Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk?

<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:08

Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk?

D. gaat over een jaar naar school. Ik ga haar voor 1 dag per week inschrijven voor naschoolse opvang. Aan dit pakket wil ik een pakket vakantieopvang toevoegen. Nu snap ik alleen niet zo goed wat dit dan inhoudt en kan het ook niet op de site vinden.
Kan ik haar dan in de vakantie 5 dagen( dit zal nooit nodig zijn!) per week inplannen of alleen een hele dag op haar vaste naschoolse opvang dag?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Nov 2014 21:10

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Ik heb geen idee hoor, maar zat hier laatst ook aan te denken. Nu is het zo lekker duidelijk gewoon wanneer ze waar zijn haha hoop dat dat straks ook gewoon goed te regelen is.
:heart: :heart: 2011
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Nov 2014 21:12

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Waar ik werk is dat dan op de dag dat ze normaal ook komt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Nov 2014 21:13

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Alleen 1 hele dag op de dag dat ze normaal ook al gaat.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Nov 2014 21:13

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Bij ons is het de dagen dat ze normaal ook komen.

Edit: het is vaak wel mogelijk om extra dagen af te nemen in de vakantie trouwens hoor, maar dan komt er nog een extra bedrag bovenop de pakketprijs. Dat bedrag wordt dan ergens na die schoolvakantie berekend.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 10 Nov 2014 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Nov 2014 21:13

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Vaak is het zo dat je een contractdag afneemt, en deze mag je dan in de vakantie de gehele dag gebruiken. Dus geen 5 dagen per week, maar alleen de contractdag die je hebt.

Wij hadden ook weleens kinderen die in de vakantie dan een paar dagen extra op het vakantiecontract extra hadden.
<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:15

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Bij ons is heeft het nooit structuur gehad :wink: We nemen per week 3 flex dagdelen af. Die geef ik ruim een maand van te voren door aan het kdv. Soms gebruiken we de ene week een dagdeel meer en hebben dan de week ervoor of erna weer een dagdeel minder ( afhankelijk van mijn diensten).

Ik baal ook echt als een stekker dat er geen flexibele naschoolse opvang in de buurt is. Ik moet nu dus een vaste werkdag en een vaste vrije dag aanvragen op mijn werk. Dat geeft een beetje duidelijkheid in de week haha.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Nov 2014 21:16

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

En een gastouder dan? Dat kan ook voor naschoolse opvang.
<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:17

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Oke alleen die dag dus.
Dan zullen we vaak gebruik moeten maken van extra dagdelen in de vakantie. Ik kom vaak in de ochtend uit de slaapdienst; waarbij ik dan normaal geen opvang nodig heb , omdat ze dan op school zou zitten.
Maar ik zal eens informeren hoe het bij ons kdv zit met extra dagdelen in de vakantie.
<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:20

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Dundas , We hebben heel bewust niet voor gastouderopvang gekozen. Maar als ik dit hele gedoe zo zie, zou ik er bijna weer over na gaan denken :wink:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Nov 2014 21:20

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Dat is wel lastig met de vakanties dan voor jou.
Misschien dat je 3 dagen af kan nemen omdat je die ook flex hebt anders als ik goed begrijp?


edit ik lees 3 dagdelen...misschien dat je dan de ochtenden kan? Ik zou denk ik overleggen wat ze aan kunnen bieden voor je.
<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:25

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Nu op dit moment, nu ze nog op de dagopvang zit , nemen we voor beide kinderen 3 flex dagdelen af. Als ze naar school gaat gaan we voor haar broertje nog steeds 3 flex dagdelen afnemen en voor haar 1 vaste naschoolse opvang middag.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Nov 2014 21:29

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

aah zo. Maar dan nog zou ik eens in overleg gaan wat dan mogelijk is voor jou.
<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:33

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Dropveter schreef:aah zo. Maar dan nog zou ik eens in overleg gaan wat dan mogelijk is voor jou.

Ik ben al in gesprek gegaan over de mogelijkheden voor flexibele naschoolse opvang. Dit kunnen ze niet bieden i.v.m. dat het niet te regelen zou zijn met vervoer om de kinderen op school op te halen. 2 andere KDVs vertellen deze mogelijkheid ook niet te bieden.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Nov 2014 21:37

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Ook niet flexibele vakantie opvang er bij? Dan heb je niks met school verder van doen want dan breng en haal je ze zelf.
<<

Anoniem144

Bericht 10 Nov 2014 21:40

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Die vakantieopvang heb ik dus nog niet besproken , vandaar mijn vraag hier omdat ik er niet echt een idee bij had.
Ik ga het deze week zeker nog bespreken!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Nov 2014 21:45

Re: Naschoolse en vakantie opvang, hoe gaat het in zijn werk

Ik weet ook niet of het veel verschilt met elkaar.
Maar goed dat je het iig gaat bespreken nog :) Hopelijk is er een oplossing.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers