Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


3 jaar test consulatiebureau

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2014 12:00

3 jaar test consulatiebureau

Ik kom net bij het consultatiebureau vandaan (dit is trouwens de tweede keer dat ik daar ben geweest vanaf de geboorte volgende wij het programma voor premature kindjes)

Maar die testen... onderschatten ze de kinderen niet gewoon? Ze moesten 4 blokjes naast elkaar leggen en 1 er op boven op. Zo konden ze kijken of ze de blokjes zowel horizontaal als verticaal konden gebruiken. Euh oke... maar dat kan elke kind toch wel?
Zoals ook de vormen stoof, 3 van de vier moesten ze kunnen, de vierde, de driehoek, hoefde niet perse dat moest pas als ze 4 zijn. Tja.. dat zijn van die dingen dat ik denk bijna elk kind heeft dat thuis wel dus als je 3 bent kan je dat bijna altijd wel toch?
En dan nog de streep op het papier tekenen.....

Nou ja ik had misschien wat meer niveau van de testjes verwacht, ik weet ook niet. Ik was er gewoon heel erg verbaasd over dat dit de testen zijn. Hoe is jullie ervaring hier mee? Waren jullie ook verbaasd of vinden jullie dit wel normale testen?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem84

Bericht 05 Nov 2014 12:03

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Doe testen zijn bedoeld om kinderen eruit te halen met een afwijkende ontwikkeling en niet om het ontwikkelingsniveau oid te bepalen. Als een kind die testjes niet kan, is dat een signaal dat er iets mis kan zijn in de ontwikkeling en moet er verder gekeken worden. Kinderen met een (sub)normale ontwikkeling kunnen die testjes idd zonder problemen doen
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Nov 2014 12:06

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Rejoy schreef:Doe testen zijn bedoeld om kinderen eruit te halen met een afwijkende ontwikkeling en niet om het ontwikkelingsniveau oid te bepalen. Als een kind die testjes niet kan, is dat een signaal dat er iets mis kan zijn in de ontwikkeling en moet er verder gekeken worden. Kinderen met een (sub)normale ontwikkeling kunnen die testjes idd zonder problemen doen


Dit dus. Als een kind aan de ondergrens van de normale ontwikkeling zit dan moeten ze dat weten, hoever een kind daarboven zit is niet interessant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2014 12:21

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Duidelijk, dat wist ik dus echt niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Nov 2014 12:33

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Mijn nichtje kon een aantal van deze dingen niet en haar gaan ze nu verder onderzoeken. Ben wel benieuwd wat daar eventueel uit gaat komen. Ze praat ook heel slecht voor een 3 jarige en motorisch is ze ook niet sterk.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem144

Bericht 05 Nov 2014 12:37

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Ik verbaasde me ook over de testjes. Maar inderdaad kinderen die een afwijkende ontwikkeling hebben worden er zo wel uitgepikt.
Hoe deden de meiden de ogentest? D. was er na 2 regeltjes klaar mee. Ze kan zich niet zo lang concentreren. Ook vond ze de bril met 1 bedekt oog niet leuk. Ik ga niet terug voor die ogentest , want ik heb verder geen signalen van slecht zicht o.i.d. gezien. De arts liet mij ook de keuze. Wel ga ik nog een gehooronderzoek laten doen. Haar spraak is op zich prima , maar ik moet erg vaak zinnen herhalen. Ze zegt heel vaak ' wat zeg je?' Simpele zinnen die ze wel begrijpt, maar misschien niet goed hoort? We zullen zien.

Hoe zaten ze nu met lengte en gewicht?
D is nu 98 cm en 16.3 kilo. Haar lijntje heeft een flinke daling gemaakt. Maar dat is maar goed ook, ze was ook wel erg flink tussen de 6 maanden en 2 jaar
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Nov 2014 12:42

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Ik denk trouwens dat het deels ook een test is om te zien of een kind überhaupt in staat is om opdrachten uit te voeren. Want je schrijft wel heel makkelijk 'dat kan ieder kind toch' maar zo vanzelfsprekend is dat natuurlijk helemaal niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2014 12:47

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Susan schreef:Ik denk trouwens dat het deels ook een test is om te zien of een kind überhaupt in staat is om opdrachten uit te voeren. Want je schrijft wel heel makkelijk 'dat kan ieder kind toch' maar zo vanzelfsprekend is dat natuurlijk helemaal niet.


Nee, ik denk dat ik idd erg van uit mijn eigen referentiekader denk en wat ik zie in mijn omgeving. 4 blokjes naast elkaar leggen vind ik een relatief makkelijke opdracht.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2014 12:49

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Star007 schreef:Ik verbaasde me ook over de testjes. Maar inderdaad kinderen die een afwijkende ontwikkeling hebben worden er zo wel uitgepikt.
Hoe deden de meiden de ogentest? D. was er na 2 regeltjes klaar mee. Ze kan zich niet zo lang concentreren. Ook vond ze de bril met 1 bedekt oog niet leuk. Ik ga niet terug voor die ogentest , want ik heb verder geen signalen van slecht zicht o.i.d. gezien. De arts liet mij ook de keuze. Wel ga ik nog een gehooronderzoek laten doen. Haar spraak is op zich prima , maar ik moet erg vaak zinnen herhalen. Ze zegt heel vaak ' wat zeg je?' Simpele zinnen die ze wel begrijpt, maar misschien niet goed hoort? We zullen zien.

Hoe zaten ze nu met lengte en gewicht?
D is nu 98 cm en 16.3 kilo. Haar lijntje heeft een flinke daling gemaakt. Maar dat is maar goed ook, ze was ook wel erg flink tussen de 6 maanden en 2 jaar


Ogentest ging goed, ze zaten bij mij op school, ze hoefde niet hele regels te doen, bij elke regel pikte ze er een uit, en bij de regel die wat kleiner werd 2 of drie. Ze vonden de bril gelukkig wel interessant dus was verder geen probleem.

Ze volgen hun eigen lijntje dus dat is prima, maar V zit wel erg onder het gemiddelde. V weeg 12,9 en is 97 cm en L weeg 14,2 en is 98 cm.

Wat vervelend dat je het idee hebt dat D je niet hoort. Misschien heeft ze veel vocht achter haar trommelvliezen en komt het daar door, dat heb ik wel eens vaker gehoord.
:heart: :heart: 2011
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 05 Nov 2014 13:00

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Star007 schreef:Ik verbaasde me ook over de testjes. Maar inderdaad kinderen die een afwijkende ontwikkeling hebben worden er zo wel uitgepikt.
Hoe deden de meiden de ogentest? D. was er na 2 regeltjes klaar mee. Ze kan zich niet zo lang concentreren. Ook vond ze de bril met 1 bedekt oog niet leuk. Ik ga niet terug voor die ogentest , want ik heb verder geen signalen van slecht zicht o.i.d. gezien. De arts liet mij ook de keuze. Wel ga ik nog een gehooronderzoek laten doen. Haar spraak is op zich prima , maar ik moet erg vaak zinnen herhalen. Ze zegt heel vaak ' wat zeg je?' Simpele zinnen die ze wel begrijpt, maar misschien niet goed hoort? We zullen zien.




Ooooowwww ik krijg hier de kriebels van...
Als orthoptist zou ik je toch adviseren haar nogmaals te laten meten (desnoods in het ziekehuis). 8/10 patienten van mij merk je niks aan, maar ze kunnen het toch niet goed zien...

Edit: dat ze het niet leuk vind is voor mij een teken dat ze het mogelijk niet kan zien
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem144

Bericht 05 Nov 2014 13:11

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Nou je hoeft er niet de kriebels van te krijgen hoor :wink: Ik bedoel meer dat je het toch ook wel aan andere dingen zou kunnen merken? Hoofdpijn , moe zijn etc..
Inderdaad , misschien heb je gelijk wat betreft het niet leuk vinden, dat dat misschien wel een teken is. Maar een slechte concentratie lijkt mij aannemelijker. Ze kon 1 van de onderste zinnen wel lezen. Maar dat was nog zonder die oog bedekkende bril. Toen heeft ze maar 2 zinnetjes gelezen.
Maar de arts zou het toch wel aangeven als ze er over twijfelde?

Edit: misschien doe ik nog iets met je advies hoor. Je spreekt natuurlijk vanuit jouw vak.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 05 Nov 2014 13:44

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Vaak is het slechte concentratie hoor, maar soms ook niet ( en dan merk je niks).
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 05 Nov 2014 14:51

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Ik merk aan elena ook niks als ze haar bril niet op heeft. Ogentest bij de orthoptist vind ze ook altijd heel vervelend.
<<

Anoniem122

Bericht 05 Nov 2014 15:28

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Aan mijn nichtje merkte je ook niks en die bleek toch -6 te hebben.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Nov 2014 16:06

Re: 3 jaar test consulatiebureau

Ik stond ook erg te kijken van de testjes. De vormenstoof had ze met 2 jaar ook al gedaan, waarom dan nu opnieuw. L keek me echt aan of die mevrouw gek was dat ze zoiets van haar vroeg.
Helaas was ze te verlegen en mogen we nog een keer terug voor de ogentest, ze wilde namelijk geen woord zeggen tegen de arts en de stagiaire...

(Ik dacht zelf bij de test van de blokken dat het de bedoeling was dat ze de kleurencombinatie na zou bouwen, maar dat was duidelijk te moeilijk gedacht van me ;))
L 7-10-2011
N 23-5-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy, Nan