Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Superfoods.

<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 12 Nov 2014 15:08

Re: Superfoods.

Ik geloof dat de bewustwording bij mensen niet verkeerd is. De een doet het al jaren, de ander is groot geworden met gewoontes en zet daar nu vraagtekens bij, en weer een ander voelt zich prima met dergelijke gewoontes en kijkt minder kritisch naar voeding, wellicht weer naar andere dingen. Je kunt alleen verwachten dat als er een stijgende lijn komt in de 'stroming' die bewust met voedinginname bezig is, dat er een marketingtruc komt die daarop inspeelt. Voor sommige mensen zal dat het gemakkelijker maken, voor de mensen die al informatie hadden per voedingsmiddel zal het wellicht overdreven lijken, maar het lijkt me vreemd om uit 'recalcitrant zijn' tegen een marketingtruc per definitie het eten af te zweren. We weten allemaal ondertussen wel dat gevarieerd en puur het beste is, en dat een gemis of toevoeging van één bepaalde zaad / plantjessoort daar geen wereld verschil in gaat maken. Aan de andere kant kun je ook op goedkopere wijze je verdiepen in voeding en daar bewust keuzes op maken.

Ontopic, ik eet;
- Zoete aardappel
- Lijnzaad
- Griekse yoghurt
- Zalm
- Broccoli
- Spinazie
- Bosbessen
- etc. etc.

Oftewel, wat is een 'superfood'? Voor mij is dat een toevoeging aan je dagelijkse inname aan voedingsstoffen, wat er in de praktijk op neer komt dat het voornamelijk onbewerkt eten is met ofwel een toevoeging aan vitamines / mineralen / etc. ofwel een mooie balans in koolhydraten / vetten / eiwitten.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 12 Nov 2014 15:55

Re: Superfoods.

Sinds ik er bewuster mee omga heb ik de volgende foods toegevoegd aan mn eetpatroon:
- Bosbessen
- Lijnzaad
- Tarwegras
- Avocado
- Chia-zaad
- (Bijna) rauwe cacao
- Spelt en havermout
Ik merk dat m'n lichaam hier goed op reageert. Ik heb minder buik- en maagklachten en heb wel idee dat het goed voor me is.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Nov 2014 16:05

Re: Superfoods.

Maar dat is het inderdaad. Gezonde voeding is nogal subjectief. Wat de 1 gezond vindt, vindt een ander juist weer niet. Dat zal je altijd blijven houden.
Zo zie ik in dit topic bijvoorbeeld al een paar keer lijnzaad voorbij komen. Ik eet juist heel bewust geen lijnzaad, ik geloof niet dat het gezond is. En anderen geloven dat juist weer wel. Zo heeft iedereen zijn waarheid, maar het ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers