Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omschrijf jouw huis

<<

Anoniem26

Bericht 31 Jan 2014 13:35

Re: Omschrijf jouw huis

Wij wonen in een 2 onder 1 kap uit 1930 met veel authentieke kenmerken zoals de glas in lood ramen en originele plafonds.
Als je binnenkomt sta je in de lange smalle gang waar de trap naar boven is. Daaronder zit een trapkast en de wc.
Aan het eind van de gang heb je rechts de deur naar de woonkamer. De woonkamer is verdeeld in 2 delen. Helaas zonder de glazen schuifdeuren.
Aan de achterkamer zitten de tuindeuren naar de tuin. Ook hebben we een originele marmeren haard :heart:

De keuken zit achter het huis en is gesloten, daarachter is nog een bijkeuken aangebouwd.

Boven hebben we 3 slaapkamers en een badkamer allen met een klein dakkapel erop. Op de overloop is een vaste trap naar de zolder. De zolder sluit met een Luik en is verder niet als kamer gemaakt. Is niet afgewerkt verder en word alleen als opslag gebruikt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Jan 2014 16:30

Re: Omschrijf jouw huis

Ik woon in een benedenwoning. Via een gemeenschappelijke entree die ik met 4 bewoners deel kom je via een kleine trap met 5 treden bij mijn voordeur.
Als je binnenloop, kom je in een ruime hal met een hoop deuren. Achter de voordeur zit een inbouwkast, die ik als kapstok gebruik, naast de voordeur een smalle deur waar mijn WC is te vinden. De deur daarnaast brengt je in een kleine keuken. Via de keuken loop je een loggia op waarna je met een trap ( van 20 treden) naar de tuin kan lopen. Tevens loop je via de keuken ook de douche ruimte in.

Terug in de hal heb ik nog twee deuren, de eerste deur is een kleine slaapkamer die ik als kledingkamer en rommelkamer gebruik.

De laatste deur in de hal brengt je in een ruime L vorige woonkamer met twee inbouwkasten. Tevens heb ik daar ook de toegang tot mijn slaapkamer die lekker ruim is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Nov 2014 22:37

Re: Omschrijf jouw huis

We wonen nu in een andere huis. We wonen nu in een vrijstaand huis.

Via de voordeur naar binnen kom je in de hal. Rechts zit het toilet daarnaast iets naar achter zit de de meterkast. links bij binnenkomst is de trap onder de trap zit de kapstok. Tegen over de voordeur zit de deur naar de woonkamer. Aan de woonkamer zit de keuken met een schuifpui naar de tuin. Via de keuken kom je in de bijkeuken en via daar kom je in een kamertje (wil daar over een tijdje een speelkamer van maken). Via daar kom in de garage.

2e verdieping zijn 3 slaapkamers een vaste kast op de overloop en de badkamer. En er is een zolder.
2014 2016
<<

Anoniem119

Bericht 05 Nov 2014 12:19

Re: Omschrijf jouw huis

Hee is dit topic ineens geupt? Best leuk! :) Een speelkamer is leuk Bosjesvrouw!

Ons huidige huis is een appartement, op de derde (bovenste) verdieping. Omdat het aan de zijkant van het gebouw staat, hebben we maar aan één kant buren (en oké, onder ons ook). We hebben een vrij ruime, lekker lichte woonkamer met een eethoek er in. Onze slaapkamer grenst direct aan de woonkamer, wat niet heel handig is als je overdag wilt slapen ivm nachtdienst. Hiernaast zit de badkamer, en aansluitend weer de keuken, die weer naar de gang en de woonkamer leidt. Als m'n vriend me pest, rennen we dus regelmatig rondjes door het huis omdat dat kan. We hebben ook nog een studeerkamer, waar ik mijn fotografiewerk doe.

Maar nu het nieuwe huis! Dat is zo'n fantastisch mooi huis. Het is een twee onder één kap, in een mooie rustige straat, maar wel dichtbij een drukke doorgaande weg. Om binnen te komen moet je een klein trapje op, want het hele huis ligt wat hoger. Daardoor heb je geen mensen die naar binnen kijken en zelf leuk uitzicht over de straat en de tuin. Je komt binnen in de hal, daarna loop je door naar de gang (waar ook de wc aan zit). Hier ligt heerlijk dikke, zachte, zwarte vloerbedekking. Onze woonkamer is een soort dikke L vorm, met een apart zit- en eetgedeelte. De grootste blikvanger is de moderne open haard, met RVS rand. De woonkamer heeft een mooie marmeren vloer, en het oogt heel warm.
Via een schuifpui kan je naar buiten het terras op, dat ook op het verhoogde gedeelte tegen het huis aan zit. Daarachter kun je met een trap naar beneden de rest van de tuin in. Het is een tuin met een klein deel gras, maar ook mooie bomen en als klap op de vuurpijl een steiger aan het water. Daar gaan we natuurlijk ooit een boot voor kopen! Op het terras komt een lounge set, en in de tuin zelf komt een picknicktafel. En natuurlijk op de steiger willen we ook lekkere stoeltjes om s avonds met een wijntje nog aan het water te zitten, onder de magnoliaboom waar al leuke lichtjes in hangen.

Naast de woonkamer zit de keuken, een mooie beetje landelijke keuken met subway tegeltjes, en zwarte inrichting. Er hangt een hele hippe lamp met meerdere draden met losse peertjes er aan. Lekker even wat anders. Het heeft een vijfpits gasfornuis in met een oven er onder. Naast het aanrecht hangen leuke plankjes waar we mokken en kookboeken neer kunnen zetten als we willen. Aan de andere kant is nog een groot aanrecht met onder andere een grote gootsteen met twee bakken. Het is geen open keuken, maar wel genoeg ruimte om je kont te keren. Vanuit daar kan je ook de kelder in: Eerst de pantry (voorraadkelder), dan de wijnkelder, en dan de opslagkelder (waar je niet meer kunt staan).

Als je naar boven gaat, kom je eerst op de overloop terecht op de eerste verdieping. Daar komt mijn bureau te staan voor mijn fotografie. Het is een prachtig licht hoekje met shutters.
De bovenverdiepingen hebben een prachtige originele houten vloer die wit is geschilderd. Heel Scandinavisch. Onze 'master bedroom' ligt aan de achterkant en grenst aan de tuin, met mooie shutters en een mooie loggia (soort overdekt balkon). Aan de voorzijde ligt de kinderkamer, die voor nu eerst als tweede studeerkamer zal dienen. Aan de voorzijde ligt ook de badkamer, met twee wastafels, een wc (helaas geen aparte wc) en een grote rainshower. Wat heb ik zin om daar te gaan douchen zeg! De wasmachine aansluiting zit hier ook, keurig weggewerkt achter een muurtje.

Als je naar zolder gaat, verbaas je je over de hoogte tot de nok. Er zit namelijk geen vliering in, maar het is een hele open ruimte. Prachtig! Hier zitten nog twee slaapkamers, waarvan we eentje als opbergruimte gaan gebruiken (dus eigenlijk als soort vliering gaan gebruiken). Op de open zolder komt ooit nog een tweede badkamer omdat we geen bad hebben. De achterkamer wordt onze logeerkamer. Hier zie je de mooie originele balken en met een houten trappetje klim je zo de slaapvide op. Hier gaat hopelijk ooit een kindje geweldige hutten kunnen bouwen.

En dan loop je de trap weer af, zo naar beneden, weer de voordeur uit, het trappetje af, de oprit op. Hier staat ook nog een garage, en in de voortuin staat nog een prachtige grote boom en meerdere struiken. En omdat het huis wat hoger staat, oogt het ook heel groots.

Al met al is het dus wel echt ons droomhuis. Echt zo veel zin om er echt ons thuis van te gaan maken! :heart:
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 05 Nov 2014 14:04

Re: Omschrijf jouw huis

Wij hebben een starters-woning, een iets kleiner huis dan een gezinswoning. Het is een hoekhuis in een straat wat pas 2 jaar geleden gebouwd is. We wonen op een hofje van 7 huizen, er komt hier geen verkeer en je kan er niet met je auto komen. Tussen de huizen ligt een grasveldje.
We hebben geen voortuin en maar een kleine achtertuin. Deze ligt op het zuiden, hierdoor hebben we de hele dag zon.
We hebben beneden een washok, een ruimte waar de aansluitingen zitten voor de wasmachine en waar je nog meer kan opbergen. Onze woonkamer is vierkant met een kleine keuken er in, 2 ramen en 2x2 openslaande deuren.
Boven hebben we een kleine badkamer met wasbak, inloopdouche en toilet en 2 grote slaapkamers. Wel lopen de muren schuin, omdat ons huis niet zo hoog is.
Ondanks dat het huis niet heel groot is, is het groot genoeg voor ons en genieten we er echt van om hier te wonen :D
Het is gewoon een ontzettend schattig huisje!
<<

Anoniem140

Bericht 05 Nov 2014 14:16

Re: Omschrijf jouw huis

Ik heb ook een hoekhuis. Ik ga altijd via de achterdeur naar binnen, dus ik begin daar ook met beschrijven.
Via de achterdeur kom je in de keuken, niet heel groot maar ook niet klein. Ruim genoeg om vrij in te bewegen met koken. Via de keuken loop je de woonkamer in, deze is vierkant en ruim. Hier staat de eethoek, en de zithoek. Waar je de keuken uitloopt, loop je dus door deze woonkamer naar een deur die op het halletje uitkomt. Links de wc, rechts een berghok, met aansluiting voor de wasmachine.
Dan de trap op naar de eerste verdieping. Daar ligt meteen links de (lange) slaapkamer van mijn zoon, deze kamer heb ik voor hem in tweeën gedeeld, zodat hij een zit gedeeltje heeft en een slaap gedeelte, dit loopt ook schuin af dus zijn bed staat onder een schuin dak.
Aan de andere kant van de gang ligt mijn slaapkamer, deze is vierkant, en groot genoeg. Hier is ook een balkon, daar hang ik fijn mijn was op als het droog is.
Ook de badkamer ligt op deze verdieping. Dit is niet veel soeps, wel netjes maar klein.
Weer een trap op, dan komen we op de tweede verdiepig, deze is hetzelfde ingedeeld als de eerste verdieping. Maar dan zonder badkamer. Links meteen hebben we een muziekkamer ingericht, dit is een klein kamertje met een schuin dak dus niet heel erg groot.
Op de lange kamer staat rommel.
Ook hebben we een ruime tuin, met een schuur en een hele mooie overkapping.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Nov 2014 14:25

Re: Omschrijf jouw huis

Mijn vriend en ik hebben in 2005 een tussenwoning gekocht. De woning staat in een rij van 6 woningen en is in de jaren 70 gebouwd.
We hebben een vrij kleine voortuin en een wat diepere achtertuin.

Je komt bij ons binnen in een halletje waar rechts de kapstok hangt en de meterkast is.
Links hebben we een spiegel hangen en hangt er een radiator aan de muur.
Vanuit het halletje stap je in de woonkamer. Het is een omgekeerde C-vormige woonkamer.
Aan de voorkant is onze zithoek, achter is de open keuken met eethoek. Vanuit het keukengedeelte kom je in de bijkeuken waar we voorraden bewaren en waar de afwasmachine en wasmachine staan.
We hebben achter ook openslaande tuindeuren, wat ik vooral in de zomer ideaal vind.

In het midden van de C-vorm ga je het halletje in met de trapopgang en de wc. We hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers en de badkamer. De badkamer is vrij klein maar qua ruimte zo praktisch mogelijk ingedeeld zodat we naast een douchecabine een wc en een badkuip hebben. We hebben nog een vaste trap naar zolder waar we nog een 4e kamer gemaakt hebben.

Onze achtertuin is vrij smal en diep. Achter de bijkeuken is nog een klein hokje en achter in de tuin hebben we een tuinhuisje. Tussen het hokje en het tuinhuisje hebben we een terras gemaakt met een loungebank.
Helemaal achter in de tuin hebben we ook een terras van houten vlonders waar we 's zomers heerlijk onder de druivenstruik kunnen zitten.
We kunnen via een steeg in de achtertuin komen.

In de jaren dat wij hier wonen hebben we alles naar onze eigen smaak gemaakt en het huis zelf voldoet nog steeds aan onze wensen.
Op zich zouden we wel graag naar een andere buurt willen verhuizen, maar ontevreden zijn we hier ook niet, dus voorlopig blijven we hier lekker zitten.
<<

Anoniem199

Bericht 05 Nov 2014 15:26

Re: Omschrijf jouw huis

Wij wonen in een hoekwoning, gebouwd in 2009. Er is een lange oprit en een kleine voortuin.

Je komt binnen in de hal, met aan de linkerkant het toilet en de trap naar de eerste verdieping. Rechtdoor vind je de deur naar de bergkast en rechts de deur naar de woonkamer/keuken. De woonkamer met open keuken heeft een L vorm en er zijn twee openslaande deuren naar de grote tuin. Hier hebben we vorig jaar een grote overkapping gebouwd.

Via de trap kom je op de eerste verdieping. Links is de kamer voor de aanstaande baby, rechtdoor onze slaapkamer, iets naar rechts de logeerkamer en helemaal rechts de badkamer. Nog een trap naar boven kom je op de ruime zolder terecht. Dit is één grote ruimte en hier staan de wasmachine en droger. Ooit willen we nog een dakkapel bouwen en er een slaapkamer van maken.

We zijn op zich wel tevreden met dit huis, al is de woonkamer aan de kleine kant in vergelijking met de rest van het huis. We hebben dan ook op de planning staan om de woonkamer te vergroten. De tuin is groot genoeg, dus daar blijft nog genoeg van over.
<<

Anoniem104

Bericht 05 Nov 2014 15:42

Re: Omschrijf jouw huis

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 11:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 05 Nov 2014 17:47

Re: Omschrijf jouw huis

Wij wonen in een maisonnette-woning. We wonen op de 5e en 6e verdieping.
Als je de voordeur binnenkomt, is links de kapstok en de trap naar boven.
Als je doorloopt heb je rechts een deur naar de keuken, de volgende deur is het toilet. En als je rechtdoor loopt kom je in de woonkamer, en door de woonkamer heen kom je op het balkon.

Als de trap op loopt heb je 5 deuren. De 1e deur links is een kast, de 2e deur is onze computerkamer, hier staan ook het wasrek, strijkijzer en strijkplank.
De 3e deur is de 'kattenkamer'. Hier staat de kattenbak, krabpaal, eten en drinken. Ook staat er een kledingkast waar N. zijn sportkleding in liggen en de jassen van het andere seizoen.
De 4e deur is de badkamer. En uiteindelijk de laatste deur is de slaapkamer. In de slaapkamer is nog weer een deur en hierachter staan de wasmachine en de droger.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 05 Nov 2014 22:09

Re: Omschrijf jouw huis

Het huisje waar ik nu zit is een vrijstaand huis(je) uit 1900 met woonkamer, open keuken, hal, bijkeuken, 2 slaapkamers en een kleine bedstede. En een lekker ruime tuin met opberghok.
Het eerste wat mensen zeggen als ze binnenkomen is 'Knus' en dat is het ook, op een goede manier.
Nadeel is dat boven overal enkel glas zit, dus echt warm is het daar meestal niet. En er 's nachts altijd slakken in huis, zo vies! Maar verder een heel fijn huis, ik zou hier best willen blijven maar helaas is het tijdelijk.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers