Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 04 Nov 2014 20:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jans, fijn dat het zo goed gaat met je dochter op school!

Liadan, zit ze in een 3/4/5 groep? Dat is inderdaad wel ook een hele andere leeftijd, maar ze zulle zich vast goed vermaken.

Roze, succes morgen!

Ik heb al een tijdje niks geschreven hier, maar met N. gaat het ook goed op school. Hij wil nu ook elke keer afspreken, maar vindt het nog wel een beetje eng om bij anderen af te spreken. Vorige week hebben we het eerste 10 min. gesprek gehad, dat was wel positief. Ze had wel wat kleine puntjes, maar gaf ook aan dat ze het vooral van belang vinden dat de jongste kinderen eerst goed gewend zijn en met plezier naar school gaan.
2010 2012 2015 2017
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 04 Nov 2014 20:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vertelde een tijdje terug over de grootte van de klassen (nu al 30). Nou vertelde de juf dat er toch een instroomklas bij komt. En ze willen nu graag dat er wat van de jongste kinderen uit groep 1 naar die klas gaan. In het begin van het schooljaar had ik dat fijn gevonden, maar nu is hij net gewend dus heb zoiets van, laat hem mooi in deze klas. Anders kan hij weer opnieuw wennen. Ik hoorde al dat geen van de ouders hun kind graag naar deze nieuwe klas wilde laten gaan, ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ik hoop echt dat N. gewoon in zijn huidige klas kan blijven. Zou het zo sneu voor hem vinden om weer te moeten wennen aan een nieuwe juf, nieuwe klas enz.
2010 2012 2015 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Nov 2014 08:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nosa, hier zitten ze ook al aan 33. Ook hier komt een instroomklas extra, maar alleen voor kindjes na januari geboren. Misschien is het bij jullie ook zoiets?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem74

Bericht 05 Nov 2014 09:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat is wel lastig noosa. Maar de school kan toch alvast incalculeren? Dat ze na de kerst bijvoorbeeld een nieuwe klas opstarten, en dat de ouders van de kinderen die rond deze tijd al instromen, alvast geïnformeerd worden dat hun kind na de kerst naar de instroomgroep gaan? Hopelijk mag jullie zoon in de huidige klas blijven.
Vanochtend nog met een moeder over....hier wordt het ineens ook echt heel druk in de klas, ik houd het niet meer bij wie nieuw is en wie niet. Ken nog niet eens de namen van de kinderen die 1 september met de oudste zijn gestart.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Nov 2014 10:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne wat naar dat N. het niet naar haar zin heeft. Weet je ook hoe dat komt? Teveel prikkels misschien?

Jans wat goed dat het afscheid steeds een beetje makkelijker gaat. Daar mag je zeker trots op zijn :wink: Ik vind het ook raar zo ineens een ander ritme. Maar ik vind het ook fijn, het brengt me zelf ook in een beter ritme.

Thunder dat lijkt me ook enorm raar als ze beiden weg zouden zijn. Ik vind nu al dat ik mijn dochter ineens te weinig zie. Je maakt ineens een stuk minder van ze mee, laat staan als ze allebei weg zijn!

Roze hoe is het vanochtend gegaan? Vond ze het afscheid nemen moeilijk? Wat raar van die regel van 6 jaar zijn. Hier kijken ze er vooral naar of het kind er echt aan toe is, zowel fysiek als sociaal.

Liadan Ik ervaar dat ook zo, je hoort zo weinig en onze dochter is ook niet zo'n prater. Wij waren erg blij dat we, aan vrijwel het begin van het jaar, een ouderavond hadden. Er werd ons toen verteld hoe de dagen in elkaar zitten en wat er allemaal wordt gedaan en hoe de kinderen dat ervaren. Inmiddels hebben we ook ons eerste 10 minutengesprek gehad, dus we zijn weer aardig up to date haha!

Nosa Wat leuk dat hij al durft af te spreken, daar hoef ik bij D. niet bij aan te komen! Fijn om te horen dat hij het goed doet. Hopelijk mag hij gewoon in deze groep blijven, het lijkt me erg naar als hij weer helemaal moet wennen.

Met D. gaat het supergoed. Ze heeft het erg naar haar zin op school, al praat ze er niet erg veel over. Ik geloof dat ze ons maar vindt zeuren, maar zo aan het eind van de middag is ze erg moe en wil ze gewoon even rust aan haar hoofd. Aan tafel komen vaak de belevenissen wel omhoog. Twee weken terug hebben we een oudergesprek gehad en het gaat eigenlijk erg goed. Ze is wel een afwachtend meisje, ze zal niet snel uit zichzelf haar vinger opsteken in de kring, maar als ze haar vragen om wat te vertellen doet ze het wel. Als er iets aan de hand is vraagt ze de juffen om hulp, ze blijft dan gelukkig niet afwachten. Ze vindt de structuur erg prettig en als de juf het op een andere manier doet dan aangegeven op de pictogrammen...dan komt ze dat wel even vertellen hahaha!! Ze vindt het ook erg fijn om in groepjes te werken. De juf moet haar vaak even op weg helpen, al weet ze prima wat ze moet doen. Maar als ze dan eenmaal begonnen is, vertelt ze iedereen van haar groepje wel even hoe het moet. "Doe jij dit? Dan doe ik dat." We wisten niet wat we hoorden, ze heeft het op het sociale vlak nogal moeilijk (gehad) namelijk. Verder moeten ze haar wel blijven uitdagen. De dingen die ze doet, doet ze netjes, maar vindt ze soms misschien wat te makkelijk. Verder is ze enorm in haar element als ze mag zingen en dansen. Iets wat we thuis ook regelmatig mogen ervaren :wink: Voor ons is dit in ieder geval een enorme overwinning, dit hadden we aan het begin van het jaar absoluut niet verwacht!
Vanmorgen kregen we een envelop mee en inmiddels heb ik ook de eerste schoolfoto's besteld. Ze wordt ineens zo groot!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Nov 2014 16:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nosa, ze zit in groep 3,4,5 van een Jenaplanschool. Fijn dat er toch een instroomklas komt, maar hopelijk kan jouw zoon gewoon in de klas blijven waar hij nu in zit.

Ig-nore, bij mij heeft het ook wel even geduurd tot ik alle kinderen kende toen mijn dochter net op school zat. Maar door regelmatig in de klas te helpen wist ik het na een tijdje wel.
Nu ken ik veel kinderen uit haar klas nog niet, ik heb ook nog niet kunnen helpen in de klas (ja 1 keer, maar toen waren de kinderen er niet bij). Maar dat zal vanzelf nog wel komen denk ik.

Leipe Loetje, wat fijn zeg dat het zo goed gaat op school met jullie dochter.

Mijn dochter kwam vandaag uit school met de jongen uit groep 5 waar ze mee had gezegd dat ze af zou spreken. Hij kwam meteen mee, dus eerst hebben ze wat gegeten en daarna zijn ze gaan spelen.
Leuke jongen is het, ze hebben erg leuk gespeeld. Eerst zijn ze gaan verkleden, toen met de playmobil gespeeld en daarna nog gaan knutselen. Was gezellig.
Hij maakt ook hele andere grapjes dan mijn dochter en haar vriendinnen. Ze waren koekjes aan het eten en hij vroeg heel serieus toen hij de helft al op had 'zit hier eigenlijk suiker in? want daar ben ik allergisch voor'. Ik schrok al en toen zei hij snel 'grapje' :nerd:
<<

Anoniem127

Bericht 07 Nov 2014 20:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet ook niet de namen van alle kindjes in de klas van mijn dochter, alleen de kindjes waarmee ze speelt, een paar anderen en een paar met een opvallende naam.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Nov 2014 22:10

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha Liadan. Wat leuk!!

Ik ken wel alle namen maar er zitten dan ook maar 18 kindjes in de klas. Waarvan meer dan de helft nog van voor de zomervakantie is.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 11 Nov 2014 09:10

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik wil even mijn verhaal kwijt.

Onze oudste gaat sinds 2 weken nu 3x per week naar de kleuterschool om te oefenen. Eind Nov. word ze 4 en gaat ze mee draaien met de normale schoolweek.
Nu ging het de 1e week redelijk goed. Vorige week werd het al minder en nu is het sinds afgelopen Zondag echt drama. Ze begint dan al met ik wil niet naar school. Gisteren had ze echt een hele slecht dag. Ze wou echt helemaal niets. Hoe positief ik alles benader zit ik nu met mijn handen in het haar.

Vanmorgen om 7.00 ging de wekker. Van het niet willen aan kleden totdat we op school waren heb ik wel 100x gehoord ik niet, ik ga niet etc. Het is niet dat ik haar dwing naar school te laten, want eenmaal op school, dat is wat ik tot nu van de juffen heb gehoord, gaat het best goed.

Jullie nog tips hoe ik het voor en mezelf wat makkelijker maak om hier mee om te gaan? Het breekt echt mijn hart als ik haar deze week nog 2x zo moet achterlaten als vanmorgen. :(
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 11 Nov 2014 09:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vervelend FashionMommy. Hier gaat het net zo. De eerste dagen ècht naar school gingen goed, maar nu sleept de juf haar de klas in omdat ze mij maar niet los wil laten. Geen tips, ik weet het ook niet meer.

Ik ga eens kijken wat er gebeurt als papa haar brengt. Misschien kan jij dat ook eens doen. Wat vaker door papa of opa/oma laten brengen. Wellicht dat het iets helpt.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 11 Nov 2014 12:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ook voor jouw vervelend Parisienne. Hopelijk helpt bij jullie de afwisseling ook goed. Morgen gaat papa het proberen. Heb haar zojuist opgehaald en ze kwam heel blij naar buiten. Alles was na de uitbarsting toch weer goed gekomen. Ze heeft nu een ander plekje naast een ander kindje en dichter bij de juf wat ik begreep en ze willen haar de komende keren wat extra 1 op 1 aandacht proberen te geven. En dan meer in de zin, juf helpen met speelgoed pakken en verf bijv. klaar zetten. We zullen gaan zien de komende weken ;-)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 11 Nov 2014 12:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het is enorm vervelend voor de ouders als je zo weg moet gaan. Daarom bel ik de ouders meestal rond 10 uur om te zeggen dat het goed gaat. En geloof me, het is echt 9 vd 10 keer binnen een minuut of vijf over zodra moeder weg is. Dan vinden ze het leuk en hebben ze plezier. Maar dat neemt het verdriet van zo weg gaan het niet weg voor de moeder natuurlijk, vandaar dat ik altijd even bel.

Ik heb wel altijd als tip om het afscheid erg kort te houden. Een kus en een knuffel en gaan. Niet in de klas blijven dan maak je het nog moeilijker voor je kind.
<<

Anoniem84

Bericht 11 Nov 2014 12:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Kunnen ze zelf aangeven waarom ze niet willen? Vinden ze de klas druk, kennen ze geen kindjes, missen ze mama, is het vermoeiend? Onze dochter vond het heel naar dat de juf 'zomaar' weg ging pauze houden, snapte ze niet waarom tijdens het overblijven er andere vaders en moeders waren, vond ze de kinderen uit groep 3 eng en had ze gewoon wat moeite met wennen. De juf heeft het echt fantastisch gedaan, ze is bij onze dochter gebleven tijdens pauzes en heeft haar die veiligheid geboden de ze zo ontzettend hard nodig had. Dit was maar een week of twee, drie nodig en daarna durfde ze zelf alleen pauze te houden en buiten te spelen. Soms moet ze nog even op weg geholpen worden, maar nu gaat het gewoon best wel goed.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 11 Nov 2014 12:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier heeft die fase van niet afscheid willen nemen ook heel lang geduurd bij de oudste. Maar de juf zei inderdaad dat ze in de klas vrijwel meteen stopte met huilen en ging spelen, dus met die gedachte troostte ik me maar en ineens ging het 's ochtends 'gewoon' goed. Soms een kleine terugval na een vakantie, maar na een tijdje ging ze met veel plezier en nu vergeet ze zelfs soms een afscheidszoen te geven :-)

Noosa, hier was dat vorig jaar ook aan de orde. De klassen werden te groot en er werd een nieuwe klas gevormd. Mijn dochter moest toen ook met enkele andere kindjes over naar die andere klas, ze kregen ook een nieuwe juf en een ander lokaal. Ik zag er enorm tegenop en verwachtte veel problemen, maar het ging wonderwel meteen goed. Ze pakte het heel goed op, vond het allemaal leuk en was binnen een week gewend aan de nieuwe situatie. Ik had me dus voor niets zorgen gemaakt, kinderen kunnen toch vaak makkelijker over zoiets heen stappen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 11 Nov 2014 13:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder, de nieuwe groep is inderdaad voor de nieuwe kinderen, maar ze willen er ook 4 uit beide bestaande klassen van 1/2 halen. Maar ik hoop dat ze het nog weer aanpassen.

Ignore, ik ken ook niet allen namen hoor. Eigenlijk alleen van de kindjes waar N. mee speelt.

Leipe loetje, wat fijn dat het zo goed gaat met D. op school. Moet een hele opluchting zijn voor jullie. N. verteld trouwens ook heel weinig over school, herkenbaar dus.

Liadan, leuk dat je dochter zo fijn gespeeld heeft met de jongen uit groep 5. Toch wel even spannend lijkt me.

FM, oh wat vervelend zeg dat je dochter zoveel moeite heeft. Dat is niet fijn om je kind zo achter te laten. N. had de eerste 2 weken ook veel moeite, maar dan vooral met afscheid nemen was het drama. Dat was ook ineens over. Heb niet echt tips voor je, maar geeft ze ook aan waarom ze niet wil? En mag je mee tot in de klas?

Parisienne, wat rot dat het wegbrengen bij jullie ook moeizaam gaat. Hopelijk gaat het toch snel iets beter. Hoe lang gaat ze nu al naar school?
2010 2012 2015 2017
<<

Fiene

Bericht 11 Nov 2014 13:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gaat het verder erg goed op school. Hij is zo gegroeid sinds hij op school is. In het begin durfde hij niet mee te doen bij vieringen en nu staat hij daar zo leuk mee te doen steeds.

Hij is dol op de k-nex, bouwhoek etc en kiest dat het liefste. Hij is erg sterk met rekenen maar zoals hij zelf zegt; dat zeg ik maar niet tegen de juf..dan moet ik dadelijk moeilijke werkjes doen''
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 11 Nov 2014 17:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiene, het is ook als moeder zijnde heel moeilijk om je kind zo achter te laten. Dan breekt echt je hart. Eerlijk gezegd weet ik niet of ze hier bellen. Een ouder vertelde mij dat ze in het verleden nog wel eens een appje of smsje stuurde. Misschien daar eens na vragen. Nu was het vanmorgen wel heel erg. Morgen is paps aan de beurt met wegbrengen en ophalen. Ben benieuwd of ze het dan ook heeft.

Rejoy, de 1e keer wennen mochten we eerder komen en mocht ze direct gaan spelen. Wat ik begreep zitten de kinderen alle dagen gelijk in de kring en op Vrijdag mogen ze bij binnenkomst vrij spelen. Je mag als ouder mee, maar wat ik om me heen zie is dat het allemaal vrij kort is. Naar de plek, kus/knuffel en weg. Zo deed ik dat vanmorgen ook. Maar heb het ook eigenlijk nooit echt langdradig gemaakt. Ze geeft wel aan dat ze mama mist, maar niet dat er wat anders speelt. En dat krijgen noch wij als ouders noch de juf er dus uit of er wat anders speelt. Dat ze het eng vind bijv.
Nu kreeg ze vanmorgen maar meer 1 op 1 aandacht van de juf. Mee helpen met dingen klaar zetten etc. Dat ging heel goed zei de juf.
Ook voeren ze veel overleg met de peuterjuffen. In het ergste geval komt zij er bij om onze oudste even mee te nemen naar de vertrouwde peuterklas (en waar haar zusje nu ook zit) om haar daar te troosten en tot rust te laten komen om vervolgens samen met het kind weer naar de kleuter klas te gaan. Ook hebben ze maandelijk gesprekken (kleuter- en peuterjuffen) over de kids die bij beiden hebben gezeten om "problemen / dingen waar ze tegen aan lopen" te bespreken.

Pineco, van wat ik van mijn eigen moeder heb begrepen is dat wij als kind zijnde zelf er ook heel lang (en zelfs tot bij hogere groepen) last van hebben gehad. Mijn zusje in het ergste geval wel een paar maand. Misschien heeft ze dat van mij, moeilijk kunnen om gaan met veranderingen.
Juf zei ook dat het misschien een min. of 5 heeft geduurd en dat ze later ook hartstikke leuk had gehad. Toen ik der rond 12.00 kwam ophalen was ze heel lief aan het spelen. Toen zei ze zelfs nog ik ga nog niet naar huis haha.

Nosa, ze geeft (nog) niet echt aan wat er dwars zit. Lees hierboven maar de uitgebreidde verslagen. Meelopen mag wel de klas in, maar het liefst zo kort mogelijk houden. Hoi doei kus/knuffel gaan. Dat is wel even wennen, maar ook wel goed aan de andere kant.


\
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 11 Nov 2014 19:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

FashionMommy; dat weet ik..ik heb zelf ook een vierjarige hahaha. En die moest in het begin ook erg wennen.

Ik zou idd vragen of ze anders even bellen. Ik doe dat zelf sinds een paar jaar en het is gewoon fijn voor de moeder
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 11 Nov 2014 19:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier geven de kinderen de juf in de deuropening van de klas een handje en lopen zelf naar hun plekje in de kring. De eerste paar dagen ging dit goed. Dan zwaaide ze vanuit de kring en gaf nog een handkus. Helaas was dat al gauw voorbij. Als ik ernaar vraag geeft ze aan dat ze gewoon erg graag bij mij wil blijven. Ik zit er daarom aan te denken te doen wat snoezel ook heeft gedaan, iets van een armbandje voor ons beiden met het idee dat mama zo altijd bij haar is. Zoiets.

Verder denk ik dat een klas nogal overweldigend is voor haar. Veel prikkels, met name de drukke kinderen. Verder gaat het allemaal wel prima. Het leren van nieuwe dingen is iets waar ze gewoon echt aan toe was. Ze is druk bezig met letters en cijfers en doet af en toe wat taakjes van groep 2 mee.

Over twee weken hebben we 10 minuten gesprek, dan gaan we het wel verder horen. Ze gaat nu overigens zo'n 7 weken naar school.
<<

Anoniem103

Bericht 11 Nov 2014 20:19

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne, hier ging het ook ongeveer zo. Mijn zoontje gaat vanaf mei naar school. De eerste paar keer wennen gingen wel maar toen hij echt moest vond hij het niet meer leuk en wilde hij echt niet. Het ging best goed op school maar hij mistte het gewoon heel erg om bij mij te zijn. Het ging sinds begin oktober (als ik me goed herinner) pas iets beter. Ik heb een armbandje voor hem laten maken met al onze beginletters erop en daar had hij op een of andere manier veel steun aan. Hij ging ook pertinent niet naar school zonder dat ding. Hij was nog wel verdrietig maar ging niet meer aan m'n been hangen en ik hoefde hem de klas niet meer in te duwen zeg maar.
Sinds twee weken gaat het opeens echt geweldig. Hij is al bij de klas voordat ik m'n fiets op slot heb, hij zegt me amper gedag omdat hij al met z'n vriendjes aan het spelen is, hij wil bij andere kinderen thuis spelen echt als een blad aan een boom omgeslagen.
Maar dat heeft dus wel echt een tijd geduurd. J. is in onbekende situaties snel overprikkeld en in bekende situaties snel onderprikkeld, ik denk dus dat hij nu gewoon echt goed gewend is aan wat er allemaal gebeurd in de klas en er daarom nu beter mee om kan gaan. Hij zoekt nu ook meer uitdaging, in het begin wilde hij alleen puzzelen omdat dat makkelijk en vertrouwd was. Nu begint hij ook dingen op te zoeken die hij interessant vindt om te leren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 13 Nov 2014 19:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fashionmommy, hoe is het gisteren gegaan? Wat naar dat ze zoveel moeite heeft met naar school gaan.

Parisienne, hoe gaat het verder met haar op school, heeft ze tijdens schooltijd ook nog veel moeite of alleen met het afscheid?

Ik ben net naar een 10-minuten gesprek geweest, eigenlijk zou ik met mijn man samen gaan maar mijn dochter spuugde 10 minuten voor we zouden gaan de bank onder en daarna gaf ze nog een keer over in de wasmand met 3 schone wassen erin die klaar stond om opgevouwen te worden :nopompom: .
Ik ben dus alleen gegaan. Het was heel fijn om eindelijk te horen hoe het met haar gaat in de klas. Rekenen en lezen gaan heel goed. In de klas is ze vrolijk en blij, ze durft in de kring te praten en gaat om met kinderen uit groep 3,4 en 5.
Haar werktempo is niet hoog, maar ook niet te laag, wel iets dat de juf in de gaten houdt. Dat was ook iets wat ik graag wilde weten want ik had al gemerkt dat ze niet heel snel gaat met haar werkboekjes. Ze kletst ook nogal veel met haar tafelgroepje dus dat verklaart haar lage werktempo ook wel een beetje.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Nov 2014 21:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, wat een ellende, in de wasmand! Hoe gaat het nu met haar? Fijn dat alles zo goed met je dochter op school.

Als ik het hier zo lees, hebben de meeste kindjes in het begin een periode dat ze het moeilijk hebben met school.

Ik heb ook gesprek gehad op school. De juf vond dat ze heel erg veranderd was in een jaar, in het begin had ze het er ook echt moeilijk mee en kon ze de week nog niet vol houden. Nu kletst ze lekker veel en is opener geworden. Ze kan goed opschieten met de jongens van groep 7 en met hun mag ze mee tikkertje doen in de pauze haha. Ze was cognitief al ver en ze krijgt nu ook lesstof van groep 3 aangeboden.
<<

Anoniem74

Bericht 13 Nov 2014 21:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Beterschap met je dochter liadan....wel fijn dat je nu iets beter weet hoe ze het doet op school.

Ze zoekt de jongsens wel uit twellie, groep 7 al :)

Hier gaat het echt supergoed! Hij vindt het interessant, leuk, gezellig...helemaal goed. Hij let goed op, wil graag alles weten, en vindt het leuk om met de andere kinderen om te gaan. Hij is zo veranderd en ontwikkeld, echt heel leuk om te zien. Hij wil nu tot 100 leren tellen...we zijn bij de 20 dus we mogen nog even :)

Hij is alleen de eerste middag 1 september niet geweest (viel na thuiskomst in slaap op de bank haha), verder iedere dag, elk dagdeel. BSO vond hij eerst minder, maar ze doen echt super leuke dingen, hij vermaakt zich er prima.

Hier mogen ouders in de ochtend en middag 15 minuten voordien in de klas komen en afscheid nemen. Is met ruim 20 kinderen (en dan nog ouders + kleinere broertjes/zusjes in buggy's) soms echt druk...
De kinderen moeten in de ochtend een naamkaartje pakken, en ophangen op het activiteitenbord. Zo geven ze aan wat ze gaan doen.
In de middag beginnen ze altijd met de kring. Dan pakken we samen een boek en zitten de kinderen dus allemaal te lezen. Stuk rustiger wegbrengen dan in de ochtend.

Wij mogen tot de herfstvakantie in groep 2 wegbrengen in de klas. Daarna niet meer.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 14 Nov 2014 09:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, het is Woensdag erg goed gegaan. Papa bracht de meiden weg en ze heeft wel iets gehuild wat ik begreep. Toen ik der zelf kwam ophalen was ze natuurlijk dolblij dat mama er weer was, want het schijnt dat ze continu aangeeft mama te missen. Gistermiddag kwam de juf bij ons thuis. Dit doen ze bij alle kinderen die (bijna) 4jr zijn om eens te zien hoe de thuis omgeving is. Het is een dametje die erg veel aandacht vraagt van de juf. Ze blijft ook bij de juf in de beurt en kan soms wat ik begrepen heb tot wel een half uur nadat wij dus weg zijn geweest huilen. Maar ze gaan er goed mee om, geven haar leuke opdrachten en proberen samen met haar naar leuke dingen te zoeken die ze leuk vind om te doen zodat het afscheid nemen niet zo zwaar valt. Nu heb ik het vanmorgen zelf heel kort gemaakt omdat ik ziek ben, maar ik ging weg en ze huilde niet eens. Beterschap voor jullie meisje! Hopelijk knapt ze snel weer op. Hier zijn de meiden ook verkouden en kwakkelen ze met koorts/verhoging.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem121

Bericht 14 Nov 2014 17:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe zouden jullie hierop reageren?

Even voorop gesteld is mijn zoon ook geen lieverdje, dus ik vraag me ook een beetje af wat hij doet... De laatste paar dagen komt ie thuis met schaafwonden op z'n kin en blauwe plekken in z'n gezicht. Als ik aan hem vraag hoe dat komt zegt hij dat hij gevallen is. Tot ik gisteren een vriendje naar huis bracht die vertelde dat J. steeds werd gepest door een jongetje uit z'n klas, daarbij wordt hij steeds omver geduwd. Het vriendje vertelde dat hij het voor J. op moest nemen van z'n mama en dat hij dan naar juf gaat, daarna moet het andere jongetje op een steen zitten nadenken.

Ik heb met J. er over gepraat en na veel doorzeuren kwam het hoge woord eruit dat hij best een beetje bang is voor dat jongetje. Van mij mag ie dat jongetje zo'n ontiegelijke rot schop verkopen dat zijn ogen nog weken blauw zijn dan mag z'n moeder zelf over straat met een kindje dat er uitziet alsof ie thuis zwaar mishandeld wordt. Nu is dat natuurlijk niet de bedoeling maar eigenlijk ben ik best wel boos...

Volgende week hebben we 10 minutengesprek en dan kaart ik het sowieso aan. Maar wat zouden jullie aangeven bij de juffen?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers