Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Apr 2014 10:34

Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Aangezien we dit jaar al op een zonvakantie zijn geweest (Kaapverdië) en ik graag wat cultuur wil snuiven, wilde ik in eerste instantie naar Italië. Ik zag al eerder eens een rondreis naar Venetië en Cinque Terre of Rome, Napels & Sorrento. Nu wordt die eerste niet (meer) aangeboden en die tweede alleen als busreis naar Italië en daar heb ik niet zo veel zin in.

Een rondreis Marokko, koningssteden, wilde ik ook nog wel eens maken, maar ik wil nu eens een keer dichter bij huis blijven. In Europa is nog genoeg te zien.

Nu stond op ons 'reis ideeën lijstje' stedentrips naar Sevilla, Valencia of Lissabon.
Zoiets kan natuurlijk ook, of er zelf op uittrekken in Portugal, bijvoorbeeld in de Algarve...
Maar wat is leuk om te doen en te zien in die steden en / of in Portugal?

Kortom, wie is er al eens in één van deze steden geweest en kan me vertellen wat er te doen is. Of wie heeft er al eens een soort van fly-drive vakantie gedaan in Portugal en heeft daar tips over?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem173

Bericht 08 Apr 2014 10:36

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

In Portugal wij een paar jaar geleden. Vlogen op porto, toen per trein naar Lissabon en via Lagos in de Algarve naar faro. Was echt een hele leuke vakantie! Mooie steden ook.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Apr 2014 13:21

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Ik ben een paar jaar geleden een week naar Spanje geweest. Ik vloog toen op Sevilla enben met de trein naar Jerez de la Frontera gegaan. Daar heb ik de eerste 3 nachten geslapen.
Jerez is een mooie oude stad, maar vrij klein, dus daar ben je wel gauw uitgekeken. Ik ben vanuit Jerez een dag naar Cadiz geweest met de trein.
Ik vond Cadiz erg leuk om een dag rond te kijken. Het ligt aan zee dus je kunt het ook combineren met aan het strand liggen.
De laatste 4 nachten heb ik in Sevilla geslapen. Ik vond Sevilla echt een geweldig leuke stad, waarbij ik het Real Alcazar echt een aanrader vind.

Vorig jaar ben ik een weekje naar Malaga, Granada en Cordoba geweest.
Ik vloog op Malaga, heb daar de 1e nacht overnacht, ben toen met de bus naar Granada gegaan en heb daar 3 nachten overnacht. In Granada heb je natuurlijk het Alhambra. De Albaizin is ook erg leuk om in rond te dwalen.
Vervolgens ben ik met de bus naar Cordoba gegaan waar ik 1 nacht overnacht heb. Ik vond Cordoba een leuk en gemoedelijk stadje. Grote trekpleister is de Mezquita. Ik vond het erg indrukwekkend om die te bekijken. Aan het eind van de volgende dag ben ik met de trein weer naar Malaga gereisd en heb ik daar nog een nacht geslapen. Persoonlijk vond ik Malaga iets minder leuk dat Granada en Cordoba. Ik vond het een erg drukke stad en de sfeer vond ik minder leuk dan de rest. Maar op zich is het een mooie stad, die je ook met strand kunt combineren natuurlijk.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2014 13:25

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Leuk, ik lees mee. Ik ga over drie weken naar Lissabon/Algarve fly-drive.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Apr 2014 14:33

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Ik ben in alle 3 de steden geweest en vond ze alle 3 super, maar wel heel verschillend!

In Valencia heb je mooie stranden, een leuk oud stadscentrum, goed uitgaan en een gedeelte met moderne bouwwerken, musea en het grooste aquarium van Europa. Sevilla is heel fotogeniek, echt zo'n Spaanse sfeer met mooie oude gebouwen en leuke straatjes. Lissabon is qua wijken heel verschillend, je hebt er zo'n oude volksbuurt, een grote oude burcht/kasteel, maar ook mooie pleinen en wat modernere wijken. Porto is trouwens ook leuk om te bezoeken, is prima bereikbaar met de trein bijvoorbeeld vanuit Lissabon in een paar uurtjes.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Apr 2014 14:42

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Ik ben een aantal jaar geleden in Lissabon geweest, twee jaar geleden in Zuid-Spanje (rondreis langs Ronda, Sevilla, Cordoba, Granada en de kust) en vorig jaar ben ik in de Algarve geweest. Ik hou van Spanje/Portugal :)

De reis in Spanje vond ik het mooist! Ik sluit me aan bij de mening van Ragazza over Sevilla, Cordoba en Granada. Ronda is ook prachtig mooi, maar dat heb je in een dag gezien.

In de Algarve zaten we in Lagos, een erg mooi, levendig maar toeristisch stadje. Vanuit daar hebben we wat tripjes gemaakt naar de westkust, naar het uiterste puntje van Portugal (Europa) en naar wat mooie strandjes in de buurt. Dat was ook erg leuk, maar meer vanwege de mooie stranden. Spanje vond ik leuker qua cultuur, de Moorse architectuur en het lekkere eten!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 08 Apr 2014 15:03

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Ik ben ook een keer in Portugal in de Algarve op vakantie geweest en een keer in Zuid-Spanje.

In de Algarve logeerden wij in Albufeira en hebben we een dagtocht naar Lissabon, een dagtocht langs de kust naar het uiterst westelijke puntje van Portugal en naar Sevilla gemaakt. Ik vond Sevilla prachtig. Wat een mooie stad! Je kunt overal foto's van blijven maken. Lissabon vond ik ook leuk en gezellig, maar niet zo mooi als Sevilla. De kust van de Algarve is prachtig, zowel van bovenaf, als in een bootje vanuit de zee.

In Spanje hebben we dagtochten naar Ronda, Malaga, Gibraltar, Granada (het Alhambra) en Cordoba gemaakt. Ik vond de kloof in Ronda zeer indrukwekkend, maar wat Sterre al zei, Ronda heb je in één dag wel gezien. Malaga vond ik ook wel leuk, maar niet zo mooi als de andere steden. In Gibraltar vond ik vooral leuk om dat kleine stukje Engeland in Spanje te zien. In Granada hebben we alleen het Alhambra gezien, maar dat is echt prachtig. Ook Cordoba vond ik heel mooi en bijzonder met als hoogtepunt de Mequita. Ik zou je aanraden om niet naar één stad te gaan, maar om dingen met elkaar te combineren, want er is daar zoveel moois te zien. Ook dorpjes als Mijas, Nerja en allerlei onbekende dorpjes zijn leuk om te bezoeken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Apr 2014 20:32

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

In 2012 een kort rondje Andalusië gedaan met 2 volle dagen met een huur auto. Eerste dag Ronda (prachtig die kloof met de oude bruggen) en Malaga laat op de middag. Daar zijn we boven naar het fort gelopen en had je een mooi uitzicht over de stad (dat was eigenlijk genoeg om Malaga gezien te hebben vonden wij). Tweede dag Gibraltar. Toch erg bijzonder om gezien te hebben vanwege de geschiedenis en dat het engels is. Je kunt er immers met Ponden betalen (al kan het ook in Euro's). De 'wilde' bavianen op de rots waren leuk en als je geluk hebt kun je met helder weer Afrika zien liggen.

Overigens zie ik Madeira ook nog als optie voor je. Het is immers Portugees en daar hebben ze denk ik toch aardig een eigen cultuur (veel lokale gerechten) tov de andere Portugezen op het vaste land.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:11

Bericht 09 Apr 2014 21:40

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Vorig jaar oktober hebben mijn vriend en ik een fly-drive vakantie in Portugal gedaan. Heel erg goed bevallen. Gevlogen op Porto, met de auto in 2 weken naar Lissabon. Onderweg gereden via Braga, guimaraes, coimbra, nazare, Estoril en dan dus Lissabon. Beetje vanalles wat. Lekker in de stad in Porto en Lissabon. Stukje binnenland en mooie Douro vallei in omgeving Braga en guimaeres en strand in nazare en Estoril. Zeker aan te raden!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 10 Nov 2014 10:46

Re: Portugal / stedentrips Spanje of Portugal

Ik haal dit topic nog even naar boven, want we hebben besloten in januari of februari voor een paar dagen naar Sevilla te gaan.
Nu vroeg ik me wel af in welke wijk ik het beste een hotel kan zoeken.
In Barcelona zaten we in een hele rustige straat en toch op loopafstand van de Metro en bezienswaardigheden. Zoiets zoek ik nu ook weer.
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers