Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De eetbare tuin

<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 02 Sep 2013 12:00

De eetbare tuin

Ik mis dit topic nog, dus ik dacht ik open 'm even opnieuw.

Hoe staat het met jullie groente's en fruit?
ik heb inmiddels broccoli, wortels, aardbeien, frambozen, sperziebonen en sla kunnen oogsten.

Nu staat dit er nog:
Afbeelding

Op het vorige forum had ik deze ook geplaatst en toen kreeg ik nog de vraag over de uitlopers bij de aardbeien (weet niet meer van wie). Maar de voorste plantjes zijn 2 jaar dus daar laat ik de uitlopers aan zitten. Ik heb daar dit jaar heel veel van kunnen plukken. De achterste zijn eerstejaars en ik heb daar de uitlopers ook aan laten zitten maar er had inderdaad een stuk minder aardbeien van.
Afgelopen weekend heb ik nog winterbloemkool en boerenkool gezet (geen foto van). Wat hebben jullie nog staan?
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Cappuccino

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 03 Sep 2013 13:05

Re: De eetbare tuin

Leuk!
Wij hebben zo'n vierkante meter moestuintje. Nu staan er nog 2 soorten sla in, tomaten, munt, basilicum, peterselie en aardbeien.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 03 Sep 2013 20:15

Re: De eetbare tuin

ik oogst momenteel paprika

heb een lading courgettes,tuinbonen, veldsla en tomaten gehad dit jaar!
ow ja en aardbeien.

met name de courgettes gingen als een tierelier!
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:28

Re: De eetbare tuin

Heb zelf mijn moes en kruidentuin

Sla, tomaten, aardbeien, courgettes, braam, augurk, munt, basilicum, peterselie

Appel van onze appelboom

Nu de braam, augurk, appel en sommige kruiden

Kersen maar die komen van de buurman zijn boom
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2016 10:35

Re: De eetbare tuin

Dit topic bestond al maar toch leuk om te zien. Wat hebben jullie veel dingen.

Bij ons groeien de bramen en appels alweer. Heb gisteren de eerste braam gegeten.

M'n moestuin deed het onwijs goed:

Afbeelding

Ik had een gigantische prei een tijdje geleden.

Afbeelding

En gisteren heb ik m'n venkel geoogst en ga ik vanavond mee koken. M'n courgette begint ook te bloeien. En nog veel meer. Alleen de meeste groenten zijn wel beetje dor en droog intussen.

En misschien een beetje gek maar we hebben laatst een vis gevangen (wonen aan het water) en opgegeten! Dat was gek maar wel heel grappig, zelf de vis schoonmaken enzo!
Let's discover the world together.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:46

Re: De eetbare tuin

Marin schreef:Dit topic bestond al maar toch leuk om te zien. Wat hebben jullie veel dingen.

Bij ons groeien de bramen en appels alweer. Heb gisteren de eerste braam gegeten.

M'n moestuin deed het onwijs goed:

Ik had een gigantische prei een tijdje geleden.

En gisteren heb ik m'n venkel geoogst en ga ik vanavond mee koken. M'n courgette begint ook te bloeien. En nog veel meer. Alleen de meeste groenten zijn wel beetje dor en droog intussen.

En misschien een beetje gek maar we hebben laatst een vis gevangen (wonen aan het water) en opgegeten! Dat was gek maar wel heel grappig, zelf de vis schoonmaken enzo!


Leuk Marin en zeker een gigantische prei

Hoe komt het dat je groenten dor en droog zijn? Zelf heb ik een automatische druppel systeem waardoor mijn moes en kruiden tuin altijd genoeg water krijgt.

Doen wij ook vaak vis vangen, schoonmaken en opeten. Wonen aan een riviertje.

Hoe smaakte de vis en weet je welke soort vis?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2016 10:49

Re: De eetbare tuin

Omdat ik te weinig tijd er aan heb besteed. Het heeft eerst te hard geregend en daarna was het te droog. En ik had eerder moeten oogsten. Maar ach. Het is niet zo erg.

De vis was lekker! Het was karper. Nooit eerder gegeten maar t was best lekker!
Let's discover the world together.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:57

Re: De eetbare tuin

Marin schreef:Omdat ik te weinig tijd er aan heb besteed. Het heeft eerst te hard geregend en daarna was het te droog. En ik had eerder moeten oogsten. Maar ach. Het is niet zo erg.

De vis was lekker! Het was karper. Nooit eerder gegeten maar t was best lekker!


Karper is wel lekker gevuld :smile:

Ja het kwakkel weer doet geen goed ook voor mijn moestuin, waterschade vooral en daarna heel erg warm.

Inderdaad niet zo erg, alles is te herstellen en we hebben een goede oogst gehad voor de buien.
<<

Anoniem336

Bericht 23 Aug 2016 17:08

Re: De eetbare tuin

Hoe gaat het met jullie oogst?

Heb net weer een courgette aan stukken gesneden, voor het avondeten. En de eerste tomaten geplukt.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 04 Sep 2016 20:04

Re: De eetbare tuin

Ja hier ook courgette maar ook appels van onze eigen boom. Dus vandaag appeltaart gebakken en verse appelmoes gemaakt :smile:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers