Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Proefles paardrijden

<<

Sawyer

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 07 Sep 2013 22:37

Bericht 02 Nov 2014 00:37

Proefles paardrijden

Ik weet dat hier ook een aantal meiden zitten met een eigen paard, dus vandaar mijn vraag ;)

Volgende week heb ik een proefles paardrijden en ik heb er natuurlijk heel veel zin in, maar ik heb op dit moment nog geen rijlaarzen/schoenen.
Omdat het een proefles is ga ik nu nog niks aanschaffen, een rijbroek heb ik nog uit een ver verleden.
Maar goed, wat voor schoenen kan ik het beste aan doen? Regenlaarzen, all stars?
Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven :)
<<

Anoniem131

Bericht 02 Nov 2014 21:40

Re: Proefles paardrijden

Wat voor zool hebben die laarzen? Zeker geen all stars want dan kan je voet door de beugel schieten. Heb je bergschoenen? Of andere schoenen die wat grof zijn met een goede profielzool?
<<

Anoniem331

Bericht 02 Nov 2014 21:46

Re: Proefles paardrijden

Ik heb geen verstand van paarden en alles wat daar bij komt kijken, maar all stars zijn echt super glad! Zou ik me niet aan wagen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Nov 2014 21:52

Re: Proefles paardrijden

Je moet iig gewoon zorgen dat je schoenen een hakje hebben. Heb je geen platte laarzen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Nov 2014 15:40

Re: Proefles paardrijden

Inderdaad schoenen met een hakje, ik heb een tijdje met bergschoenen gereden. Alleen moet en niet een te diep profiel in de schoen zitten.
<<

Anoniem287

Bericht 03 Nov 2014 15:51

Re: Proefles paardrijden

Absoluut geen all stars of andere gympen. Sowieso moet er een hakje onder zitten zodat die achter de beugel blijft haken waardoor je voet niet door de beugel heen kan schieten.
<<

Sawyer

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 07 Sep 2013 22:37

Bericht 03 Nov 2014 18:59

Re: Proefles paardrijden

Oke, de all stars laat ik staan ;)
De zool van de regenlaarzen is vrij grof.. Ik heb opzich wel gewone schoenen/laarzen met een hakje, maar die heb ik als gewone schoen. Ik heb nog wel een paar oude laarzen staan, ik neem ze gewoon mee en dan zie ik wel.
Bedankt voor de reacties!
<<

Anoniem131

Bericht 03 Nov 2014 19:36

Re: Proefles paardrijden

Regenlaarzen zijn van rubber en dat plakt een beetje. Dat is wel een nadeel. Aan de andere kant ga je vast niet gelijk in vliegende galop ;-).
Wel leuk dat je het gaat proberen. Echt de eerste keer? Ik heb 20 jaar wedstrijden gereden en als ik dan zon topic lees, gaat het weer kriebelen.
<<

Sawyer

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 07 Sep 2013 22:37

Bericht 03 Nov 2014 22:11

Re: Proefles paardrijden

Heb rond m'n twaalfde ongeveer een jaartje op les gezeten. Vooral omdat ik de manege waar ik toen reed niet zo leuk vond ben ik gestopt.
Maar het begon bij mij inderdaad ook weer te kriebelen. En afgelopen zaterdag was er hier in Drenthe open bedrijven dag, waaraan de manege ook deelnam. Dus ik heb een kijkje genomen en me aangemeld! Ik vind het wel heel spannend!

Wat leuk trouwens dat je wedstrijden hebt gereden, Francaise! Dressuur?
<<

Anoniem131

Bericht 03 Nov 2014 22:46

Re: Proefles paardrijden

Ooit met dressuur begonnen en vervolgens op Europees niveau gesprongen en toen na een ongeluk weer jonge paarden op mogen werken tot ZZ-zwaar. Ook een hobby van m'n vader dus alle kansen gekregen maar springen kon niet meer en dressuur lukte niet omdat ik dat niveau en geduld niet heb maar als ik op stal kom wil ik er weer op zitten.
Laat je weten hoe het was? Succes iig.
<<

Sawyer

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 07 Sep 2013 22:37

Bericht 05 Nov 2014 13:38

Re: Proefles paardrijden

Jaar! Ik vond het echt super leuk! :dance:
Heb nu dus ook een 10-ritten kaart aangeschaft. Het ging echt beter dan verwacht. Ik had zelf oude schoenen aan, maar kreeg daar jodphurs en chaps om aan te doen.
Ik heb nu alweer zin in volgende keer. Volgende week helaas niet, maar die week daarna weer! :cheering:
<<

Anoniem131

Bericht 07 Nov 2014 18:30

Re: Proefles paardrijden

Leuk om te horen!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Nov 2014 20:06

Re: Proefles paardrijden

Woon je in de buurt van een decathlon? Daar hebben ze paardrijlaarzen voor een tientje.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Sawyer

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 07 Sep 2013 22:37

Bericht 09 Nov 2014 14:33

Re: Proefles paardrijden

Heb gister jodhpurs, chaps en een cap gekocht. Heb verschillende laarzen geprobeerd, maar ik heb vrij dikke/brede kuiten, dus kreeg de meeste niet eens aan. Anders kwam ik op hele dure laarzen, dat hoeft eerst nog niet.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers