Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Okt 2014 19:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben geweest toen E. een half jaar was, ging prima! Het enige 'stomme' was dat ik na het kolven twee cirkels op mijn borsten had van de borstschelpen :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem251

Bericht 16 Okt 2014 09:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Voor de moeders die borstvoeding geven en werken, heeft jullie kind weleens een regeldag (gehad) op een dag dat jullie moesten werken? Ik las dat ik met ongeveer 3 maanden weer een regeldag kan verwachten, dat is over 2 weekjes en dan ben ik bijna weer aan het werk. Ik vroeg me ineens af hoe dat dan gaat? Het is niet dat ik me hier heel druk om maak hoor, gewoon nieuwsgierigheid.
<<

Anoniem272

Bericht 16 Okt 2014 19:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja ze had wel eens periodes van een paar dagen dat ze ineens heel veel dronk. Of juist weer wat minder. Mijn man of de gastouder lieten dat dan even weten en dan paste ik mijn aantal kolfmomenten erop aan.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Okt 2014 19:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb nooit wat van de regeldagen gemerkt. Moet er wel bij zeggen dat ik behoorlijk wat productie had en mijn dochter sowieso heel vaak dronk.
<<

Anoniem251

Bericht 17 Okt 2014 09:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:Ja ze had wel eens periodes van een paar dagen dat ze ineens heel veel dronk. Of juist weer wat minder. Mijn man of de gastouder lieten dat dan even weten en dan paste ik mijn aantal kolfmomenten erop aan.


Maar had je man of de gastouder dan genoeg melk voor haar? Mijn dochter gaat naar een kdv en ik zou het zonde vinden om elke keer zoveel mee te geven dat er veel weggegooid moet worden. Zal bij de intake eens vragen hoe ze dit normaal doen.
<<

Anoniem84

Bericht 17 Okt 2014 09:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had standaard een flesje borstvoeding bij de gastouder in de vriezer. Als ik dan per ongeluk wat vergat, ze meer wilde drinken of een flesje lekte, kon ze het reserveflesje ontdooien. Ik denk dat een KDV ook wel die mogelijkheid heeft.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 17 Okt 2014 18:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij mij op het kdv vroegen ze zelf om wat borstvoeding in de vriezer, voor de zekerheid!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Okt 2014 20:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kolf op werkdagen twee keer per dag, maar er komt amper wat uit. Ik twijfel aan de kolf, maar ik heb de fabrikant nog niet kunnen bellen. Mijn zoon is nu 9,5 maand en dus verloopt het kolfrecht. Ik wil bij voorkeur naar 1x op een dag, alleen hoef ik het momenteel voor de opbrengst niet (meer) te doen. Hij krijgt er inmiddels ook al een tijdje kunstmelk bij op de opvang en dat gaat eigenlijk ook prima. Op dagen dat ik thuis ben, voed ik hem gedurende de 'werkuren' ook gewoon en dat gaat hartstikke goed. Hij weigert niet, is niet verdrietig omdat hij honger lijkt te hebben ofzo, niets van dat.

Nu kom ik dus op het punt dat ik twijfel of kolven nog zin heeft. Stel dat mijn kolf niet meer in orde is, wil ik dan nog wel een kolf aanschaffen? Heb ik het kolven (of in elk geval de tsr) nog nodig om op mijn vrije dagen nog in zijn behoefte te voorzien? Ik ben bang dat het straks niet meer terug te draaien is.

Wat is jullie ervaring?
L2014 & H2017
<<

Anoniem84

Bericht 23 Okt 2014 21:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meestal is je productie tussen de 9 maanden en 12 maanden zo stabiel dat je voor de productie niet per se hoeft te kolven. Ik ben met 12 maanden gestopt met kolven op het werk en dat ging eigenlijk prima.

Je kunt bij een aantal lactatiekundigen de kolf door laten meten trouwens, kost vaak een euro of vijf en weet je ook direct of het aan je kolf ligt of niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Okt 2014 21:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh ja? Ik ga even googlen, tnx!
L2014 & H2017
<<

Anoniem180

Bericht 23 Okt 2014 21:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had ook het probleem dat ik steeds minder gekolfd kreeg ondanks borstcompressie e.d. Heb vandaag mijn hele kolf gereinigd en daarna opnieuw gekolfd. Waar ik eerder maar 30cc gekolfd kreeg, krijg ik nu 130cc. Zuigkracht was enorm verbeterd. Ik heb dit filmpje hiervoor gebruikt (Medela Swing) http://m.youtube.com/watch?v=vffBZFCkZLI. In de gebruiksaanwijzing van je kolf staat ook hoe je hem kan reinigen.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 24 Okt 2014 13:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ga vanaf volgende week niet meer kolven op mijn werk, deed dat voorheen ook nog twee keer. Mats is dan 9 maanden.
Ik kolfde ook niet veel, bij elkaar 120ml en vulde aan met kunstmelk.

In mijn omgeving hoor ik positieve verhalen over niet kolven. Eigenlijk hoor ik alleen maar dat het wel goed komt.
Ik hoop het ook. Het scheelt dat ik een dag werk, dan 2 dagen vrij ben, dan 2 dagen werk en dan weer 2 dagen vrij ben.
Mocht het niet lukken dan laat ik het zo en vind ik 9 maanden een mooie periode geweest, maar ik begrijp dat je dat zonde vindt, hoop zelf ook dat het gewoon in stand blijft.

Iemand nog tips tegen bijten? Mats vindt het heel leuk en moet er hardop van lachen. Hij lacht nu eerst en bijt dan pas, dat is wel handig :smile: Hij bijt niet hard en door, maar relaxed voeden is het niet.
Ik zeg au, druk zn mondhoek weg en haal hem weg bij mijn borst. Daarna probeer ik het weer.Toch helpt het niet echt.
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Okt 2014 14:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de tip Robin! Ik kolf nog maar heel af en toe, en de opbrengst valt me steeds meer tegen. Weet natuurlijk niet wat de oorzaak is, maar ga nu sowieso de kolf eens reinigen. Wie weet dat het wat helpt! Heb toevallig een medela swing dus ga straks eens aan de slag.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Okt 2014 17:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn kolf hield er vanochtend gewoon mee op :palm: Ik denk gewoon aan het eind van zijn Latijn, toen ik paar keer schudde etc deed ie het weer, maar denk niet dat ie nog heeelll lang meegaat. Ik ga m ook maar eens openslopen, vind het zo zonde om geld daar nog aan uit te gaan geven.... :thumbdown:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem111

Bericht 11 Nov 2014 12:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vroeg me af, ik ga binnenkort naar de sauna en laat L. dan achter bij mijn schoonzusje. Ik ging er eerst van uit dat ik net zo vaak zou moeten kolven als dat L. voedingen krijgt bij mijn schoonzusje, maar is dat echt noodzakelijk? Ik zat later namelijk te bedenken dat L. ook de ene nacht wel doorslaapt en de andere niet zonder dat dat gevolgen heeft voor mijn productie, dus dan zou ik in de sauna ook kunnen overwegen om 1 keer te kolven (om stuwing te voorkomen) terwijl L. in die tijd 2 voedingen krijgt, toch? Of zie ik dan iets over het hoofd?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 11 Nov 2014 12:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat lijkt me een prima oplossing voor een keertje Pitufo. Geniet van je saunabezoek!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem97

Bericht 11 Nov 2014 12:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat zou voor een dagje kunnen, ik zou dan kolven als ze vol aanvoelen.
<<

Anoniem111

Bericht 11 Nov 2014 13:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn, dan ga ik het zo doen, bedankt voor jullie reactie!

En thanks Pineco, dat gaat helemaal goed komen. Heb er veel zin in!
<<

Anoniem118

Bericht 11 Nov 2014 13:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mag ik hier even inbreken met een vraagje? Ik ben vast aan het kijken naar voedingsbeha's en -kleding. Maar wat heb je daar nou echt van nodig? Hebben jullie speciale voedingstops gebruikt? En welke beha's zijn fijn? Iemand ervaring met die van H&M?
<<

Anoniem166

Bericht 11 Nov 2014 13:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had twee zachte voedingsbh's van Hünkemoller. Dat zijn wel prettige bh's. Ik sliep er in het begin ook mee, omdat ik ontzettend doorlekte en dan kon ik er opgevouwen spuugdoekjes bij doen, zodat mijn bed niet helemaal nat werd. Ik heb er later nog een mooie beugel-voedingsbh bij gekocht.

Speciale voedingstops had ik niet. Ik had er twee geleend van iemand (Hema-tops), maar ik vond het echt ondingen. Je borst moet én door de bh én door de voedingstop, ik kreeg dat niet soepel voor elkaar. Ik droeg altijd een strak hemdje met spaghettibandjes en daarover een shirtje o.i.d. Bij het voeden schoof ik het shirtje omhoog en het hemdje omlaag. Ik had dan geen blote buik/rug en tijdens het voeden was er bijna niets te zien.

Ervaring met de bh's van de H&M heb ik niet, maar ik zag ze vandaag in de winkel hangen en ze zien er wel comfortabel uit.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2014 13:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb ook geen speciale voedingskleding, ja, een hemdje, maar net als Sanne vind ik dat te veel gedoe. Ik doe het precies zoals Sanne omschrijft met een spaghettihemdje onder mijn kleding. Ideaal!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 11 Nov 2014 15:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Misschien kan dat met een cup B, maar met mijn cup F is een voedingsbeha wel echt een must.

Maar je hoeft niet tijdens je zwangerschap al vanalles aan te schaffen hoor, daar is straks ook nog wel tijd voor. En je weet nu ook nog niet hoe je behamaat zal zijn in de periode na de bevalling. Al zijn er ook goede rekbare beha's. Die vond ik zelf ook het fijnst.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2014 16:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ooooh, ik draag wel een voedingsbeha hoor! Kan ook niet zonder :wink: Ik bedoelde dat ik daarnaast geen speciale voedingskleding heb aangeschaft.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 11 Nov 2014 17:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oooh dan begreep ik het verkeerd!
<<

Anoniem118

Bericht 11 Nov 2014 23:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee, ik koop t nu ook nog niet, maar ik dacht ik verdiep me er vast eens in ;)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers