Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 31 Okt 2014 10:41

Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Ik voel me echt zo dom, heb er verder ook weinig verstand van.. Dus ben op zoek naar tips! Het gaat om het volgende.

Boven bij onze dochters op de kamers hebben we enkel glas. Het is momenteel elke ochtend hetzelfde riedeltje. Na het openen van de gordijnen zijn de ramen drijfnat en om nu elke ochtend met een raam trekkertje de ramen droog te maken heb ik ook geen zin in.

Wel word er voldoende geventileerd (zelfs het klapraampje staat ruim open om blijvend te ventileren) & als ik thuis ben kan het raam gewoon open.
De kachel staat ook iets open, maar doordat onze thermosstaat in samenwerking van de ketel op buiten staat afgesteld gaat deze alleen aan bij een bepaalde temperatuur en echt koud is het verder ook niet, ook niet op de kamers. De babyfoon met digitale meter geeft 18-20 graden aan.

Kan ik nu door het vele vocht, vochtvreters neer zetten zodat mijn uiteindelijke doel bereikt word, geen beslagen, natte ramen of is dat ook nutteloos? (als ik de verhalen op internet zo lees?) :palm:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 31 Okt 2014 11:18

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Hier hetzelfde probleem! Ik heb laatst vochtvreters aangeschaft (van die simpele dan, niet elektrisch) Dit helpt helemaal niks:)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 31 Okt 2014 11:54

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Haha daar zat ik niet op te wachten :smile:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem92

Bericht 31 Okt 2014 12:17

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Ik vrees dat de enige oplossing dubbel glas is.
Wij hebben dat nu ook al, inderdaad, op onze kamer hebben we enkel glas. Ik laat de ramen maar gewoon zo, ze drogen vanzelf op naarmate de dag vordert. Verder leg ik als ze echt bevroren zijn (ook dat gebeurd in de winter) badhanddoeken in de vensterbank. Helaas gaat het niet alle schimmel tegen, volgend jaar willen we dubbel glas.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Okt 2014 12:43

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Het zal misschien wel iets schelen die vochtvreters maar het zal het probleem niet oplossen. Je moet dan voor de rest van de tijd dat je daar woont die vochtvreters blijven gebruiken die ook na iets van een maand weer vervangen moeten worden omdat ze dan vol zitten.

Had hetzelfde in mijn oude huisje en het hielp wel, maar zodra ik die vochtvreters dan niet meer had omdat ik nieuwe moest kopen was het natuurlijk weer t zelfde liedje.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem124

Bericht 31 Okt 2014 12:47

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Wij hadden dit ook, in de woonkamer en boven. We hebben alles geprobeerd maar nu overal dubbel glas genomen. Heeft gelukkig ook vele andere voordelen: betere isolatie, steviger, behaaglijker gevoel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2014 12:53

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Hier hebben we dat boven ook. Ook enkel glas. Ik laat het gewoon zo de ramen staan open. En in de winter doe ik wel altijd droog maken anders word de vensterbank ook nat. Heb nog nooit geprobeerd met een vochtvreter. Nu kan ik die ook nergens neerzetten.

Wij hebben het beneden ook wel als we koken in de winter
Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 31 Okt 2014 14:19

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Hmm. Dan moeten we ons daar maar eens in gaan verdiepen in dubbelglas. Tnx!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 04 Nov 2014 14:33

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Wij hebben er boven ook last van. Ik gooi meteen alle ramen open als we wakker zijn en meestal is na een uurtje alle vocht wel weg. Zo niet, dan maar even snel er met een trekker over. Wil wel naar buiten kunnen kijken ;)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 06 Nov 2014 11:40

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

:good: Balloon!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 16:25

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Wij hebben dubbelglas.. en toch zijn in deze tijd van het jaar elke ochtend onze ramen zeiknat..
<<

Anoniem304

Bericht 07 Nov 2014 16:29

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Lejow schreef:Wij hebben dubbelglas.. en toch zijn in deze tijd van het jaar elke ochtend onze ramen zeiknat..

Dan is er gewoon iets mis met de het vocht in de woning. Bijvoorbeeld een vochtige kruipruimte waardoor er altijd vochtige lucht je huis binnenkort of een spouwmuur die niet goed werkt waardoor het vocht op de binnenmuren slaat.

Als je dubbel glas hebt, goed ventileert en alsnog iedere dag condens op de ramen dan kan je er bijna wel vanuit gaan dat je een continue vochtbron in/om huis hebt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 16:36

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Cotton schreef:
Lejow schreef:Wij hebben dubbelglas.. en toch zijn in deze tijd van het jaar elke ochtend onze ramen zeiknat..

Dan is er gewoon iets mis met de het vocht in de woning. Bijvoorbeeld een vochtige kruipruimte waardoor er altijd vochtige lucht je huis binnenkort of een spouwmuur die niet goed werkt waardoor het vocht op de binnenmuren slaat.

Als je dubbel glas hebt, goed ventileert en alsnog iedere dag condens op de ramen dan kan je er bijna wel vanuit gaan dat je een continue vochtbron in/om huis hebt.



Nou ik denk dat ik die wel weet.
Mijn douchende man haha.
Tijdens het douchen heeft hij de deur altijd op een (grote) kier staan. We hebben geen ramen in de badkamer, wel een ventilatiesysteem, maar ik heb het idee dat daar eens goed naar gekeken moet worden.

En we moeten gewoon vaker ventileren denk ik. Alleen ik vind het snel zo koud.. boehhhhhhhhhh.
Kiep kantel ramen staan nu al de hele dag open.
Eens kijken of ik vannacht kan slapen met mijn elektrische deken, en het raam open :)
<<

Anoniem304

Bericht 07 Nov 2014 16:46

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Haha. Een week niet meer douchen en je weet of dat het probleem was.

Misschien kan je ventileren zodra jullie weg zijn. Wij hebben nog enkel glas en zodra ik weg ga, gaat er een raampje open. Het is dweilen met de kraan open, maar het verminderd de luchtvochtigheid wel met een paar %. Heb zo`n meter in de thermometer, maar dat poppetje kijk eigenlijk altijd boos zo vochtig haha.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 20:17

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Ja, het is ook wel jammer dat we niet zo'n klein raampje hebben. Alleen twee grote kiepkantelramen in zowel onze, als B's kamer.
En als je die open zet is het toch vrij fris hehe.

Ja, ik probeer ze overdag ook zoveel mogelijk open te houden!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Nov 2014 20:16

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Een uur per dag ventileren wat toch al goed genoeg ipv uuuuren. Vooral met dubbelglas.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Nov 2014 22:00

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Wij hadden dat ook heel erg. Eerst rolluiken genomen, dat hielp al heel goed en later ook dubbelglas, nu nooit meer last van vochtige ramen, heerlijk.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Nov 2014 11:19

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Wij zitten in dubio om dubbelglas te nemen. Maar onze kozijnen zijn ook super slecht en zullen ook met de tijd vervangen moet worden worden. Lastige keuze.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2014 11:24

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Dan maar ineens lijkt me? Goed offertes opvragen en vergelijken. Kan duizenden euro's verschil inzitten!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Nov 2014 11:41

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Onze kozijnen waren ook slecht, wij hebben toen alles vervangen voor kunstof kozijnen, het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Nov 2014 11:43

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

De offertes liggen er al, maar door baanverlies is dat van de baan voor nu om nieuwe (kunststof) kozijnen te nemen.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2014 11:50

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Wat naar FashionMommy. Dan zou ik nog even doorbijten denk ik. Helaas.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Nov 2014 11:56

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Ja is het ook, maar na 2,5jr thuis, weten we niet anders. Daarom is de keus ook zo moeilijk, doen we nu wel binnenkort dubbelglas, want daar kunnen we via via goedkoop aan komen, of laten we het zo en over een paar jaar toch andere kozijnen? Maargoed die paar jaar kan nog wel heeeel lang duren denk ik zelf.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2014 12:00

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Bij ons ook zo hoor. We gaan nu het 4de jaar in dat het zo is en dan went het toch ook wel. Waarschijnlijk gaan wij in het voorjaar van 2015 dubbel glas plaatsen. Wij kunnen het glas idd ook heel goedkoop krijgen. Ik hoop dat onze kozijnen nog even voort kunnen, maar dat moeten we nog laten controleren.

Misschien zou ik dan toch eerst kiezen voor dubbel glas in jullie geval. Zal ook schelen in de energierekening en dan kan je dat misschien (als jullie weer een baan hebben) sparen voor kozijnen in de toekomst.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Nov 2014 12:30

Re: Condensvorming enkelglas vochtvreters aanschaffen?

Dat is ons doel ook Cotton inderdaad. Toch maar eerst dubbelglas dan, verder solliciteren en als ik eenmaal weer aan het werk ben sparen voor kunstof kozijnen.
En het went inderdaad wel, we wonen hier nu 7jr. Hadden er toen we de kinderen niet hadden weinig tot geen last van. De kamers werden toen ook niet zo volop gebruikt als nu ;-)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers