Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2012-2013 mama's

<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 23 Sep 2013 11:30

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hoi meiden, daar ben ik ook weer een keer...

Wat leuk om al de vooruitgangen in de ontwikkeling van de kids te lezen! Hier gaat dat ook allemaal door! M. was afgelopen week alweer 8maanden! Het gaat zo snel. Ben zo langzaam al aan het bedenken wat we voor haar 1e verjaardag willen geven en hoe we het willen gaan doen. Maar goed eerst is haar grote zus nog jarig, komt Sint en kerst er nog aan! Sinds het weekend kan ze zelf tot stand komen en probeert ze aan de handen een beetje te lopen. Zo leuk om te zien en ze is nog zo ienieminie :wink: .

'Helaas' slaapt ze nog niet door. Heel wat anders dan haar grote zus! Ze word minimaal nog 2x wakker s'nachts voor een klein fles water/melk. Ook tobt ze de laatste weken heel erg met haar tanden aangezien er 3 á 4 tanden tegelijk lijken door te komen aan de bovenkant. Desondanks komen we nog redelijk aan onze nachtrust toe en genieten we volop van de kids. Sinds een week zijn we weer aan het werk na 3 weken vakantie. Zijn lekker een weekje naar Frankrijk geweest en in NL af en toe dagjes weg. Ook zijn man en ik nog 2 dgn samen weggeweest.

Aankomende week gaat J. (de oudste) voor het eerst naar de PSZ. Dus dan hebben M. en ik lekker 2 ochtenden quality time met elkaar. Dat lijkt me ook wel lekker de oudste is namelijk erg aanwezig!

Ella Met de meeste dingen scheelt het wel enigszins tijdens de mamamazzeldagen. Wij hebben toen ook de autostoel en de buggy tijdens deze dagen gekocht.

Pinkel Fijn dat je je wat beter in je vel voelt zitten. Klinkt lekker en leuk een weekje ertussen uit!

Juani Zeer herkenbaar!

Cinderalle Gezellig!!

Printje Hier slaapt ze s'ochtends meestal een uurtje en s'middags 2uurtjes. S'avonds gaat ze tussen 19.00 en 20.00 naar bed.

Juutje Wat een verhaal!
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 23 Sep 2013 15:06

Re: Winter 2012-2013 mama's

Voor een buggy hebben wij ook gekeken maar vond er niets zoveel aan wat ze hadden.

Doordat Flip over de eerste verjaardag begint, gooi ik hem er maar in. Hebben jullie al ideeen wat jullie willen doen of geven met de eerste verjaardag? Wij zijn er al over aan het nadenken. Op de dag zelf wil ik met z'n drieen lekker een dagje weg en uiteten ofzo. En voor de rest weet ik nog niet hoe of wat.

FF: wat leuk dat ze aan probeerd te staan.Jeetje wat een hoop tandjes al zeg.
<<

Anoniem20

Bericht 23 Sep 2013 21:00

Re: Winter 2012-2013 mama's

Eerste verjaardag:

J is op een zondag jarig, denk dat we het dan vieren voor visite. En die zaterdag ervoor een dagje weg gaan met zn viertjes. Het valt tussen de Sint en Kerst, en mijn vriend en mijn vader zijn ook in die week jarig...dus al met al een drukke maand.
Cadeau heb ik al maanden op zolder liggen, in de opruiming gekocht. Een houten kubus, en een skippydier.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 07:10

Re: Winter 2012-2013 mama's

Kijk dat is makkelijk in het weekend jarig zijn. Mijn knul is door de weeks jarig. Dus wil het eigenlijk het weekend erna vieren, vind het bij zijn eerste verjaardag wel leuk als we het eerst 'zelf' gevierd hebben. Zal wel een gevoel zijn haha
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 24 Sep 2013 07:31

Re: Winter 2012-2013 mama's

À is op een donderdag jarig maar dan is papa er niet dus wij vieren het het weekend ervoor aangezien het weekend erna we Sint vieren.

Volgens. Mij had ik het hoe en wat al ergens opgeschreven.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 24 Sep 2013 07:40

Re: Winter 2012-2013 mama's

Onze dochter is ook door de weeks jarig en wil het die zaterdag erna vieren. Ben nog aan het bedenken hoe, asngezien we niet zo groot wonen :laughcry:
Wij willen een houten slee geven en de picknick mand van fisher price staat al klaar... nu nog wat verzinnen voor Sint. Verder doen wij met kerst zelf geen kadoos, opa en oma wel.

Passen jullie kindjes nog in de autostoel groep 0? Hier past ze nog wel, alleen vind het bij de voeten zo krap, zitten bijna opgevouwen tegen de rugleuning aan. Is dat normaal, of nu toch tijd voor een grotere autostoel.? Ze is alleen net geen 9 kilo.
J. 07-11-2012
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 07:54

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wij moeten dus en voor de verjaardag en sinterklaas verzinnen. En ben bang voor de kerst ook nog haha. Fijn alles zo dicht op elkaar.
Onze zoon pas nog net in de groep 0. Hij vind het alleen echt niet leuk meer. Kost zoveel moeite om hem erin te krijgen hij verzet zich gewoon. Wij bestellen vandaag waarschijnlijk de volgende stoel en dan zal hij daar later deze week ingaan. Qua gewicht is hij al 10.5 kilo dus dat scheelt ook.
<<

Anoniem20

Bericht 24 Sep 2013 07:59

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hier past de mc nog wel als autostoel, wil ook wel het eerste jaar vol maken, en hopelijk nog wat langer.
Autostoel 0 is veiliger voor die kleintjes dan autostoel 1, dus wanneer het hoofdje niet te ver erboven steekt zou ik nog niet overstappen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 24 Sep 2013 08:15

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ik zie nu dat het in een ander topic was!

Wij willen het op de zaterdag vieren voor familie en ik twijfel nog een beetje of ik ook onze vrienden uitnodig. As weekend vier ik mijn verjaardag en kijk ik even wat ze ervan vind, al die drukte in huis. De zondag houden we voor ons 3, zeker aangezien mijn man de week er op weer weg is.

Ik heb al een hele poos een lijstje bijgehouden met cadeauideetjes,voor sint/ verjaardag/ kerst misschien hebben jullie er ook wat aan:

Schommel,zandbak,slee, boekjes van gonnie,woezel en pip en Nijntje , houten timmerbank, little people dierentuin en huis( heb ik 2e hands overgekocht) babypop met zacht lijf, grimm regenboog en poppetjes, houten blokken,watereend voor in de douche, boek dierendorpje, de cd van muziek op schoot,kleren,bonnen etc. Zelf heb ik een houten poppenwagen voor haar opgeknapt.


De maxicosi past ze nog goed in maar,ze wordt wel wat lang, ben ook aan t kijken voor een stoeltje.Iemand zich er al in verdiept en kan wat " soorten" aanraden?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 08:32

Re: Winter 2012-2013 mama's

juani schreef:Hier past de mc nog wel als autostoel, wil ook wel het eerste jaar vol maken, en hopelijk nog wat langer.
Autostoel 0 is veiliger voor die kleintjes dan autostoel 1, dus wanneer het hoofdje niet te ver erboven steekt zou ik nog niet overstappen.


Ik weet ook dat groep 0 veiliger is. Het hoofdje van mijn zoontje steekt al iets uit. Hij is dan ook al 75 cm lang. Hoe lang is M?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 08:35

Re: Winter 2012-2013 mama's

Bolus: ik zit ook een beetje na te denken over wel of niet vrienden en bijv buren enzo uit te nodigen. Het wordt dan gelijk wel heel druk.
Handig jouw lijstje. Ik moet denk ik ook maar een lijstje gaan maken. De sinterklaarspeelgoedboeken komen straks vast handig van pas.

Wat betreft stoeltjes heb ik nog een ander topic geopend Bolus, tussen de mc tobi en chicco x zitten wij te twijfelen. Die komen beide heel goed uit de tests. Wij hebben ook naar de Romer gekeken maar daar zat onze knul echt niet goed in, dus die viel gewoon af.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Sep 2013 09:01

Re: Winter 2012-2013 mama's

Oh gelukkig zijn jullie ookal bezig met de 1e verjaardag van jullie baby. hahaha mijn omgeving verklaarde me al voor gek.
Wij wonen niet groot en gaan hetrestaurant op de kinderboerderij huren voor een paar uurtjes. Vieren het ochtends met de opa's en oma's . En smiddags op de kinderboerderij van 14.00-17.00 uur voor de rest van de familie en vrienden.

Ik denk dat wij een slee of een poppenwagen geven. Verder heb ik nog wat kleine dingen al gekocht. maar kan ik eventueel ook nog voor sinterklaar/kerst geven. Pfff drukke dagen zo.

Wat ook een erg leuk kado is volgens vriendinnen met kinderen van mij is: nijntje verstoppertje spelen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 24 Sep 2013 09:18

Re: Winter 2012-2013 mama's

flip, wat balen dat ze nog steeds niet door slaapt!

autostoeltje: N. past tot nu toe nog prima in de maxi cosi. volgens mij zat T. met een maand of 9 in de andere stoel.
wij hebben hem op zolder staan dus hoeven niet na te denken over welke het wordt. wij hebben de tobi n zijn daar erg tevreden over.

verjaardag: ja ik ben er ook al stiekem een beetje mee bezig :)
N is op maandag jarig dus ik denk dat wij het die zondag er voor vieren. Ik zat te denken aan de toet toet autogarage.
voor Sinterklaas heb ik al een loopautootje op zolder staan (of voor zn verjaardag, even kijken hoe snel hij gaat) en Nijntje speelt verstoppertje staat ook op mn lijstje! we hebben gelukkig nog niet zo héél veel speelgoed van T, dat maakt het een stuk makkelijker :laughcry:
zaterdag is eerst mn grote knul jarig, daarna ga ik me langzaam richten op N. zijn eerste verjaardag
Jeee als je er zo over schrijft, wat gaat het dan hard he!!! nog 3.5 maand..
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 24 Sep 2013 09:39

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ja hier ook al een beetje aan het rondkijken wat leuk is voor haar verjaardag, maar ik ben er nog niet uit! Wel hebben we al wat kleine dingetjes voor de Sint gekocht.
Ik vind een loopfietsje wel heel erg leuk, maar ben bang dat ze daar nog niet zoveel aan heeft. Wat denken de moeders die al wat oudere kids hebben? Ik heb het dan over een fietsje met duwstang, voetensteun en gordeltjes. Hij staat ook in het Intertoys boek. Due kregen we gister toevallig binnen, dus die had ik wel al even doorgebladerd.
Waar haal je zo'n Nijntje Kiekeboe trouwens? Want L vind kiekeboe spelen erg leuk!

@ Autostoeltje:
Hier past ze nog makkelijk in de mc, dus daar hoeven we voorlopig niet naar te kijken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 10:03

Re: Winter 2012-2013 mama's

Travel: wat een leuk idee om het op ene kinderboerderij te vieren. Ik heb eens op google gekeken naar Nijntje speelt verstoppertje, is inderdaad erg leuk.

Pinkel: ik denk dat een loopfiets al wel leuk is hoor met haar verjaardag. Ik hoop dat het boek van Intertoys hier dan ook snel op de mat valt. Kan ik ook eens gaan zoeken.
<<

Anoniem20

Bericht 24 Sep 2013 10:11

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ik heb het intertoysboek al bij het oud papier gegooid :) heb niets nodig, anders zie ik weer te leuke dingen :)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 10:23

Re: Winter 2012-2013 mama's

juani schreef:Ik heb het intertoysboek al bij het oud papier gegooid :) heb niets nodig, anders zie ik weer te leuke dingen :)


Haha dat is wel slim dan. Ik heb alleen nog helemaal niets in huis, dus ik ben wel benieuwd ;-)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 24 Sep 2013 11:09

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ow ja Nijntje speelt verstoppertje staat er ook op,lijkt me erg leuk!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Sep 2013 18:04

Re: Winter 2012-2013 mama's

Nou het eerste sinterklaas/kerst of verjaardagskadootje heb ik gekocht. bij de dirx hadden ze toevallig in de aanbieding zo'n opblaasbare babyrol. Ik had er vroeger ook eentje
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 24 Sep 2013 19:36

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ella schreef:Nou het eerste sinterklaas/kerst of verjaardagskadootje heb ik gekocht. bij de dirx hadden ze toevallig in de aanbieding zo'n opblaasbare babyrol. Ik had er vroeger ook eentje


Spaar jij toevallig die zegeltjes van de Dirx?? Ik heb er vandaag een labeldoekje van Woezel en Pip gekocht, en nog 2 paar slofjes met I :heart: mama/papa erop. Doekje heeft ze al gekregen, maar de slofjes bewaar ik nog tot de sint denk ik.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 24 Sep 2013 19:45

Re: Winter 2012-2013 mama's

Misschien een tip voor de nijntje-verstoppertje: ik heb vanmiddag bij de kruidvat "kikker speelt verstoppertje" gekocht, zrlfde idee, nu voor 11, 95
Hier gaat hij even naar zolder voor de sint :cheering:
J. 07-11-2012
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 24 Sep 2013 21:01

Re: Winter 2012-2013 mama's

Cinderella schreef:Misschien een tip voor de nijntje-verstoppertje: ik heb vanmiddag bij de kruidvat "kikker speelt verstoppertje" gekocht, zrlfde idee, nu voor 11, 95
Hier gaat hij even naar zolder voor de sint :cheering:


Bedankt voor de tip! Ik zal gelijk van de week eens gaan kijken. :)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 25 Sep 2013 14:41

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hallo!

Leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik had dit topic nog niet eerder gevonden op het nieuwe forum :-)
Op het oude schreef ik sporadisch mee, helaas kwam en vrees komt het er niet van om veel mee te schrijven met jullie...
Maar als het mag ga ik weer een poging wagen!

De oudste is inmiddels alweer 3 en is er echt aan toe om naar de psz te gaan. Af en toe is hij zo eigenwijs en driftig. Maar ik houd vol 'het is een fase:-)' Vanaf jan hebben we eindelijk een plek! Ben heel benieuwd wat ie er van gaat vinden.
Met de kleine uk gaat het inmiddels goed! Vorige week hebben we de eerste dag van het provocatieonderzoek gehad voor de KMA. Vrijdag deel 2, spannend! Inmiddels begint hij steeds beter fruit en vooral groente te eten. Wat dat was elke keer na 1 hap al kokken en huilen. Hoe zwaar woog jullie kindje bij 7 maanden? J. weegt 6915. Een vriendin haar zoontje van 6 weken weegt 6600 waardoor ik dan weer erg onzeker wordt.

Mag ik even hier mijn vraag 'droppen'? Wat heeft jullie kindje s'nachts aan? Al een winterslaapzak?

@travel; leuk idee die boerderij!
@ella, wij hebben 2 Tobi's en ik vind het fijne stoelen.
@flip, wat een vlotte tante al! Mijn zoontje doet nog geen enkele poging. Rollen doet ie per ongeluk hahaha.
@juani, dat boek weggooien was wel een goeie geweest, helaas heeft zoonlief hem al ontdekt.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 25 Sep 2013 15:36

Re: Winter 2012-2013 mama's

L. draagt nu sinds het wat kouder is een pyjama met lange mouwen en een lange broek, maar ze slaapt nog wel in een redelijk dus slaapzakje. Ze is gelukkig niet zo'n koukleum als haar moeder! :wink:
Heb je trouwens een nieuwe naam, want je komt me niet bekend voor en begin nu wel nieuwsgierig te worden onder welke naam je hiervoor postte.

@ Gewicht met 6 mnd.: Ik heb het net even teruggekeken en L. woog toen 6970gram. Dus ik zou me als ik jou was niet teveel zorgen maken hoor! De 1 groeit opeens snel in de lengte en een ander neemt weer meer toe in gewicht. Ook wordt het steeds minder wat je kindje aankomt in een zelfde periode.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 25 Sep 2013 20:08

Re: Winter 2012-2013 mama's

Even voor cinderella, in meet en greet staat een meetingtopic voor de wintermama's, misschien heb je interesse?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers