Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoogzwanger en niet slapen

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 12 Nov 2014 01:34

hoogzwanger en niet slapen

Iemand de truc om te slapen?

Ben nu 39 week zwanger en het slapen word steeds moeilijker. Eerst viel ik rond 12u in slaap en was om 5 uur wakker, afgelopen nacht heb ik gewoon niet geslapen en nu lig ik weer wakker.
Beneden voor de tv kan ik mn ogen niet open houden naar in bed ben ik niet in slaap te krijgen. Ik word er zo moedeloos van. Om 7u staat de oudste naast mn bed en om 8 u de jongste. .. ik wil verdorie gewoon slapen!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Nov 2014 06:52

Re: hoogzwanger en niet slapen

Hè wat naar meis! :hug: Geen tips helaas! Behalve de standaard dingen als een kopje thee/ warme melk of een warme kruik in bed.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem211

Bericht 12 Nov 2014 07:05

Re: hoogzwanger en niet slapen

Oh man, dat is klote... Kunnen ze je eventueel al strippen?
<<

Anoniem112

Bericht 12 Nov 2014 07:35

Re: hoogzwanger en niet slapen

Oh ja heeeel herkenbaar... Zo vermoeiend en stom!

Ik sliep smiddags nog wel eens bij en op een of andere manier sliep ik dan wel.. Wat ik wel eens hielp was om gewoon een ontbijtje te nemen al was t midden in de nacht..
Sterkte met laatste loodjes.
<<

Anoniem275

Bericht 12 Nov 2014 08:00

Re: hoogzwanger en niet slapen

Geen tips helaas..
Maar ben je alweer zo ver? Ik ben benieuwd naar jullie kleine meid! :)
<<

Anoniem186

Bericht 12 Nov 2014 08:04

Re: hoogzwanger en niet slapen

Oh, dat is zo erg!! Ik had dat bij m'n dochter ook. Vreselijk was dat.
Op een gegeven moment heb ik echt keihard zit te huilen van de vermoeidheid. Ik was het zo zat. De dag daarna begon de bevalling, gelukkig. Het was een noodkreet waar naar geluisterd werd, leek het wel.
Sterkte!
<<

Anoniem81

Bericht 12 Nov 2014 08:05

Re: hoogzwanger en niet slapen

Ik had het ook, vreselijk.

Geen tips helaas, maar heel veel sterkte met de laatste loodjes
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Nov 2014 08:11

Re: hoogzwanger en niet slapen

Heel herkenbaar en helaas geen tips. Sterkte met de laatste loodjes.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem80

Bericht 12 Nov 2014 08:36

Re: hoogzwanger en niet slapen

Dat is echt rot! En als je nou op de bank tv blijft kijken wn daar in slaap valt? Dat was het enige wat bij mij nog wel eens wilde helpen. Die laatste loodjes hè...
<<

Anoniem 146

Bericht 12 Nov 2014 08:36

Re: hoogzwanger en niet slapen

Wat vervelend Kwak, veel sterkte en succes met de laatste loodjes
<<

Anoniem251

Bericht 12 Nov 2014 08:37

Re: hoogzwanger en niet slapen

Ik had het ook. Het lukte mij wel om overdag nog wat bij te slapen. Na het ontbijt nog even en soms ook 's middags. Maar als je al 2 kindjes hebt zal dat lastiger zijn. Sterkte!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 12 Nov 2014 08:42

Re: hoogzwanger en niet slapen

Weet je ook hoe het komt dat je niet slaapt in bed? Is het misschien je houding?
Zou het helpen als je tv op een laptop/tablet in bed kijkt? Ik val daar meestal bij in slaap terwijl ik anders heel lang wakker lig door het maagzuur wat opspeelt zodra ik echt ga liggen. Als ik op bed online tv of netflix kijk heb ik het voedingskussen achter mijn rug/nek en lig ik half zittend en tuf ik dus wel weg.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Nov 2014 08:43

Re: hoogzwanger en niet slapen

Ik heb het de ene nacht ook en de volgende nacht slaap ik gelukkig weer prima. Als je het elke nacht hebt en overdag niet even kan gaan liggen ivm de kinderen lijkt het me echt vreselijk!

Ik ga meestal uit bed en op de (slaap)bank liggen met mijn dekbed en kijk wat uitzending gemist, na een tijd val ik dan meestal toch wel in slaap. Als ik in bed blijf lig ik alleen maar te denken dat ik echt moet slapen en dan lukt het dus helemaal niet meer.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 12 Nov 2014 08:50

Re: hoogzwanger en niet slapen

Wat ontzettend klote dat je zo slecht slaapt en al helemaal met je twee kids erbij die elke ochtend fris en vrolijk weer rondlopen. Ik heb helaas niet de tip voor je, maar als ik echt niet kan slapen ga ik meestal wel uit bed. Na een goed uur ga ik dan weer terug, omdat ik me anders alleen maar op loop te vreten in bed dat ik niet kan slapen, waardoor ik al helemaal niet meer slaap. Vaak voelt opnieuw in bed gaan liggen wel als een 'nieuwe start' en val ik wel in slaap.

Sterkte meis, nog heel even!
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Nov 2014 08:56

Re: hoogzwanger en niet slapen

Jeetje, ben jij alweer zo ver! Wat rot dat je niet kan slapen. Ik had dat bij mijn tweede zwangerschap ook. Als je wil kan de vk iets voorschrijven (wilde ze bij mij iig wel doen, maar ik wilde zelf liever geen medicijnen nemen). Wat bij mij verder hielp was 's avonds voor het slapen gaan een flink warme douch nemen en daarna nog een beker warme melk met honing. En overdag ging Luuk regelmatig gewoon naar de gastouder (4u per dag), zodat ik kon bijslapen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 12 Nov 2014 09:50

Re: hoogzwanger en niet slapen

Vannacht uit eindelijk van 2-7 geslapen met een temazepam. Voorgeschreven door de gyn afgelopen weekend.
Vanmiddag ligt de jongste in bed en de oudste gaat met de iPad naar bed dan kan ik 1,5 uur liggen.
Ik heb geen keus, ik moet wel door gaan dus vandaag blijven we maar bezig terwijl ik het liedje in m'n hoofd heb "we zullen door gaan"

Marilyn, ik hoop dat ze dat morgen ook kunnen doen. Afgelopen weekend alleen maar voorweeen gehad met 0 resultaat.
Nog Max 2 week, dat was ieder geval de afspraak met de vk.

Vannacht, vrijdag, zaterdag is het niet erg als niet slaap want morgen zijn de kinderen weg en de rest van de dagen is mijn man thuis.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem117

Bericht 12 Nov 2014 10:48

Re: hoogzwanger en niet slapen

Ik heb het ook. Maar ik heb eigenlijk altijd al slaapproblemen gehad. Ik gebruikte voor de zwangerschap 2 a 3 keer per week een slaappil (temazepam) maar dat doe ik nu niet. Ik slaap nu misschien 3 uur per nacht en niet aan een stuk door. Ik ben dus ook heel moe. Maar omdat ik niet hoef auto te rijden en geen belangrijke dingen hoef te doen houd ik het wel vol. Ik probeer overdag op de bank te gaan liggen, al val ik dan ook niet in slaap.

Jij hebt natuurlijk al kinderen rondlopen en dan kan je moeilijker op de bank gaan liggen. Ik probeer rustig te blijven en te denken dat ik van alleen liggen ook al uit te rusten. Soms kan je 's nachts in paniek raken, omdat je zo uitgeput bent en zo graag wil slapen, maar dan toch klaarwakker ligt.

Ik lees net dat je een slaappil hebt gehad, ik hoop dat de paar uurtjes slaap je goed hebben gedaan en natuurlijk dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten.
<<

Anoniem261

Bericht 12 Nov 2014 12:49

Re: hoogzwanger en niet slapen

Wat vervelend zeg! Hopelijk komt je kleintje snel.

Ik zou denk ik gewoon beneden op de bank in slaap vallen (omdat je zegt dat je daar je ogen niet open kan houden). Misschien niet 'zoals het hoort' en gezellig, maar als je dan een paar uurtjes pakt is het wel fijn?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 12 Nov 2014 13:00

Re: hoogzwanger en niet slapen

Herkenbaar maar helaas geen tips voor je. Sterkte met de laatste loodjes!
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron