Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Okt 2014 00:10

Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Moeilijk om dit te omschrijven maar het zit ongeveer zo:

Mijn vriendin heeft bijna een rottige scheiding achter de rug, dit probleem heeft het laatste jaar altijd centraal gestaan. De ene rottigheid na de andere kwam te voorschijn en er waren natuurlijk een hoop verschillende emoties die de revue passeerden. Ik heb altijd voor haar klaar gestaan, geluisterd, zoals een vriendin behoort te doen.

De laatste maanden vond ik het soms wel een tikkeltje storend dat wanneer ik met haar af zou spreken er weer een enorm verhaal zou komen met de nodige emoties. Daar kan zij natuurlijk niks aan doen, en is ook gemeen van mij, maar soms had ik gewoon zin in een 'gezellig' gesprek. We hadden het ook wel over andere dingen, maar toch wel erg veel over haar en alle problemen. Daar ben ik niet trots op maar zo voelde ik het soms wel.

Nu heeft ze een jongen ontmoet over wie ik de laatste weken al weer van alles heb gehoord (ja ze vertelt graag :) ), oa ook dingen die niet leuk aan hem waren. Dat ze hem niet zo zag zitten, slechte eigenschappen, heel tegenstrijdige dingen, maar ze vond hem ook wel weer leuk. Ik gun haar het geluk en zie haar graag blij maar door die gemixte signalen (en het feit dat ze nog zooo niet over haar ex heen is) krijg ik er ook gemixte signalen bij.

Nu wil ze heel graag dat ik hem ontmoet maar ik sta hier niet echt om te springen. Aan de ene kant zeg ik tegen mezelf doe niet zo flauw als zij maar gelukkig is toch? Maar aan de andere kant ben ik er zelf gewoon nog niet aan toe, er is nog zoveel gebeurd de laatste maanden en ineens is hij er en moet ik hem maar leren kennen als haar nieuwe vriend. Wat waarschijnlijk ook zal inhouden dat ik hem vanaf nu veel zou gaan zien, want als ik hem heb ontmoet zal ze hem ook wel steeds meenemen of uitnodigen bij van alles.

Wie heeft hier een goed advies over?
<<

Anoniem108

Bericht 30 Okt 2014 01:01

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Een goed advies kan ik niet voor je beoordelen. ;-) Ik zou haar het voordeel van de twijfel geven, puur omdat het voor haar belangrijk lijkt te zijn nu en als dit verandert in de toekomst, zal je verder niet veel met hem te maken hebben/krijgen. Zij bekijkt de wereld nu (grotendeels) door een roze bril en jouw al dan niet terechte 'wantrouwen', zal een wig tussen jullie drijven. Hij kan een rebound zijn, maar dat moet ze zelf ontdekken en hij kan ook serieus een nieuwe liefde voor haar zijn. Dat weten jullie beiden niet. Ik denk alleen dat zij eerder afstand van jou dan van hem zal nemen, wanneer je hier sceptisch over bent naar haar toe. :)
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 30 Okt 2014 01:06

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Ik snap dat het lastig is. Je kunt niets anders doen dan er voor haar te zijn. Je klinkt als een lieve vriendin voor haar in ieder geval. Misschien zou je wel je gevoelens kunnen vertellen aan haar? Dan begrijpt zij ook als je even iets minder enthousiast bent bijvoorbeeld.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Okt 2014 09:27

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij hier iets over te zeggen hebt. Ik kan me voorstellen dat je het, door al die verhalen van je vriendin, moeilijk vind om neutraal te zijn in deze situatie, maar er zit m.i. niets anders op. Ik zou eerlijk gezegd ook je gevoel (in ieder geval voorlopig) nog niet uitspreken. Grote kans dat dat op ruzie uitdraait, omdat zij nog helemaal op een roze wolk zit. Laat haar maar ontdekken en ervaren.

Ik zie nu pas dat Izar grotendeels hetzelfde zegt, eens met haar post dus.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 30 Okt 2014 10:08

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Ik zou proberen met een open blik kennis met hem te maken. Wel snap ik dat het voor jou ook allemaal wennen is.

Wat ik je mee wil geven is dat hij prima aan kunt geven dat je hem graag wilt ontmoeten, maar dat ze hem niet standaard mee moet nemen als jullie samen afspreken. Je bent bevriend met haar, niet met hem.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Okt 2014 10:10

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Ja precies. Je kan echt we aangeven dat je graag de nieuwe man in haar leven wil leren kennen, dat je haar geluk gunt na de lastige tijden maar dat je niet hoopt dat hij nu overal bij betrokken wordt. Dat kan je echt wel zeggen hoor!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Okt 2014 14:40

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik besef me ook wel dat ik er gewoon mee moet dealen maar wilde ook niet meteen aan mijn gevoel voorbij lopen. De laatste tip vind ik ook een goede want zij is een beetje van 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd'" terwijl ik het soms idd ook gewoon alleen met haar wil afspreken. Het helpt al dat ik het hier nu even gedeeld heb dan heb ik mijn gevoel even uitgesproken en kan hem nu hopelijk met een (enigszins) neutrale houding gaan ontmoeten. Ja sorry helemaal neutraal is moeilijk :p ik weet al veel te veel details.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Okt 2014 19:23

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

En toch zit het me niet lekker, het is gewoon totaal mijn type niet, een beetje boers en grof. Nu hoef ik er ook geen relatie mee te hebben maar dan nog. Mijn vriendin wil ook een ontmoeting 'plannen', een beetje geforceerd vind ik.
<<

Anoniem131

Bericht 31 Okt 2014 19:36

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Je gaat gewoon haar vriend ontmoeten. Ik snap niet wat je daar 'niet lekker' aan kan zitten. Zorg dat het bij haar is zodat je zo weer op kan stappen.
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 19:41

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Ze is volwassen, je hoeft haar niet te behoeden voor evt foute relaties of vluchtgedrag. Probeer open te blijven, wie weet is het een schat van een jongen.
Verder ben ik het eens met Francaise, je gaat haar vriend ontmoeten, ik zou het niet groter maken in je hoofd dan het is. Zelfs al is het maar een relatie vam korte duur, als ze in die korte duur wel weer even gelukkig is geweest dan is het toch goed?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Okt 2014 20:59

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Je hebt die jongen nog nooit ontmoet en nu al zoveel gedachtes over hem. Dat is niet eerlijk voor hem, geef hem een kans, maak je gedachten zoveel mogelijk leeg en ga hem ontmoeten. Het is en blijft de vriend van je vriendin, je zult toch moeten proberen er het beste van te maken zolang hij haar vriend is.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Nov 2014 00:52

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Zelf heb ik bij mijn liefste vriendin al meerdere jongens zien komen en gaan en ook vaak types waarvan ik zelf denk: why??? Je verdient veel beter!

Aangezien we al zolang vriendinnen zijn vraagt ze ook altijd mijn mening en die geef ik ook eerlijk en we kunnen er gelukkig ook heel goed over praten (ook als we het niet eens zijn).

Haar huidige vriend is niet bepaald een leuke jongen vind ik maar ik sta er wel altijd voor open om hem te ontmoeten. Daarna ga ik nadenken over mijn daadwerkelijke mening en als ze erom vraagt dan krijgt zij die. Ook al denk ik direct dit zit fout. Ik zal er altijd voor open staan om hem te ontmoeten want blijkbaar heeft hij voor haar betekenis en ik wil graag weten wat haar bezig houdt. Dus ja ik ga gewoon gezellig een avond op bezoek of nodig ze uit.

Op dit moment heeft ze een vriend waar ik niet blij van wordt, hij behandeld haar niet goed, vind ik. Maar zij is er gelukkig mee dus ik deal ermee maar als het misgaat of ze vraagt een luisterend oor ben ik er voor haar en ik zal haar niet zeggen: zie je wel! Ik bied een luisterend oor en blijf erbij denken: ze is volwassen genoeg om dit zelf te ontdekken. (helaas heb ik wel altijd gelijk gekregen en dat hoop ik echt deze keer absoluut niet, aangezien ze ook zwanger is van hem en jaar eerste kindje).
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 01 Nov 2014 00:58

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Lot schreef:En toch zit het me niet lekker, het is gewoon totaal mijn type niet, een beetje boers en grof. Nu hoef ik er ook geen relatie mee te hebben maar dan nog. Mijn vriendin wil ook een ontmoeting 'plannen', een beetje geforceerd vind ik.


Dit is jouw gevoel, maar het komt wel een beetje zeurderig over. Het gaat toch om het geluk van je vriendin? Je zegt het zelf ook al, dat jij geen relatie met hem hoeft te hebben. Dus de toevoeging 'maar dan nog' begrijp ik niet.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Nov 2014 11:14

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Ik bedoel dat dat vriendschappelijk ook geen type voor mij is. Ik vind zelf ook dat ik moeilijk doe, daarom helpt dit wel denk ik. Bedankt.
<<

Anoniem108

Bericht 01 Nov 2014 12:05

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat je gewoon geen klik voelt met iemand, maar in dit geval zou ik het wel proberen een eerlijke kans te geven. Het gaat om de vriend van je vriendin en hem continu ontlopen gaat lastig worden, vrees ik. Probeer het met hem luchtiger te houden en soms kan iemand alsnog verrassend leuker zijn dan je had gedacht. Feitelijk ken je hem amper/niet. :)
<<

Rebldo

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 05 Nov 2014 15:42

Bericht 06 Nov 2014 19:55

Re: Nieuwe vriend van vriendin ontmoeten

Eerst de jongen in kwestie maar eens gaan ontmoeten voordat je je mening klaar hebt. Jij hoeft er het bed niet mee te delen en hij hoeft ook je beste vriend niet te worden. Nu weet je al van te voren dat hij je type niet is (ook niet vriendschappelijk), terwijl je hem nog nooit ontmoet hebt.
Na een 1e ontmoeting is het vroeg genoeg om je mening over hem te geven.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers