Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe oud was je toen je volwassen werd?

<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 07 Nov 2014 13:34

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Ik was net 12 toen mijn moeder ernstig ziek werd en zonder vader kwam een vrij groot deel van de dagelijkse verantwoordelijkheden bij mij te liggen, zoals het huishouden, hulp voor mijn moeder, etc. Toen voelde ik me wel heel volwassen (te volwassen misschien) dat ik voor mijn schooldag al een was had gedraaid of wanneer ik uit school alle boodschappen op mijn fiets probeerde mee te nemen.

Maar ik voel me op dit moment veel minder volwassen dan toen. Als het om serieuze gesprekken gaat, persoonlijke problemen, politiek, religie, weet ik veel, dan voel ik me wel volwassen. Maar ik heb die serieuze gesprekken niet zo vaak meer. Ik ga stappen tot diep in de nacht, drink te veel, terwijl ik weet dat ik de volgende ochtend vroeg op moet om een presentatie te houden in een taal die ik nog niet vlekkeloos beheers. Ik breng meer dan eens liederen ten gehoor in het openbaar, rond 4 uur in de ochtend. Soms heb ik het motto 'slapen kan nog wel na mijn pensionering', om vervolgens op een bankje in het park in slaap te vallen. Dus nee, ik voel me absoluut niet volwassen. Misschien over een aantal jaar, als ik klaar ben met studeren, met feesten en een wat meer normaal regelmatig leven heb.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 07 Nov 2014 13:47

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Rond mijn 26ste. Daarvoor was het lang leve de lol. Er was toen een situatie waardoor ik ineens volwassen werd. Het heeft me wel getekend. Maar nu gelukkig wel positief. Ik kijk nu helemaal anders tegen dingen aan. Daarvoor was ik toch wel vrij naïef. En ik ben nu een stuk rustiger. Heerlijk vind ik dat :D
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 07 Nov 2014 21:27

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Ze zeggen toen ik 17 was, in de zwangerschap van onze oudste.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 07 Nov 2014 21:30

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Supergrover wat "sneu" om te horen dat je je op je 12e al zo volwassen voelde. Sneu is niet het goede woord, maar ik kan er even geen beter woord voor vinden.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 07 Nov 2014 21:45

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

*

Niet quoten aub.
Laatst gewijzigd door Joan op 08 Nov 2014 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Nov 2014 11:02

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Ik ging op mijn 19e uit huis dat vond ik wel volwassen
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Nov 2014 22:02

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Ik heb al heel vaak gedacht dat ik volwassen was geworden.
- Toen ik mijn 10 jaar jongere broertje voor in het zitje op de fiets had en mijn 8 jaar jongere zusje achter op de fiets (ik was toen 12)
- Toen ik op mijn 18e het huis uit ging, op kamers ging en voor mezelf moest zorgen
- Toen ik vorig jaar ging samenwonen en een huis kocht samen met mijn vriend
- Toen ik afgestudeerd was en direct een baan vond (2 maanden geleden)
- Bij onze verloving 2 maanden geleden


Ik ben benieuwd wanneer de volgende keer is dat ik me eindelijk echt volwassen voel, haha!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 08 Nov 2014 23:45

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Ik denk sinds mijn 23e. Toen ik meer verantwoordelijkheid kreeg op mijn werk en we echt zijn gaan kijken naar een koophuis. Ik merk sindsdien dat ik mensen advies ga geven ipv dat zij mij advies geven.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Nov 2014 21:21

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Susan schreef:Bij mij kwam het besef toen we met Ezra in de hulpverleningsmolen kwamen. Ik had toen al twee kinderen, was al getrouwd, we hadden een koophuis en ik was al over de dertig, maar ik had tot op dat moment nooit bewust bedacht dat ik volwassen was. Toen er iets aan de hand bleek te zijn en we beslissingen moesten gaan nemen over wat we gingen doen wist ik wel: nu wordt het echt heel serieus, al stond ik toen nog wel aan het begin van een heel grote ontwikkeling. Als ik nu terugkijk is er in de tussenliggende jaren veel veranderd en gegroeid in mijn hoofd.


Amen! Ik kan me in deze beschrijving heel goed vinden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Nov 2014 09:04

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

September schreef:Ik denk sinds mijn 23e. Toen ik meer verantwoordelijkheid kreeg op mijn werk en we echt zijn gaan kijken naar een koophuis. Ik merk sindsdien dat ik mensen advies ga geven ipv dat zij mij advies geven.

Dus je krijgt nooit meer advies van een ander? Is toch heel menselijk om wederzijds advies aan elkaar te geven als je in een gelijkwaardige relatie met iemand zit of dit nu een vriendschap is of een relatie? Anders zou je ook niks meer leren...
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 10 Nov 2014 12:09

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Ik denk dat ik mij sinds een paar maand écht volwassen voel, met mijn 26 jaar. Mijn stage ging echt top en ineens dacht ik: wauw dit is echt leuk! Voorheen zag ik werken als iets dat moest om geld te verdienen, om rond te komen en nu krijg ik energie van werken (ik kan blijven bij mijn stage :) ). En ik heb meer de rust gevonden in mijzelf, ik weet beter wat ik kan, wat ik wil in de toekomst. Eerder deed ik wel dingen waarmee ik mij stoer voelde en dacht: nu ben ik echt volwassen! Maar dat gevoel is nu veel beter en het voelt gewoon goed :angel:
Wat als het lukt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 10 Nov 2014 18:19

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Nougat schreef:
September schreef:Ik denk sinds mijn 23e. Toen ik meer verantwoordelijkheid kreeg op mijn werk en we echt zijn gaan kijken naar een koophuis. Ik merk sindsdien dat ik mensen advies ga geven ipv dat zij mij advies geven.

Dus je krijgt nooit meer advies van een ander? Is toch heel menselijk om wederzijds advies aan elkaar te geven als je in een gelijkwaardige relatie met iemand zit of dit nu een vriendschap is of een relatie? Anders zou je ook niks meer leren...


Jawel, dat zeg ik niet. Maar voorheen gaf ik mensen veel minder advies dan nu. Mensen vragen mij nu om advies. Gewoon omdat ik meer heb meegemaakt dan toen ik mij nog niet volwassen voelde en dus nu iets nuttigs heb te zeggen. En ook durf te zeggen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:36

Bericht 10 Nov 2014 19:59

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Wanneer ik volwassen ben geworden weet ik niet precies, ik ben de laatste jaren nog wel veranderd maar denk/vind niet dat ik daarvoor onvolwassen was. Wat is voor jullie dan volwassen zijn?

Voor mij is volwassen zijn;
- Jezelf goed kennen, met je goede en mindere kanten.
- Je bewust zijn van de keuzes die je maakt en de gevolgen daarvan, voor jezelf en anderen.
- Verantwoordelijkheid nemen voor wat je doet.
- Je realiseren dat het leven nou eenmaal niet altijd makkelijk is maar dat tegenslagen niet betekenen dat je niet (meer) gelukkig kunt zijn.

Volwassen zijn betekent voor mij trouwens ook juist dat je gek kunt doen, kunt zingen op straat, tot diep in de nacht kunt feesten, etc. Ik hoop dat dat nooit voorbij gaat!
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Anoniem 69

Bericht 11 Nov 2014 10:15

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Hmmm, moeilijke vraag. Ik denk rond m'n 23e. Ik was afgestudeerd, had een fulltime baan en ging samenwonen. Ineens had ik verantwoordelijkheden die ik daarvoor in een mindere mate had.
<<

Anoniem104

Bericht 11 Nov 2014 11:09

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 10:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Nov 2014 11:23

Re: Hoe oud was je toen je volwassen werd?

Mijn ouders gingen 2 jaar geleden scheiden. Mijn moeder is toen door een heel diep dal gegaan.
Mijn vader gelukkig niet, maar hij heeft wel hulp nodig met de administratie. Voorheen deed mijn moeder dat allemaal en zelf heeft hij daar niet echt kaas van gegeten.
Zowel voor mijn moeder als mijn vader heb ik een hele hoop gedaan de afgelopen tijd.
Gelukkig gaat het met mijn moeder nu weer erg goed en mijn vader heeft zijn zaakjes nu ook op orde.

Dit is voor mij echt wel een keerpunt geweest. Ondanks dat ik al heel lang op mezelf woon en mijn eigen boontjes dop, een vaste baan heb, een koophuis, een serieuze relatie etc.. Ik had dat nog nooit eerder hoeven doen, zo voor mijn ouders zorgen. Maar als je in deze situatie komt, dan is het heel vanzelfsprekend. En toen dacht ik: ja nu ben ik echt écht volwassen geworden.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers