook, als hij klaar is en er zit minder in word hij verdrietig :snik:
En na het avond eten krijgt hij geen 6 schepjes op, vandaar de kleine fles. En voor het slapen gaat ie weer makkelijk op, de grote.

Happydobby: Ja, ik hoor hem eerst gezellig kletsen met zijn nijntjes in bed, dan ga ik de fles maken en dan naar hem toe. Daarna haal ik hem rustig eruit en knuffelen we wat en doe ik de luier en zn kleren aan. Dan gaan we samen naar beneden en dan krijgt hij eerst nog vitamine D, dan wordt hij ongeduldig want dan weet hij dat de fles komt, maar die staat dus al klaar! Heel soms ga ik eerst naar hem toe en moet ik dan de fles nog maken, zolang ik dan geen vitamine D heb gegeven gaat hij rustig even in de box spelen totdat de fles klaar is.

Echt heel erg bedankt voor de positieve reacties :D
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Nov 2014 12:15

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Oohja, en als hij ECHT honger heeft laat ie dat wel merken :smile:
Maar dat zijn we meestal voor.
<<

Anoniem85

Bericht 13 Nov 2014 12:57

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Lekker houden zo, was dat maar het ritme van mijn zoontje op die leeftijd haha.

Hier is t elke ochtend tussen half 6 en half 7 wakker. Toen hij 8 maanden was, was het denk ik Max. Half 8 dat hij wakker was.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 13:07

Re: Advies nodig baby 8 maanden

Prima toch zo?
Die van mij ontbijt ook niet zo vroeg hoor. Wordt wel 6.30 uur wakker maar kan gerust tot 8.00 uur wachten voordat ze ook daadwerkelijk honger heeft. Soms wil ze dan niet en drinkt ze pas om 9.00 uur de eerste fles (180+6+rbloem).
Daarna om 12.00 uur 170 gram vers fruit met een liga.
Dan om 16.00 uur fles 2.
Om 19.00 uur "avondeten" (lees: 50 gram groentepap) en dan om 22.00 uur vaak slapend nog 120+4.
Meer hoeft ze niet.
Als hij het er goed op doet, is er niks mis mee.
04-2014
10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers