Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

<<

Anoniem112

Bericht 06 Nov 2014 15:02

Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Als moeder en in mijn geval thuisblijfmoeder kun je nooit een dagje ziek zijn...hoe beroerd je je ook voelt je moet doorgaan..
Mijn man is vandaag ziek thuis van het werk, en ik voel me ook helemaal niet fit, heb keelpijn en ben flink verkouden en ook nog eens zwanger.. Nu erger ik me eerlijk gezegd best aan mijn man... Hij is ook niet fit maar niet doodziek, maar goed omdat hij niet hoeft te werken vandaag is hij dus ook niet instaat om dan ook maar iets te doen hier in huis.....

Hij hangt al zuchtend op de bank, vanmorgen heeft hij dik uitgeslapen en nu ligt hij heerlijk op bed met een muziekje in de oren een boek te lezen... Tja ik vind t stom! K Zou dat ook wel ff willen nu.. :cry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2014 15:05

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Eerlijk gezegd vind ik dat als je allebei ziek bent, je die taken gewoon hoort te delen, ik vind het raar dat hij de hele dag lekker op zijn gat zou mogen liggen en dat jij altijd maar door moet gaan. Als hij in staat is een boek te lezen, is hij ook in staat om even bij de kinderen te gaan zitten zodat jij ook even een uurtje kan slapen. Ik zou dat eerlijk gezegd ook gewoon zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2014 15:07

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Ik lig al de hele dag onder een deken. Vriend heeft snert gemaakt, boodschappen gedaan, het vuilnis buiten gezet en huishouden gedaan. Ik kan prima ziek zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem112

Bericht 06 Nov 2014 15:12

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Ja vind ik ook Susan, zal t m straks ook ff zeggen!

Spencer, beterschap! Normaal gesproken is mijn man altijd werken ook als ik ziek ben, of t moet weekend zijn.
<<

ChiQ

Bericht 06 Nov 2014 15:15

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Heb je er wel wat van gezegd? Ik denk dat je man gewoon een beetje geniet van niet werken en ziek zijn en gewoon niet zo stilstaat dat jij je ook niet lekker voelt.
<<

Anoniem112

Bericht 06 Nov 2014 15:17

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

ChiQ schreef:Heb je er wel wat van gezegd? Ik denk dat je man gewoon een beetje geniet van niet werken en ziek zijn en gewoon niet zo stilstaat dat jij je ook niet lekker voelt.



Heb t m nog niet gezegd, zal ik straks even doen.
Je hebt gelijk hoor, normaal gesproken staat hij altijd voor me klaar helemaal nu ik zwanger ben, de eerste weken heeft hij zelfs vier weken vakantie opgenomen om voor mij en de kinderen te zorgen toen ik zo beroerd was...
Ik voel me alleen een beetje zielig vandaag.. :redface:
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 06 Nov 2014 17:07

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Haha best herkenbaar. Ik ben nu ook twee dagen misselijk, tot overgeven aan toe. Moest vandaag veel weg, veel afspraken en belangrijke dingen regelen. Hij heeft niet eens de moeite genomen om me ff succes te wensen, of om te vragen hoe het nu gaat. Kom ik net een beetje geïrriteerd thuis, staan er super mooie bloemen op tafel. Echt, soms voel ik mezelf een heks :angel:
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Nov 2014 17:20

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Herkenbaar. Ik kan lastig ziek zijn, helaas ben ik net nog vrij vaak ook. Gelukkig kan ik wel aardig lang doorgaan, maar fijn is soms wel anders. Ik heb ook nog de pech dat vriend zelf vrijwel nooit ziek is (gelukkig voor hem uiteraard), waardoor hij het ook lastig te begrijpen vindt soms dat andere mensen wel eens wat hebben en in mijn geval wat vaker dan gemiddeld.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2014 18:22

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Mijn man en ik waren deze week toevallig allebei ziek, maar wij hebben de taken gewoon verdeeld. Hij is er zelfs iedere dag 's ochtends met onze zoon uit gegaan, omdat ik het even niet op kon brengen. Hij ging daarna even een dutje doen.
Gewoon een beetje om en om.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2014 18:51

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Mijn man kan gelukkig altijd wel iets regelen als ik ziek ben, zodat hij het 's ochtends en 's middags kan overnemen (de rest van de dag zijn ze natuurlijk op school). Toen ze nog thuis waren kon hij dan vaak wel een dagje onbetaald verlof opnemen of zo. Dat vroeg ik natuurlijk niet als ik niet zo fit was, dan mochten ze gewoon wat meer televisie kijken en hing ik op de bank, maar als ik echt ziek was.

Als we allebei ziek en thuis zijn delen we de zorg.

Ik vind het ook altijd raar klinken dat een moeder nooit ziek kan zijn. Je bent een mens, geen machine.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 06 Nov 2014 20:46

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Ziek of niet, ik ga inderdaad gewoon door. Ik denk juist als ik me niet lekker voel, was ik maar gewoon thuis, dan kon ik tenmiste gewoon hangen etc. Omdat ik werk kan dat gewoon niet, ziek melden doe ik echt vrijwel nooit omdat ik weet hoe moeilijk het is vervanging te vinden en ik geef mijn klas niet graag uit handen. Ik heb wel, doordat ik met kinderen werk, denk ik een hele goede weerstand ofzo. ben nooit echt echt ziek.(even afkloppen)
<<

anoniem196

Bericht 06 Nov 2014 20:53

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Als ik echt ziek ben kan mijn man thuis blijven of een halve dag werken.

Was laatst een aantal dagen helemaal niet lekker.
Ben s' middags in bed gaan liggen, paracetamol in genomen, E lag naast me in bed tekenfilmpjes te kijken.
Zo hebben we 2 uur in bed gelegen. Daarna gingen we beneden aan de tafel kleuren. Zo komen we de dag wel door.
eten simpel brood met soep s' avonds en mijn man breng haar dan naar bed.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Nov 2014 20:57

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Herkenbaar hoor! En nee, dat is niet leuk maar zo hebben alle mannen en vrouwen toch hun minder leuke of begripvolle kanten?

Als ik ziek ben en dus ziek kijk ofzo hoop ik altijd dat mijn man acuut vrij neemt, boodschappen gaat doen, zingend de kinderen mooi aankleedt en bezighoudt, mij soep brengt en over mn bol aait en me dwingt lekker in bed te blijven.

Doet 'ie dus niet en dan kan ik wel eens mokken.

Inmiddels weet ik dat áls ik me beroerd voel ik gewoon moet zeggen luister kerel ik wil dat je thuisblijft en hier is een overzicht van wat er gedaan moet worden. En dan doet ie dat gewoon. Ook prima toch?

Dat hij niet kan raden wat er scheelt is dat natuurlijk niet heel raar.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2014 21:22

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Daar heb je zeker gelijk in, Charles. Maar dat is eigenlijk met bijna alles wel. Ik moet ook gewoon duidelijk tegen m'n man zijn en goed zeggen wat ik wil en van hem vraag. Dat is voor iedereen een stuk duidelijker. Gedachten raden enzo en daar hoop op hebben werkt niet. Raak je alleen maar van teleurgesteld.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Nov 2014 13:50

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

+1 voor Charles!

Ik moet dat ook gewoon tegen m gaan zeggen en gewoon zeggen wat ik van m verwacht. Hij kan het niet raden indd.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Nov 2014 13:57

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Als hij het alsnog doet nadat ze het heeft gevraagd is het natuurlijk ook prima, ik moet er zelf ook expliciet om vragen (het lijkt me wel altijd heerlijk als mijn man op zo'n moment uit zichzelf zou zeggen: 'Kruip maar weer lekker je bed in, ik doe het vandaag wel' maar dat gaat inderdaad niet gebeuren, zolang ik niks zeg denkt hij dat het nog wel gaat) maar eerlijk gezegd dacht ik dat ze dat al aan hem had gevraagd, aangezien er staat: 'omdat hij niet hoeft te werken vandaag is hij dus ook niet instaat om dan ook maar iets te doen hier in huis.....'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 07 Nov 2014 14:36

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Toen ik laatst flink bijholteontsteking had heeft mijn lieve schoonmoeder de meisjes opgehaald. Ze zou alleen even komen oppassen zodat ik naar de huisarts kon maar toen ze mij half dood op de bank zag liggen besloot ze de meisjes maar mee te nemen zodat ik flink uit kon zieken.
De dagen er op waren ze deels thuis, op school en op de opvang.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem125

Bericht 07 Nov 2014 14:59

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Als ik echt ziek ben, dan neemt mijn man het over. Als dat niet kan, door werk of iets anders, dan vragen we iemand anders om hulp. Maar meestal doet mijn man dan gewoon een dagje alles. Ik hoef hem dan geen lijstjes te geven, want hier gebeurt het wel vaker dat ik er even niet ben. Hij snapt zelf gelukkig ook wel wat er moet gebeuren. En soms laten we lekker de boel de boel. Dan liggen we allemaal lamlendig op de bank en gebeurt er die dag niks. Bestellen we pizza's en laten we het huishouden verslonzen, ook geen big deal.
<<

Anoniem75

Bericht 07 Nov 2014 17:39

Re: Waarom kan een moeder nooit ziek zijn...

Ik lig nu ook ziek op bed. Heb een zware keelontsteking, dubbele oorontsteking en flinke koorts. Ik kan dus echt helemaal niks. Gelukkig heeft mijn vader een week vakantie en heeft zich onfermd over de oudste. Mijn moeder is hier gisteren geweest om de jongste te verzorgen en vandaag is mijn schoonmoeder er. Mijn man kon geen vrij nemen maar zodra hij thuis komt neem hij de zorg weer over. Echt ik ben nog nooit zo ziek geweest en ik ben echt zo dankbaar dat ik hulp heb.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers